14.5.2024 | Svátek má Bonifác


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Václav 13.7.2007 11:22

Autorovi - několik poznámek

Pane presidente, neházejte prosím laskavě do jednoho pytle klimatology, což jsou vědci se kterými se nechá většinou seriózně diskutovat, s fanatickými hlasateli nového ekonáboženství, jejichž odborné znalosti o problematice nezřídka končí někde na úrovni ZŠ. A pokud jde o to zda věřit ekonomům nebo klimatiologům, tak tady bych byl opatrný.

Ono totiž pokud se spletou ekonomové, tak prostě předělají ty své modely, vymění grafy a tabulky v prezentacích, možná krachne nějaká ta firma a pár manažerů si připne zlatý padák, ale svět se nezboří. Omyly v takzvaných tvrdých vědních disciplýnách, kterými ekonomie při veškeré úctě není, mohou mít daleko fatálnější důsledky.

Tady vůbec nemusí jít o to, že atmosféru nějak výrazně ohřejeme. Mnoho klimatologů se ani tak neobává celkového ohřátí, jako spíše zesilování extrémálního charakteru počasí. Vlny extrémních veder či mrazů, sucha střídaná prudkými bouřemi a přívalovými dešti, ničivé vichřice, atd. Člověk navzdory svým technickým možnostem je proti rozmarům počasí jen bezmocný tvoreček. Stačil jeden hurikán na to, aby si raketovojaderná supervelmoc USA uvědomila, že počasí je silnější, a rozsáhlé oblasti byly hozeny o destiletí či staletí zpět. A byla to právě Katrina, která dost nahlodala americký klimaskepticismus. Objevily se totiž obavy, že by stačilo pouze mírné zvýšení teplot v oblastech, které bývají označovány za takzvané "kuchyně hurikánů" a mohly by takových Katrin být celé zástupy.

Silný hurikán na vrcholu své ničivosti uvolňuje každou minutou energii srovnatelnou s výbuchem menší jaderné nálože. Ne nadarmo někteří vědci označují právě hurikán za nejničivější přírodní živel, neboť máloco dokáže během řádově hodin zpustošit i desetitisíce km^2 způsobem srovnatelným s kobercovým náletem těžkých bombardérů. Proti takovéto síle budou těžko hledat obranu i generace našich dětí a vnoučat. Obávám se, že kdyby se ukázalo, že modely ekonomů se v tomto mýlily, tak by náprava nebyla tak snadá, jako pouhé výměny tabulek.

Sýček 13.7.2007 11:33

Jedna poznámka Václavovi

V současné době si klimatologové nejsou jistí, zda s GO dojde ke zvýšení či naopak snížení počtu hurikánů, zda posledních třicet let nebylo hurikánů významě néně než je dlouhodobý průměr, zda hurikány nejsou těmi hlavními hybateli oceánských proudů a oceánských mas studené a teplé vody.... V podstatě si nejsou jistí ničím,  i to GO je stále maxiálně 50 na 50.

LM 13.7.2007 11:34

Re: Jedna poznámka Václavovi

;-D;-D

Václav 13.7.2007 11:45

Re: Jedna poznámka Václavovi

V tom souhlas. Bylo to uvedeno jen jako příměr toho, že pokud by náhodou selhaly teorie ekonomů o klesajícím vlivu změny klimatu na budoucí gemerace, tak by náprava byla poněkud složitější, nežli výměna grafů a tabulek v prezentacích. Věrozvěsty zeleného náboženství nakopat kamsi, o tem žádná, ale s klimatology bych dával přednost seriózní vědecké diskusi.

krmič 13.7.2007 12:16

Re: Autorovi - několik poznámek

Takže podle vás ti klimatologové to počasí opravdu řídí? Poroučejí větru dešti? Kdyby se spletli, nastala by katastrofa? V dobách, kdy žádná klimatologie neexistovala, to musela být hrůza! Jak je vůbec možné, že to lidstvo přežilo?

pozorovatel 13.7.2007 12:17

Re: Autorovi - několik poznámek

Připomněl bych ještě jeden, značně omšelý poznatek, ze svého vzdělání. Každá extrapolace je ošidná tím více, čím dále (v čase) se extrapoluje. A navíc jakýkoliv fyzikální jev má své limity a okrajové podmínky - za nimi se mění kvantita v jinou kvalitu. (např. přetížený most se zřítí a stokrát obtěžkaný osel padne) Příjemné dny volna přeji vespolek.

