9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
portwyn 9.2.2009 14:37

PPP na 2 věci

Pedagogicko-psychologická poradna je víte k čemu. V 90% případů dá posudek, že dítě je nadprůměrně inteligentní a vyžaduje individuální péči (super doporučení, při 25-30 dětech ve třídě máte na 1 dítě průměrně 1,5 minuty za vyučovací hodinu). Poradna má význam především při odhalování poruch učení apod.

Nejlepší je, když dítě pošlete do poradny s tím, že se neustále předvádí před spolužáky a vynucuje si pozornost všech okolo. V poradně je dítě bez kamarádů, v cizím prostředí a zákonitě se soustředí na práci daleko lépe. Přijde s uvedeným kladným posudkem. Učitelka požádá psycholožku, aby také přišla pozorovat, jak se dítě chová ve vrstevnické skupině. Odpověď. "Nás kolektiv nezajímá, nás zajímá jedinec."

poste.restante 9.2.2009 14:41

Re: PPP na 2 věci

Souhlas - mám s tím své zkušenosti.

Ale úplně bych je nezatracoval - poté co se mi podařilo přesvědčit maminku potvrdili mé podezření, že kluk je diskalkulik. Na prvním stupni měl reparát z matematiky, pak začal chodit k tabuli s tabulkou malé násobilky a najednou to šlo na trojku. Ano ty souvislosti chápal - jenom je neuměl spočítat.

portwyn 9.2.2009 14:49

Re: PPP na 2 věci

Jasně, mně šlo o fracky. Slušnému dyslaktikovi trochu pomůžete  a on maká, tam problém není.

portwyn 9.2.2009 15:36

Re: PPP na 2 věci

...dyslektikovi. Dyslaktik...krásný překlep..ten nejspíš není schopen tvořit mléko ;-)

Jakub S. 9.2.2009 15:39

Re: PPP na 2 věci

Paráda! Kouzlo nechtěného. Freud by měl radost... Freude, Freude, vždycky...

Jakub S. 9.2.2009 14:51

Re: PPP na 2 věci

Ta psycholožka je  š p a t n á - na tom trvám. Tohle mi stačí. Mělo by stačit i vám. Na nalezení jiné...

portwyn 9.2.2009 14:54

Re: PPP na 2 věci

Ano, je špatná. Ale najít poradenskou psycholožku jiného střihu je i ve stotisícovém městě obtížné.

B@ra 9.2.2009 18:09

Re: peníze a zase peníze

Problém je, že i současná legislativa v podstatě umožňuje škole konat - kontaktovat sociální odbor, podagogicko-psychologickou poradnu, atd.  Ale školy samy to nedělají ve strachu z negativní publicity, která je může stát existenci.   ...ale jděte, školy to dělají, ono jim taky nic jinýho nezbývá, když s rodiči není řeč. A tak kantore piš, piš a piš na všechny strany o tom, že dítě je grázlík, otravuje okolí , ignoruje školu, ale spíše by tam mělo být, že rodič nezvládá svou roli a učitel ho chudák ve výchově supluje, tak by měl alespoň za to dostat rodičovský příspěvek místo rodičů, nemyslíte? Ono by to možná zabralo, je krize a tak každá koruna dobrá, rodiči, chop se svého úkolu a vychovávej, jinak ti stát nedá "výchovné";-D

JaS 9.2.2009 14:24

Můj děda učil před válkou

a řešil to tak, že ho pozval do kabinetu. Tam nebyli spolužáci.

portwyn 9.2.2009 14:29

Dnes by Váš děd

byl pravděpodobně obviněn v lepším případě z šikany, v horším z pedofilie.

Hlavně nebýt s dítětem sám v kabinetu, není-li učitel sebevrah.

Jakub S. 9.2.2009 14:39

Re: Dnes by Váš děd

Bohužel to už není humorné ani přehnané. Je to už  r e a l i t a .

portwyn 9.2.2009 14:48

Re: Dnes by Váš děd

To nebyl vtip. Dávám si pozor, abych nikdy nebyl s dítětem sám v zavřené místnosti.

