20.4.2024 | Svátek má Marcela


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
glos 9.2.2009 10:12

Re: Kázeň je problém, ale znalosti taky

Cesta do pekel, co uděláte s napřizpůsobilou "menšinou", která školené určitě platit nebude?

Lupen 9.2.2009 10:03

Re: Kázeň je problém, ale znalosti taky

Myslím si, že se to změní a dost podstatně - ti hajzlíci dostanou další argument, proč si mohou dělat, co chtějí. Přeci jim rodiče zaplatili, tak teď už jim do toho ale opravdu nemůže nikdo kecat. (Mluvím zde o základních, částečně i středních školách)

R 9.2.2009 11:52

Re: Kázeň je problém, ale znalosti taky

Stačí, aby rodiče těch ostatních platících dětí přitlačili a nežádoucí element, co ruší výuku,  bude ze školy vyloučen. Právě poplatky za školu vytvářejí dvoustranný smluvní  vztah, kdy škola může prostě ten vztah jednostranně ukončit.

Corsini 9.2.2009 9:14

Co si vzpomínám na svá základně školní léta

krátce před 89. rokem, tak to taková idilka nebyla, jenom jsme neměli mobily. Pokud byl učitel bez autority neměl šanci. Jeden, co neměl autoritu a ještě byl v podstatě hodný nakonec odešel na jinou školu - jeho hodiny se plně vyrovnaly tomu, co bylo krásně zobrazeno v Obecné škole, s tím rozdílem, že ve filmu nikdo nejezdil po třídě na jízdním kole. Jiný, který byl teprve na školní učitelské praxi, měl smůlu, že neměl ani autoritu a ani nerozuměl fyzice, kterou učil - a pokud vysokoškoláka ztrapní žák sedmé třídy opakovaným odhalováním jeho chyb, tak někdo takový těžko bude mít autoritu.

Zásadní rozdíl je v tom, že když jsem od učitele nějakou schytal, tak mě ani nenapadlo, abych si na něj stěžoval doma, protože bych dostal ještě z druhé strany.

liberal shark 9.2.2009 9:13

obhajoba liberalismu

Liberalismus rozhodně neznamená nechat všechny dělat, co je napadne. Liberalismus znamená citlivě vyvažovat zájmy jednotlivých zájmových skupin lidí. Doporučuji F.Peroutka: O věcech obecných, díl 1.

Eva D. 9.2.2009 18:02

Re: obhajoba liberalismu

R^R^R^

Z 9.2.2009 9:12

Souhlas, ale hledejme příčiny

Ten zvrácený stav morálky, který popisujete, přímo souvisí s jinou zvráceností. S principem bezzásluhovosti a nárokovosti v poskytování životních potřeb. Pokud prostředky k životu poskytuje anonymní stát a je to pro něj mandatorní, vytrácí se vnímání závislosti na společnosti a tím i pocit závazku, který ke společnosti máme. Už to tady psal nějaký kněz - ti, kteří žijí z charity, nechtějí být obdarováváni někým konkrétním. Byli by mu totiž zavázáni a mohly by se po nich chtít také nějaké povinnosti. Mnohem pohodlnější je anonymní stát. Kdo opravdu pracuje, aby se uživil, ten by se takhle nechoval a jeho děti také ne.

gerontusinza 9.2.2009 9:20

Pane nelze takto paušalizovat.....Re: Souhlas, ale hledejme příčiny

přihlédněte laskavě ke stádnosti dětí...... i ty které by to nikdy neřekly, sledují vše s očividným zájmem jak to dopadne a podle toho se budou chovat následně i v životě.... Příklady táhnou .... neznáte? A o tom to je..... Takový malý test...... kolik mladých lidí (zejména chlapců) pustí sednout nastávající maminku ve veřejné dopravě  včetně městské.... o tom je ta lidská "kultura"současného režimu...:-/ svoboda? ne , jenom obyčejné hulvátství.....

