29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Eva D. 21.11.2007 20:05

Re: Trošku obecněji

R^R^R^A doufám, že jste připravil i poučení o bezpečnosti a ochraně zdraví a nechal od všech dětí po podrobné instruktáži podepsat. ale stejně, pouze 3 dny předem! Ještě byli benevoletní, kolego. A doufám, že jste tu exkurzi měl v ročním plánu práce.

Dnes jsem na naší ped. radě zaslechla, že někteří žáci prvních ročníků mají problémy přečíst delší slova ! Jsme také SŠ. Loni jsem dala pár dívkám pětku, dle nových předpisů ( ty naštudují vždycky) sepsaly, že jsem je nekorektně klasifikovala.Dělaly komisionální. Neudělaly, opakují a mají obě ze 4 až 5 předmětů 5. Neučím je, tak jen čekám, čí klasifikaci letos zpochybní. K tomu připíšou něco o rodinném zázemí ....

Písemky s námi za chvíli bude opravovat notář, aby byly věrohodné?

Lišák FOX 21.11.2007 10:37

učitelé vydělávají více než zaměstnanci v podnikatelském sektoru

http://www.novinky.cz/ekonomika/stat-plati-lidem-lepe-nez-soukrome-firmy--vyjimkou-je-praha_127266_qfc4j.html

Al 21.11.2007 10:49

Hruška není brambor

Hruška není brambor. Nepodnikatelská sféry není školství. Školství není učitel a učitel může být VŠ nebo SŠ.... A nezmění to ani rozíl mezi rpůměrem a mediánem, ani mezi oselm nebo volem...

Jura Jurax 21.11.2007 11:25

Re: učitelé vydělávají více než zaměstnanci v podnikatelském sektoru

Co tím chcete naznačit?

Ono učitel je na ZŠ, SŠ, VŠ, vesměs má VŠ vzdělání a je v nepodnikatelském sektoru s kdekým včetně policistů, hasičů, záchranářů, lékařů, úředníků prostých a ministerských - a měl-li by i ten meridián tam uvedený, měl by zatraceně málo. Srovnání s nepodnikatelskou sférou je v této podobě s odpuštěním kravinium - srovnávají se jablíčka s hruštičkami, pomocní dělníci a kasírky v hypermarketech s přinejmenším středoškolsky, ale hodně - možná převážně - vysokoškolsky vzdělanými pracovníky ...

A vůbec - věřte jen těm statistikám, které jste si sami zfalšovali - říkal to W. Churchill - najmě když nevíte, jak a z čeho se ty statistiky dělaly.

Alfred 21.11.2007 13:17

Re: Re: učitelé vydělávají více než zaměstnanci v podnikatelském sektoru

Jistě máte pravdu. Platy i počty státních zaměstnanců by bylo třeba výrazně upravit směrem dolů. Víc škodí než prospívají.

bez brýlí 21.11.2007 10:31

Mzda na skutečně odpracovanou hodinu je ale dobrá ne ?

;-)

Kolma Puši 21.11.2007 10:57

Re: Mzda na skutečně odpracovanou hodinu je ale dobrá ne ?

ono záleží na tom, co kdo považuje za "skutečně odpracovanou hodinu"

Eva D. 21.11.2007 19:54

Re: Mzda na skutečně odpracovanou hodinu je ale dobrá ne ?

Za kolik na skutečně odpracovanou hodinu byste dělal? Kolik už by bylo málo. Zrovna dne jsem takzvaně odpracovala tři učením, ale ve škole jsem měla ještě práci na přípravách a poradu do 17,05. Včera podobně. Jenže ty hodiny mimo učení většina populace nepovažuje za práci...A vedení často také.

Martin Profant 21.11.2007 10:17

Vážená autorko

Dovolte mi dva dotazy,

 myslím je opravdu, nikoliv rétoricky a budu za odpověď vděčný.

a) Píšete o mzdovém stropu: Když jsem měl se školskými platy něco společného, bylo na SŠ tak,že ředitel disponoval pravomocí rozhodnout o stoprocentním navýšení ( za základkách to bývalo jen 50%). To s využitím ostatních běžných možností dávalo i u začínajícího učitele možnost modelovat plat od 13 000 někam kousek přes třicet. U starších více. Vadí u Vás opravdu strop? Nechybí spíš peníze na plné využití tabulkových možností?

b) Ty evropské projekty - Ale do školy peníze přijdou? Jen je ředitel přerozdělí nezávisle na tom, kolik kdo na projektu udělal? Pro poctivost, administrativní náročnost evropských projektů je absurdní a ten, kdo se stará o o tuhle stránku spotřebuje obvykle celou pracovní dobu.

K.Bašta 21.11.2007 11:50

Re: Vážená autorko

Vážený pane,

      nikdy nic takového neplatilo, zřejmě nejste z ČR

Martin Profant 21.11.2007 12:26

Re: Re: Vážená autorko

Jsem z ČR a určitě platilo do září 2006,od té doby ve školství nepůsobím, ale udivilo by mne, kdyby došlo ke změně. Proto se také ptám.

