24.4.2024 | Svátek má Jiří


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
wulf 9.2.2009 15:19

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?.

proč "demokratické diskuze" ? Jako že je starostí ostatních co se chcu já nebo moje děti naučit? ... povinná školní docházka nevznikla z potřeby mít vzdělanou populaci ale poslušnou populaci ... nevidím sebemenší důvod si myslet, že ministrovi jde o mé dobro a neznám žádný prostředek jak by mohl zjistit co to vlastně je...

portwyn 9.2.2009 15:22

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?.

Tak nedávejte děti do školy. Učte je doma, to už jde.

Nebo je dejte na soukromou základní školu. V tom případě ale musíte počítat s tím, že tam budou potkávat mnoho dětí, které jinde nechtějí. (Samozřejmě proto, že jsou to děti mimořádně dobrosrdečné, kreativní a zakomplexovaní učitelé jim závidí jejich charakter a nadání ;-) )

wulf 9.2.2009 15:25

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?.

To bohužel není tak jednoduché, protože stát stejně tak jako tak nakazuje co se na těch soukromých školách nebo doma učí + když se děti budou vzdělávat na jiných než státních školách, stát jejich rodičům za to, že nevyužívají státní školství a tudíž ho "šetří", daně nesníží

poste.restante 9.2.2009 15:32

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?.

Ale no tak v pořádku. Zlá instituce, škaredý stát řekl, že je dobré pochopit na prvním stupni násobilku, na druhém zlomky a mocniny a na střední škole sinus. Vy s tím nesouhlasíte, ale chcete žít v tomto státě. Tak akceptujte pravidla. Stejně jako máte za povinost jezdit v obci padesátkou, máte povinnost nechat vzdělat své děti v tom, co předepsáno. Pokud se Vám to nelíbí, viděl bych to na brazilské pralesy, poušť Kalahari, anebo USA a společenství amenitů. Jinak nevím. ;-)

Petr 9.2.2009 15:45

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?.

No tento stát chce abyste znal všechny zákony(neznalost neomlouvá)znáte je?Podobné demagogie se dopouštíte. :-)

wulf 9.2.2009 15:46

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?.

Na tento "argument" jsem čekal celou dobu... tohle je samozřejmě téma na úplně jinou (i když vpodstatě stejnou) diskuzi. Jenom poznámka na okraj - nakonec jednají jenom jednotliví lidé, ne žádné instituce, za které mají potřebu se schovávat. I když to není snadno prokouknutelá struktura, stát nemá za cíl obecné blaho, ale blaho těch, kteří ho ovládají. Je naivní si myslet něco jiného... nebo věřit, že je všechno tak jednoduché a ostatní pro nás chou jen to dobré...

poste.restante 9.2.2009 16:40

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?.

Obávám se, že jste Vy ani wulf nepochopili mou nadsázku.

Tak jinak. Ne já, ale vy máte problém s tím, že Vám a Vašim dětem někdo (stát, ministr, inspektor, Jánevímdoještě) nařizuje, co se má učit. Sami si své děti učit nechcete a máte částečně pravdu v tom, že základní obsah výuky je víceméně dán bez ohledu na formu a místo. Navrhuji Vám proto buďto se smířit s tímto stavem, pokusit se o jeho změnu v rámci legislativního procesu, anebo emigrovat jinam, kde Vás nechají učit třeba teorie o Velkém konstruktérovi. V čem je ještě je Váš problém?

jája 9.2.2009 21:38

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?.

když jsi o vlásek minul vojenskou službu, tak ti je něco málo přes dvacet let a studuješ, en?;-(

Jura Jurax 9.2.2009 23:25

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?.

povinná školní docházka nevznikla z potřeby mít vzdělanou populaci ale poslušnou populaci - no a tohle je další blbost. Nevzdělaného hlupce opijete rohlíkem dřív než jedince vzdělaného a s rozhledem. Mimochodem - odkud máte tuhle pozoruhodnou tezi? Že Vy jste se učil jenom to co jste sám chtěl ;-) a teď se to projevuje ... ;-D

pavel 99 9.2.2009 15:00

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

"... Proč by se lidi měli podřizovat autoritám?..." - což takhle se "nepodřídit autoritě" policisty, vedoucího....... Pokud nežijete na opoštěném ostrově (nebo nejste despotický vládce) tak se holt autoritám podřizovat budete muset.

