27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
portwyn 9.2.2009 14:24

Irelevantní

1. tazatel není dítě

2. na ZŠ snad nikde ne jsou ani 2, natož 3 vyučovací hodiny M za sebou.

3. Procvičováním převodu m2 - ha (jakkoli je to docela užitečná dovednost) nezaujmete nikoho ani na 5 minut. Můžete použít vnější motivaci (body za správné řešení), takže to budou dělat dobrovolně, ale samotný zájem o procvičování jako takové vzbudíte těžko.

poste.restante 9.2.2009 14:38

Re: Irelevantní

1. nemá cenu komentovat

2. Myšleno tři hodiny matematiky kdykoli během týdne (nikoli po sobě jdoucích) - ani by mě nenapadlo, že někdo může předpokládat takovou blbost.

3. O to právě jde. Každý se ohání slovíčky jako "zaujmout, přilákat pozornost, získat pro předmět"... Jenže jsou oblasti, které jsou prostě nezáživné a to pro kohokoli. Jsou předměty nezajímavé pro někoho. - Něoho baví dějepis, jiného chemie.

Jasně, že učitel musí vymýšlet různé formy výuky, způsoby jak udržet pozornost, atd.  Od toho je učitel a je za to placený.  Ale myslet si, že zaujmete 30 puberťáků hodinu za hodinou,  36 a více hodin týdně výukou je naprostá hovadina. Některé to prostě bavit nebude, jiní to pochopí napoprvé a měli by mít nějakou činnost, než je ti pomalejší dojdou a někteří jsou, bohužel, blbí a někde musí strávit čas, než jim bude 18.

Jakub S. 9.2.2009 14:41

Jde ale o to, aby - byť nezaujatí! - drželi hubu a nechali kantora to v klidu a řádně

- sdělit těm, co ho chtějí poslouchat. Ano? Ano.

portwyn 9.2.2009 14:43

Re: Jde ale o to, aby - byť nezaujatí! - drželi hubu a nechali kantora to v klidu a řádně

R^

poste.restante 9.2.2009 14:49

Re: Jde ale o to, aby - byť nezaujatí! - drželi hubu a nechali kantora to v klidu a řádně

Souhlas souhlasovatý.

Jen jsem to nechtěl napsat tak expresivně.;-)R^R^

Jakub S. 9.2.2009 15:26

Re: Jde ale o to, aby - byť nezaujatí! - drželi hubu a nechali kantora to v klidu a řádně

Jasně. Jistěže.

Eva D. 9.2.2009 19:15

Re: Jde ale o to, aby - byť nezaujatí! - drželi hubu a nechali kantora to v klidu a řádně

Jakube, to je ono! A to je právě otázka slušnosti a respektu. Ony mnohé děti ani nechápou, co po nich chcete.

Jenže, tohle často nezvládnou ani dospělí.

Petr 9.2.2009 14:46

Re: Irelevantní

A právě proto musí mít i tu autoritu.Jak to ,že někteří kantoři jí mají i u těch největších gaunerů a jiní ji nemají ani u premiantů?

pavel 99 9.2.2009 14:57

Re: Irelevantní

jak jste přišel na to, že ji mají i u těch největších gaunerů? Někteří se s těmi největším gaunery jednoduše nepotkají. U těch totiž nemá autoritu nikdo. Ke každému je toriž třeba hovořit řečí, které dotyčný rozumí a nemusí to být vždy "dobré slovo". Zkuste jít s "dobrým slovem" do ohrady s hovězím, jak uspějete.:-D

Petr 9.2.2009 15:03

Re: Irelevantní

Chce říci že někteří kantoři se třeba za 5,10,15 let praxe nepotkají s gaunerem? A já netvrdím že autoritu si získám vysvětlováním jak by se měl kdo chovat,na někoho platí zvýšený hlas na jiného poznámka,na dalšího rodiče atd.

portwyn 9.2.2009 15:09

Re: Irelevantní

Mohu říci, že mám autoritu u 99% dětí. Na některé děti ale neplatí nikdo - loni jeden řval i na ředitelku.

Petr 9.2.2009 15:16

Re: Irelevantní

No pak není co řešit,100% nebude nikdy.Poruchy osobnosti dětí či rodičů(což je jistě horší)prostě existují.

Problém školství ale vidím (v rodině,co s tím když společnost je bez zásad?) ale též (po vlastních zkušenostech žáka či rodiče)ve velké míře málo kvalitních učitelů(příčiny učitelé znají,co s tím když ministrům jde se v politice co nejvíc napakovat?)

Eva D. 9.2.2009 19:17

Re: Irelevantní

Portwyne, přesně. U nás jeden řval na ředitelku a když se ohradila, matka, která byla přítomna, div tu ředitelku nevyhodila z její vlastní kanceláře! Nedala se. Ale stížnost rodičů na kraj následovala.