Psí vrah Čumil 21.11.2007 12:09

Re: Vážená autorko

Milý pane Profante, opravdu netušíte, že pravomoc ředitele rozhodnout o 100% navýšení platu je omezena celkovým objemem mzdových prostředků, které má ředitel k dispozici?

Martin Profant 21.11.2007 12:30

Re: Re: Vážená autorko

Ale to je přeci meritum mé otázky - brání navyšování platů nějaký, podle mého názoru opravdu dosti volný "strop", anebo to, že nejsou peníze?

Autorka psala o stropu, proto jsem se ptal.

Psí vrah Čumil 21.11.2007 13:33

Re: Re: Re: Vážená autorko

Aha, tak to je jiná. Možná tím slovem strop mínila prostě objem prostředků, které má ředitel k dispozici. Ale kdo ví?:-)

Alfred 21.11.2007 13:21

Re: Re: Vážená autorko

Jistě, pokud chce přidat všem? Aby se nemusel snikým hádat? A něco navíc kamarádce? Tohle tlačí odbory. Zvýšit tarify, přidat všem. Pohodlné i pro ředitele /ku/, protože může nakašlat na personální práci.

PP 21.11.2007 9:49

Chybná otázka

Správně by se neměli učitelé ptát "za co" dostávají peníze, ale "kde je vzít"?

Smutnou skutečností je, že "není z čeho" neboť "v pokladně néjni už ani vindra".

Můžu sebevíc toužit po kachně se zelím, ale když nemám v rodinné pokladně ani na chleba s máslem, určitě to nebudu řešit tím, že zmlátím ženu, protože jí mateřská nestačí. Spíš se s ní pokusím domluvit, jak by mohla rodina ušetřit a jestli by nebylo lepší jít místo mateřské pracovat - případně se sám poohlédnu po lepší práci.

Stejně tak mi přijde hloupé řvát po navýšení školského rozpočtu o 4 miliardy, když stát každý den dělá nové dluhy. Naštvaný učitel by tedy měl požadovat buď důslednou sociální a důchodovou reformu (směrem "k horšímu", tedy "méně peněz", pochopitelně) nebo se poohlédnout po lepší práci.

Martin Profant 21.11.2007 10:00

Re: Chybná otázka

Hezké politické školení mužstva, ale proč by měl platit ten pokus o reformu právě učitel? Proč mám věřit, že musí být peníze spíše na naše komické tajné služby, na nárůst výdajů úřadu vlády a obou sněmoven ( který oproti penězům na učitelské platy nevzroste jen o jedno procento), proč nekopíruje růst platů učitelů alespoň růst příjmů státního rozpočtu a přoč bude po letech podíl školství na výdajích státního rozpočtu klesat?

Prostě ta státní pokladna je prázdná dost divně, na něco v ní je a na něco ne.

PP 21.11.2007 10:07

Re: Re: Chybná otázka

Omyl. Učitel "neplatí pokus o reformu". Učitel prostě dostává málo peněz - a dokud nějaké stát neušetří, nadále dostávat bude.

Peníze na výdaje parlamentu jsou v podstatě "směšná částka" - hodně z nich jsou "jednorázové výdaje", narozdíl od platů a dávek, které se musí vyplácet měsíc co měsíc, rok co rok. (I když i tam by se mělo "fest" šetřit!)

Kdyby růst platů (učitelů..., ale nejen jich) kopíroval růst příjmů, z čeho by se platily dluhy? Ty rostoucí příjmy jsou i tak nižší, než výdaje!

Bohata 21.11.2007 10:09

Re: Re: Chybná otázka

Povinnou školní docházku zavedla Marie Terezie a prázdniny v době žní bylz zavedeny na požadavky sedláků,kterým chyběly dětské pracovní síly

Děti musely pracovat a učitelé si během těch dvou měsíců taky museli vydělávat.Dnes mají učitelá požadavky-dva měsíce volna jsou samozřejmost ,že?A děti se flákají také.

Bohata 21.11.2007 10:15

Re: Re: Re: Chybná otázka

Tento pohodlný a konsumní život dlouho nemůže vydržet.Všichni chtějí ,jíst a jíst ještě víc a to všechno jde na dluh.My to tady doprožerem a pak nás někdo naučí pracovat,Třeba Putin,Už se na to chystá.

Natalie 21.11.2007 10:54

Re: Re: Re: Chybná otázka

S dovolením, nejen učitelé mají 40 dní dovolené. Koukněte na strojvedoucí, na vychovatele v ÚSP a jiné profese. Školství je přetíženo...jak požadavky na žáky (doba, kterou tráví ve škole se neskutečně prodlužuje-výsledek, neefektivní výkon, o produktivitě nemluvě)tak požadavky na učitele...."veselá" tvorba RVP po pracovní době- tzv. "nepřímá práce u u žáků", a s tím související vytváření vlastních učebnic, neboť stávající jsou nevyhovující.....neustálé byrokratické požadavky- "podepiš- jsi za to zodpovědný..."Výsledkem-unavený a utrápený pedagog, který ještě musí reagovat na útoky svých "demokraticky" vychovávaných žáků, před nimiž není úniku, natož obrany...a ještě nejlépe-vymysli nějakou odpolední volnočasovou aktivitu pro děti-ať přece neběhají po sídlišti, když rodiče jsou tak "vytíženi"  Ptám se - a co má vlastní rodina? Dopadneme jak  v 18. století....budou jen slečny učitelky, které mohly svůj čas věnovat VÝHRADNĚ svým žákům.. a tak trochu je adoptovat.. Mám ráda svou práci, ale nechci suplovat roli cizí rodiny, na úkor své vlastní.............a finanční odměna? Přidala bych...těm dobrým...ale pomalu zvykám, že v našem státě se spravedlivého posouzení ČEHOKOLI nedočkám....... všem učitelům hodně sil....

