9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
glos 9.2.2009 10:05

Re: Moc nesouhlasím,

A Vy máte se školou něco společného, nebo jen tak teoretizujete?

Petr 9.2.2009 10:49

Re: Moc nesouhlasím,

Vychoval jsem 3 děti a 4 stále ještě vychovávám a za tu dobu jsem se setkal s řadou pedagogů i "pedagogů",s šikanou ,i rodiči grázlíků kteří své děti měli za svaté.V školství nepracuji protože,nezlobte se na mě,těch hysterických a zakomplexovaných jedinců je tam opravdu příliš.PS.v rodině učitele taky mám:)

Slušná 9.2.2009 8:44

Výchova

Výchva začíná v rodině, a pokud se dítě již jako malé nenaučí "ctít"  autoritu, pak se to ve škole těžko dohání. Pokud byl průšvih ve škole, rodiče stáli za učitelem. V případě, kdy rodiče jdou do školy se slovy "co ta kráva zase chce" , těžko s dítětem něco pořídíte. A co vidí naše mládež u našich politiků? To je slušné chování? A ryba smrdí od hlavy....Bohužel, jak byla vychovaná generace dnešních rodičů se vrací v dětech.

m.l. 9.2.2009 8:46

Re: Výchova

Ale co dělat, když je učitelka opravdu kráva?

Honza z podhůří 9.2.2009 8:55

Re: Výchova

Vycházím vždy z toho, že u dítětem líčené události/událostech jsem nebyl (a i výpověď svědka může být zkreslená). Za učitelem si zajdu na třídních schůzkách a snažím se získat si na něj svůj osobní názor. Pokud je negativní, neventiluji to před dítětem., ale snažím se dítěti pomoct aby to s překonalo.

Tom 9.2.2009 8:56

Re: Výchova

A jak se to konkrétně projevuje, že jsem tak smělý?

gerontusinza 9.2.2009 9:14

Chtěl bych upozornit že i učitel(ka) je člověk a tudíž Re: Výchova

přes všechna ale a školy, nemusí mít některé dítě z duše rád(a), to neznáte? ale 99% z nich se to daří uchovat jako své tajemství jen to 1% je samo nezvládne.. No a to si pak musí rodiče s učitelem promluvit soukromě, případně to řešit stížností......  nikolit ak aby ratolest sdělila dotyčné(mu) ....ty šmejde..... a beztrestně.;-D

Učitel 9.2.2009 9:40

Re: Výchova

Každopádně musí být uznána autorita směrem k funkci učitele, byť by tento byl slabším. Systém subordonance by měl být ve škole svatý, neboť učí žáka poslouchat nadřízeného, což se mu v praktickém životě vesměs hodí.

Eva D. 9.2.2009 17:58

Re: Výchova

Dá se s ní nesouhlasit, dá se protestovat osobně na rodičáku, dá se stěžovat si na ni. Ovšem "učitelka je kráva" není argument, argument je dělá to a to a to je špatné a já chci nápravu.

Jenže na to bývají takoví rodiče také "moc zaměstnaní" a někdy i zbabělí, takže si uleví před dětmi. Hmmm, řeší to něco?

Sele 9.2.2009 19:04

Ani do krav

se zbytečně nekope a nenádává se jim.

Eva D. 9.2.2009 22:18

Re: Ani do krav

8-o 

R 9.2.2009 8:32

Souhlas s článkem.

Vidím jediný recept. Omezit vzdělání povinně zajišťované státem a zadarmo na základní výuku naučit je přečíst text, napsat pár vět na papír a seznámit s obecnými společenskými zákony a normami. První tak 2 - 3 roky ve škole.  Nebo možná 5 let. Zbytek ať je v stávajících státních školách  za školné, třebas jen formální, které ale umožní škole v případě takového chování žáka prostě ze školy vyhodit.  Bude pak jenom na žákovi a jeho rodině, jestli si vyjedná nástup do jiné školy nebo prostě se přestane učit. Sice by se muselo vyřídit, co s takovým děckem, když do školy chodit nebude a zaměstnant se ještě nemůže, to by ale mohl být detail.

m.l. 9.2.2009 8:45

Re: Souhlas s článkem.