Anna 9.2.2009 14:02

Re: mluvíte o vlastních dětech/vnucích

Mamo,my mluvime o Vasich detech!!!!!!!!!

Jura Jurax 9.2.2009 14:04

Re: mluvíte o vlastních dětech/vnucích

neschopnost učitelů děti zaujmout přiměřeným typem výuky - škola je z kategorie povinnosti a děti nutno vést k tomu, že se musí naučit i to co je nezaujalo. Protože je to jeho povinnost. A šmytec! Pojem škola hrou nelze vykládat tak, že si ve škole hrajeme. A není žáček,  kterého byste zaujala ve všech předmětech, co jich na škole má.

A neschopnost udržet si autoritu je dána taky tím, že učiteli jsou odejmuty mnohé prostředky, jimiž by si autoritu udržet mohl - od rákosky po podporu rodičů. I Vy si níže stěžujete, že je Váš synek přetěžován - a činíte-li to před ním, co myslíte, že to dělá s autoritou pedagoga? Byť by i objektivně přetěžován byl, což není jisté?

Myslíte-li si, že u určitého typu sígrů si pedagog získá autoritu encyklopedickými znalostmi o literatuře, broucích či fyzice, jste diplomaticky řečeno naivní.

A negativní postoj k vlastním dětem/vnukům - no, on každý ví, co má doma. Andílci jsou to zcela vyjímečně. Lepší výraz by byl kritický postoj.

máma 9.2.2009 14:15

Re: mluvíte o vlastních dětech/vnucích

Encyklopedické znalosti jsou učiteli k ničemu, pokud je nedokáže předat. A to je právě ten problém - vy si opravdu myslíte, že všude jsou učitelé, kteří umí učit - tzn. jsou schopni dělat tu práci, za kterou jsou placeni?

Mám jiný názor než většina možná i právě proto, že jsem ty malé měla šanci učit - cizí jazyk. Kdybych dodržovala ty metody, které byly tenkrát doporučovány, nikdy bych 4 - 6ti leté děti nic nenaučila. Vlastní znalosti učitele nestačí - musí je umět předat takovou formou, kterou jsou jeho svěřenci schopni pochopit. myslím, že tohle je neuralgický bod našeho školství.

portwyn 9.2.2009 14:28

Hlavní problém je jinde

Totiž v tom, že v řadě tříd, je úplně jedno, jestli učíte dobře nebo špatně - v tom kraválu vás prostě 2/3 dětí neslyší.

Pokud mne děti poslouchají, naučím je obvykle požadované dovednosti a dokonce je to někdy i baví. Pokud mne neposlouchají, zvrhne se hodina v mé izolované výkřiky ve snaze přehlušit ten kravál. Kvalita výuky pak pochopitelně upadá. NIKDO ale není fyzicky schopen 45 minut  řvát jak tur a ještě tak, aby to dávalo smysl. Nevěříte-li, vyzkoušejte si.

Petr 9.2.2009 14:40

Re: Hlavní problém je jinde

A chyba je kde? Ve všech hodinách vašich kolegů je řev? Nemusím být pedagog abych převyprávěl látku z učebnice,zadal DÚ ,dal písemku a oznámkoval.To zvládne i automat.

portwyn 9.2.2009 14:45

Re: Hlavní problém je jinde

Kdo mluvil o převyprávění??

Kravál se liší třídu od třídy. A nechcete mi doufám tvrdit, že těmi 5 metry chůze po chodbě dejme tomu mezi 7.A a  7.B se z dobrého učitele stane špatný a naopak?

Chyba je v tom, že když si děti umanou řvát, tak je učitel nezaujme, kdyby tam stál sám Komenský. 

zajíček8 10.2.2009 1:16

Re: Hlavní problém je jinde

Není to únavné diskutovat s lidmi, kteří před katedrou nikdy nestáli?

Potvrzuji Vaši zkušenost, že jeden a ten samý přístup v jedné třídě vede k zaujaté práci téměř všech žáků a žaček a v paralelní třídě totéž o 10 minut později nezaujme a třída řeší včerejší televizní show.

poste.restante 9.2.2009 14:47

Re: Hlavní problém je jinde

chyba je v tom, že škola/učitel nemá prostředky k tomu jak pacifikovat nezvladatelné jedince. Pokud je i má, nevyužívá je, protože je na tom, aby jich nevyužila, systémem finacování zainteresována. Jeden hajzlík vás uprostřed hodiny může poslat do p... (vyberte si) a vy mu můžete dát maximálně tak poznámku, či navrhnout třídní důtku.

