26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
sykorka 9.2.2009 11:27

Re: POZOR !

Ano vlastně mají příklad v cikánech ti znaji svá práva nedmíru ale povinosti pro ně neplatí a podobně stát vychovává ostatní zmetky.

Jackalino 9.2.2009 11:04

Není ještě pozdě,ale čas také není

S článkem souhlasím.

Přirozená autorita učitele není jistě v tom že umí rozdat pár facek,ale na druhou stranu by mu v tom nemělo být bráněno.Brát učitele jako autoritu musí i rodiče a pak bude problémů daleko méně a když tak budou předvídatelné.Žák který v PC hře rozbije soupeřovi hlavu až mozek lítá a po pohlavku odejde ze třídy má zaděláno na velký problém.Rodiče bych rád upozornil že výraz "si to ukliď sám šmejde" který bude ponechán bez trestu se velmi pravděpodobně dostane i do rodinných vztahů a to už může být facka málo platná.

Jsem ze stavu věcí dost pesimistický,žijeme ve skleníku a další si stavíme v něm.

Anonym 9.2.2009 11:02

Hluboký souhlas!!!

R^ Jen bych se rád vyjádřil k následujícímu příspěvku - reakci::

Autor: JOPO IP: 193.85.149.xxx Datum: 09.02.2009 09:55 - Jenže diskutovaný příspěvek je právě o škole.

Jsem přesvědčen, že není jen o škole, ale je hlavně o rodinné výchově. A za pravdu mi dává i celá řada diskusních příspěvků. Nedokážu si představit, že kdybych něco takového udělal před mnoha lety já, že by mi to rodiče tolerovali.

Jenže v tomto případě se rodiče za svou ratolest postavili. Obávám se, že podle chování onoho pubescenta lze usoudít, že těch výchovných chyb udělali víc. Tuto však považuji za velmi zásadní.  Poučení pro dotyčného je opravdu "výchovně": Mohu si dovolit, co chci, rodiče se mě vždy zastanou bez ohledu na obsah a dosah mého skutku. A co víc - když se vše vhodně zmedializuje - jsem za hrdinu.

Jura Jurax 9.2.2009 11:12

Re: Hluboký souhlas!!!

R^R^R^ ale je to hodně smutná skutečnost ...

sykorka 9.2.2009 11:29

Re: Hluboký souhlas!!!

Jen souhlas! R^R^!!!!!!

MLOK1 9.2.2009 12:08

Re: Hluboký souhlas!!!

Souhlasím JOPE.

       Ale toto vše bude platit pouze do okamžiku, než ten sebevědomý drzoun narazí na jiného "spratka". Pak bude velmi-velmi zle. A bude-li navíc někdo z nich ozbrojen..............

Ivanhoe 9.2.2009 16:55

Re: Hluboký souhlas!!!

... bude z toho pěkné Kočkování!;-)

kingtommy 9.2.2009 10:58

učitel si vyhazov zasloužil...

..každý má jen tolik respektu, kolik mu patří.. kdyby se autor článku na inkriminované video podíval důkladně, viděl by, jak učitel ztrapňuje žáka po delší dobu před všemi jeho spolužáky. Což je pro puberťáka asi to nejhorší, co mu může provést.:-/

Jura Jurax 9.2.2009 11:57

Re: učitel si vyhazov zasloužil...

No a? Jen ať se puberťáček trénuje - to musí ustát. A ohradit se lze i slušně - ne nadávkou. I to by se puberťáček měl naučit. Mimochodem - nepřišlo mi, že by ten puberťáček byl nějak ztrapňován ... fakt bych takového chlapečka rád viděl na bažantím přijímači ;-D

Jarmil 9.2.2009 10:58

systém svévole

1) Nejsem znalý toho, jak tu umístit článek VELKÁ ILUZE ČESKÉHO ŠKOLSTVÍ - autor

 Petr Piťha v časopise Koneckonců 4/2008, str. 14. Pokud by to někdo chtěl udělat - nejlépe pan Skřipiňský -, rád jej poskytnu (010406@centrum.cz). Je víc než poučný.

2) Pokud se týká "nedotknutelnosti" nezletilých. Za nezletilé snad vždy někdo zodpovídal !?! To už dnes asi neplatí.

3) Dnešní škola nesmí podle předpisů trestat žáky za to, co spáchají mimo školu. Také vypovídající. Nejen o škole, ale především o společnosti.

