21.5.2024 | Svátek má Monika


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Brňák 15.10.2008 8:15

Let's bike!!!

    ,--o       ,--o

  _-\_<_     _-\_<_    Let's bike!!!

_(*)/-'(*)__(*)/-'(*)_

Brňák 15.10.2008 8:14

Je to jen otázka času (a peněz)

             ,--o       ,--o

           _-\_<_     _-\_<_    Let's bike!!!

         _(*)/-'(*)__(*)/-'(*)_

šimon klein 15.10.2008 8:13

Re: také u nás nám Eunije zřídíla cyklostezku...pokrač.

O okořenění se postarala prováděcí firma, která na začátku léta vše rozkopala a označila provizorní cestičky - kudy jinudy, než další zelení. Pak si počkala dva měsíce, během kterých byla tráva na záboru definitivně ušlapána a Dílo dodělala.Asanace těch vyšlapaných cestiček samozřejmě nebyla součástí Díla.

Dle informace jednoho z radních Prahy 12 prý požadavek na vedení stezky, sloužící především cizím pyciklistům, byl vznesen od "matek", které nechtěly, aby jejich robátka došla k újmě "na silnici" - tj., kdyby se PRŮCHOZÍ stezka sídlištěm s pobíhajícími malými dětmi vedla, jak se každému soudnému nabízelo, sice také částečně zelení, ale okolo sídliště, což znamená souběžně (ale asi 100m daleko)  s onou silnicí. Jistě - bylo by to asi o 30% dražší (opravdu?) a s menší jistotou by nezbylo patrně někomu do kapsy - soudím dle kvality práce příslušné firmy (řemeslo braň se). Osobně bych jí nesvěřil ani vybudování kozí stezky.

Takže pyciklisti - vítejte na bezpečné eurostezce !!!  A vy ostatní: bacha na ně a bacha na radnici Prahy 12.......

šimon klein 15.10.2008 8:13

také u nás nám Eunije zřídíla cyklostezku...

v malém poklidném sídlišti Kamýk na pomezí Libuše a Modřan jsem viděl konečně po 25 letech bydlení opravu zvrásněných a zarostlých asfaltových cestiček ve vnitrobloku sídliště....VELKÉ KULOVÉ!!!

To prý velmi výhodně (dala nám na to Matka Eunije prý) NÁM (kdo to je?) postavila radnice cyklostezku, naprosto brutálně dělící poklidné parkové sídliště napůl. Aby to nebilo příliš do očí a v domnění, že to otupí naštvání lidí, došlo "pouze" k rozšíření jedné vhodně směřující cestičky (samozřejmě na úkor zeleně), dostala fungl nový povrch, jako jediná (bohužel jde o tu nejméně využívanou cestu napříč přirozených pohybů obyvatel - naplánováno od stolu ještě za bolševika) a plno nových značek - není divu, jak jsem řekl, kříží všechny přirozeně hojně využívané cesty nejen pro pohyb k MHD, ale i k jediné škole - takže rodiče těch nejmenších nyní trnou, zda děcka dojdou v pohodě do a ze školy....no a pak už stačilo jen pro vyústění na silnici v rámci zachování plavnosti pohybu pumpičkářů na pyciklech zabrat další stovky qm zeleně v místěch absence nějaké cestičky a tím také mimochodem ukrást zdejším obyvatelům cca 6 cenných, protože bezplatných  parkovacích míst (mohou si to přece dát na placená parkoviště, vzniklá zabráním dosavadních parkovacích ploch v nedávné minulosti).

lahvac 15.10.2008 8:11

Re: No nevim...

Oni maji cyliste zakaz vjezdu na silnici? je na to nakej paragraf? Neprekazeji nahodou auta na silnici cyklistum? Zvlast kdyz v aute jede jeden clovek kazdy rano a kazdy odpoledne jen proto ze na to ma a je pohodlnej?

Komik 15.10.2008 8:06

Re: Jak příznačné,

R^

Jáchym 15.10.2008 8:04

Re: Dobrý článek, ale....