wulf 9.2.2009 15:20

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

ale já jsem pro nepodřídit se autoritě policisty nebo vedoucího ... když s němi jednám tak jako rovný s rovným... můžu dělat to co chtějí ale ne na základě jejich "autority" ale na základě nějaké smlouvy nebo zdravého rozumu

pavel 99 9.2.2009 17:38

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

obávám se, že nechápete poměrně základní principy chodu společnosti. Pokud Vám policista vydá PŘÍKAZ (v rámci jeho pravomocí - jaké jsou si laskavě zjistěte), tak jste povinen uposlechnout. (V opačném případě riskujete poměrně značné problémy.) Jeden známý, co v USA nereagoval na blikající majáček policejního vozu, jedoucího za ním, zastavoval po střelbě s rozstřílenými gumami. S rukama na volantu pak rozhodně neuzavíral žádnou "smlouvu". ;-D

Obdobně, pokud neuposlechnete pokynů (podle situace i příkazu) nadřízeného, tak z práce vyletíte. (A můžete si připadat jako "rovný".);-D

Jura Jurax 9.2.2009 15:29

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

ty děti měly učit ... Jsem proti tomu, aby  ... nechci se Vás dotknout, ale neučil Vy jste se taky jenom to, co jste uznal za vhodné ...;-D

Proč by se lidi měli podřizovat autoritám? Protože civilizace potřebuje řád, jinak se zhroutí v černé díře anarchie.

Jinak - "vyspělost" se pozná podle toho že se podřizujeme autoritám? No, slyšel jste někdy pojem kázeň, resp. dobrovolná kázeň? Jinak viz o odstavec výše.

wulf 9.2.2009 15:54

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

Protože civilizace potřebuje řád, jinak se zhroutí v černé díře anarchie. Nezbývá než dodat: Amen! a rychle běžet zaplatit daně.

Pravopisných chyb tam mám ještě mnohem víc, ale skutečně mně to ani v nejmenším netrápí. Ono je to s tím řádem a autoritou všechno hodně jinak a složitější. Nemá cenu to tady probírat. Dobrý směr je ale neustále podrobovat své dogmata a zažité samozřejmé "pravdy" co nejkritčtějším soudům...

jája 9.2.2009 21:32

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

O vlásek? tak vám je max. 23 let?! Aha!

Jura Jurax 9.2.2009 23:21

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

Krom toho o tom co se učí na základních školách vůbec nemůžeme říct, že to je to, co by se měli děti učit. Měli by se totiž učit to co samy (resp. jejich rodiče) uznají za vhodné, ne to co si myslí nějaký Liška (např.), že by měly znát.

Wulfe, zamyslete se hlavou a za trest napište třístránkový rozbor, proč je tohle Vaše tvrzení ne jen chybné, ale přímo uchvacujícně blbé.

Ebony 10.2.2009 0:18

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

Vaše skvělé myšlenky by byly daleko efektnější a působivější a neotřelejší a hlubokomyslnější...., kdybyste je dokázal prezentovat bez banálních a nedůležitých pravopisných chyb.;-D

zajíček8 10.2.2009 1:03

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

Hlásím se k neexistijcí zrůdě. Mé nehynoucí díky patří paní učitelce Lebedové z Pacova, která mi v 6 letech předala pocit, že "vědět a znát" je příjemné.

františek 9.2.2009 15:04

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

Nemáte pravdu. Drzost se dá snést u podomního obchodníka, ale stěží ji budu tolerovat u sebeschopnějšího podřízeného. Poníženou poslušnost vidíme především u učitelů. Férově se musí jednat. To je samozřejmé. Co se týče vzdělání, a to je mnohem důležitější než cokoli jiného, tam musíte tlačit na pilu a motivovat studenty dobrým slovem i špatnou známkou. Učitelé musí vzdělávat, vychovávají rodiče.. Nevychované děti nemají v normálních třídách co pohledávat. Mohou si je vzdělávat rodiče sami. Nebo být vzděláváni ve speciálních ústavech pod dohledem silných mužů.

wulf 9.2.2009 15:22

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

Mně zase přijde jako neopodstatněná drzost odkazovat lidi, kteří se nechcou vzdělávat tak jak to chce někdo jiný, do speciálních ústavů pod dohledem silných mužů...