4) Co tady dnes máme, nemá s demokracií moc společného. Je to systém svévole.

máma 9.2.2009 10:45

nic není černo-bílé

vlastním dva kousky dětí mužského pohlaví - rozdíl je 9let. jeden na gymnáziu, jeden ve 2 třídě ZŠ. Mohu vysledovat, že na tom konkrétním gymnáziu mají profesoři dost velkou autoritu, s dětmi se nijak nepářou a když půlka třídy propadá, rodiče ani nemuknou. Takže zřejmě dostatečná podpora vedení školy jednotlivým profesorům, schopnost se vyrovnat s problematickým chováním.

Ze základní školy mám smíšené pocity. Náš druhák ovládá počítač lépe, než většina (všechny?) paní učitelky!! Dítě s LMD - hyperaktivní, cca po dvouleté přípravě v pedagogicko-psychologické poradně, s výběrem školy s malým počtem žáků ve třídě, nakonec narazilo v první třídě na "pí. učitelku ze staré školy". Kreativita výuky žádná, povinné biflování, 120 a více příkladů na den - byla jsem ale jediný rodič, který proti tomu nahlas protestoval. Nechuť prvňáka chodit do školy byla očividná. Přednost - malý počet žáků ve třídě - pí. učitelka vydávala za nedostatek. Jakou možnost má rodič, v současné době financování školství , takovou pí. učitelku odstranit? Žádnou!! Naštěstí odešla do důchodu sama!

Takže naše školství z hlediska kvality výuky a schopnosti děti zvládat je velmi diferencované. Jako ve všem, najdeme školy a kantory výborné, na druhé straně "rakouskouherští dinosauři" ještě nevymřeli. Což je škoda!

máma

blackblister 9.2.2009 11:13

Re: nic není černo-bílé

120 příkladů denně je dobrý (a asi jediný) způsob, jak získat rutinu v počítání s malými čísly. Biflování je něco úplně jiného. možná by bylo dobře, kdybyste se, matko, naučila nazpaměť, co to to biflování vlastně je. Nechci se zbytečně zastávat "starých" učitelek, ale pokud máme být přísní na pedagogy, musíme být přísnější na sebe.

Petr 9.2.2009 11:23

Re: nic není černo-bílé

Chacha a zase jeden další žák který získá už od druhé třídy hlubokou nechuť k matematice,a takhle to samozřejmě začíná:)

máma 9.2.2009 11:24

Re: nic není černo-bílé

vím, co je to biflování - ono se to tak v první třídě často nestává, ale stalo se. Přetěžování dětí v první třídě "rakouskouherským" přístupem, místo aby šli ven, dělají úkoly - kde se asi pak ty "fyzické" chudinky berou? Z mého pohledu lépe vyhovuje anglický model, kde se děti učí ve škole a pak mají volno. Naši učitelé svou neschopnost dost často maskují tím, že se dítě má naučit doma školní látku.

máma

poste.restante 9.2.2009 11:50

Re: nic není černo-bílé

120 příkladů pro prvňáka? - asi trošku kecáte, celé první pololetí je o zvládnutí psaní a příkladů typu 3 hrušky + 2 hrušky =

Ale jinak souhlas 120 příkladů je hodně - ledyže byly za trest, za flákání v hodině například.

Jsou věci, které se musíte nabiflovat - např. násobilku a věci, kde musíte získat rutinu neustálým opakováním - např. řízení auta, zatloukání hřebíku, úder karate ale také třeba krácení zlomku.  A jsou věci, které je vhodno pochopit.

J.S. 9.2.2009 11:25

Re: nic není černo-bílé

120 příkladů na den, to snad nééé.Jen věřím, že Vaše dítě nemuselo Vámi uvedné příklady psát do sešitu. Proto že si nedovedu představit prvňáčka, který by toto zvládal např. za 2 hod. čistého času a to by si nemohl ani odejít na WC. Tak, že pohádky nechte na dobrou noc.

máma 9.2.2009 12:02

Re: nic není černo-bílé

Ne dostávali předepsané příklady a doplňovali výsledek. Ano dělal to i 2 hodiny a pak ještě ČJ. hezký příklad našich ubohých kantorů - a vyhodit ho nemůžete!

Jura Jurax 9.2.2009 12:28

Re: nic není černo-bílé

No - synek se Vám učí pro život - aspoň na sečtení dvou čísel větších než deset nebude tahat mobil s kalkulačkou. A pokud si vzpomínám, dvě hodiny na domácí úkoly je tak akorát.