Alfred 21.11.2007 13:34

Re: Re: Re: Re: Chybná otázka

Kdyby učitelé žádali konec buzerace a víc práv, třeba i možnost vyloučit z výuky agresivního žáka, byl bych 100% pro. Ale oni chtějí hlavně prachy, a to všichni bez rozdílu. Protože jsou elita, mají vysokou školu a vzdělávají naše děti. Tahle argumentace mně se.e.

portwyn 21.11.2007 16:53

Re: Re: Re: Re: Re: Chybná otázka

Alfréde, Vy byste možná pro byl. Ale většina lidí ne. Nechce vzdělané děti, chce mít pokoj.

eva 21.11.2007 13:06

Re: Re: Chybná otázka

"...Hezké politické školení mužstva, ale proč by měl platit ten pokus o reformu právě učitel?..."

V tom je ten zakopaný pes. On to totiž neplatí jen ten učitel, ale přinejmenším všichni ti, kteří jsou odkázáni na stejný platový zákon. A to je právě věc, kdy si kantoři myslí, že jedině oni jsou na tom tak špatně, a že je to nespravedlivé jen vůči nim. Neuvědomují si, že i ostatní jsou na tom stejně, ne-li hůře - a mají stejné vzdělání a pracují ve stejném státním sektoru, ale mlčí. Namítnete, ať nemlčí. Dá se o tom diskutovat, vždycky se najde soused, který bude mít víc a já budu mít pocit, že je to ke mně nespravedlivé.

pepa 21.11.2007 13:14

Re: Re: Re: Chybná otázka

chyba evo, plati to hlavne danovi poplatnici

Alfred 21.11.2007 13:39

Re: Re: Re: Chybná otázka

Proboha Evo, u státních úředníků by měly existovat pravidelné audity, jestli vůbec dělají něco užitečného. Ne jako na jistém úřadě, kde hráli denně 6 hodin pasiáns. Státní správu by bylo třeba radikálně zredukovat, ale proti lobby státních zaměstnanců nemá nikdo šanci. A ouřadové berou víc než produktivní pracovníci v soukromém sektoru. Za co vlastně?

Alfred 21.11.2007 13:28

Re: Re: Chybná otázka

Pane Profante, co bylo dřív - slepice nebo vejce? Budou současní učitelé učit za dvojnásobný peníz lépe? Pokud ano, pak dnes pracují špatně a zvýšení platů by bylo odměnou za co? Za flákáni? Pokud učí na maximum, tak ať dostanou víc až ti příští, lepší učitelé. Poslechněte si kolegu Křečka, kterak vášnivě bojuje za to, aby dnešní nájemníci neplatili v nájemném majiteli kompletní renovaci jeho majetku, když teď bydlí v ruině. Napřed práce, potom odměna!

Jura Jurax 21.11.2007 13:36

Re: Re: Re: Chybná otázka

Špatná úvaha. Učitelé jsou nyní podhodnoceni, takže nebudou učit lépe, ale dostanou konečně za svou práci odpovídající plat. Napřed práce, potom odměna - správně, jenže práce už je odvedena, kdežto odměna nevyplacena, aspoň ne celá.

Alfred 21.11.2007 13:40

Re: Re: Re: Re: Chybná otázka

A ve kterém filmu jste to viděl?

Al 21.11.2007 10:24

Re: Chybná otázka

Máte pravdu - ale jen na půl. Sám jsem pravicový vilič a chápu že ztato vláda musí šetřit, což je správné.

Jenže zároveń by měla šetřit i jinde, Miliardy a desítky miliard se vyhodí na sociální výdaje, desítky miliard na statisíce státních úředníků a byrokratického aparátu. Desítky miliard na "podpory" (transfery) zemědělcům. Miliardy na státní podpory podnikatelům. Miliardy se vyhodí při "porcování medvěda" - na stadiony, plavecké areály.

Nově se vyhazují desítky miliard na šílené projekty jako solární a větrné "elektrárny", desítky miliard nás bmohou/ budou stát šílené projekty na "boj proti změnám klimatu"...

Stačí vám to? Vzdělání, věda - to jsou prokazatelně nejdůležitější parametry rozvoje moderní civizace. Vzděání a věda zlepšují naše životy, zachraňují a prodlužují život.

Pro vlády v České republice je ale vzdělání jen proklamace a podvod na voličích.