Na první pohled bych souhlasil. Vzdělání je zboží, kdo jej má, bude mít v životě podstatné výhody a proto by za ně měl něco zaplatit. Bohužel platí rodiče a získává dítě a pokud má někdo smůlu na rodiče nebo pochází z komunity s "cikánským" pojetím svobody rozhodování, byl by o vzdělání připraven i když třeba není syčák.

R 9.2.2009 8:54

Re: Souhlas s článkem.

Já bych nepodceňoval dodatečné vzdělávání, stejně jsme dnes všichni  k němu odsouzeni. Jenimže když takoví sígři ve třídě zůstanou, tak připrvaují o vzdělání ty ostatní ve třídě. Vědí dobře, že je škola nemůže vyhodit, tak si dovolují.

hexen 9.2.2009 8:27

Mluvíte mi z duše

Liberální výchova, která se u nás začala po západním vzoru provozovat, je cestou do pekel. Výchova je přece o hranicích. Pokud dítěti neřeknete, co může a co nemůže a pokud nebudete se vší důsledností trvat na tom, aby plnilo vaše příkazy, pak si koledujete o malér. Možná, že pár let budete kamarádi, ale ta iluze může skončit v  momentě, kdy přestanete být silnější než ono a jediné, co vás mohlo chránit byla autorita a vychování a ty budete mít vy víte kde.  Můžete si v práci vyskakovat na svého nadřízeného? Ano? A jak dlouho? A dítěti to dovolíte  jak vůči rodičům, tak vůči učitelům bez omezení. To je hezky připravujete na budoucí život. Až si, jak jsou zvyklé, vyskočí v osmnácti na šéfa nebo třeba na policistu, tak se budete divit. Pak si vyskočí ještě na soudce a bude vymalováno...   Nic se prostě nesmí  přehánět a ani dělat z komára velblouda.

... 9.2.2009 9:18

Re: Mluvíte mi z duše

Není to ještě tak zlé, ještě se u nás ve školách nestřílí, ale nebojte se to přijde.....

ladislav 9.2.2009 8:23

Dva aspekty

Souhlasím s autorem. Obecně prvním aspektem dnešní společnosti je, že odpovědní ustupují veřejnému tlaku a zbaběle hází své podřízené lvům ( to platí i pro poslance, kteří ve strachu před ostrakizací a útoky médií se většinou chovají jako zbabělci).Druhým aspektem je fakt, že společenské normy se posunuly někam do pr..le, když Langer chce chválit řidiče pochvalnou kartičkou za stěrač za to, že si splnili SVOJI POVINNOST a řádně zaparkovali. To se fakt už všichni zbláznili ???

Klára 9.2.2009 9:16

Re: Dva aspekty

Naprosto souhlasím, přesně tak to je, lidé se pořád bojí, ale sakra to potom budou mít navrch syčáci a Rathové, každý tlučhuba na tom bude lépe než slušný člověk. A ještě pár příšerných připitomělých nápadů od našich nedoučených politiků a můžeme to vzít zleva doprava a zprava doleva.

gerontusinza 9.2.2009 8:22

Děkuji pane Skřípský za moudrá slova...

není co dodat, až na maličkost....

"....Jedinou výraznou předností takto vychovaných generací pak zůstává nadprůměrná znalost používání IT technologií. Není to poněkud málo?.... "

Je a to zatraceně, jen blb nepochopí, že pochopit znamená tvrdou práci pro děti i učitele, ale copak ta směska nedouků nechápajících, že manažerem se člověk nestává střední a vysokou manažerskou(?), ale pochopením a uměním řídit nejen lidi ale i tu fizikální podstatu lidské činnosti o kterou se jedná...... Ano tak jako za komunistů, soudrruh, dneska pán, může řídit ve své neznalosti a nekvalifikaci cokoli....  ;-D

gerontusinza 9.2.2009 8:23

omlouvámse zagramatiku...Re: Děkuji pane Skřípský za moudrá slova...

klábosnice jí neumí..... fyzika samo....:-/

Pragmatik 9.2.2009 8:15

Totalni souhlas

Vyborne napsano, vsechno pravda! Navic vladne vsude "politicka" korektnost, ktera nedovoli popsat otevrene problemy, jen aby se sycakum neporusila "lidska" prava.