Ivanhoe 9.2.2009 16:05

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

A Vy si wulfe myslíte, že děcko na základce je schopno posoudit, co se má a co se nepotřebuje naučit? Stát je povinen poskytnout svému dorostu takovou kvantitu a kvalitu informací, která mu dovolí se v budoucnu začlenit do společnosti, využívat svá práva a plnit své povinnosti. Toto penzum bylo pojmenováno základním vzděláním a jeho obsah i rozsah je nutno stanovit pro všechny stejně (jak se s tím kdo popere, je už pak věcí jeho talentu, vůle, a také rodinného zázemí). Je nesmysl, aby se někdo už v páté třídě odmítal učit dějepis s tím, že přece bude jednou elektrikářem a dějepisné poznatky k výkonu tohoto povolání potřebovat nebude. Klobouk dolů před tím, kdo už v tom věku ví, čím bude, a také se tím stane! Jenže - víte, on třeba i ten elektrikář někdy půjde k volbám, a třeba i jeho hlas, nepodložený žádnými vědomostmi o tom, co bylo, způsobí, že se k moci dostanou zase takoví, kteří budou zavírat i za to, že někdo vypadá, že si nemyslí to, co je nařízeno... - třeba - a právě zrovna - i Vás, který se jen tak nějaké autoritě nepodřídíte, pokud se s ní nedokážete ztotožnit!

No a, samozřejmě, jakmile toto základní vzdělání máte, se po něm (a přiznejte si, že i díky němu) můžete rozhodnout vzdělávat se dále tak a jedině tak, jak chcete Vy, a nikdo nemá právo Vám nařizovat něco jiného. Stačí si vybrat tu správnou střední školu (a dostat se na ni, pochopitelně - pokud jste však dobře zvládl základní vzdělání a nejedná se o uměleckou školu, vyžadující speciální talent, neměl by to být problém).

Znovu ale zdůrazňuji: právo učit se jen to, co chci, je nezadatelné, ale platí až po základce!

P.S. - a pozor na ta i/y - není třeba, aby zde všichni věděli, že jste se kdysi rozhodl uplatnit své domnělé právo nenechat se naučit shodu přísudku s podmětem...

wulf 9.2.2009 16:32

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

Vy vůbec nechápete o co mi jde. Píšete tady o právech a povinnostech v " naší" společnosti. Ten důraz na MY je velmi podstatný. Jenže takové MY je imaginární. Otázkou totiž není jestli by lidé měli (a pokud ano tak nakolik) sloužit sobě nebo "veřejnosti" ("MY") - "veřejná" veřejnost, ani "společná" společnost atd. tak jak je běžně pojímána je jenom symbolickou zástěrkou pro uskutečňování záměrů jednotlivců (ať už "sobeckých" nebo mesiáškých). Vy si myslíte, že je něco nesmysl...a co jako? Někdo ne. Jo jsou tady ty volby, pomocí kterých nevzdělaný hlupec rozhoduje i o vašem životě. Z toho jste vyvodil, že nikdo nesmí být nevzdělaným hlupcem. Já zas z toho vyvozuju, že nikdo nemá právo volit a direktivně ostatním určovat, jak naložit se svým životem.

P.S. no mně se tyhle psí kusy s i/y nikdy nebavilo učit, to je fakt...mně spíš vždycky zajímalo co je tak nějak "pod povrchem" ..... 

poste.restante 9.2.2009 16:47

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

Svým žákům občas říkám: "Je demokracie. Máte právo se svobodně rozhodnout a zůstat až do konce života blbí. Jen si pak nestěžujte, že s Vámi někdo bude zacházet jako s blbci."