Dag 9.2.2009 9:11

nová generace

Naprosto souhlasím s autorem. Ono to začíná již v rodině, když miloučký tříletý chlapeček(holčička) mlátí do tatínka pacičkou, protože ho vytáhl z blátivé louže, kde si lebedil. Pokračuje to sladkým drobkem, který vždy trefně a za obdivu rodiny o všem diskutuje a především vždy vasvětlí, proč "tohle dělat nebude" a také to nedělá. Potom je z toho nezvladatelný spratek, kterého rodina s úlevou pošle do školy a zaštítí se heslem že "pedagogové jsou přece od toho, aby tyto poklady zvládli". Dítě pochopitelně neposlechne nikoho, tak proč by mělo poslouchat nějakou učitelku - od útlého věku však ví, že mu nikdo nesmí dát na zadek nebo mu říci něco nepříjemného - v tuto chvíli i vyrazí do akce rodina, aby svého miláčka ochrániloa před zlým tělocvikářem, matykářem češtinářem.........prostě před každým, kdo na dítě vznesl jakékoliv požadavky, které zlatíčko není ochotno plnit. A tak vzniká začarovaný kruh, z kterého bychom ale měli ve vlastním zájmu co nejrychleji vystoupit.......  

Klára 9.2.2009 9:05

Třídní schůzka

Oproti mně, trvaly mé děti na tom, abychom nevynechávali třídní schůzky. Před jednou mne silně nabádaly (máme dvojčata), abych rázně vystoupila proti učitelce zeměpisu. Nepochopila jsem toho příčinu, ta byla jaksi zamlžena - až ve třídě mi jakýmsi pro mě nepochopitelným způsobem sdělila třídní, že pí. učitelka zeměpisu dala dětem písemnou práci bez předchozího upozornění a nějak to dopadlo špatně ... I pravila jsem -No a co, na to měla právo, ne? A proto si ti darebové stěžují? Měli by dostat pár pohlavků, učitel přece nemusí - a za nás to také na základní škole nikdy nedělal - oznamovat, že bude nějaký test, nebo zkoušení. Přidal se ke mně 1 - slovy jeden - tatínek. Zbytek třídy nevraživě mlčel, chudáčkové si nespravedlivě odnesli pětku. Bylo mi z těch rodičů těžko - co si myslí, že budou doma mít - Malé lordy? Kdybych si doma postěžovala na nějaký přečin učitele, dopadla bych stejně jako pisatel článku - i kdyby si rodiče pak tiše mezi sebou řekli, že ten učitel je trulant. Ale výchova není samé bratříčkování, z toho většinou nic dobrého nekouká.

Eva D. 9.2.2009 18:01

Re: Třídní schůzka

R^;-D

Nomen 9.2.2009 8:59

Co chcete po dětech, když premiér, Ïčko i Kalousek fakují....Kalousek se pak omluví, že fakoval jenom proto, že byl v práci ožralý.....

Topolánek a Íčko nepřiznali ani to.....

Nomen 9.2.2009 9:00

Samozřejmě Íčko

Dagmara 9.2.2009 10:35

Re: Co chcete po dětech, když premiér, Ïčko i Kalousek fakují....Kalousek se pak omluví, že fakoval jenom proto, že byl v práci ožralý.....

Prosím lidi vzpamatujte se, je to jen a jen o našem chování a přístupu jeden ke druhému, páni politici ti nevědí jak se žije "hele, tam dole! Jde jim jen o jejich "pravdy!.A co jim záleží na lidech,kteří jim zajišťují jejich měsíční příjmy ! Vždyď na ně platíte z každého rohlíku /DPH/

Aco se týká článku o spratcích, těch je přeplněno a ne jen na základních školách, dovoluji si tvrdit i starších diplomovaných a vychovávajících své děti ?

nord 9.2.2009 8:58

Bvýhradný souhlas

mluvíte mi z duše.

