30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
honza kokl 19.4.2009 20:07

Re: Možná chcete moc.

"Kdo touží alespoň po troše klidu, těžko se toho může dožadovat uprostřed

městské aglomerace. Už z principu je na tom něco neřešitelného."

Hm, právě tady píšu diplomku o úloze územního plánování na koncepce cyklodopravy, a nějak se mi nechce souhlasit s tímhle fatalistickým přístupem. Velkoměsto sice nemůže být z principu "klidné", ale co se týče individuální automobilové dopravy, tak na to jistě řešení existují. Chce se tp jízlivě zeptat: "a to tam v tém aglomeraci i pracujete, nebo dojíždíte za prací do Prahy?" Nechci předjímat odpověď, ale je to mimochodem právě rozvolnování zástavby a suburbanizace, která způsobuje nárůst jízd autem a zrovna do center měst, protože tam je nejvíce pracovních příležitostí. Tak poraďte těm chudákům, co neměli tolik fištrónu, jako vy, kteří se stěhujete za klidem, ale ubíráte ho těm, co ve velkých městech zůstávají. ;-(

Benny 7.11.2008 15:00

Re: Dopravní předpisy?

No, ja mam Deuter cyklobaglik a v nem je predni dil vesty a plastenka na batoh. Oboji reflexni a stale pri sobe.

EWCZ+ 16.10.2008 21:20

Re: Jen poznámka

Ja ty silnicni vsi nesnasim jak na silnici tak na chodniku. Na silnici, to  vyzadujou ohledy, ale na chodniku se  klidne propletaji mezi chodci naprosto bezohledne.  Kolikrat kolem mne zezadu prosvistel cyklous kdyz jsem ho ani neslysela a kdybych v tu chvili nahodou ukrocila vic do strany, tak jsme ho mela v zadech. ;-O

Joe Diesel 16.10.2008 20:14

Re: V PŘÍPADĚ BRD SE MÝLÍTE PANE VYHLÍDKO ADINE

Jen bych dodal, ze stabilitu na kole mam a dokazu na nem stat nehnute i minutu z jakehokoliv zastaveni i ve vetru. Trial jsem nedelal ani BMX nejezdil, ale jde to a nic na tom neni.

Pokud kolo vedu, tak zabiram sirku riditek + 2/3 sirky ramen. Pokud sedim na kole, tak zabiram sirku ramen. Dokazu se i plazit za pesakem stejne rychle jako jde pripadne stoji. Pokud stavim a davam nohu dolu porad zabiram sirku ramen protoze dosahnu primo pod sebe bez naklaneni. Nouzove stavim tak, ze seskocim s trubkou mezi nohy a nenabiju si a kolo i ja jsme zapichli na miste.

Takze otazka. Vazne chcete abych zabiral na chodniku vic mista nez musim? Kolem vchodu se snazim nejezdit. Naopak jezdim co nejbliz silnici popkud mam na vyber mestsky okruh nebo chodnik.

Joe Diesel 16.10.2008 20:07

Re: Muj nazor.

A pak se nastves objednas pro to svy Murrano s lift kitem a bigfoot gumama kontejner a nechas si milaska dovizt do mestskyho provozu a vsem to natres az je nepredjedes, ale v kolone prejedes.

Joe Diesel 16.10.2008 20:05

Re: Muj nazor.

zkus si chytraku odbocit v kolone vlevo na kole. davas radne znameni do ruky te prasti pospichajici podnikatel v land roveru pravym prednim sloupkem. tak si reknes nejsem sebevrah odbocim na dalsi dyt je to jedno jedes dal davas znameni zacinas menit smer a potlaci te pospichajici sekretarka v nissanu z kola na zem.

Joe Diesel 16.10.2008 19:58

Re: Muj nazor.

vyberova cyklotrasa znacena po silnici je treba v brne kousek od turan. kamion uz tam jednou lezel v prikopu protoze urval na tech dirach napravu. smerem ze zapadu na vychod se to neda jet jinak nez na prostredku protoze diry u kraje jsou tam hlubsi nez nevyssi Marzzochi vidlice.