František I. 13.7.2007 12:32

Re: Autorovi - několik poznámek

Václave, jestli jsem pana presidenta dobře pochopil, tady vůbec nejde o to, zda oteplení bude či nikoliv. Tady jde o to, zda ekomové mohou připustit onen děsivý nápad ve stylu poručíme větru dešti, a věnovat tisíce miliard dolarů připitomělým omezováním CO2(jmenují to cudně skleníkové plyny), nebo tyto děsivé sumy raději věnovat na něco užitečnějšícho, co by posunulo lidské vědění trochu dál. Tedy ani slovo, zda oteplování přijde nebo ne. Bohužel to se zeleným fanatikům, na které se dále navazují další sockomunistická hovada, jaksi nejde do krámu. Oni nekřičí:"Dejte nám, milí jednotlivci, statisíce ze svých peněženek do našich kapsiček. My už víme, co s nima!" ale :"My za vás bráníme spokojený život vašich dítek v čisté přírodě," popřípadě: "My, dělníci, volíme zelenou planetu!" Bohužel,naše historické zkušenosti jaksi rádi zapomínáme.

Ladislav N. :-))) 13.7.2007 11:16

Jak se tak koukám na reakce k článku...

Není tady dnes těch zelených komunistů nějak málo? Kde je vás víc? 8-o

Jakub 13.7.2007 11:21

Re: Jak se tak koukám na reakce k článku...

to víte, každej nemá tolik času aby tu mohl trávit celé dny tak jako vy.

Nevzdělanec 13.7.2007 11:21

Re: Jak se tak koukám na reakce k článku...

Stačíte Vy, komunista rudej.

Starý J. 13.7.2007 11:36

Re: Re: Jak se tak koukám na reakce k článku...

???? Ladislav N a rudej komunista? nemáte to nějaké poházené?

Nevzdělanec 13.7.2007 11:42

Re: Re: Re: Jak se tak koukám na reakce k článku...

Proč?

Ladislav N. :-))) 13.7.2007 11:42

Re: Re: Re: Jak se tak koukám na reakce k článku...

Klídek, pane Starý, potrefené husy zakejhaly... ;-)

Bohous 13.7.2007 11:44

Re: Re: Re: Jak se tak koukám na reakce k článku...

Rekl bych, ze to celkem sedi - retorika jasne odpovida svazackemu odkojenci... a je asi jedno, zda ted nosi kosili modrou anebo hnedou anebo rudou.

Nikola 13.7.2007 11:47

Re: Re: Re: Jak se tak koukám na reakce k článku...

To je ten chlapik, ktery tady dela modre PR na diskuzich dvanact hodin denne? Uff, to musi byt ale osamoceny a ubohy zivot ...

Xaver 82.117 13.7.2007 11:08

Muzikanti NEHRÁLI proti globálnímu oteplování, to je skutečně, ale skutečně nepochopení.

Muzikanti hráli, jak já jsem pochopil, abychom omezili poškozování životního prostředí a upozornili na problematiku globálního oteplování.

Ladislav N. :-))) 13.7.2007 11:12

Re: Muzikanti NEHRÁLI proti globálnímu oteplování, to je skutečně, ale skutečně nepochopení.

Poškozováním životního prostředí vzhůru k jeho zlepšování? ;-DR^

Xaver 82.117 13.7.2007 16:18

No dílem máte pravdu, no.,..

A aspoň nekradou, jako tady jeden....;-)

Stachanov 13.7.2007 11:01

nemůžu věřit tomu argumentu s přestěhováním

to je tak strašný nesmysl, že to snad nemůže myslet vážně. Lidi se sice stěhují, jenže tihle tam nechají svoje obydlí, majetek a vůbec všechno. Vzpoměňme na Katrinu a New Orleans. Město pod vodou, rabování, násilí, vraždy, chaos...a to bylo ještě celkem malé město. Co až se to dostane do hustě zabydlených oblastí Bangladéše nebo jinam? Tady není řeč o tom, že si někdo sbalí kufry, tady je řeč o úplném rozpadu společnosti, a to i v oblasti megapolí.

Ladislav N. 13.7.2007 11:08

Re: tady je řeč o úplném rozpadu společnosti, a to i v oblasti megapolí...

