22.5.2024 | Svátek má Emil


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R 15.10.2008 13:08

Re: Dopravní předpisy?

R^R^

R 15.10.2008 13:07

Re: Dopravní předpisy?

Pak je založeno na právní nerovnost, kdo jakživ neměl řidičák, nemůže být takhle potestán a přitom na kole jezdit bez řidičáku může. Předpokládám, že v Německu stejně jako u nás.

Zebra 15.10.2008 13:07

Pahejl, vy jste IMHO celkem reprezentativní příčinou většiny potíží lidského soužití:

Nesnášenlivej (nejezdím na kole, tudíž cyklisti jsou „voni“), sobeckej a zpátečnickej (chodníky jsou jen pro mě, vždycky to tak bylo), zápecnickej (u nás to bylo takhle, co je mi po tom, že jinde to je jinak a funguje to), xenofobní (všichni Italové a Řekové jezdí jako prasata) a nepříliš inteligentní (cyklisti platěj daně, ale ne cyklostezky).

Helejte, kupte si kolo a přihlašte se pak u mě, já vás vezmu s naším spolkem na nějakou lehčí vyjížďku do příjemné hospůdky na mýtince, to byl v tom byl čert, kdybyste i pak zůstal takhle kyselej.

ZocelenyDrapalik 15.10.2008 13:07

Re: Dopravní předpisy?

Tak proc ne. Nic proti. Ale vynucovat poradne osvetleni kola je ucelnejsi a ucinnejsi. LED technologie dnes pokrocila vyznamne. Pred rokem jsem si poril svetlo na dve tuzkove baterky, ktere sviti lepe nez reflektor na mem malem motocyklu. Mely by byt zavedeny homologace a predpisy pro svetla na kola, stejne jako plati na auta. Potom by jiz nebylo mozne, aby si nekdo poridil blikacku, ktera neni z 5ti metru videt a tim povazoval svoje osvetleni za vyrizene.

pahejl 15.10.2008 13:05

Re: cyklohnupove parazituji vsude

pokud se budeme bavit ciste o podnikatelskych aktivitach, mate pravdu. avsak automobily jsou pouzivany tez pro idividualni prepravu. a tam se plati spotrebni dan, dph za benzin, a dalnicni poplatky. z kola se plati pouze jednorazove dph. navic silnice jsou vyuzitelne jak pro individualni dopravu, tak pro hromadnou prepravu a prepravu zbozi. k cemu jsou dobre cyklostezky? pro prepravu velmi uzke skupiny lidi. takze at si pumpici jejich zrizovani a udrzbu zaplati ze sveho.

R 15.10.2008 13:05

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

Hm, já občas chodím nebo jezdím na kole do města  neformálně vytvořenou stezičkou kolem řeky na rozhraní pobřežního lesa a pole. Stezka je něco přes 500 metrů dlouhá, je to v podstatě spojnice dvou málo frekventovaných obyčejných asfaltovaných silniček  tak 3 třídy na koncích vesnice a města a projede nebo projde tam denně odhaduji pár desítek lidí. Vyjetá šířka stezky je většinou pouhých 30 centimetrů. Je zavedeno, že když cyklista dožene pěšího, ten ze stezky ustoupí do trávy a cyklista projede opatrně kolem něho. Je zavedeno, že když rychlejší cyklista dožene pomalejšího, ten pomalejší zase zajede do trávy a rychlejší kolem něho projede. Rovněž když dva cyklisti jedou proti sobě, tak vzájemně zajedou to trávy a míjí se bez problémů.  vždycky se prostě to míjení nebo předjíždění nějakým způsobem prostě provede. Vůbec nikdy jsem o nějakém problému, který by tam vznikl, neslyšel.....

Zebra 15.10.2008 13:02

Re: cyklostezka na chodníku

Nojo, to jsou ovšem žluťáci, šikmovočka, žrouti rejže, čtenáři rozsypanýho čaje a vůbec pronárod, vsadím se, že česky neuměj ani žbleptnout. To u nás jsme jinší machři, chodník je náš a s pitomým kolem si běžte třeba do toho vašeho Japonska !

ZocelenyDrapalik 15.10.2008 13:01

Re: Problém

Nekteri cyklisti nedodrzuji dopravni predpisy, nekteri chodci taky ne a nekteri ridici si s nimi take tezkou hlavu nedelaji. Vyzdvihovat vzdy jednu skupinu jako vzor spatnosti a bezohlednosti nema smysl. Nedodrzuji predpisy spolecne a ohrozuji ostatni ucastniky provozu spolecne. 