V (západním) zahraničí se sice jezdí na kolech za několik desítek tisíc korun českých, ale ve vozovém parku převládají herky, kterým sotva fungují brzdy. V tom to není.

Jan Svoboda 15.10.2008 8:00

Dobrý článek, ale....

problém je v tom, že takové lepší kolo stojí tisíce až desítky tisíc a čím více cyklistů, tím větší kšeft. Domnívám se, že to je hlavní důvod často přehnaného vycházení vstříc zájmům menšiny (cyklistů), na úkor většiny (chodců).

JJ 15.10.2008 7:59

V Holandsku funguje, u nas bude taky

kdyz jsem poprve prijel do Amstru, tak me taxikar upozornoval, at si dam pozot na cyklistu. nechapal jsem, ale kybych otevrel dvere o trochu driv, tak pres ne preletel.

Proste s cyklisty dnes lidi nepocitaji, casem se je nauci zahrnout to svych schemat chovani.

AdVy 15.10.2008 7:44

Re: No nevim...

R^

dedek 15.10.2008 7:43

Jak příznačné,

Asie nasedá do automobilů a Evropa se vrací k bicyklům.;-D

Bob 15.10.2008 7:39

Re: Cyklostezky

Ve Vidni to funguje bezvadne ;-P Jde jen o to, aby se chodci i cyklisti drzeli "svyho pruhu".

honzak 15.10.2008 7:37

pro cyklistobijce

mám jednu zkušenost - vozit zvonek, či jakékoliv jiné akustické výstražné zařízení je zcela zbytečné. Na akustický signál reagují pouze malé děti a ti z důchodců, kteří slyší. Ostatní se buď neobtěžují (všichni muži a mladé (do cca 40 let) ženy), případně začnou nekontrolovatelně poskakovat, držíce se za levé ňadro a vykřikovat "jéžišmarjá, to jsem se lekla"(ženy starší 40 let).

Vyzkoušel jsem mechanický zvonek, trumpetku i elektronický hejbl s mnoha zvuky. Vše stejné. Jezdím intenzivněji od roku 1966, od roku 1975 v sezoně denné do práce.

Jáchym 15.10.2008 7:33

Výchova chodců

Bydlím v Praze a několik let jsem se ocital postupně v Německu. Ve většině německých měst jsou cyklostezky kombinované - někdy na chodníku, někdy na silnici. Z hlediska cyklistů jsou ty na chodníku samozřejmě bezpečnější. Nepozoroval jsem ovšem, že by některý chodec měl problém s tím, že na chodníku je zároveň cyklostezka. Ani já jsem si nevšiml žádného problému ani jako chodec, ani jako cyklista (jedoucí na deset  a více let staré "ukrajině" - žádný spěch). Jednak tam jezdí na kole opravdu "všichni" a jednak je to o vzájemné ohleduplnosti.

Cyklista kouká na cestu a chodec se především neplete na cyklostezku. Většina chodců v ČR, co jsem měl možnost pozorovat, vyznačenou cyklostezku (na chodníku) ignoruje a tváří se dotčeně, když po ní chce cyklista jet. Pokud by se chodci vyvarovali chození na cyklostezky, hned by se cítili na chodnících bezpečněji. Takové chvíle jsou opravdu nebezpečné. Ještě nebezpečnější sou v kombinaci s nefunkčním osvětlením kola (což se sice "nemá", ale děje se to).

Poznámka na závěr: Cyklisté samozřejmě na chodnícíh nemají co dělat (nejsou tam proto, že je to baví, ale že se tam cítí bezpečněji - bohužel na úkor chodců). Zvonek se do města hodí, i když tuším v povinné výbavě není, na kole ve městě by měl být (a já ho tam mám).

honzak 15.10.2008 7:32

Re: Berete to moc logicky.

k té zámkové dlažbě - existují různé druhy z různých materiálů. jeden z nich (tmavě šedivá hmota) vykazuje při opršení NULOVÉ tření. Co to při jízdě na kole znamená jistě víte dobře sám.

