30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Pavel41 21.11.2007 10:55

Re: Re: Re: Nemáte pravdu.

Sice neodpovídáte ne mé otázky, ale: Vaše charakteristika učitelského povolání jistě platila i v době, kdy jste se rozhodoval (i Vaše žena) o studijním směru - nebo Vás nahnali do školy proti vůli?

Alfred 21.11.2007 14:57

Re: Re: Nemáte pravdu.

Naopk, svého času se při poklesu počtu žáků uvažovalo o propouštění učitelů. Odbory se proti tomu tvrdě postavily! Jaký úbytek! Kdyby učitelé ze školství sami odcházeli, tak by byl podobný "boj" odborářů čirým nesmyslem!

Lída 21.11.2007 10:34

Re: Nemáte pravdu.

Praktický lékař se setrou ale nemá PLAT 100 000, ale příjem. Jako plat mus samozřejmě zbyde mnohem míň.

Al 21.11.2007 11:05

Lído, máte pravdu...

Lído, máte pravdu... Zatímco ale učitelka má pak čistého 13 tis., tak paní doktorce zbude třeba 30 tis. a k tomu si dá do nákladů auto...  Nechci se navážet do lékařů - ale jistě se shodneme, že na tom už dnes (naštěstí) jsou docela dobře. Což se o učitelkách (bohužel) říci nedá....

(Přesto ale lékaři stávkují víc než často, poplatky ale považují za "nemorální").

Lída 21.11.2007 11:30

Re: Lído, máte pravdu...

Já si právě nemyslím, že jsou na tom dobře. A srovnání s učiteli se zrovna i docela hodí. Medicína je jistě o dost těžší škola než pedák a trvá o rok déle. Učitel může jít učit hned a i když začíná na poměrně nízkém platu, tak už je zařazen normálně jako učitel. Lékař musí nejdřív ještě nejmíň na tři roky pracovat v nemocnici jako jen částečně kvalifikovaný, rozhodně nemůže mít hned vlastní ordinaci. V té době má plat asi tak jako učitel, ale v práci bývá opravdu o hodně déle. Víkendy a noční učitelé fakt neslouží. Až pak může složit atestaci a to není formální zkouška. Pak se teprve dostane se základním platem nad učitele a opravdu výrazně víc má jen tehdy, když hodně slouží. Nebo když má vlastní ordinaci, ale to už není zaměstnanec ale podnikatel. A to je jiná kategorie. Pokud s vámi vůbec pojišťovna uzavře smlouvu, tak musíte investovat do ordinace. To zaměstanec nemusí.

Myslím, že obě tyhle profese jsou tu podhodnocené, ale třeba ve srovnání se západními státy jsou na tom ti doktoři hůř. Obě tyhle profese taky mají tu smůlu, že se po nich každý vozí.

whaler 21.11.2007 9:08

nekorektní vtip

Jdou tři ženský. Jedna je blbá, druhá ošklivá, třetí je taky učitelka.

Jura Jurax 21.11.2007 13:49

Re: nekorektní vtip

Řekněte to v jakékoliv sborovně základní školy - třeba té, kam chodí/chodily/ budou chodit Vaše děti. Možná, že přežijete. Mimochodem, Vás učily učitelky blbé nebo ošklivé?

Eva D. 21.11.2007 19:33

Re: Re: nekorektní vtip

Nevím, jak na základce, Juro, ale se mnou ( SŠ) tenhle vtip už ani nehne. Člověk si zvykne. Navíc, na chování dětí i toho, co z nich vyroste, má stále velký vliv rodina. Takže, koukáte-li jako učitelka pořádně, leccos si odvodíte...:-)

whaler 21.11.2007 9:07

rozdíl II.

Učitel? To je poslání.

Učitelka? To je diagnóza.

ferry 21.11.2007 8:15

Rozdíl

Jaký je rozdíl mezi pedagogem a pedofilem?

Pedofil má ty děti opravdu rád.