Eva D. 9.2.2009 19:34

Re: Můj děda učil před válkou

Dnes velmi, velmi nebezpečné. Klidně můžete skončit jako v médiích profláklý znásilňovač nevinných žáčků.

adne 9.2.2009 14:17

vzkaz pro ministerstvo - odstraňte systemovu chybu

odstraňte systemovu chybu ve financování škol !, dejte učitelum zpátky větší pravomoc, a netlačte je k tomu aby by vníman jako podřízený žáka.Dovedete si představit policajta, který by při silníční kontrole neměl žádnou pravomoc vám udělit za přestupek pokutu?  Co by se dělo na naších silnicích? V takové situace je dnešní UČITEL, a žáci to dobře ví. Kam to spějě? Chybu vidím ve financování žák=dotace, pak je učitel mezi dvěma kameny, ředitel školy se snaží udržet žáka a nepostihovat za každou cenu, a pak ten žák vidí že je na nej učitel krátky a dělá si co chce, vždyť se mu nic nemůže stát! Ještě že nejde o život, nebo snad ano?

zorro 9.2.2009 14:12

Potlesk pro autora článku,neboť ...

...pod vše, co jste napsal, se můžu podepsat s čistým svědomím.Reforma školství vychovává nové a sebevědomé,komunikativní hlupáky,znající a odvolávající se jen a pouze na svá práva, neznajíc své povinnosti.Pokud tenhle zelený trend bude pokračovat,ze škol odejdou poslední a slušní páni kantoři a nahradí je ukecaná sorta nových a chápajících,kteří nebudou mít nároky na chudáčky v lavicích a tito je posléze zadupou do země.A jakmile naše děti začnou učit mateřskému jazyku učitelé z Ukrajiny,Mongolska či Bulharska,potom národ pochopí,jakého zvěrstva se v těchto časech dopustil na mládeži a dětech.Amerika - náš vzor, tak už jen chybí ta střelba, protože "úroveň" znalostí už americká je.Howk.

Zu 9.2.2009 14:34

Re: Potlesk pro autora článku,neboť ...

Souhlasím ve všem s pisatelem článku i s komentářem zorra, učím na univerzitě, takže hrůza základního a středního školství na mne nedoléhá, ale poznámka o úrovni znalostí absolventů amerického školství je trefná a hluboce pravdivá. Ještě bych profackovala vedení školy, protože se mělo kantora zastat, fuj, je to děs.

františek 9.2.2009 14:03

Pravdivý článek

Jen několik málo připomínek. Na úrovni vzdělávání se negativně projevuje tzv. školská reforma. Vychovávat by měli rodiče. Učitelé vzdělávají.

Školy i školství smrdí od hlavy. Pan Liška není příliš chytrý člověk a říká o vzdělávání věci pošetilé. Vzdělatelnost naší mládeže klesá rok od roku. Každý kantor vám potvrdí, že absolventi základních škol jsou stále hloupější. Mají velmi slabou paměť, která by se měla rozvíjet především na prvním stupni. Bez dobré paměti a s nepatrnými schopnostmi číst a bez schopnosti porozumět přeslabikovanému textu před nimi neleží příliš skvělá budoucnost. Dobré jsou ty školy, jejichž ředitelé dbají především na vzdělávání. Většina ředitelů je příliš servilní vůči nadřízeným. Za důležité považují jakési klíčové kompetence a uniká jim, že klesají studijní schopnosti i znalosti žáků či studentů. Dobří učitelé jsou dobří odborníci ve svém oboru a mají snahu maximum naučit. Špatní učitelé mají většinou špatné ředitele. Těm i oněm nezáleží na tom, co žáci umí, za důležité považují nemít problémy.  Státní testy znalostí na všech úrovních škol by odhalily které školy mají neschopné ředitele. Učitelé jsou odměňováni podle počtu žáků, které učí. Nikoli podle schopnosti naučit. To je nutí, aby nesnižovali počty žáků ve třídách a raději učí i neschopné lemply, místo aby je nechávali propadat nebo je přesouvali do blbšulek. Mám pocit, že naše školství ještě svého dna nedosáhlo. Co se týče drzých spratků a šikany učitelů jejich žáky či studenty? Školy by měly více spolupracovat s policií a méně s různými poradnami, které nemají žádnou odpovědnost. Užívat stejnou měrou negativní i pozitivní motivaci pro dosažení co nejlepších výsledků práce. Uplatnil by se i stipendijní systém. Placené vysoké školství je zřejmě nutné

