28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Klaudius 13.6.2007 12:49

Re: Re: Re: Problém vidím také v tom,

Máte pravdu, do restaurace přijde matka s dvěma nedospělými dětmi,hned si zapálí a s výjimkou konzumace oběda, hulí dětem pod nos. V restauraci je to možno zakázat i s ohledem na ostatní. Doma to závisí na rodině.Ale obhajovat svobodu kuřáků ničit zdraví nejen sobě, ale i vlastním dětem i ostatním je zneužívání demokracie závislými, nemocnými, kteří vědí o riziku ,ale nemají ani trochu snahy a pevné vůle s kouřením skoncovat.Máme právo svobodně si ničit zdraví!! Nezdý se Vám, že je to hloupé? 

Cricket 13.6.2007 12:48

Re: Re: otázka osobní svobody

Někomu třeba smrdíte vy???

tris 13.6.2007 12:48

Re: Re: Veřejný prostor?

No, divím se :) Žijeme (nebo aspoň chceme) žít ve svobodné společnosti. Tedy poskytování služeb se "nepovoluje", ale "zakazuje", pokud někoho poškozuje. Je to tak?

Ale to přeci otázka nebyla. Otázka byla, čím se stala hospoda veřejným prostorem, čím se liší od mého soukromého bytu, kam si také mohu klidně pustit cizí lidi.

Takže ještě jednou: jak to, že je hospoda veřejným prostorem? Já myslel, že veřejný prostor je takový, který není soukromý. Nebo máte nějakou jinou definici veřejného prostoru?

Cricket 13.6.2007 12:46

Re: Re: otázka osobní svobody

Vedle jak ta jedle - ve všech bodech obžaloby, snad kromě toho omezení píchání, tam se ale držím při zemi a pod zletilost nejdu a staré báby taky vynechám. Jinak nepochopil - a to, že jsem nekuřák už by byl asi vůbec drzý podvod na inteligenta, že?

clay 13.6.2007 12:42

Re: Veřejný prostor?

když jste majitelem penzionu či hotelu, tak se jedná taky o veřejný prostor a musíte vyhovovat různým normám, jinak prostě služby poskytovat nesmíte. Požární schodiště, přístupové cesty, minimální vybavení, hygienické a jiné normy. Proč se tedy divíte, že i restaurace musí splňovat jisté normy, aby v nich bylo povoleno poskytování služeb? Když pojedete se Student agency v život ohrozujícím autobusem s podnapilým řidičem, jistě pochopíte, že tomu někdo učiní přítrž. Když budete operován na soukromé klinice, nebudete se jistě divit, že je jistým orgánům státní správy co do toho, zda se tak děje v aseptickém prostředí, zdy jsou odděleni pacienti infekční a neinfekční atd atd.

Chris Kelvin 13.6.2007 12:42

Tenhle citát mě pobavil:

"...je zbytečné kopírovat státy jako je Irsko, kde kuřáci nedůstojně mrznou před hospodou..."

;-D;-D;-D

Banda mejch známejch byla nedávno v Irsku (chtěl jsem jet původně s nima). Chlastat, co jiného. Moooooc si ten zákon pochvalovali.

Klaudius 13.6.2007 12:42

Re: Re: Re: Problém vidím také v tom,

Zmínil jsem rozsáhlé studie o vlivu pasivního kouření na děti, uveřejnené v impaktovaném časopise Pediatrics.

eech 13.6.2007 12:39

Re: Re: Re: V Kalifornii si v hospodě nezapálíte nikde.

a demokracie taky zakázala spoustuvěcí -> důvod instalovat demokraci místo komunismu (blbečku):-P

clay 13.6.2007 12:37

Re: Re: někdy se za ods stydím

přesně tak, proto mám vždycky pupínky z pravičáků, kteří se poznaj ledatak podle toho, že jedí polévku pravou rukou

eech 13.6.2007 12:31

Re: Re: Kuřák má rozum?

no jasně, že kuřák kouří dobrovolně, feťák fetuje taky dobrovolně a my fšichni nakonec umíráme taky dobrovolně - protože máme rozum. Kdybysme totiž nechtěli, tak nekouříme, nefetujeme ani neumíráme, žili bychom věčně a byl by tu ráj na zemi. ;-P

KES 13.6.2007 12:30

Re: Ano, jde o svobodu volby

Mou svobodu na klid v okolí omezují lidé jako vy, Pavle. Stoupá mi adrenalin spravedlivým rozhořčením nad skutečností, že i lidé se stejně omezenými názory jako vy mají volební právo. Ani na procházce v parku nemám klid, když slyším jak si podobní lidé stěžují a stěžují a stěžují. Dokonce ani v MHD nemám klid, protože tito lidé jsou všude.