Joe Diesel 16.10.2008 19:54

Re: Možná chcete moc.

Diesle rikate? A co s nim?

http://www.wiggle.co.uk/c/Cycle/7/Anti_Pollution_Masks/

asfalt 16.10.2008 19:49

za deste na cyklostezku...

krom toho asfaltova cyklostezka trpi nehezkymi vlastnostmi ve srovanni s prohanenim se na kole travou hlavne za mokra. zadni kolo ma tendenci casteji predbihat predni, pravda sice brzdi lip nez trava a hlina, ale taky se tam tvori kaluze a vic to splicha.

no comment. 16.10.2008 19:46

nebo jeden jo. nejprirozenejsi rikate?

Zvlastni, ze kdyz se vyskema na kole a zrusim si kolenni vazy, tak nemuzu udelat krok, ale slapnout do pedalu mi nedela problemy. Na kole ujedu bez bolesti klidne 100km ale ujit pesky 100 metru je utrpeni a kdyz je k tomu jeste jeden schod, tak bych upalovalo dehtem potrene v peri vymachane architekty barierovych pristupu.

Martin D. 16.10.2008 18:26

budování cyklostezek

Bohužel ulice nejsou nafukovací a tak se musíme všichni - chodci, cyklisti, auta a busy - vlézt do jednoho prostoru a jinak než ukrojením z něčeho to nejde. Ideální je, když se stezka pro kola udělá odděleně od chodníku, nejlépe zelení, ale to mnohdy nejde ani mimo zastavěná území. Bohužel. Ať jsou v tom majetkové nebo jiné důvody.

V zastavěném území by bylo nejlepší ubrat autům a zvýšit podíl dělby přepravní práce ve prospěch MHD a cyklo s chodci. Ne každá radnice má odvahu a prostor razantně omezit vjezd do centra města a udělat z něj pěší zónu.

Další a dost podstatným důvodem je to, že dotace se dávají jen na cyklostezky. Je-li tudíž potřeba upravit chodník na dělenou stezku, tak dostanete prašule jen na tu půlku, kde je cyklostezka. Tu druhou, mnohdy taky v dezolátním stavu (např. dosluhující lité asfalty), si zacalujete sami. Tohle je ´"logika" SFDI a dalších poskytovatelů dotací. Takže se to obchází tak, že se stezka udělá jako smíšená, tj. může být celá z dotace. Bohužel častokrát je to na úkor bezpečnosti jejich uživatelů.

To, že se nerespektujeme navzájem a nedržíme se každý svého pruhu, je už věc osobní zodpovědnosti každého z nás.

Jinak mimo zastavěná území jsem všemi 10ti pro, aby stezky byly z přírodě blízkých materiálů a aby krajina nebyla zalévána kilometry asfaltů mnohde naprosto zbytečně. Vžyť kolo je o zážitcích a ne rychlostních rekordech na cyklodálnicích.

RomanL 16.10.2008 13:50

Re: V PŘÍPADĚ BRD SE MÝLÍTE PANE VYHLÍDKO ADINE

Jasně, chtít po lidech nějakou zodpovědnost, to je pitomost. Dokonce ještě po důchodcích a dětech. To je u nás v Kocourkově skutečně nemyslitelné... :-P

ZocelenyDrapalik 16.10.2008 11:25

Re: Pahejl, vy jste IMHO celkem reprezentativní příčinou většiny potíží lidského soužití:

Ale klidne. At si chodniky u domu postavej. Ale at taky za jejich uzivani platej. Proc bych mel ja platit chodnik, kterej vede kolem nejakyho domu, kdyz po nem chodi par obyvatel toho domu a sousedu a ja po nem v zivote nepujdu. V okrajovych ctvrtich je takovych chodniku vetsina.  Ja treba po meste temer pesky nechodim a vsude jedu na kole. Pro mne jsou chodniky zbytecne jako pro tebe cyklostezky. Situace je navlas stejna jako s cyklostezkou. Jedinej rozdil mezi nama je, ze ja tobe vystavbu chodniku nezavidim a nemam potrebu ti ji zakazat. Pahejle, Pahejle. Kazdej obcas vymysli blbost. Ale ta zarputilost, se kterou na ni trvas je zabavna.

