26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Petr 9.2.2009 11:01

Re: Nadprůměrná znalost používání IT technologií??

A to je přesně problém našeho školství učí věci které 90% žáků nebudou k ničemu.Na co umět programovat když se zájem vyhraní až na konci ZŠ nebo v průběhu SŠ? A uživatelské ovládání PC nemá opravdu s programováním co dělat;-P

R 9.2.2009 11:46

Re: Nadprůměrná znalost používání IT technologií??

Programování není potřeba k tomu, aby člověk mohl používat počítač. Podobně jako třeba znalost štěpování jabloní není potřeba k tomu, aby člověk mohl jíst jablka. Nebo znalost svařování a soustružení není potřeba k tomu, aby  člověk mohl smysluplně používat automobil.

PetrF 9.2.2009 11:50

Re: Nadprůměrná znalost používání IT technologií??

V angličtině je na to vymyšlé nové slovo - škola už neprovádí "education", tedy vzdělávání, ale tzv. "edutainment", tedy jakési cosi, co má být hlavně zábavné a snad s toho dětem v hlavách i cosi zůstane. Často se to navíc ještě redukuje na sledování videa bez jakékoli zpětné vazby, opakování apod...

gerontusinza 9.2.2009 10:12

Co dodat.....Re: Nadprůměrná znalost používání IT technologií??

Souhlasím...... ;-)R^R^ 

R 9.2.2009 11:22

Re: Nadprůměrná znalost používání IT technologií??

Potvrzuji neznalost současné generace pracovat s dokumentací. Ve vedení elektronické dokumentace firem v počítačích a obecně elektronických nosičích je chaos, každá firma to má jinak. Exaktní evidence, archivace a práce s papírovou dokumentací byla zapomenuta úplně, v nejlepším případě to jsou hromady papírů naházených na sebe bez jakéhokoliv řádu, pokud to zrovna nejsou denně používané osobní pracovní věci jednotlivých pracovníků, které čelí trvale nebezpečí jejich vyhození a skartování v případě změny šéfa ( neevidovaná hromada neznámých papírů, na kterou je škoda času zkoumat, co tam je)  nebo jenom v případě "jarního" úklidu. 

JirkaS 9.2.2009 14:37

Re: Nadprůměrná znalost používání IT technologií??

Vážený Pedagogu, souhlasím s autorem i s Vámi. Jen si dovolím být poněkud skeptický k oněm užitečným funkcím Wordu. Každá nová verze mi příjde spíše jako downgrade té předchozí. Pokud po sobě člověk není zvyklý text ještě alespoň dvakrát přečíst, než jej někam odešle, může se mu stát, že pošle pěknou pitomost díky inteligentnímu wordovskému předvídání toho, co člověk chtěl napsat - a každá nová verze se víc a víc brání tomu, aby tam člověk napsal skutečně to, co chtěl. Z tohoto pohledu zlatá T602 :-) Nejhorší ze všeho jsou různá automatické číslování a podobné vymoženosti - pokud má ten text zůstat jen ve Wordu, tak je to fajn, ale pokud se to pak musí překlopit do jiného programu kvůli grafice a tisku (InDesign, Quark etc.), jsou přehnaně zruční wordovští uživatelé na zabití... 

Jinak ručně vedená kniha elektronické pošty je vskutku kreativní nápad :-D

pedagog 9.2.2009 14:51

Re: Nadprůměrná znalost používání IT technologií??

Měl jsem na mysli opravdu užitečné funkce (třeba používání stylů). Jinak s Vámi ve všem plně souhlasím - vždy jsem svým žákům doporučil vypínat "inteligentní předvídání", automatiku číslování, osobně vypínám i spoustu automatických oprav během psaní. A přehnaně zruční tvorové jsou na obtíž všude, nejen ve Wordu.

Ale když diplomant potřebuje natáhnout text o dvě stránky a já mu doporučím maličko zvětšit písmo běžných odstavců a meziodstavcové mezery - a on pak dva dny a dvě noci přeformátovává jeden odstavec po druhém, tak to je zážitek.

Diskuse o Wordu by byla velice zajímavá, ale tady na to není bohužel místo. Zdravím!

Sidney 9.2.2009 9:53

Hodina pravdy

 Konečně někdo našel odvahu a nazval věci pravým jménem. Ve školství působím přes 50 let /dosud!/ a domnívám se, že za tu dobu situaci opravdu dobře znám. Je to podobné jako v celé naší společnosti. Kyvadlo se vychýlilo od totality k bezbřehému liberalismu. Nežijeme v demokracii, ale v pseudodemokracii.

j 9.2.2009 9:58

Re: Hodina pravdy

Když chcete změnu režimu na demokracii , já čekám tu změnu i u učitelů zvlášť takových kádrů jako jste vy.

ZW 9.2.2009 10:14

Re: Hodina pravdy

Na základě čeho usuzujete, že pisatel je "kádr"? Skutečně si myslíte, že věk a délka praxe ho nějak diskvalifikují pro vyslovení názoru?