I vy fantasto jeden... ;-D Oni ti Bangladéšané budou čekat, až jim nateče do bot? Co myslíte?

Stachanov 13.7.2007 11:15

Re: Re: tady je řeč o úplném rozpadu společnosti, a to i v oblasti megapolí...

a v New Orleansu taky čekali, až jim to nateče do bot, že se tak nechali nachytat? A Holanďani taky čekají? Může stejně jako v Orleansu přijít extrémně velká bouřka, prasknou hráze a půl Holandska je pod vodou. ti lidi jednak nechcoun nemůžou, nemají kam se přesťehovat. A je naivní si myslet, že ta změna přijde pomalu, bude pomaloučku stoupat voda, až si řeknou, tak jo konec balíme dem pryč. Spíš to bude typem New orleans - prostě přijde velká bouřka nebo několik a po bouřce bude kus pobřeží nebo města pryč a pod vodou. Pan Klaus taky zapomíná na rozdíl mezi migrací a tím, že se najednou zvedne několik miliónů lidí a před nečím utíká. Uprchlické tábory, chaos, války, nemoci, neschopnost okolních zemí příliv uprchlíku vstřebat...Klaus to sice dává do kontextu, ale obávám se, že ten jeho kontext je naprosto špatný, když to porovnává jen s absolutním počtem populace a nevidí všechny tyhle souvislosti. Pro něho je stěhování sbalení kufru a odjezd na chatu nebo si prostě koupí byt v jiném městě.

Ladislav N. :-))) 13.7.2007 11:28

Re: Re: Re: tady je řeč o úplném rozpadu společnosti, a to i v oblasti megapolí...

A co teprv když se na Zemi přiřítí z vesmíru nějaký bludný balvan? To bude veliké "BUM"... A na koho si pak budete stěžovat, že včas nezasáhl? Neměla by se na takové katastrofy zavést daň? Bruce Willis to nezachrání. Ne, ne, ne... ;-)

Zlaté "globální oteplování"... ;-D

Stachanov 13.7.2007 11:36

Re: Re: Re: Re: tady je řeč o úplném rozpadu společnosti, a to i v oblasti megapolí...

jo k tomu by asi Klaus s jeho logikou řekl, nic hrozného se neděje, prostě zalezem na několik let do sklepa, budem jíst zavařeniny a pár desítek miliónů lidí umře, ale to umírá ročně i tak

Ladislav N. :-))) 13.7.2007 11:44

Re: Re: Re: Re: Re: tady je řeč o úplném rozpadu společnosti, a to i v oblasti megapolí...

A co se děje? ;-D

Stachanov 13.7.2007 11:49

Re: Re: Re: Re: Re: Re: tady je řeč o úplném rozpadu společnosti, a to i v oblasti megapolí...

meteor sem taháš ty a dost dobře nechápu proč

Ladislav N. 13.7.2007 11:58

... Re: tady je řeč o úplném rozpadu společnosti, a to i v oblasti megapolí...

Na meteory a planetky zapomeňte a raději mi řekněto, co se děje, že tady děláte paniku? ;-)

Žulový Aston 13.7.2007 10:59

Už první věta je klenot nevzdělaného debila......

Rakousko-Uhersko vzniklo 1867 - a Josef II. umírá tuším 1791.......

AndyOrigošcigoš 13.7.2007 11:08

Re: Už první věta je klenot nevzdělaného debila......

ano, ta věta je chybná. Ovšem nazývat prezidenta nevzdělaným idiotem může jen totální hovado.

Žulový Aston 13.7.2007 13:06

Re: Re: Už první věta je klenot nevzdělaného debila......

Bohužel je to ekonomická nula, velmi neúspěšná - jako premiér padl po ekonomické katastrofě, kterou nazval úspornými balíčky. Ale jestli rozuměl ekonomice jako historii, tak se ani nedivím. (Děkuji Vám za připomenutí, že všichni blili, ale Václavu Klausovi se udělalo lehce nevolno.....)

Papouch 13.7.2007 12:53

Re: Už první věta je klenot nevzdělaného debila......

tusite nespravne, 1790

a jak byste vystizneji nazval slepenec zemi ze kterych postupne vzniklo Rakouske cisarstvi a Rakouskou-Uhersko?