Takové lidi by měli zakázat zákonem a povolit jim vyskytovat se pouze na místech vyhrazených pro zákazůmily. Volat po zákonech zakazujících vše možné není projev svobody, ale hulvátsví.

keke 13.6.2007 12:29

Re: Veřejný prostor?

Majitel hospody samozrejme neztraci vlastnicka prava, ale ve verejnem prostoru musi dodrzovat ruzne hygienicke normy (na rozdil od soukromeho bytu). Dnes treba musi dodrzovat normu ktera stanovi jak musi vypadat WC a kuchyne. V budoucnu doufejme bude muset dodrzovat i normu ze musi hostum zajistit cisty vzduch bez smrdutych kurackych jedu. Pokud majitel hospody tu normu nedodrzi, dostane pokutu uplne stejne jako kdyz dneska treba skladuje syrove maso v lednici vedle hotoveho jidla. Tecka.

keke 13.6.2007 12:24

Re: Re: Re: Re: Re: Jako v Irsku

To je demagogie jako Brno a vy to samozrejme sam vite, ze?

Platim zdravotni pojisteni a jsme prumerne nemocny. Proc by z mych penez mel byl lecen nekdo kdo je nemocny nadprumerne jen a pouze proto ze si sam dobrovolne kazi zdravi? At si to zacvaka hezky sam.

keke 13.6.2007 12:22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jako v Irsku

Jak je videt, prilis se nevyznate v pravu. Na rozdil treba od bytu je hospoda verejny prostor, ze ktereho majitel nemuze jen tak nekoho podle vlastni vule vykazat a kde plati ruzne hygienicke normy. Treba norma predepisujici jak ma vypadat WC... Nebo v budoucnu norma zakazujici koureni.

Goro 13.6.2007 12:22

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jako v Irsku

Ne , hospoda je veřejný prostor, protože ,když z hospody vyhodíš cikána , tak Tě soud potrestá. To u soukromého prostoru nejde.Snad

KES 13.6.2007 12:22

Re: Než kolem stavět plot a dítěti zakazovat k němu chodit, není lepší ratolest naučit plavat?

Au! To, co jste právě předvedl, Honzo z podhůří, je nejošklivější rétorický trik jaký znám.

To se vezme oponentova věta a přidá se k ní absurdní dovětek, jen zdánlivě logicky související. Zde jste konkrétně větu, která mluvila o prevenci kouření, převedl na větu přikazující kouření.

Styďte se, Honzo z podhůří!

KES 13.6.2007 12:16

Re: Re: Re: Re: Jako v Irsku

Aha. Takže vlastně pro všechny, kteří NĚCO dělají. Je jedno co dělají, hlavně že to znamená riziko.

Super názor.

PS: Zdraví nejvíce škodí život. Zatím každý na jeho konci umřel.

tris 13.6.2007 12:11

Veřejný prostor?

Jak už tu někdo psal -

hospoda je prý veřejný prostor. Veřejný prostor je takový, který není

soukromý. Přiznám se, že jsem nepochopil, jak že majitel toho baráku

přestavěného na restauraci ztratí k tomu domu vlastnická práva..?

radanova 13.6.2007 12:10

Re: Re: co s kuřáky a nejen s nimi..

borci co hulí ve výtahu ač se to už nesmí budou otravovat i když se nebude smět hulit na chodbách, zase něco vymyslí, budou hulit do světlíků třeba nebo já nevím, si pamatuju co jsem byla za haj/zla a hulila na chodbě na koleji a vzít si to nenechala a že to nekuřáky hodně štvalo a vědět to dali a zakázáno to taky bylo, je mi o hodně víc a dnes se rozhodně svobodou hulit kde chci neoháním a omezuju svý chutě, abych neomezila nekuřáků zdraví -jenže to je pohledem na svět ne kvůli zákazům, stejně se budou obcházet a u nás blbě vymáhat, notorický haj/zlíci nepotrestaní a za uši budou dostávat jen snadný oběti, jako je to kdekoli jinde o čemkoli jiném, jediný co se zákazy pozitivně uspokojí bude libido zakazovačů, no budiž jim to přáno

KES 13.6.2007 12:07

Re: omezování práv?