Zebra 15.10.2008 22:59

Re: Pahejl, vy jste IMHO celkem reprezentativní příčinou většiny potíží lidského soužití:

Pahejl, já vás na tu vyjížďku přeci jen asi vezmu. Je mi vás líto, v jaký to žijete despocii, že vám napařili i údržbu obecního chodníku. Musel jste se naučit dláždit, nebo asfaltovat ? A pokud dláždíte, jste taky sprostej ?

Zebra 15.10.2008 22:56

Re: Pahejl, vy jste IMHO celkem reprezentativní příčinou většiny potíží lidského soužití:

Jaký těžko ! Ať si to zaříděj, jak chtěj, ale za svý. Jak k tomu příjdu, aby se z krvavýho dépéháčka z mýho kola za pár desítek litrů platil chodník pro pahejla, kterej na něj přispívá umrněným dépéháčkem z botek za pár šupů !

Honza42 15.10.2008 22:04

Re: Jen poznámka

Přesně tak. Na mnohých místech budování "cyklostezek" akorát znamená sdělení:  "Ježdění po chodníku dovoleno".  Protože představa, že lidé na procházce s malými dětmi, nebo stařeček o holi budou zkoumat čáry na zemi je iluzorní. Krčským lesem jsem se s dětmi něco nachodil.

R 15.10.2008 21:38

Re: Dopravní předpisy?

Pokud to je výrobek od pár stovek Kč  výše, docela určitě obsahuje polovodičový měnič a regulátor, který udržuje víceméně konstantní napětí a tím i konstantní svítivost po celou dobu životnosti baterií.  A životnost baterií určitě není pár minut, minimálně to je jednotky hodin. Aspoň co se týká nabíjecích akumulátorů. Pro kapesní svítilny nebo méně výkonná cyklistická světla úplně stačí výkonová LED dioda s odběrem 300 miliampér při napětí 3 - 3,5 voltu. Taková dioda, pokud se napájí přes měnič ze dvou NiMh tužkových akumulátorů, odebírá z nich tak 400 - 500  miliampér a běžné NiMh akumulátory, které mají 2500 miliampérhodin, vydrží tedy svítit 5 - 6 hodin. Výrobky spodní cenové hladiny mají  levné paralelně spojené nevýkonové vysoce svítivé Ledky, ty potřebují při cca 3,5 voltu po asi 20 miliampérech. Viděl jsem svítilny s 3 - 5 nebo 9 Ledkami, takže jejich odběr je 60 - 100 - 180 miliampérů, což v pohodě zvládne každá baterie.

R 15.10.2008 21:15

Re: Muj nazor.

Jestli to nebuce tím, že cyklista tam není považován za chudáka a socku, co nemá na auto a proto musí jezdit na kole jako často u nás  a taky tím, že pokud by cyklista při předjíždění spadl, řidič zaplatí víceméně automaticky všechny náklady na léčení a zničené věci plus soudní poplatky včetně tučného palmáre advokátům.

Jiří 15.10.2008 21:13

Jen poznámka

Budování stezek pro cyklisty je asi zcela kladná záležitost.  Možná, ale, by se mělo jednat o skutečné budování, teda výstavbu. Osobně mi připadá velice levné a jen  propagandistické, když stávající cestičky a pěšiny dostanou pouze nové tabulky, oznamující že se právě změnily v cyklistickou stezku. A do  statistických údajů místního zastupitelstva přibude x km  "vybudovaných či otevřených" stezek pro cyklisty. Tak se to stalo například  v Praze 4 v Krčském lese. Tam byly vybudovány či otevřeny skutečně jen ty cedule. A tak po těch již letitých cestičkách a pěšinách nyní drandí cyklisté (v přesvědčení, že je to stezka jen pro ně) a pochodují maminky s kočárky a další chodci i rekreační běžci (také v přesvědčení že jsou to cestičky jen pro ně, bez ohledu na nově nainstalované cedule). Když tam ty cedule nebyly tak to bylo stejné. Jen neměl obecní úřad ve statistice tolik km "nově otevřených cyklistických steyek".