Pokud jste třeba dobrý zedník, tak to y/i se čtverkama na základce přežijete. Jenom si pak musíte zaplatit chlapílka, který za Vás napíše smlouvu, nebo i životopis a žádost o zaměstnání. Pokud ale ambice jedince končí u podpisu na žádosti na sociálce, pak uznejte, že společnost má právo se bránit. Třeba povinnou školní docházkou.

jája 9.2.2009 15:45

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

Jednat férově můžete s tím, kdo vám je rovný, a to dítě NENÍ! Dítě je na vás závislé a tak to nemůže být fér, to snad chápete. Vy ho vychováváte, živíte, šatíte a vy rozhodujete o to, jak to s ním bude. Takže vy máte také právo žádat, aby dodržovalo pravidla, stanovená vámi i společností, ve které žijeme.

portwyn 9.2.2009 16:32

Wulfe, mně se férovost

loni těžce vymstila. Klasická úvaha smrada "když mě nepodrazil, tak je asi slabej". Stejnou věc dělal všem ostatním, spolu se svými kámoši. V té třídě se nedalo vydržet. Slušné děti nám chodily říkat, jak se těší, ža z té třídy vypadnou. Tajně, měly strach.

A k těm ovcím: dnes je v některých třídách největším projevem odvahy chovat se slušně. Ovce bečí, dělají bordel a přizvukují pár vychytralým smradům. Slušné děti trpí.

Když 10 lidí nahází odpadky na zem všude po třídě a jeden je odnese do koše, kdopak je ta ovce? Když 10 lidí žvaní o ničem a jeden pracuje, kdopak je ta ovce? Ten jeden? Jedna ovce a dav kreativních svobodných bytostí?

wulf 9.2.2009 16:37

Re: Wulfe, mně se férovost

ale já nejsem proti tomu aby děti byly slušné... já souhlasím s tím, že většina těch dětí o kterých píšete jsou "spratci" a "neposlušné ovce" ... jenomže řešení není to, že ty děti budete bít, nebo přísněji trestat... ony se tam chovají jako hovada, protože si toho neváží a neváží si toho (ony samy i jejich rodiče) proto, že je to zdarma a je to povinné...

portwyn 9.2.2009 16:43

Já je nechci bít

a ať je to nepovinné.

Soukromé školy zdarma nejsou, soukromé SŠ nejsou zdarma ani povinné a není to tam o nic lepší. Dítě na soukromém VG mnohdy přistoupí k učení stylem "já si to tu platím, tak co bych se učil".

Ale je to třídu od třídy, i na soukromém G. Předloni super kvarta, letos totálně nedisciplinovaná - mají na víc, ale zahazují to, jinak jsou celkem zvídaví, když je něco baví. Tercie úplný opak. Pracovité děti, i když já bych bral víc diskuzí.

máma 9.2.2009 13:49

mluvíte o vlastních dětech/vnucích

Na celé diskuzi mne překvapuje, jak negativně se staví většina přispívajících k vlastním dětem/vnukům. Nebo si myslíte, že se jich ta situace netýká? Mluvíte o těch ostatních? Pokud se mluví o celé společnosti, týká se to i těch vašich!!

Školství má mnoho problémů, neschopnost učitelů děti zaujmout přiměřeným typem výuky a nebo neschopnost si udržet autoritu jsou dvěma problémy z mnoha.

poste.restante 9.2.2009 14:02

Re: mluvíte o vlastních dětech/vnucích

Při vší úctě: Zaujměte mě tři hodiny po sobě procvičováním tématu převody plošných jednotek - m2, a, ha

máma 9.2.2009 14:17

Re: mluvíte o vlastních dětech/vnucích

ježiši a proč bych měla? schopnost dítěte se na něco soustředit je cca od 20 - 40 minut (podle věku). Takže 3 hodiny jsou naprd - to byste snad měl vědět!