Nepleťte si hygienické normy s omezováním práv zákonem.

Jura Jurax kuřák 13.6.2007 12:03

Re: Re: A už jsme zase u toho. Opět se bude řešit nutkavá potřeba nekuřákova navštívit každičkou hospodu na světě...

pardon spravedlivě

Jura Jurax kuřák 13.6.2007 12:02

Re: Re: Re: otázka osobní svobody

Ale jak tak čtu reakce militantních nekuřáků tady, marně přemýšlím, na cože se to zase jim váže hemoglobin, když mají ty mozky taky nějak nedokrvené ... :-D

Jura Jurax kuřák 13.6.2007 11:56

Re: Re: Re: Jako v Irsku

Vsak taky o kus vyse pisu ze pro tloustiky by melo platit to same do pro blbecky kteri si kazi zdravi cigaretami

A pro motorkáře a vyznavače adrenalinových zábav a vůbec sportovníky taky, pro konzumenty nelegálních drog tanečních, měkkých a tvrdých od trávy přes extázi po heroin, samozřejmě taky pro anorektiky ... a určitě jsem ještě na mnohé zapomněl ...

Jura Jurax kuřák 13.6.2007 11:51

Re: A už jsme zase u toho. Opět se bude řešit nutkavá potřeba nekuřákova navštívit každičkou hospodu na světě...

Přesně - a v té nejzahulenější se zpravedlivě rozhořčit, jak je jeho zdraví ničeno bezohlednými kuřáky ... (Y)

tris 13.6.2007 11:51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jako v Irsku

Ne, hospoda je soukromý prostor. Je vlastněna soukromníkem, provozována soukromníkem. Kde jste přišel na to, že hospoda je veřejný prostor?

Grif 13.6.2007 11:50

Ano opravdu je to směšná diskuse

Nevím jak kdo sledujete zprávy,ale nedávno si stěžovala EU že jsme vybrali málo na daních,

a ty peníze chyběli přesně ze spotřební daně na cigaretách.Tak že závěr je nasnadě,vláda a

potažmo sněmovna ani náhodou neschválí protikuřácký zákon.

tris 13.6.2007 11:50

Re: omezování práv?

Svoboda znamená mimo jiné dělat si se svým majetkem, co uznám za vhodné, aniž bych tím porušil práva ostatních. Jak je možné, že jestliže zakáži majiteli zapálit si na chodbě vlastního bytového domu (přičemž nájemníci jsou si toho vědomi, takže jejich práva tím neporušuje) NENÍ omezení jejich svobody? Už to vidíte?

Jura Jurax kuřák 13.6.2007 11:48

Moudrý článek

takže militantní nekuřáci nenechají na autorce nit dobrou ;-( nicméně protože s našimi zákonodárci (a nejen našimi) je to jako s c.k. generály - s jejich hloupstí nutno počítat jako s faktem (tedy pokud nejde o jejich vlastní prospěch) - tak lze čekat, že legislativní teror proti kuřákům se ve jménu "obecného dobra" bude stupňovat.;-€

vlasik 13.6.2007 11:45

Re: Ano, jde o svobodu volby

Přesně tak, právě proto mám strach, že v případě zákazu kouření v hospodách budou ty dobytkové hulit převážně na ulicích. Dokud je jich většina zavřená v hospodě, kam nemusím, dá se to ještě vydržet. Někdy stačí přejít na protější chodník, ale jak by to vypadalo, kydyby všichni vylezli z hospod smrdět ven? Zákaz kouření v hospodách tedy raději NE.

keke 13.6.2007 11:32

Re: Re: otázka osobní svobody

Souhlasim ze kzraci trpi poruchou inteligence. Oxid uhelnaty se totiz vaze na hemoglobin, takze se kurakum nedokrvuje mozek