A nechci se Vás dotknout - ale nedělal to i dvě hodiny třeba proto, že mu to holt nešlo? Nebo se mu nechtělo?

máma 9.2.2009 12:48

Re: nic není černo-bílé

2 hodiny jsou moc - jako pracující matka se snažím dostat dítě domů před 4 hodinou, stejně je to ale pro prvňáky na úkoly pozdě. nevím, kde jste získal představu, že příprava prvňáka má trvat 2 hodiny - naopak, měla by představovat maximálně pohovor, co ve škole se mu líbilo, co se nového naučil....

ježiši, mám pocit, že jste všichni ustrnuli v rakouskouherských normách. Co takhle vzít v úvahu, že dnešní děti si neopékají brambory a jablíčka, nepasou husy, obsah znalostí je asi 1000000x širší než před 20 lety, a ony budou rády, když získají alespoň nějaký přehled. Moderní metody výuky by měly reagovat na to, že dítě nebude potřebovat vědět, kolik je (a+b)2, ale bude muset vědět, kde to najít. Jenže to by se opravdu museli ti kantoři pravidelně vzdělávat, umět používat internet i k výuce. Jenže oni na něj nemají ani přístup, nemají email, neumí pracovat s počítačem. jak mohou ty děti vůbec zaujmout?

Jura Jurax 9.2.2009 13:15

Re: nic není černo-bílé

Blbost. I na to internetu musíte vědět, co hledáte. Jinak nejdete kulové. A jestli si opravdu myslíte, že dítě (Vaše) nemusí vědět, kolik je (a+b)2, ale že si to bude vždycky někde hledat, tak je mi toho děcka celkem líto, Zůstane totiž hloupé. Zdůrazňuji - internet lze používat k výuce, až ty děti mají něco v hlavě. A není samospasitelný - trojčlenku pomocí něj naučíte stěží a shodu podmětu s přísudkem taky. A škola je věc z kategorie povinnosti - dítko si musí zvyknout, že se naučí i to, co jej nezaujalo, protože se to prostě naučit musí, Tečka. Heslo škola hrou není o tom, že si ve škole děti hrají.

Jenže oni na něj nemají ani přístup, nemají email, neumí pracovat s počítačem. jak mohou ty děti vůbec zaujmout? Chacha - tohle s tím vůbec nesouvisí. Já jako dítko jsem měl tendenci pohrdat pedagogy třeba proto, že nevěděli, jaké ráže byly kanony a kulomety Messerschmittu Bf-109E-A4, anžto jsem byl (a jsem) fanda do letadel. Myslíte, že mám pohrdat i Vámi, když Vy tohle zaručeně nevíte? A i kdyby jste si to vygůglila, jak dlouho si to budete pamatovat?

Jura Jurax 9.2.2009 13:31

Re: nic není černo-bílé

Co takhle vzít v úvahu, že dnešní děti si neopékají brambory a jablíčka, nepasou husy, obsah znalostí je asi 1000000x širší než před 20 lety,  ale kuš - víte, že ani já před lety 50 jsem nepásl husy a doma jsme měli splachovací záchod a cca tři čtyři stovky knížek o lecčems?

Eva D. 9.2.2009 18:25

Re: nic není černo-bílé

Asi byste měla změnit školu. Znám kantorky i kantory, kteří to s Internetem zvládají ( uživatelsky), baví je to a běžně ho mají doma. Máte nejspíš smůlu, ale řešit to můžete. Stále ale bude fajn, když dítě nebude hledat vše na počítači, bude umět i to (a + b)2, naučí se zpaměti slovíčka... Mozek se musí trénovat i jinak, než prací s počítačem.

Hlavně musí dítě pochopit, že učení je práce a práce je fajn, dává-li smysl. To se se zajímavostí výuky nevylučuje.

jája 9.2.2009 20:49

Re: nic není černo-bílé

Anebo že jste se mu málo věnovala a nechala ho v tom plácat samotného, když byl dyslektik;-(.  To potom trvá, protože takové dítě se samo nedokáže soustředit, musí mít vaši podporu. Já s dcerou prakticky úkoly nedělala, ale synovi dyslektikovi jsem se musela věnovat a úkoly jsme dělali spolu řadu let.

JP 9.2.2009 11:48

Re: nic není černo-bílé

Hyperkativni-LMD? Haha. Za nas se rykalo nevychovany, rozmazleny fracek. Uz jen to, ze v 6ti umi s pocitacem lepe nez pani ucitelky. Ale on by mel umet na prolezacce ci s micudou lepe nez pani ucitelka. Par tzv. hyperkativnich deti znam, ale vzdy je to zjevna chyba ve vychove v ranem veku. Zadne hranice, zadna jednoducha ale dusledne vyzadovana pravidla. Rozdil je jen v tom, ze dnes na misto odstudy, ze rodice maji doma nevychovance se z toho v ramci korektivity dela LMD, misto ohebneho proutku, varecky ci nehladici ruky, se chodi po poradnach, kde sedi lide, co si casto neumeji poradit sami se sebou.

