19.4.2024 | Svátek má Rostislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Witch 9.2.2009 13:06

Re: nic není černo-bílé

Takové mám doma dva. Těch 120 příkladů se mi nezdá, my sami dítkám vymýšleli a přidávali tak dvacet. A proč? Protože já osobně prošla vesnickou školou, kde od září ve 2.třídě bylo denně dáváno domů 20 příkladů mimo jiný úkol. Je fakt, že v pololetí jsme měli probráno skoro všechno v učebnici a když jsem se přestěhovala do města, zoufala jsem si, že se zase vracím k tomu blbému počítání přes desítky (třeba 56 + 47). Byl to ale skvělý základ a pokud jsem mohla kdy pomáhat slabším žákům, stačil tak týden 20ti příkladového drilu a ve druhé-třetí třídě se výrazně každý zlepšil.

Hyperaktivní dítka musejí mít přestávku na proběhnutí, jinak z toho dokážou opravdu šedivět . Já nechávala oběhnout barák, třeba desetkrát. Manžel, bohužel, nezvládl včas sestrojit nějaké šlapací (veverčí) kolo, jinak jsme mohli mít spousty domácky vyrobené elektriky.;-)

Eva D. 9.2.2009 18:29

Re: nic není černo-bílé

Milá čarodějnice, R^R^R^VV.

Já svého někdy posílala znovu a znovu do obchodu, i když bych to zvládla sama rychleji. Pokaždé něco zapomněl, tak šel zase. Aspoň se proběhl. :-)

pepašachista 9.2.2009 14:22

Re: nic není černo-bílé

ˇˇRekla jste nám to přesně: náš počítačový genius /druhák/, je vynikající, kdežto učitelky jsou debilní primitivové.  Vypněte někdy synovi počítač  a vyzkoušejte ho z malé násobilky /bez kalkulačky/. A ještě něco : prozrad'te nám vaše zkušennosti s rakousko-uherskem. A odvolávat nebo dokonce vyhlazovat učitele, to zde již bylo. Grebeníček má z vás nepochybně radost.

doktor 9.2.2009 10:44

Podstata školních problémů

je v pseudolidských právech pro všechny od oplodnění lidského vajíčka do smrti, a ve zhoubné psedodemokracii. Děti a studenti všech věkových skupin se "učí demokracii", aby pak v praktickém životě zjistili, že jedinou pravdu, o níž se nediskutuje, mají zaměstnavatelé, nadřízení a politici. Falešná průprava pro žití v pokrytecké společnosti, kde pravdu mají jen vlivní a mocní.

AndyO 9.2.2009 11:03

Re: Podstata školních problémů

a jak si představujete, že by to mělo být? Pochopila jsem to správně tak, že máte výhrady k demokracii  a lidským právům? 

Jen tam nacházím trochu rozpor- ti zaměstnavatelé, nadřízení a politici, pokrytci- jsou z generace vychovávané v systému, který se ani demokracií, ani lidskými právy nezabýval.

Vladimír Hartman 9.2.2009 10:26

Budoucnost ukáže

Kdysi platilo jedno moudré přísloví: "Škoda každé facky, která padne vedle". Jenže za posledních zhruba dvacet let moudrost jaksi chybí. Uvažujme takto: Jak takový spratek, jak taková generace spratků, dokáže vychovat své děti, svou příští generaci? Pak možná, nebo lépe, docela pravděpodobně, opět začne platit ono stré přísloví. Ano, znovu se bude říkat "škoda každé facky, která padne vedle", jenže - v opačném gardu. Tak budou mluvit spratci o svých rodičích. Ti si je, dnešní spratci, totiž takto vychovají. 

  Možná by se našel návod, jak donutit žáčky chovat se k pedagogům slušně a uctivě. Musela by k tomu ovšem být vůle. Zřejmě na Ministerstvu školství, i v řadách politiků. Jak ale může být vůle tam, kde vládne vůl....