pahejl 15.10.2008 21:01

Re: Pahejl, vy jste IMHO celkem reprezentativní příčinou většiny potíží lidského soužití:

jinak za udrzbu a uklid chodniku je zodpovedny majitel toho domu, a hadej proc to tak asi je.

pahejl 15.10.2008 21:00

Re: Pahejl, vy jste IMHO celkem reprezentativní příčinou většiny potíží lidského soužití:

ony chodniky jsou drapale predevsim pred domy. tam kde zastavba neni obvykle moc chodniku nebyva. tezko chtit po obyvatelich techto domu aby ze dveri skakali rovnou na silnici, ale to ti asi nic moc nerekne, naproti tomu cyklostezky pro par slapalku jsou investice drahe a zbytecne.

pahejl 15.10.2008 20:56

Re: Muj nazor.

jestli ono to nebude tim ze na zapad od hranic CR se cyklista chova jako ucastnik dopravniho provozu a ne jako by mu ta silnice patrila.

Honza42 15.10.2008 20:21

Re: V PŘÍPADĚ BRD SE MÝLÍTE PANE VYHLÍDKO ADINE

Přesně tak, kolo na chodníku je pitomost. A chtít po starým člověku nebo dětech hlídat nějakou čáru na zemi ještě větší.

Honza42 15.10.2008 20:19

Re: "Pán s vestou" děkuje za uznání.

Už s tím začínají. Ale pomalu a opustit obligátní čerň se jim moc nechce. I když podzimní bundu mám oranžovou až hrůza.

Bohužel právě nejvíc namakaní jedinci nemají zapotřebí svítit vůbec. Alespoň má zkušenost. Asi je život nebaví - furt jen šlapat, to omrzí.

AdVy 15.10.2008 20:13

Re: V PŘÍPADĚ BRD SE MÝLÍTE PANE VYHLÍDKO ADINE

Chodník by měl být vždy bezpečným místem pro chodce a mám na mysli volně běhající malé děti, maminky s kočárky, starší lidi, invalidní osoby i na vozíčku a koneckonců i pro pejskaře. Chodníky byly v minulosti vytvořeny proto aby pěšák nebyl ohrožován třeba koňským povozem a v dnešní době se to vztahuje na novodobé dopravní prostředky mezi které se nepochybně řadí i jízdní kolo.

Honza42 15.10.2008 20:11

Re: Naštěstí nerostou.

Ale ne, to já jen tak. Houby sice nejím, ale houbaři mně nevadí. Jen si dejte do nosu.

R. J. 15.10.2008 19:28

Re: Naštěstí nerostou.

Nechutnají Ti?Ty houby. Nebo lidi?

R. J. 15.10.2008 19:25

Re: "Pán s vestou" děkuje za uznání.

Za bolševika byla výjímka z povinné výbavy kola,zvonek, světlo,blatníky a odrazky,pro toho, kdo měl licenci, ta byla přidělena na základě výkonosti, členům cyk. svazu. Proč by nemohla být výjimka pro závodníky i dnes?Ale ty zase nejezdí většinou večer a v noci. A co výrobci? Ti by asi začali dělat" funkční " vesty ne? Dnes je k tomu nic nenutí.

Honza42 15.10.2008 19:08

Re: Muj nazor.

Bezpečný boční odstup (snad na to existuje někde soudní precedens) je 1m + 1cm na každý 1km/h rychlosti. Takže při 50km/h to je 1m + 50cm = 150cm. Při 90km to dělá už 190cm. Jako řidič a cyklista to považuju za rozumný a snažím se tím řídit.

Honza42 15.10.2008 19:03

Naštěstí nerostou.