Petr 9.2.2009 14:51

Re: Hlavní problém je jinde

A není možnost například výuku(zvlášť v 7B kdy je pozornost celé třídy jedním gaunerem naprosto zničena)ukončit (stejně by se nezdařila)dát písemku a pokračovat v jiný den?PS.a prosím netvrď te mi že je to tak každý den každou hodinu,to radši jděte ze školství,chyba bude v tom případě asi ve Vás.

portwyn 9.2.2009 15:06

Re: Hlavní problém je jinde

Ne, není to možné. Aspoň ne vždy. Pokud máte opravdové fracky, jsou jim známky šumafuk. Rodiče buď

a) jsou názoru, že chyba je v učiteli (nepřipomíná Vám to něco?)

b) s učitelem souhlasí, ale vlastních dětí se bojí (to není nadsázka) nebo s nimi nic nezmůžou.

c) je jim to jedno.

Kromě toho je dost pravděpodobné, že když to uděláte potřetí, někdo si bude stěžovat - a jak známo, každý rodič Komenským a náš zákazník, náš pán.

Petr 9.2.2009 15:26

Re: Hlavní problém je jinde

Dáváte příklady ze života,dám vám taky jeden :učitel dá úkol (vysvětlí jen zběžně o co mu jde,vysvětluje to přeci každý rok několika třídám a tak mu připadá že už to musí všichni vědět,nemoc z povolání).Źák úkol vypracuje (samozřejmě s vynaložením co nejméně úsilí,"všichni jsme pohodlní")a dostane 5 že to není tak jak si pan profesor představoval a že tomá znovu vypracovat(opět nesdělí jaká je jeho představa)a po vypracování opět 5 a zase znovu teď už chce ale dvakrát to samé.Promiňte připadá mi že kantor má nějaký problém.

portwyn 9.2.2009 16:17

Re: Hlavní problém je jinde

To je chyba učitele. Žák má úkol zpracovat, prokázat jistou snahu. Kromě toho dát 5 za vypracovaný úkol (neopsaný) je hovadina.

Petr 9.2.2009 16:31

Re: Hlavní problém je jinde

No a takoví "učitelé" mi vadí ale je mi to stejně tak prd platné jako ,že vám vadí (ostatně mě taky)gauneři žáci.Přesto ani v takovém to případě neradím dítěti ať se na to vykašle,radši mu s tím pomůžu (a jsem tedy zvědav jak to dopadne);-D

poste.restante 9.2.2009 15:07

Re: Hlavní problém je jinde

Jsem už středního věku a tč na střední škole. Ve svých třídách tyto problémy nemívám. Pořádek jsem si vždycky dokázal sjednat a to i způsobem, který zmiňujete a mnohými jinýmï. Jen mě to někdy stálo zbytečnou energii. Občas pravda strávím 10 minut pokusem vysvětlit puberťákovi v čem spočívá nesmyslnost jeho předpokladů, či závěrů. Možná proberu méně látky, ale snad jsem mu pomohl předejít situaci, kdy za pár let dostane od života přes ústa. Maturanti,  kteří se zastavují občas na návštěvu to zpětně spíše oceňují, tak v tom asi budu ještě chvíli pokračovat.

Je mi spíš líto mladších kolegyň, které fakulty na tyto situace ani zdaleka nepřipravily.

Já totiž už od prvního ročníku vytvářím předpoklady pro to, aby si mi ve třetím ročníku nikdo nedovolil poslat mě onde. (Alespoň ne nahlas - co si myslí v duchu je jeho věc.) A po večerech si připravuji scénář situace, kdy narazím na sociopata, který mě tam pošle.

pavel 99 9.2.2009 15:09

Re: Hlavní problém je jinde

představte si, že rodiče jsou schopni si na učitele stěžovat za "neohlášenou písemku".

portwyn 9.2.2009 15:10

Re: Hlavní problém je jinde

Mimochodem s jedním gaunerem si poradím. Co ale dělat v případě, kdy je těch gaunerů pět? Nebo když  je třída prostě uřvaná? Zapomeňte na filmy, kde děti způsobně sedí. Dnešní dítě když něco chce říci (třeba kamarádce, že půjdou odpoledne na zmrzku), tak to řekne - a řekne to tak, že ho slyší celá třída. Obzvlášť problém je to v případě, kdy děti mají něco dělat rukama a přitom Vy jako učitel máte práci organizovat (modelový případ: rýsování nebo laboratorní práce). Jakmile takové dítě pohne rukou, otevře ústa. Nevím, čím to je, ale musí tam být nějaký spoj. Děti v tomto případě nejsou zlé, ale prostě nedokáží zavřít ústa. Výsledek je ale stejný. Vámi zmíněný model výklad - úkol je ještě nejméně namáhavý. Výuka nekvalitní, ovšem někdy nic jiného nezbývá. Učitel má jen jedny hlasivky...

Petr 9.2.2009 15:33

Re: Hlavní problém je jinde

Je to marné od toho jste pedagog.Řešení je méně žáků ve třídě ale politická vůle k tomu není.