   Například, žákovi, který se opakovaně dopustí neuctivého a urážlivého chování vůči svému učiteli, zakázat přístup do školy. Ať si najde školu jinou. Žádná škola by ovšem nebyla povinna takového spratka přijmout. I nezbývalo by rodičům, než svého potomka povinně učit individuálně, sami, nebo mu platit soukromého učitele. Jsem přesvědčen, že kdyby takováto možnost byla uzákoněna, rodiče by sami donutili své děti k slušnému chování.

   Za současného stavu si ti spratci sami předurčují, co je čeká.

Dudek 9.2.2009 10:43

Re: Budoucnost ukáže

Za současného stavu, pokud žák spadá místem svého bydliště pod dannou školu, ta se jej nemůže zbavit. Dokonce pokud rodiče nebudou souhlasit nemůže být odeslán ani na vyšetřeni do pedagogicko-psychologické poradny, nebo přeřazen kamkoliv jinam.

A vyloučení a zajištění individuální výuky, to je směšné první kdo by dostal do školy chodit by byli naši sociálně méně přizpůsobiví spoluobčané (divili byste se kolika rodičům je jedno zda jejich děti chodí do školy). Takže spratků, by v celkovém počtu přibylo, jen by nebyli ve škole, a nedokázali by si přečíst ( v extremním případě), na co mají právo.

Mám v rodině učitelku, a nevšiml jsem si, že by si na ni kdykoliv některý z jejich žáků dovolil, v případě nějakého kázeňského nedostatku dává žákovi na výběr, facku nebo poznámku, výběr hovoří pro facku, aspoň prozatím. Jistě v tom hraje roli, že působí na malé vesnické škole, ale i tak.

...jsem se do toho nějak zamotal, panbůh s tím kdo to dočetl až sem....

Drobek 9.2.2009 11:07

Re: Budoucnost ukáže

Tak to má Vaše příbuzná štěstí. Zřejmě ještě nenarazila na "tatínka-spratka". Kéž by jí to vydrželo!

Drobek

Dudek 9.2.2009 11:32

Re: Budoucnost ukáže

Ona taky většinu těch tatínků učila :)

Drobek 9.2.2009 12:14

Re: Budoucnost ukáže

R^

MLOK1 9.2.2009 10:13

VÁŽENÝ PANE SKŘIPINSKÝ

plně se podepisuji pod vše, co jste napsal.

       Rozšířil bych to ještě v tom směru, že nastává i doba řemeslníků-neumětelů. Stále více mizí (vymírají) staří dobří "fachmani", na jejichž práci se člověk mohl spolehnout a jsou střídáni namyšlenými, nic - nebo jen málo umějícími "mlamoji". Tím se nijak nechci dotknout několika málo dobrých mladých řemeslníků. Je jich však bohužel tak málo, jako onoho příslovečného šafránu.

       Přeji Vám hezký den:-)

Hašek 9.2.2009 10:13

Pane Skřipský!

Vynikající článek!

DaH 9.2.2009 10:13

Škoda, že lidi jako vy nesedí na ministerstvu...

:-D

poste.restante 9.2.2009 10:07

normativní finacování = cesta do pekel

Pro Honzu z podhůři: Jak jste přišel na školné? A na základkách? To je přece úplný nesmysl.

Na české škole jsem napsal: Ale zakopaný pes je jinde. Učitelé mají strach se ozvat. V době, kdy dětí je málo, škol mnoho. V době, kdy ředitel či celá škola jsou vydáni na milost a nemilost zřizovatele = libovůli politiků, jejichž vlastní (spíše teoretická) odpovědnost končí volebním obdobím. Kdy koneckonců učitel samotný je odkázán na milost ředitele, když už ne existencí, tedy určitě výší platu. Tedy v takové době je těžké býti hrdinou. 