Al 21.11.2007 8:07

Skutečnost je ještě horší

Má žena učí na ZŠ ( vzdělání Ma, Fy na PřF s červeným diplomem). Pracuje denně 8 až 9 hodin v mimořádně stresujícím prostředí ( dozory, výuka, třídnické problémy, administrativa, přípravy na vyučování, opravy písemek a testů, dozory, porady, přípravy plánů, dozory, komzultace a komunikace s rodiči...). V pátek je tak vyčerpaná, že nemůže ani stát.;-(

Chování některých žáků je někdy otřesné, vulgární a agresivní - rodiče někdy ani neřijdou do školy nebo své děti ani nezvládnou. Nebo si na vás jdou "stěžovat" k řediteli!

Její plat odpovídá cca úřednicím a pracovníkům na obecním úřadě - státní úředníci s VŠ mají o POLOVINU vyšší plat...

Ministerští úředníci v čele s madam Buzkovou vymysleli "geniální" reformu spočívající ve větší tvořivosti, flexibilitě apod. Takže ke své vyčerpávající práci mají přidat o 40% práce navíc - a to ještě s úsměvem:-P Mizerné platy za takřka nevolnickou práci jim vláda ZMRAZÍ na 3 roky v situaci, kdy se inflace očekává kolem 4%;-D... Jak z toho ven? >-NIJAK: školství je totiž státní monopol - a ten určuje podmínky (mzdové platy). Takže pokud nechcete dělat otrockou za mizerný peníz, pak nezbývá než dělat něco JINÉHO. A kde je proklamovaná podpora vzdělání - jedné z klíčových předpokladů moderní civilizace? Vždyť každý manažer ví, že kvalitní (a spokojený) pracovník je základní předpoklad! ?

Podle mě učitelům tváří tvář státnímu monopolu nezbývá než demonstrovat a stávkovat. Nemají totiž možnost jako my odejít prostě do jiné firmy na volném trhu příležitostí!

J.B.Marconi 21.11.2007 9:07

Re: Skutečnost je ještě horší

Na vrcholku naší nemocné společnosti a společenského žebříčku nestojí tvůrčí lidé (vědci, lékaři, učité, řemeslníci) ale ŽVANILOVÉ ve dvou kategorií.

;-O Kategorie I.  První liga žvanivosti POLITIK  nažvaní tolik, že se vytvořila druhá liga žvanivosti  přiživující se na žvanění polika viz. KOMENTÁTOR a POLITOLOG. Tito se snaží přiživit a dalším žvaněním okecat to co prvoligový žvanil vyžvanil.

;-OKategorie II. Rovněž první liga - prodavačů snů a nadějí režizéři, herci, zpěváci a sportovci. Skupina lidí kteří skřížili drzost se žvanění a my je ještě dotujeme ze státních peněz tedy našich daní. Omlouvám se zde té malé skupině profíku kteří tvoří vyjímku. 

Proto je třeba okamžitě zrušit veškeré podnikatelské dotatace (zemědělství nevyjímaje) tak, aby se konečně poznala skutečná hodnota práce a lidí kteří tuto práci vykonávají. ;-€ Žvanily a komedianty je, po kontrole kurníků a chlívků, potřeba poslat o dům dál případně jim dát práci aby si mohli  na živobytí vydělat.Úspory uvážlivě vložit do školství a zdravotnictví. Snad se pak změní žebříček hodnot v naší společnosti. ;-D >-

Eva D. 21.11.2007 19:28

Re: Re: Skutečnost je ještě horší

R^R^R^

Jiří 21.11.2007 9:30

Re: Skutečnost je ještě horší

Jste si opravdu jistý že Vaše paní tráví denně těch 8 - 9 hod. ve škole? Já na Vašem míéstě bych pojal podezření o nějaké tajné lásce a pod. Aby učitelka na ZŠ tam byla 8-9 hod není normální případ. A pokud se Vám Vaše paní vůbec nepřiznala že má dva měsíce volno, a další všelijaké prázdniny tak buďte hodně opatrný a obezřetný.

F2 21.11.2007 9:38

Re: Skutečnost je ještě horší

Zdá se, že vaše žena, byť s červeným diplomem, svoji práci zvládá jen s obtížemi. To se stává. Nikde přeci není dáno, že celý život budeme vykonávat jen jednu a tutéž profesi, kterou jsme vystudovali.