Jinak Pardubice jsou město cyklistice zaslíbené a spolužití chodců a cyklistů na chodnících vypadá (nejsem místní, jen častý návštěvník) jako bezproblémové.

xtl 15.10.2008 7:32

Re: Pumpičkáři

Už  mně také několikrát překvapilo auto jedoucí po chodníku proti mně, jednou jsem musel na chodníku uskočit, když se na mně řítilo kolo uvolněné z protijedoucího auta a jindy jsem sledoval gauč nízkou nad svou hlavou, když se tlakem vzduchu vznesl z otevřené korby projíždějícího auta.

xtl 15.10.2008 7:25

Re: Cyklostezky

Podle pravidel provozu pak stačí přizpůsobit rychlost kola okolnostem, to je snížit rychlost na rychlost chodců a je po problému.

xtl 15.10.2008 7:22

Re: Cyklisté permanentně ohrožují chodce

Stále častěji nejezdí jen cyklisté, což lze při dostatečné ohleduplnosti a užití obyčejného rozumu, především snížení rychlosti kola na rychlost chůze v okolí chodce, považovat za téměř bezpečné, ale na cyklostezkách a lesních pěšinách se stále častěji dá setkat s krosovými motorkami či dokonce čtyřkolkami, kdy o nějakém bezpečí lze sotva mluvit.

abc 15.10.2008 7:15

Cyklisté permanentně ohrožují chodce

Na chodnících nemají co dělat a přesto strážníky ani policisty tento přestupek nezajímá. Cyklisté jezdí zběsile i po různých pěšnách a cestičkách, často přes zákaz značkou a obvykle nemají ani zvonek, aby na sebe chodce upozornili - zřejmě zvonek je nedůstojný a nevyžaduje jej povinná výbava bicyklu.

melichar 15.10.2008 6:58

Re: No nevim...

Jo jasně, zůstaňte ve své noře. Ono je prej nebezpečno i pro chodce, když musej přecházet.

F 15.10.2008 6:49

Cyklostezky

Rozdělení chodníku čarou na chodce a cyklisty nikdy nemůže fungovat. Je prokázané, že už dva chodci jdou vždy vedle sebe tak, aby zablokovali jakkoliv široký chodník. A jízda na kole tak, že se musí každých 10 m zastavovat a znovu rozjiždět je k ničemu. Vyjel jsem si jednou vyzkoušet cyklostezku, která vede od hlučínského jezera do Ostravy. Hezká trasa v přírodě, ale na kole se tam jet nedá. Davy chodců, jezdci na bruslích, pobíhající děti a psi, jízda na kole nemožná. Každých 10 m je třeba zastavit. Ale je to cyklostezka. :-P

Kolda 15.10.2008 5:52

Re: Berete to moc logicky.

Bydlím v Pardubicích. Auto nemám. Jezdím tedy hodně na kole. Raději po společné chodníkostezce přes občasné obrubníky, než po silnici přes kanály nebo vedle zaparkovaných aut, kde mi občas někdo otevře dveře přímo do cesty. A představte si - ta zámková dlažba zase takový problém není. Lépe než asfalt, který po výkopu kdejaké přípojky nedbale zaflastrují.

V Pardubicích se jezdí na kole hodně a chodci a cyklisti se naučili spolu žít a respektovat se určitě lépe, než v jiných městech, kde není taková tradice.

Komik 15.10.2008 4:57

Re: Pumpičkáři

Pokud jste se nevšiml, tak kampaň CHODNÍKY AUTŮM v Praze už značnou dobu neorganizovaně probíhá. Projděte se někdy např. Ječnou ulicí a spočítejte auta parkující na chodníku. 

Komik 15.10.2008 4:53

Re: No nevim...

Věta "Střet auto vs. cyklista má téměř vždy horší následky než cyklista vs. chodec" platí nepochybně z hlediska cyklisty, nikoli však z hlediska chodce.