VL 15.10.2008 13:00

Re: Dopravní předpisy?

P.S.

Musíme si všichni uvědomit, co nás štve jako chodce na řidičích, jako řidiče na chodcích, jako cyklisty na řidičích a jako řidiše na cyklistech a když jdeme přes přechod nebo sedíme za volantem a řídítky tak to nedělat.

VL 15.10.2008 12:58

Re: Dopravní předpisy?

Naprostý souhlas. Těžko se můžu vyhnout někomu, koho uvidím na pět metrů.

VL 15.10.2008 12:57

Re: Dopravní předpisy?

V Německu to tak funguje. Pravděpodobně předpokládají, že když někdo jeden pod parou na kole, tak by jel i autem a pokud vleze na červenou do křižovatky, tak by do ní i vjel.

R. J. 15.10.2008 12:57

Re: Dopravní předpisy?

Přátelé, již asi deset let jezdím na kole v podvečer a v noci ve žluté reflexní vestě, mám zkušenost, že aouto se mě až na výjimky, vyhne ohleduplně. Vidí mě z dálky. Jsem pro povinné nošení ref. vest cyklisty, jako uživatel kola a auta, bych to přivítal.Co Vy?

šimon klein 15.10.2008 12:55

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

já tady ale vůbec nemluvím o vině pyciklistů na konkrétním projektovém zmetku....já mluvím o jejich chování, jakoby o žádný zmetek nešlo.....

R 15.10.2008 12:53

Re: Dopravní předpisy?

No, ŘP k jízdě na kole nebo k chůzi přes přechod není potřeba, tudíž je nelogické ho za takový přestupek odebírat, zavání to buzerací. Já bych to viděl spíše na finanční princip, pokud cyklista poruší takhle přepisy a způsobí nějakou nehodu, ať automaticky je vyjmut ze všech povinných i soukromých pojištění a všechny škody ať hradí "keš" .  Viz můj příspěvek níže.

šimon klein 15.10.2008 12:52

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

tak přesně takhle desítky let sloužila ta stará asfaltka i u nás....a také prakticky bez nehod..protože vždycky platilo, že po chodníku se nemá jezdit na kole a tehdejší pyciklisti věděli, že musejí jezdit tak, aby někoho nesrazili, ba dokonce nenaštvali - neměli tam co dělat...no a pak přišla Nová doba a s ní i přednost pro malou část těch původních uživatelů.....a ti se přestali chovat jako ohleduplní spoluobčané....maj krásnou novou stezku (jen oni) a přednost na ní.....tak do toho šlápnem ! 

ZocelenyDrapalik 15.10.2008 12:49

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

Je to tak. I kdyby jsme se na hlavu postavili, investovali milony do specialnich cest , nakonec zjistime, ze auta, cyklisti a chodci se budou vzdy potkavat . I kdyby jsme vymysleli genialni legislativu, nakonec vzdy skoncime u toho, ze ridic je povinen respektovat "stav a povahu vozovky". Jinymi slovy musi pri rizeni pouzivat hlavu a chovat se predvidave a ohleduplne.  Takze na te "hlave ridice " to vzdy skonci a bez zmen v tech hlavach se nezmeni nic.

R 15.10.2008 12:49

Re: Problém

Na to je jednoduchý recept. Prosadit, aby kolo bez světel a odrazek provozované v noci bylo považováno ze dopravní prostředek technicky nezpůsobilý k provozu. To znamená pokud neosvětlený cyklista vrazí potmě do automobilu, škoda se neplatí z povinného ručení, ošetření zranění se neplatí z zdravotního pojištění, pokud má cyklista uzavřené soukromé úrazové či životní pojištění nebo pojištění škod, které by cyklista mohl jízdou napáchat, pojišťovna taky  neplní. At si všechno cyklista, který jel na takovém neosvětleném kole, uhradí sám. Nebo jeho dědicové, pokud to byl smrťák. Potom by neosvětlená kola určitě zmizela, každý by obětoval těch 500 Kč na světla a odrazky.