JoJo 9.2.2009 8:17

Re: Totalni souhlas

Hlavně že víme, kdo za to může.

m.l. 9.2.2009 8:11

Nic se nezměnilo

Pamatuji si na svoje školní léta, cca o 20 let předcházející školnímu věku autora článku. Již tehdy jsme některým učitelům připravili peklo na zemi a doťeď se červenám když si vzpomenu na některé obzvlášť povedené kousky. Vzhledem k tomu, že doba rebelství moc nepřála, nemohli jsme učitele trápit takto přímo a bezprostředně, ale museli se uchýlit k velice důmyslným taktikám, nicméně výsledek byl srovnatelný.

Jádro věci je ale v tom, které učitele jsme se "trápili" a které respektovali. Bylo to velice jednoduché - k útokům byla osouzena jedna bolševická blbka která neuměla nic jiného než žvanit o zahnívajícím kapitalismu a jedna dějepisářka, která zase neuměla učit - jediné co ji zajímalo bylo, jestli známe nazpaměť série letopočtů. Ale nikdy nic jsme neprovedli fyzikářce která každou hodinu předvedla a vysvětlila nějaký zajímavý pokus a nezkoušela ze vzorečků ale z toho, jestli umíme popsat jak daný jev funguje. A respektovali jsme učitele na bilologii který věděl o zvířatech snad všechno (nesměl učit na vš, kam jinak normálně patřil...) a nebál se zajít daleko za rámec učebnic.

jan 9.2.2009 8:19

Re: Nic se nezměnilo

R^ přesně

dulcibelka 9.2.2009 8:30

Re: Nic se nezměnilo

Souhlasím, mám podobné zkušenosti. Respekt si kantor nevynutí fackováním...

kpt 9.2.2009 8:52

Kantor si skutečně respekt nevynutí fackováním, kantor má především učit předmět, pro který byl na školu přijat

ale v popisovaném případě, pokud proběhl, jak bylo popsáno autorem článku, byly facky nanejvýš namístě. 

gerontusinza 9.2.2009 9:06

Nejde o fackování jde o to že konflikt mezi učitelem a žákem musí vždy řešit nadřízený ředitel Re: Kantor si skutečně respekt nevynutí fackováním, kantor má především učit předmět, pro který byl na školu přijat

či jeho zástupce..... zde hodili kantora přes palubu a sebe taky...... když pedagogům chybí pud sebezáchovy, nejsou na svém místě... školní řád platí pro všechny takže za šmejda  minimálně podmíněné vyloučení s napínákem z chování ....... pokud už ne vyloučení ze školy ale určitě přeřazení do jiné třídy....:-/

Sele 9.2.2009 18:54

Re: Nic se nezměnilo

Je pěkné, že jste respektovali učitele, který věděl o zvířatech všechno, zřejmě to pro Vás byla hodnota. Co ale s těmi dnešními žáky,  pro které jsou hodnotou leda tak debilní počítačové hry a nic jiného?

jan 9.2.2009 8:09

předem připravená akce

video jsem viděl pouze jednou - zdálo se mi ale, že šlo o jasně předem připravenou akci - telefon se neklepal od začátku byl pevně držen a namířen přímo na žáka učitele - z toho soudím, že se obě smráďata dohodli, že jeden učitele vyprovokuje, druhý to bude točit - je-li tomu skutečně tak, pak mají svého učitele na svědomí (jesli vůbec ještě něco takového mají) doufám, že si budou pamatovat do konce života, že  zabili svého učitele

Petr 9.2.2009 8:35

Re: předem připravená akce

Podle mého soudu ho má 1.na svědomí vedení školy které se za něj nepostavilo a za 2.rodiče toho grázlíka.