Vy jste presne ten pripad rodicu onoho fracka z pribehu o obesenem uciteli. Ja jsem mama-kvocna pojdte detatka-kuratka (pokud mozno chudinky nemocne alespon dusevne syndrom LMD zni tak vznesene zvlast pro hypochondra)  ja vas pred tim zlym ucitelem, co po vas neco chce, ochranim, protoze to je kreten, co nerozumi modernim trendum a ja mama-kvocna vim nejlepe, co je pro moje kuratka-detatka spravne. Chudak jen tata-kohout, ale ten vam to nahlas nerekne, aby mel klid.  

máma 9.2.2009 12:05

Re: nic není černo-bílé

nadávejte se do fracků svým dětem.  Kreten jste akorát vy.

Dítě jezdí na koni (právě kvůli LMD) od 2 let. Pokud neznáte nic o moderní psychologii a možnostech práce s hyperaktivními dětmi, vezměte si vařečku a natlučte si tyto informace do hlavy. A pak diskutujte.

Nesouhlasím s tím, když jsou děti vedeny bez kázně, na druhou stranu, každý učitel má možnost si tu kázeň vynutit. A nebo to vůbec nepotřebuje - dokáže zaujmout děti tak, aby na nekázeň neměly čas. Pokud neumí ani jedno, ani druhé, nemá na škole co dělat!

Jura Jurax 9.2.2009 13:28

Re: nic není černo-bílé

na druhou stranu, každý učitel má možnost si tu kázeň vynutit. A jak? Facku dát nesmíte, po škole nechat nesmíte, úkoly navíc taky moc ne - rodič by si stěžoval, že po potomkovi chcete, aby se stresoval prací - poznámkám a dvojkám i trojkám z chování se děti smějí - a rodič Vám přijde vynadat, cože si to dovolujete ... :-/

Jak 9.2.2009 14:26

Re: nic není černo-bílé

Mámo,tvrdíte že " každý učitel má možnost si kázeň vynutit" - s Vaším hyperaktivním géniem od dvou let jezdícím na koni - jak? Copak toto dítě poslechne na mluvený pokyn? Ovšem že ne, je přece "hyperaktivní", což omlouvá, že nevychovaný spratek lítá po třídě jako blázen. A plácnout ho učitel nemůže, to byste byla přesně ta, kdo by lítal po soudech a tvrdil, že dítko utrpělo nevratnou škodu na své psychice...... 

jája 9.2.2009 14:37

Re: nic není černo-bílé

Já sama jsem měla taky syna dyslektika - ale nesváděla jsem na školu to, že nestačil probírané látce. Dala jsem ho do dyslektické třídy, kde je míň dětí a učitelé se mu mohli lépe věnovat - ale látku musel stejně stačit (jezdili jsme tam přes celé město roky). Takže co to chce namísto rozhlížení se kolem a hledání viníka? Každý den se s dítětem učit a vytrvat. Dělala jsem to 8 let, nahrála jsem mu učebnice na magnetofon a pouštěla jsem mu lekci, když jsem se vrátila s ním domů, protože nedokázal přečíst látku v učebnici. Chce to osobní nasazení a víru - ono se to nakonec někde projeví (syn je dnes na technice). Ale znovu opakuji, látku musí dítě stačit, jinak ho dejte do pomocné, nedá se nic dělat. nějaké paramenty znalostí snad pořád existují, nebo chcete mít Neználka, co umí jen protestovat a diskutovat a svádět své nedostatky na okolí?

Petr 9.2.2009 12:51

Re: nic není černo-bílé

A ve středověku se zas říkalo že psychicky nemocní jsou uhranutí.Vy jste mudrc:-P

Eva D. 9.2.2009 18:19

Re: nic není černo-bílé

Nesouhlasím s Vámi a jsem přesvědčena, že se hrubě mýlíte.

Mám zkušenost jak s hyperaktivním vlastním synem ( dnes docela úspěšným zaměstnancem v IT) tak se studentíky, protože i na víceletém gymplu takové kluky ( dívek bývá poměrně málo) míváme.

S Vašimi názory byste z takového dítěte vychoval zlého neurotika. Přitom to bývají často jen v jistém směru méně zralé děti ( problém se soustředěním), kterým většinou bylo jinde o to víc dáno, třeba v kreativitě.  Mezi IT týpky jich bývá dost a mohou být lepší, než mnozí z nás, bez LMD. Jen to s nimi umět a vydržet, než z toho trošku vyrostou. Trpělivě, důsledně.

Fakt doufám, že neučíte, protože vykazujete známky vyhoření a reagujete příšerně ! ;-€