Víte, peníze jdou formou normativu na žáka. A těch je dnes málo. Střední školy berou děti bez přijímaček a chraň bůh někoho vyhodit, protože jemu v patách bude kráčet učitel, na jehož výplatu už nezbude. Ani základky na tom nejsou o mnoho lépe. Školy se zavírají a ne vždy s ohledem na kvalitu. Škola, která se snaží udržet úroveň vzdělanosti = náročná škola = klesá zájem uchazečů = zralá na zrušení. Většina učitelů dobrovolně snižuje laťku.

A kázeň: "Pane kolego, uvědomte si, že pokud se ta událost s fackou (drogami, šikanou) dostane na veřejnost a nedejbůh do televize, může nás to stát místo všechny. Raději to vyřešímě v tichosti , že."   V kolika ředitelnách už  zazněla podobná slova. Kdo nepochopil včas, hledal si od září místo jinde.

glos 9.2.2009 10:09

Re: normativní finacování = cesta do pekel

Cesta do pekel je lemována dobrými úmysly, i když v tomto případě ty úmysly jsou zlé a vědomě zlé.

Ludva 9.2.2009 10:41

Re: normativní finacování = cesta do pekel

Všechno má více stránek. Na jedné straně se snižuje kvalita výuky - což se projevuje jako klesající encyklopedické znalosti žáků. To ale není úplně špatně, protože, jak tuším, většina školních vědomostí je v praxi nepoužitelná a nic se tedy nestane, když je absolventi mít nebudou. Je jasné, že když má možnost studovat střední a vysoké školy téměř celá populace, tak se střední kvalita studentů snížila. Ale na druhé straně - je přece dobré, že skoro všichni projdou tímto procesem. Studovat nikomu neuškodí, je to lepší než čas proflákat na podporách v nezaměstnanosti. Budoucnost ukáže.

glos 9.2.2009 10:52

Re: normativní finacování = cesta do pekel

Silně s Vámi nesouhlasím. Ani s tím, že v Globusu u pokladny busou sedět vysokoškoláci, a ne že ne. Prostě vysoká škola bude pro srandu králékům a pokud budete chtít opravdu vzdělání, tak si je ve pacených kurzech nebo škole uděláte. Náznakem je např. MBI.

Ludva 9.2.2009 11:06

Re: normativní finacování = cesta do pekel

Nesouhlasit můžete, ale právě takto už naše školství funguje. Je to správné, jen je třeba mít ještě několik opravdu elitních škol, kam se každý nedostane.

Honza z podhůří 9.2.2009 10:34

Re: normativní finacování = cesta do pekel

Dík, máte plnou pravdu - teď ještě ono klasické "co s tím"?

batys62 9.2.2009 10:05

Naprostý souhlas bez výhrad.

Navíc velký dík panu Markovi, že se odhodlal k napsání. Myslím, že počet spratků s rodiči bez soudnosti je už skoro nebezpečný a to pro všechny.

pedagog 9.2.2009 9:59

Nadprůměrná znalost používání IT technologií??

Článek je vynikající a plně souhlasím. Jen věta o "nadprůměrné znalosti IT" není přesná. To se jen tak tvrdí, ale není to pravda. Dneší děti samy o sobě hlásají, že vědí o IT více, než jejich učitelé, ale to je nesmysl. Děti trochu umějí hrát počítačové hry, vědí, jak psát SMS a používat fotoaparáty v mobilu. Umějí čučet na internet a nanejvýš používat základní úroveň komunikačních programů. Umějí krást software i data. A to je vše.

I na vysoké škole mají dítka obrovské problémy například s řádným používáním textových editorů. Když si podrobněji prohlédneme diplomky, zjišťujeme, že "studenti" vůbec neznají většinu užitečných funkcí MS Wordu. S nesmírnou námahou pracují s elementárními matematickými a statistickými programy, většinou trochu ovládnou jen základní funkce. . V prezentačních programech znají pár laciných efektů, neumějí je ale využívat k efektivní práci. V dokumentaci se neorientují. Jen prostý výčet základních neznalostí IT u naší mládeže by zabral několik stránek.