Anka 9.2.2009 9:40

školstvi

Dávám auturovi 100 bodů za článekR^!!!!!!!!!!

historik 9.2.2009 10:02

Re: školstvi

Dejte mu třeba milion bodů. Ale dokud nebudou zveřejňována jména těch "spratků", dokud nebudou zveřejňována jména, bydliště a zaměstnání jejich rodičů, dokud nebudou ředitelé škol, nutící učitele k omluvám, bez náhrady okamžitě vyhazováni ze školství, bude nám to prd platné.

Dolly 9.2.2009 9:30

K problematice

jsem se už vyjádřila v Rákosce z 5.2. takže o někoho si nehodlám omlátit ruku. Nicméně termín, že liberalizmus překročil meze se mi líbí a v duchu slovníku prohlašuji, že to pěkně ods_ereme. Pokud podobné trendy překročí tu individuální hranici učitele, kde už použije fyzické argumenty a "právní" reakce rodiny, společnosti či příslušného vedení školy nebude toho učitele chránit, pak to vidím tak, že dojdu do nejbližší hospody, kde jistě za nějakou tekutou odměnu najdu dva, tři maníky, kteří patřičného grázlíka pošlou na 2 měsíce do nemocnice. No a to už budeme.....

dulcibelka 9.2.2009 9:38

Re: K problematice

No jasně. Zmlátit všechny na jednu hromadu, a je to. Teda u vás doma to musí vypadat...;-)

děteněkam 9.2.2009 9:41

Re: K problematice

Podle mého názoru je vhodné vyjadřovat se k napsanému, ne ke svým (hloupým) halucinacím.

dulcibelka 9.2.2009 10:18

Re: K problematice

Mno, možná to byla halucinace, že předřečnice se hodlá fackovacího učitele zastat pomocí nějakých najatých goril. Aspoň doufám, že to je halucinace.:-P

Dolly 9.2.2009 10:23

Re: K problematice

Omyl, já hájím svých 55 kg a 165 cm dosud živé váhy.

dulcibelka 9.2.2009 11:12

Re: K problematice

A před kým?! Někdo vás ohrožuje na životě?

Mirek 9.2.2009 9:48

Re: K problematice

 Jedním slovem : KRÁVO.

pedagog 9.2.2009 10:14

Re: K problematice

Jedním slovem: vole.

dulcibelka 9.2.2009 10:19

Re: K problematice

Chceš facku?!

Nomen 9.2.2009 9:53

Rád čtu Vaše příspěvky a proboha, nenechte se odradit a pište dál..jste naprosto ojedinělá...v psaní mimo mísu a ještě k tomu blbě - v tom jste naprostá jednička

jarmich 9.2.2009 9:47

Re: K problematice

Je až z podivem, kolik diskutujívích vidí problém ve výchově dětí ve společnosti a slabosti kantoru. 99% výchovy je v rodině, tak proč pořád hledají tu chybu v těch druhých?

JOPO 9.2.2009 9:55

Re: K problematice

Jenže diskutovaný příspěvek je právě o škole :-)

Ben 9.2.2009 11:03

Re: K problematice

No protože dnešní nevychovaní spratci jsou dětmi nevychovaných spratků o něco starších a ti zase těch ještě starších. Rodiče (a ani učitelé), kteří žili v době před válkou, většinou nepřipustili takové chování svých potomků (žáků)o němž je řeč. Šikana, násilí a jiné nešvary se začaly objevovat ve velké míře až u dětí, jejichž rodiče se narodily v 70tých letech.

Eva D. 9.2.2009 18:06

Re: K problematice

R^R^R^

Nakonec se myslím dopracujeme až k jeslím, školkám a "oblíbenosti v kolektivu."

poste.restante 9.2.2009 9:18

Kázeň je problém, ale znalosti taky

Ve třídě, kde nefungují ani základní pravidla slušnosti se velmi obtížně pracuje. Učiteli, který 80% energie musí věnovat uklidňování žáků a zvládání situace už pak na samotnou výuku zbyde jen málo. Výsledky už se začínají projevovat. Ale základ problému je v systému financování škol.

Pro zájemce doporučuji diskuse na webech: www.ceskaskola.cz a www.stolzova.cz

ZW 9.2.2009 9:38

Re: Kázeň je problém, ale znalosti taky

A co je nejhorší, z dětí to nejvíc odnášejí ty slušné a schopné. Ty, které by si ze školy mohly (a chtěly) odnést nejvíc. Ty, které nás jednou budou chránit před konkurencí z Asie.

Honza z podhůří 9.2.2009 9:46

Re: Kázeň je problém, ale znalosti taky

Jak myslíte ten systém financování škol? - myslíte si, že když budu muset jako rodič platit školné za děti, že se něco změní? Bude placené školné možnost odečíst od placených daní?

jarmich 9.2.2009 9:58

Re: Kázeň je problém, ale znalosti taky

Já si myslím, že když pocítíte nutnost zákldního vzdělání  vašich dětí ve vlastní peněžence, tak si jich dudete podle toho hledět. Ale arogantní blbové to stejně nepochopí. Tím ale nemyslím vás. Arogantní blb ani neví co je to internet.