Komik 15.10.2008 4:51

Podle mých zkušeností

jezdí v Praze cyklisté kolikrát po chodníku i tam, kde není cyklostezka (např. Palackého most) a zásadně nezvoní (podle mého pozorování ostatně velká část z nich ani zvonek na kole nemá).

jezevec 15.10.2008 1:45

Re: No nevim...

Hmm, gut, tohle už jsem jednou řešil s hraboshem z automatu.Pokud cyklista má možnost jet po cyklostezce - má jet po cyklostezce. Na tom se shodneme. 

Pokud cyklista má možnost jet po blbé a nebezpečné cyklostezce, nebezpečné pro cyklisty nebo pro chodce - měl by použít mozek, pochopit že to není opravdická cyklostezka ale jen špatně pomalovaný chodník v rámci volební kampaně - a takové stezce se vyhnout. Tady tu úvahu ještě dopilujte.

No a pokud cyklista NEMÁ možnost jet po cyklostezce - má se zachovat tak, jako když přes řeku nevede most, nebo když přes les nevede silnice pro auta. Prostě pojede JINUDY nebo JINAK, ale ne po silnici. Nikdo soudný NEMUSÍ  kličkovat mezi autama jak magor - pokud se samozřejmě nechce zabít.

Pokud "tech pár cyklostezek na dopravu pomocí kola opravdu nestačí" - taxe na tom kole zatim dopravovat nemůžete a nebudete - chápete?????

Petr S. 15.10.2008 1:38

Re: No nevim...

Bylo by fajn kdyby mysleli vsichni, nejenom cyklisti. Pokud ma cyklista moznost jet po cyklostezce, pak by mel samozrejme jet po cyklostezce. Pokud tu moznost nema, tak holt musi jet po silnici nebo po lesni (polni atd.) ceste - tech par cyklostezek v CR na dopravu pomoci kola opravdu nestaci. O sportovnim vyziti nemluve.

jezevec 15.10.2008 0:56

Re: No nevim...

Postačí když cyklisti budou jezdit jen na stezkách k tomu vhodných - což neni ani zprasenost vzniklá přepůlením chodníku, ani centrum jakéhokoliv města. Sama značka "cyklostezka" nezbavuje dokonce ani cyklistu povinnosti myslet.

Já taky nejezdim autem v lese mezi stromy, je proto že si myslim že by tam měla vést silnice. Podobně tak by cyklisti neměli jezdit mezi chodci ani mezi auty - ale jezdit jen po cyklostezkách oddělených od aut i chodců. Jsem zvědav.

Petr S. 15.10.2008 0:51

No nevim...

Otazka je, na kolika mistech (zejmena ve mestech) lze proste jen silnici rozsirit o cca 2m a opatrit ji zlutou carou. Stret auto vs. cyklista ma temer vzdy horsi nasledky nez cyklista vs. chodec. Navic "Při dodržování dopravních předpisů všech účastníků silničního provozu by nemělo docházet k problémům." je velmi silny predpoklad. A stejne tak dobre aplikovatelny na chodniky a stezky pro cyklisty. Idealni by bylo oddelit cyklisty jak od chodcu tak od aut, ale to je v preplnenych mestech nerealne. Jako nejhorsi varianta mi ale prijde spojit cyklostezky a silnice (hlavne ve mestech). Postaci, kdyz si to budou chodci masirovat po svoji strane chodniku, stejne jako nelezou do silnice...;-)

Dick 15.10.2008 0:44

Pumpičkáři

To se do Vás zase pumpičkáři obujou! Já sám jezdím rád na kole a to dokonce po Praze, ale povyšování tohoto rychlého a prostého dopravního prostředku na ideologický fetiš je mi odporné! Nesnáším cykloanarchisté akce AUTOMATU jako jsou společné jízdy magistrálou nebo blokády silnic. (Na oblíbenou akci SILNICE CHODCŮM bych nejraději odpověděl podobnou kampaní CHODNÍKY AUTŮM! )