poste.restante 9.2.2009 14:18

Re: Pravdivý článek

souhlasím a znovu doplňuji: Školy jsou motivovány k autocenzuře negativních jevů.  - "Jenom ať se o nás, proboha, nemluví ve zlém, aby nás nezrušili."

Financování pomocí normativů na žáka fungovalo jakž takž v době, kdy bylo dětí dostatek. Teď, když je jich málo vede to k přímému úpadku.

Pavla Palečková 9.2.2009 14:02

K článku Vychováváme generaci slabých idiotů?

Vážený  pane,  zcela  ve   v š e m  s  Vámi  souhlasím a jsem přesvědčena o tom, že současný  vývoj povede k ještě horšímu úpadku naší společnosti. Ve všem chybí řád a též zodpovědnost za věci veřejné.Lepší to není asi ani v rodinách, kde mnohým rodičům úplně chybí kritický pohled na činnost jejich dětí. Za článek Vám velmi děkuji, mluvil jste mi z duše. Pavla Palečková.

Nobunaga 9.2.2009 13:51

100% souhlas

Pravda, pravda, nic než pravda.

wulf 9.2.2009 13:50

slabí idioti vs poslušné ovce?

K čemu jinému může vést povinná školní docházka a obecně státní vzdělávací systém založený na donucení? To co dělá z lidí slaboduché idioty nebo poslušné ovce je právě takový systém. Drzost je někdy velmi potřebná, často "zdravější" než ponížená poslušnost a strach. Nic co pochází ze strachu není dobré. Je to prostě systém založený na vynucené nepřirozené autoritě a hierarchii ne na dobrovolně uznané autoritě. Když na někoho tlačíte moc tak ho zlomíte, když tlačíte málo přestene se bát a sám přejde do protiútoku. Nejlepší je "netlačit" a jednat s ním férově.

Pavel 9.2.2009 13:52

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

Do 18ti tlacit vrchem spodkem...pak at si dela co chce...howgh.

Jura Jurax 9.2.2009 14:14

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

K čemu jinému může vést povinná školní docházka a obecně státní vzdělávací systém založený na donucení? No, přinejménším k tomu, že děti nezustanou blbé. protože bez toho donucení by blbé zůstaly. Dítě (do patnácti let), které se učí samo od sebe a rádo i to, co jej nebaví jen proto, že mu to rozšiřuje informační potenciál, je neexistující zrůda!!! ;-D

A slaboduché idioty dělá z lidí právě to, že se nátlaku nepodřídí a zůstanou nevzdělaní  potažmo blbí.

Drzost je potřebná - někdy. A rozpoznat kdy, to musíte být buď talent od bohů, jsou-li jací, a/nebo musíte hodně vědět, Což získáte studiem nejspíš v rámci vzdělávacího systému.

A s dobrovolně uznanou autoritou jděte do háje. Byl jste na vojně? Dobrovolně uznaná autorita je jistě nejlepší, ale ne vždy ten, kdo se má té autoritě dobrovolně podřídit, je natolik vyspělý, aby tak učinil.

wulf 9.2.2009 14:47

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?

Zapomínáte na roli rodičů, která je nejzásadnější. Jestli někdo tak oni mají své dítě "donutit" resp. vést ke vzdělání. Jsem proti tomu aby to někdo nařizoval pro všechny stejné direktivně a shora. Krom toho o tom co se učí na základních školách vůbec nemůžeme říct, že to je to, co by se měli děti učit. Měli by se totiž učit to co samy (resp. jejich rodiče) uznají za vhodné, ne to co si myslí nějaký Liška (např.), že by měly znát.