Al 21.11.2007 10:16

Má žena je

Vážení: Má žena je mladá učitelka (4 roky praxe) - a patří k těm poctivějším a náročnějším k sobě i k žákům. V "privátní" sféře pracovala 5 let - s databázovým systémem, redaktorku městského časopisu, dokonce hlasateku v regionálního zpravodajství.

Nyní máme 2 malé děti ( školka, večer úlohy etcr. - chápete?). Takže před 2 lety nastoupila do místní ZŠ 100 m od domu.

Já sám jsem pracoval na státním i soukromém gymnáziu asi 3 roky. Vzhledem k mizernému ocenění jsem přípravy na výuku flákal jak to jen šlo - a přesto jsem byl po 5-6 hodinách zcela vyčerpaný a měl jsem toho po krk...;-(;-(;-(

Jinými slovy: věřte mi prosím, že vím o čem muvím.

A své ženě radím: STÁVKUJTE, STÁVKUJTE, STÁVKUJTE. Protože jinak se to u nás NEZMĚNÍ!

Detty 21.11.2007 10:41

máte pravdu.

Věřím, že máte pravdu. Byla jsem učitelkou půl roku, vstupovala jsem do školy s nadšením. Pak přišly problémy, které jsou zde na stránkách už výborně popsány - rozjívenost žáků, vulgarita atd. Odešla jsem a děkuji za to Bohu. Dělám referentku dovozu, nikdo mě neponižuje, plat velmi pěkný. Sice cestuji hodinu a 1/4 do práce, ale zase si něco přečtu ve vlaku.

Podle mě může ve školství obstát jen ten, kdo umí výuku dobře předstírat. Hrát si s dětmi, jako že se něco učí, dávat jedničky, aby rodiče byli spokojeni. Hodně malovat a dělat líbivé akce, aby mohl ředitel předvádět práci školy. Než takto lhát, radši dělám pořádnou práci.

Lída 21.11.2007 10:45

Re: Má žena je

Ale tomu já teda moc nerozumím. Vaše paní má dvě malé děti, dovedla se živit i něčím jiným než učením a přesto šla po mateřské učit, ačkoli je ve škole denně 8-9 hodin? Nešla učit spíš proto, že očekávala, že právě s tímhle povoláním bude mít víc času na vlastní děti než jinde? Ne, že bych učitelům nepřála víc peněz, ale když máte pocit, že by vaše paní měla jinde za stejnou nebo dokonce lehčí práci víc peněz a víc volného času, tak proč proboha nejde jinam?

Mimochodem, polovina manželových příbuzných jsou nebo byli učitelé a myslím, že i dobří učitelé. Ale rozhodně nejsou běžně denně v práci celých 8 hodin. Práci domů si taky berou jen občas a naprostou většinu krátkých prázdnin v roce mají opravdu volno.

Al 21.11.2007 11:16

Re: Re: Má žena je

Protože jednak

- vystudovala tento obor (ž jste slyšela o lékařích, kteří by po studiu odešli pracovat např. k počítači?)

- školu máme 100 m od domu (alternativa je dojíždět 10 km autobusem jinam)

- protože rodinu uživím já

Chápete ale, že OBECNĚ to neplatí? Také prostě není pravda, že když učiteka odejde ze školy v poledne a práci dělá doma večer, nepracuje 8 hod. Totéž byste mohla Lído říct o lékaři - že ordinace je otevřená "jen 3 hodiny"!

Lída 21.11.2007 11:40

Re: Re: Re: Má žena je

Lékaře, co odešli po studiích pracovat k počítači skutečně znám. Máme software od firmy, kde jsou dva ze tří majitelů (a zároveň programátorů) absolventi medicíny. Původně si chtěli jen napsat program na třídění publikací, pak zjistili, že ho dokážou i prodat a že si tahle vydělají opravdu výrazně víc. Dneska mají firmu se třiceti zaměstnaci, jeden analytik je taky absolvent medicíny. Utáhli ho na peníze a docela zajímavou práci, kde je navíc míň nervů a jenom běžná pracovní doba.