Tom 9.2.2009 8:55

Netýká se to jen školství

Myslím, že to není jen problém školství, ale západní kultury obecně. Ona prosazovaná "hyperkorektnost" se často zvrhává natolik, že z agresora se stává oběť, kterou je potřeba litovat. Lidem, kteří porušují práva jiných je třeba jejich práva zachovat a z pobytu ve vězení se místo trestu často stává spíš docela příjemná dovolená. Ale vrátím se ke školství. Měl jsem možnost před lety vést kroužek dětí, ze základní školy. Podotýkám, že se jednalo o výběr těch, kteří měli zájem a přihlásili se dobrovolně. I tak byla práce velmi těžká, děti často obtížně zvladatelné a domluvy se míjely účinkem. Byl bych nesmírně rád, kdyby všichni, kteří hovoří o citlivé dětské duši, zachovávání práv atd. odučili alespoň jeden rok, předvedli funkčnost svých pouček v praxi, aby bylo možno posoudit jejich platnost. Takto se jedná pouze o plané tlachání teoretiků, kteří do praxe ani nenakoukli. Jen tak pro zajímavost. Jaká je správná reakce učitele v následující situaci: Učitelka:"vytáhni si sešit a knihu a pracuj jako ostatní"  Žák: "Já Tě zabiju ty pí.. jedna!" Toto bohužel není výmysl, ale reálná příhoda, stará několik let. A není zdaleka osamocená!!!

liberal shark 9.2.2009 9:08

Re: Netýká se to jen školství

Jak už jsem napsal níže, s úsměvem a naprostým klidem bych to bastarda vyvedl na chodbu, a tam bych ho seřezal jako žito. Samozřejmě tak, aby neměl žádné viditelné stopy.

gerontusinza 9.2.2009 9:27

je vidět že nevíte o čem mluvíte.......Re: Netýká se to jen školství

ty stopy by zákonitě byly viditelné i na vás...... a to i kdybyste vyhrál..... lituji pane, tudy cesta nevede.....  Mimochodem pokud budete fyzicky silnější , tak vaše "autorita" je zákonitě "větší" spratek si tolik nedovolí to neznáte? Co uděláte pro  180cm vysokou a 100 kg vážící gorilu? Inu fšecko, už chápete?;-)

Petr 9.2.2009 9:37

Re: Netýká se to jen školství

Naprosto jednoduchá,žáka ignoruji případně odpovím tak abych ho shodil před třídou(to záleží jakou mám autoritu již z dřívějšího působení ve třídě) a pak pozvu rodiče i žáka do školy a vše jim nejlépe na třídní schůzce před všemi rodiči řeknu a pak ještě soukromě zopakuji,samozřejmě třídní či ředitelská důtka atd.Hlavně nereaguji tak jak čeká grázlík(vyletím a začnu hystericky ječet,to stejně nepomůže).

Juggernaut 9.2.2009 10:10

Re: Netýká se to jen školství

Nezlobte se, ale varianta "ignoruji ho" je dost špatně. Ostatním žákům to dá jasný signál, že si to mohou dovolit také, vaše autorita hluboce poklesne. V tuhle chvíli už nejde o toho jednoho spratka, s ním už se moc nenadělá, ale o to, aby třída viděla, že se se situací umíte vyrovnat, ocenila to a možná (to už je trochu fantazie) se i postavila na vaši stranu.

Nechat žáka ztrapnit, zesměšnit, nebo potrestat citelným způsobem je jediná možnost. Nevylučoval bych ani těch zmiňovaných pár facek za dveřmi, je-li to fyzicky možné.

Petr 9.2.2009 10:42

Re: Netýká se to jen školství

Ignorovat myslím v tu konkrétní hodinu,dál musí následovat to co jsem psal níže.Jinak lze samozřejmě dotyčného ignorovat jen chvíli třídu zaměstnat a následně kdy grázlík již nečeká žádnou odvetu ho pozvat k tabuli a pořádně ho vyzkoušet(ovšem všeobecný recept neexistuje,od toho je snad pedagog pedagogem,ne?)

Han 9.2.2009 10:48

Nechat žáka ztrapnit, zesměšnit, nebo potrestat...