R. J. 15.10.2008 12:49

Re: cyklohnupove parazituji vsude

Blbě jsem se vyjádřil, v tom Mnichově, či jinde, jim neúmyslně lezu na chodníku na cyklostezku, jsem od nás zvyknutý, že celý chodník  patří chodcům, tam to ale většinou neplatí. Jinak jsem jel na kole v Hamburku, zvyknutý od nás jezdit po silnici,mažu si to tam také tak, najednou mě zastavuje policie a po zjištění že jsem cizinec , mě vysvětlí, že nemohu jet po silnici,kde je souběžně cyklostezka. Pokud je ve stavu podle "normy". Jinak to stojí 10-20 euro pokuty. Jinak jsem se ploužil v Italii do krpálu, za mnou se utvořila pěkná kolona aut , nešlo nikde v tom úseku zastavit a pustit je, ouzké a za svodidlem hned sráz, několik serpentin se za mnou ploužili tak deset km/hod, ani jeden nezatroubil , nelepili se mě na kolo, potom se za svodidlem ukázalo tak 40 cm rovné skály, slezl jsem i s kolem jsem přelezl a nechal je jet. Mávali na mě a zdvíhali palec, jako kdybych vyhrál "Giro". Prostě, lidé s pochopením.Italii mám rád, je tam po všech stránkách blaze.Teda pro turistu.

jerry, the bicycle mouse 15.10.2008 12:45

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

No podobné problémy v Liberci nemáme, tam vlastně máme jedinou cyklostezku, která slouží všem -chodcům, inlajnistům, kočárkům i kolům. A kupodivu, přes její přeplněnost jsem o žádné nehodě neslyšel. A vyzkoušel jsem mockrát ve všech rolích. No ono v Liberci nic jiného nezbyde, než občas vjet na chodník. Víte, když jssou tramvajový koleje, tak tam cyklista prostě jet nemůže, i když není zákaz. Tramvaj je prostě rychlejší a pomalu brzdí. Je vidět, že autor cyklisty nesnáší a na kole seděl někdy v dětství. Já chodím i dost pěšky. Co nesnáším je jízda autem. :-)

šimon klein 15.10.2008 12:43

Kvůli cyklistické stezce ve městě nebude nikdo ubírat jeden pruh... nebo likvidovat pruh trávy

podívejte se k nám na Kamýk v Praze 12 - viz můj příspěvek níže.....a opravdu nevidím důvod, proč kvůli evidentní menšině "Je třeba (dokonce!), aby se pěší a cyklisti dohromady vměstnali na stávající chodníky.."

VL 15.10.2008 12:41

Dopravní předpisy?

Od jaké doby nemusí cyklisti dodržovat dopavní předpisy? Jízda na kole na přechodech pro chodce, kde by měl slézt a vést kolo, Vyšehradský tunel, kde jezdí přes tabuli "Cyklisto sesedni z kola" po chodníku, který je široký metr. Nejlepší byl jeden idiot, který mě mále vyjel na haubnu u služebního auta - zabočoval jsem na Praze 1 z Opatovické do Křemencovy - obě jsou jednosměrné a ten de.bil vyjel z Křemencovy v protisměru.

Požadavek různých cyklistických sdružení, aby mohli kolaři jezdi v jednosměrkách v protisměru způsobí urychlenou redukci uživatelů jízdního kola.

Proč nemusí být jízdní kolo na rozdíl, od ostatních vozidel za jízdy osvětleno?

Specifický případ jsou kolaři na venkově. Jednou jsem mámel porazil bábu na kole, která jela v noci bez osvětlení, tmavě oblečená a já ji přehlídl v bočním okně u auta, kde se mi odrážela osvětlená přístrojová deska.

Pravidla by měla platit pro všechny účastníky silničního provozu. Nevidím jediný důvod, proč nesebrat nalitému cyklistovi řidičský průkaz, pokud jej má, nebo dát chodci body za to, že vleze na přechodu na červenou, opět pokud je držetelem ŘP.

ZocelenyDrapalik 15.10.2008 12:40

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

Spatne vyprojektovana cyklotrasa je zmetek. Uzka stezka na uzkem chodniku je zmetek, stejne tak stezka ktera vede bezprostredne u dveri z domu je zmetek. Nevinte ze spatne odvedene projekcni prace cyklisty. Dobre vyprojektovana cyklostezka je dobra i kdyz nekde vede po chodniku. V centru mest to mnohdy ani jinak nejde a o cistsi centra mest snad jde predevsim. Jsou li problemy na dobre vyprojektovane stezce, jsou to problemy jenom v hlavach lidi. Jsou stejne jako treba na prechodu a daji se odstranit vychovou, stejne jako na tom prechodu.