F2 21.11.2007 14:17

Re: Re: Re: Má žena je

obecně to není nic, tako jako není průměrný člověk.

Eva D. 21.11.2007 19:26

Re: Re: Re: Má žena je

Já Vás chápu, ale jinak moc šancí nemáte.

Mám za sebou jak práci mimo školství tak ve škole, a před sebou už jen část kariéry a vypracovala jsem se k chronické únavě. Ono jde o to, co učíte ( jazyk: tělocvik), jak k práci přistupujete ( taky bych mohla učit stylem : jedu jedno cvičení za druhým, ale já pitomec si po 16 letech praxe pořád hledám, jak co vylepšit, připravuji se tak, aby to zaujalo a mělo efekt i u dětí se všemi možnými dys...). Dozor je už i na gymplu ošidná věc, pomalu aby na každého žáka dohlížel jeden učitel, děcka napadají takové voloviny, že máte strach, že se zabijou, protože se často ani neumí pořádně hýbat.

Proč to dělám? Pro ty, kterým mohu něco dát.Protože za propagaci cigaret bych sice měla víc, ale ne ten pocit, že to má přesto všechno smysl. Občas dostanu mail či pohled s poděkováním odněkud z Irska či Austrálie od bývalých studentů ....Od společnosti můžu čekat spíš nějakou tu jedovatost, hlavně  když Dobšík a comp. vyrazí do boje za platy.

Ať žena moc nečeká, pak nebude zklamaná. V Čechách vzdělání nebude priorita, to spíš to VEPŘOVÉ. Jo, a máslo.

Evropan (original) 21.11.2007 7:57

ad nastaveni hodnot ve spolecnosti

Spolecnost tvori obyvatelstvo a kdyz holt vetsina jsou blbci, tak se neni cemu divit. Co cekat po tolika letech devastace elit. Osobne mit deti, tak se radsi udru nez abych je sveril verejnemu zakladnimu skolstvi :-P

Olinka 21.11.2007 7:33

Ó, jak vám rozumím, milá autorko článku!

Jsme tak trochu na jedné lodi, jsem totiž zdravotník (ce)...a také vykonávám své nelehké povolání s nadšením, je to totiž spíše než povolání POSLÁNÍ!!A že bych za to měla chtít slušnější peníze?! To by mne ani ve snu nenapadlo...a v tom souzním se všemi dosavadními vládnoucími garniturami v tomto státě;-DRv

eva 21.11.2007 7:44

Re: Ó, jak vám rozumím, milá autorko článku!

Já taky jsem placena za svou práci podle stejných platových tabulek, akorát snížených o menší osobní ohodnocení a prémie, ale zato 8 hod denně, takže milá paní učitelko, nemám ani čas si přivydělávat po odpoledních jako vy. A pracuji s veřejností dospělou, která není o moc přijemnější než dětičky. Ale  jsou slyšet jen učitelé, jací že jsou chudáčci neuznaní. Moje práce má stejný význam jako vaše!

Olinka 21.11.2007 7:52

Re: Re: Ó, jak vám rozumím, milá autorko článku!

Ale vy si nestěžujete, že ne? To jen učitelé a zdravotníci pořád remcaji, že je jejich práce podhodnocena, flákači jedni :-)

Vasekpasek 21.11.2007 8:08

Re: Re: Ó, jak vám rozumím, milá autorko článku!

A jaképak máte vzdělání, paní Evo? A copak děláte za kvalifikovanou práci?

mrtvola 21.11.2007 8:30

Re: Re: Ó, jak vám rozumím, milá autorko článku!

Milá Evo, zkuste jít učit na 1 měsíc. Změníte názor, za to Vám ručím!!

JoJo 21.11.2007 9:41

Re: Re: Re: Ó, jak vám rozumím, milá autorko článku!

Milá mrtvolo, zkuste si 1 měsíc vydělávat v soukromém sektoru.

Machi 21.11.2007 13:13

Re: Re: Re: Re: Ó, jak vám rozumím, milá autorko článku!

Více učitelů má zkušenosti s prací v soukromém sektoru než obráceně, na tom se snad shodnete.