V praxi pak mají "absolventi" s používáním počítačů velké potíže. Uniká jim i smysl využívání IT. Jestliže na jednom velkém magistrátu se mladí "informatici" chlubí tím, jak krásně mají vedenou (ručně nalinkovanou a vyplňovanou) "knihu elektronické pošty" a mladý redaktor to zveřejní s pochvalou v novinách, pak o úrovni naší mládeže v IT ztrácím veškeré iluze. Názor, že umění zastřelit na obrazovce co nejvíce slepic je projevem znalosti informačních technologií zcela odpovídá úrovni našeho školst ví.

Rád bych tedy všechny pravdy, uvedené ve skvělém článku, doplnil o další poznatek: "I v oboru informačních technologií vychováváme generaci slabých idiotů".

 

Petr 9.2.2009 10:03

Re: Nadprůměrná znalost používání IT technologií??

A tudíž se zdá že škola zase selhala.

glos 9.2.2009 10:07

Re: Nadprůměrná znalost používání IT technologií??

Selhala ne škola, ale společnost a potažmo žáci. Existuje nepřehlédnuetlná snaha vytvořit několik eletních, težce dostupných a tvrdě placených elitních škol na všech úrovních, kterýn degradované ostatní školství nebude konkurencí.

Ludva 9.2.2009 10:46

Re: Nadprůměrná znalost používání IT technologií??

Řekl bych, že toto je správná cesta. Vzdělání zpřístupnit všem, velmi kvalitní vzdělání ale jen omezenému výběru. Leckde to tak funguje. Musíte se smířit, že mezi tím omezeným výběrem bude potomstvo těch nejbohatších, ale je třeba aby se tam formou stipendií dostali i ti nejtalentovanější.

pedagog 9.2.2009 10:11

Re: Nadprůměrná znalost používání IT technologií??

Nemůžete učit děti něco pořádného, když se žádá, aby byla výuka po všech stránkách zábavou, aby děti nemusely namáhat paměť a aby nebyly přetěžovány znalostmi.

Selhává společnost, která škole nařizuje, že nesmí děti obtěžovat nějakou prací nebo snad dokonce kázní. Jestliže podle Strany a vlády má mít většina občanů vysokoškolské vzdělání, pak musí úroveň výuky klesnout až na úroveň těch nejblbějších, aby i oni se mohli pyšnit nějakým tím diplomem a titulem.

Na školu to nesvádějte.

gerontusinza 9.2.2009 10:14

Dobrý kantor je dobrým za všech okolností.....Re: Nadprůměrná znalost používání IT technologií??

jinak není schopen v žádném režimu připravit děti pro život.... Jenže takových je málo, bohužel....;-(

vita 9.2.2009 10:26

Re: Dobrý kantor je dobrým za všech okolností.

Jenže ani dobrý kantor nedokáže nic, pokud nemá podporu nadřízených a mizerný substrát.

Pouze výběrové školy dnes mohou praktikovat náročnou výuku - a to jsou většinou školy státní. Soukromé výdejny vysvědčení a diplomů produkují jen neznalé a nezralé spratky.

vita 9.2.2009 10:28

Re: Dobrý kantor je dobrým za všech okolností.

Jinak řečeno:

Vola je možno přivést ke korytu. I čumák mu tam strčit - ale pít už musí sám.

Petr 9.2.2009 10:35

Re: Nadprůměrná znalost používání IT technologií??

No nevím jestli strana a vláda má až takovou snahu mít hodně středoškoláků nebo vysokoškoláků.Pokud škola nenaučí používat studenty textový editor(a to zase v rozumné míře,protože než vyjdou už zas budou programy úplně jinde)tak asi selhala škola a ne žák.Pamatuji doby kdy se myslelo že používání PC znamená že každý musí programovat v pascalu;-D

glos 9.2.2009 10:54

Re: Nadprůměrná znalost používání IT technologií??

S programováním je to jako s matemetikou. Je to prostě základ počítačové gramotnosti a je jedno, jestli se jedná o Pascal nebo nějaký jiný jazyk.