     To je právě to co podle "pedagogických kapacit" nemůžete, narušil by jste mu rozvoj osobnosti.To by Vám naše libarální společnost nikdy neodpustila.

Petr 9.2.2009 10:51

Re: Nechat žáka ztrapnit, zesměšnit, nebo potrestat...

Až tak mě ta společnost zas nekontroluje;-D

Petr 9.2.2009 8:46

Moc nesouhlasím,

zajímavé je jak se bojuje proti sezením za PC (kdysi to bylo proti sezením u TV )Je to boj naprosto marný,PC a internet je součástí života lidí a je legrační svalovat vinu na techniku.To jestli je (nebo byl) někdo (včetně autora) darebák je věcí rodičů (výchovy).Tak to bylo ,je a bude. Pokud se rodinám budou házet "klacky pod nohy" a učitelé(či učitelky) budou frustrovaní jedinci léčící si své komplexi na dětech (a teď myslím hlavně učitele základek) těžko čekat že žáci(děti)budou vychované a s morálními zásadami (kde je vzít když je nemá společnost,rodiče ani učitelé).Toť asi vše.PS:počítače jsou v tom nevinně:)

Honza z podhůří 9.2.2009 9:00

Re: Moc nesouhlasím,

Dlouhodobé sezení za PC je skutečně škodlivé - boj to marný není, naštěstí je na PC tzv. "rodičovská kontrola", kterou lze vysedávání omezit - funguje to (ač děti reptají, samozřejmě). Dík tomu máme možnost si s dětmi popovídat, udělit jim domácí práce a kontrolovat jejich splnění, zajistit jim čas na přípravu do školy. Jinak je vysedávání u PC může i zcela pohltit. V ostatním máte plnou pravdu - naštěstí lze stále ještě narazit na bezvadné učitele, které mají rády jak děti, tak rodiče.

Petr 9.2.2009 9:49

Re: Moc nesouhlasím,

1.pokud si rodič nenajde čas sednout si k PC s dítětem a bavit se s ním o jeho zájmu je to vina rodiče a ne PC.2.pokud dítě sedí jen u PC a nemá jiné koníčky(pokud tedy neprogramuje:) je chyba zase v rodičích že s ním nejdou plavat,jezdit na kola apod.

poste.restante 9.2.2009 9:10

Re: Moc nesouhlasím,

1. Viděl jste to video? - Tam nejde o řešení komplexů, ale o předem připravenou provokaci.

2. Souhlasím, technika s tím nemá co dělat. Etické normy se nevytvářejí u počítače, ale v celé společnosti. A ta je nemocná.

3. Školy a učitelé jsou v této hře ti bezbranní.

Petr 9.2.2009 9:53

Re: Moc nesouhlasím,

Ad 1. nemám namysli tohoto učitele tam už to byla asi chyba výchovy rodičů (nic méně učitel na to mohl reagovat i jinak,nevím jestli na VŠ mají nějakou psychologickou přípravu,myslím takovou která jim v praxi bude k něčemu).

JP 9.2.2009 9:21

Re: Moc nesouhlasím,

Ty mas dneska odpoledni,co? Nebo jsi se hodil marod. Koukej se sebrat a mazat na prvouku smrade. Jsem pro aby pristup do diskuzi byl minimalne od 18 (ci vice) let. K Liskovi jen tolik, ze kdyz nekdo vypada jako student prvniho rocniku stredni skoly, tak se neda nic jineho cekat. Nevim co bude delat ten vul ted, kdyz nejsou moderni rameni vycpavky u sak a jeho samesnou figuru nezamaskuje zadny modni  oblek.   Jedine ze by nasadil kybl s ksiltem na stranu a prevlek za skejtaka. To schova jakekoliv zmrzaceni :-)

Petr 9.2.2009 9:30

Re: Moc nesouhlasím,

?.Jsem už dobrých 26 let ze školy.Na vašem textu jsou vidět ty komplexy přímo hmatatelně.Hezký den,a nebraňte se práškům:)