Že se člověk nátlaku sám přirozeně nepodřizuje je jenom dobře. Důležité není "vzdělaní" samo o sobě, ale svoboda (aspon v nějakých náznacích).

Na vojně jsem naštěstí nebyl, unikl jsem téhle moderní formě nevolnictví jen o vlásek. Jinak - "vyspělost" se pozná podle toho že se podřizujeme autoritám? Proč by se lidi měli podřizovat autoritám?

portwyn 9.2.2009 14:53

Svoboda končí

ve chvíli, kdy omezuje svobodu jiného.

Rozsekat vyučovací hodinu na hadry není projevem kreativity, ale porušením práv spolužáků. Kromě fracka a jeho obdivovatelů(ek) totiž obvykle sedí ve třídě ještě několik dětí, které by se docela učily. Fracek jim tu šanci vezme.

wulf 9.2.2009 15:16

Re: Svoboda končí

jenomže on je ten vtip v tom, že ti žáci tam ze zákona MUSÍ. "Rozsekat" vyučovací hodinu jistě není projevem kreativity, ale ani porušením "práv" spolužáků. Někteří by se třeba rádi učili, někteří ne (nebo by se rádi učili něco jiného), myslím tedy, že porušením jejich práv je to, že se učit musí (jiank pujdou jejich rodiče do vězení a oni do ústavu...) - resp. musí docházet do školy a nějakou dobu tam prosedět. "Fracek" by se třeba rád zrovna věnoval radši fotbalu, "šprt" by zas třeba radši přeskočil celou základku a učil se hned něco pořádného. Stát jim tu šanci vezme.

portwyn 9.2.2009 16:04

Re: Svoboda končí

Jsem pro zrušení povinné školní docházky. Nicméně pokud bych mohl vyjádřit názor, tak jen kretén nechá dítě místo vzdělání jen si hrát. Vychová tak s největší pravděpodobností parazita.

Takový Walter Gretzky trval na tom, že malý Wayne musí nejdřív dodělat střední školu...

Jura Jurax 9.2.2009 16:49

Re: Svoboda končí

Hm ... a pojem kázně Vám nic neříká? Nebaví mne fyzika, budu rušit ostatní? Zkuste to v kině, když Vás nebude bavit film ... ;-)

jája 9.2.2009 21:36

Re: Svoboda končí

No, mně se to často stává, že vedle v kině sedí omladina a baví se nahlas. Proto nerada chodím do multiplexu. Al když si nemohu sednout jinam, slušně jim vysvětlím, že jsem si zaplatila lístek, abych se dívala na film a ne abych poslouchala jejich názory na každou minutu filmu. Doporučím jim, aby se bavili doma u elevize, ale nedělali to v kině, kde sedí i další lidé - zatím to vždy pochopili.

poste.restante 9.2.2009 14:55

Re: slabí idioti vs poslušné ovce?.

Vaše svoboda končí tam, kde začíná svoboda moje.

Právo žáka kecat do všeho končí tam, kde začíná právo jiného žáka využít čas, kteří jeho rodiče zaplatili formou daní k tomu, k čemu instituce zvaná škola je určena, tedy k učení.

Krom toho o tom co se učí na základních školách vůbec nemůžeme říct, že to je to, co by se měli děti učit. Měli by se totiž učit to co samy (resp. jejich rodiče) uznají za vhodné, ne to co si myslí nějaký Liška (např.), že by měly znát. Že se člověk nátlaku sám přirozeně nepodřizuje je jenom dobře. Důležité není "vzdělaní" samo o sobě, ale svoboda (aspon v nějakých náznacích).

- Děláte si legraci? Moc se těším na demokratické diskuse o nutnosti naučit se na základní škole trojčlenku a krácení zlomků. (Jo a krokodýl je ryba - viz jedn známý učitelsjký vtip.)