wiki 15.10.2008 12:39

cyklostezka na chodníku

Onehdá jsem byl služebně v Japonsku, a "šílenost jako cyklostezka na chodníku" tam mají i v multimilón. megapolích - a klidně i  na ulicích důležitostí (a frekcencí chodců) podobných pražské Národní třídě či Příkopům. A Japonci na nich jezdí, v případě potřeby zvoní na zvonky , a chodci jim uhýbají ...  :-)

aha 15.10.2008 12:39

Re: Cyklisté

v lese nema pes na volno co delat! naucte se znat zakony a pak tady kricte. porusujete zakon, jeste se tim chlubite a kdyz v dusledku toho na to nekdo doplati tak mu to prejete. jste komik :-)

šimon klein 15.10.2008 12:38

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

souhlasím a - ač nerad - i s tím úředníkem.....cyklostezky jsou nyní modní u Khaki mozků, a navíc u nás nato přispěla Jůnije, takže nekupte to....škoda, že takhle nikdo radnici nepřidá na opravu 30letých cest pro obyčejné občany.....hlavně doufám, že Jůnije nebude takhle dotovat např. voliéry nebo letiště aerotaxíků....

R 15.10.2008 12:35

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

Souhlas.

Je fakt, že ve městech rozdělit chodník na cyklistickou a pěší půlku bude spíše řešení z nutnosti. Kvůli cyklistické stezce ve městě nebude nikdo ubírat jeden pruh už v tak silně ucpaných ulicích nebo bourat kamenné ploty či dokonce baráky nebo likvidovat pruh trávy a stromů, který čistí vzduch a tlumí hluk. Je třeba, aby se pěší a cyklisti dohromady vměstnali na stávající chodníky, takže musí být určitá ohleduplnost a tolerance.

aha 15.10.2008 12:35

Re: cyklohnupove parazituji vsude

v cene platite i transport, takze plati vsichni i koliste

aha 15.10.2008 12:33

Re: cyklohnupove parazituji vsude

mimochodem, plati jak motoriste tak kolari, proste vsichni. nebo snad chcete rict, ze kdyz do prodejny privezou rohliky, ze to neplati spotrebitele = tedy i kolisti? nez zacnete placat, zamyslete se, pokud to jde ano? :-)

Jura Jurax 15.10.2008 12:31

Re: Chodec nebo automobilista. Oba nenavidi cyklistu

souhlas vzhledem k těm pumpičkovým fitipaldiům ... ale zas tam můžou legálně jezdit děcka na kolech, což po chodnících nesmí ... ono je to spíš o tom, že takovou zónou jede cyklista, u něhož lze uvnitř lbi pozorovat přítomnost funkčního mozku krokem .... nebo by aspoň měl, anžto je v pěší zóně ... no a blbec závodí ...

A ouředník to nemá jednoduché - ono jsou cyklotrasy módní, mají lobby jako kdekdo ... akorát obyčejní lidi chodci lobby nemají ... a ouředník samozřejmě zváží všechny tlaky, možnosti, předpisy, zákony a nařízení - no a výsledek je pak podle toho zpravidla nejhorší možný, takže nasířeni jsou všichni a prachy letí lopatama oknem ... :-/

Střelec 15.10.2008 12:31

Problém

Problémem různých cyklovyděračů je hlavně skutečnost, že různým nátlakem prosazují svá speciální pravidla a odmítají dodržovat pravidla existující, platná pro zbytek světa. Pomineme-li speciální práskačský web zřízený cykloteroristy (tolik k oprávněné nenávisti), stačí vzít v potaz otázku řádného osvětlení kola . Potmě je polochcíplá blikačka na zadku exota řítícího se po cyklostezce říznuté chodníkem na dvě věci - zepředu buď není vidět vůbec, nebo se neliší od chodce (vyjma rychlosti). Pokud na mě taková existence nečekaně vybafne ze tmy při přecházení ulice a má stupidní kecy, koleduje si.  Horší následky to ale bude mít tam, kde radní vecpali cyklostezku mezi silnici a parkovací pruh. Za šera tam budou cyklisti bez předního světla  asi často končit v otevřených dveřích aut. Ovšem potěšující je, když se na jednosměrném pruhu cyklostezky potkají dva cyklisti z protisměru a dojde na ruční prosazování přednosti v jízdě. To je pak velmi názorná lekce tolik žádané ohleduplnosti, přímo jedna báseň.