29.4.2024 | Svátek má Robert


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
pepa 22.11.2007 7:59

Re: Peníze a "optimalizace"

porttwyne to je nadprumerny plat ;-) jinak souhlas ze optimalizace skol neni  bohuzel vedena logikou a usporama;-(

portwyn 22.11.2007 15:48

Re: Re: Peníze a "optimalizace"

Přepočteno na hodiny je to průměrný plat (pravda, můj problém, měl bych to trochu flákat), absolutně je mírně nadprůměrný a je nad mediánem - o to žádná, já na plat nenadával.

portwyn 21.11.2007 17:08

Pokud tady něčí příbuzný

dělá tolik hodin denně, kolik dělá jeho úvazek (= 22 hodin týdně), tak dělá svou práci neskutečně mizerně a neplní své povinnosti. Měl by být okamžitě vyhozen za:

- neplnění povinností v bodě "nepřímá vyučovací povinnost": dozory cca 3 hodiny týdně (povinné i na SŠ), pohotovost, služba v jídelně, doprovod žáků...

- neplnění povinností v bodě "třídnictví": pokud je třídní, zabere administrativa několik hodin denně. V hodinách dělat nelze, poku ano, silně trpí výuka.

- neplnění povinností v bodě "příprava vyučovacích hodin": jen idiot si myslí, že může kvalitně učit bez přípravy. Nejde o odborné znalosti, ale o přizpůsobení látky konkrétnímu kolektivu třídy. Každá třída je jiná a schopnost studentů učit se postupně klesá, takže 10 let staré přípravy jsou zcela nepoužitelné.

- neplnění povinností v bodě "příprava testů a zkoušek": pokud nepřipravíte písemku/test konkrétně s přihlédnutím k aktuálnímu stavu výuky, je písemka k ...ehm, k ničemu. Navíc, jak už bylo výše řečeno, děti hloupnou, takže použijete-li několik let staré písemky, nikdo to už nespočítá.

portwyn 21.11.2007 17:11

Re: Pokud tady něčí příbuzný

Myslím ale, že žádný řiditel by popsaného pracovníka netoleroval a že by jeho kolegové nebyli ochotni dělat za něj popsané práce (a to už nemluvím o sepisování různých plánů, schůzkách s rodiči atd.). Takže si myslím, že buď popsaná manželka neexistuje, nebo jde jen o dojem.

Psí vrah Čumil 21.11.2007 17:16

Re: Re: Pokud tady něčí příbuzný

Ještě bych vás doplnil o povinnost oprav a známkování testů, písemek a v jazyce rovněž i slohových prací...

Al 21.11.2007 20:43

K tomu ale další povinnosti!

Zapomněli jste na vyšetřování krádeží atd., popřípadě návštěvy policie. Řešení kázeňských problémů (mnohé děti terorizují své okolí, jsou agresivní a vulgární) včetně schůzek s rodiči v odpoledních hodinách - nebo naopak u ředitele, pokud si rodiče stěžují, že syn/ dcera mají horší známku... Dále přípravy a organizace návštěv divadel, výstav a školních výletů, prodeje učebních pomůcek včetně vybírání (účtování) peněz. O výletech a roziku s nimi spojených nemluvě (učitel, který jede s dnešními "dětmi" na víc než 1 den je šílenec)....

portwyn 21.11.2007 17:56

Re: Pokud tady něčí příbuzný

Oprava: třídnictví = několik hodin týdně.

Starý J. 21.11.2007 16:59

Doporučuji všem, co zde plivou po učitelích, udělat to tak, jako já

Všem svým známým kantorům jsem předhazoval to, co zde někteří: Tak bych se chtěl jednou mít, 2 měsíce prázdnin, práce lehká, učit umí každý, na co si ti učitelé stěžují? Sám jsem skoro celou dobu původní profese externě vyučoval, tak 6 hodin týdně.

Pak s restrukturalizací došlo k zániku organizace, kde jsem téměř celý aktivní život pracoval, přidala se nemoc a já jako řešení viděl na zbytek aktivního života únik do školství, kde jsem očekával ten skvělý ležérní život. Vystřízlivění přišlo poměrně rychle a bylo náležitě tvrdé: Přes uznání plné praxe a zařazení do nejvyšší třídy(šlo o stejný obor, navíc dlouholetá externí praxe), jsem platově spadl asi na třetinu dosavadního platu. Přímo šokojící bylo zjištění, jaký zájem projevuje dnešní mladá generace -náctiletých o vzdělání (plný souhlas s Jurou Jurax), zjištění, jaký "materiál" dnes touží mít maturitu (všechna mládež, ačkoli mnoho z nich nemá pro studium sebemenší předpoklady), prakticky již není síto, které by studenty neschopné a bez zájmu eliminovalo (škola dostává přidělené finance "za kus", tudíž se vedení brání vylučovat) atd.atd., a to nebudu mluvit o chování žáků vůči pedagogovi, kdy už nejde o studentské recese, ale někdy doslova o sprostotu, na kterou lze reagovat nanejvýš jemnou ironií.

V předchozím zaměstnání jsem se díky velmi četným cestám, kratším i dlouhodobějším,  v zaměstnání zdržoval podstatně déle, než ve škole. Přesto prázdniny ve školství byly pro mě neskonalým vysvobozením a skutečným odpočinkem, před dalším martyriem. A co bylo vůbec nejhorší - úžasná jednotvárnost, chybí pocit tvůrčí práce (i když jsem každý rok bezplatně sepsal skripta z některého z předmětů) a málokdy pocit nějakého úspěchu za sebou. Obdivuji především učitelky na nižších stupních škol, které kantořině věnují celý život. Ani se nedivím, že být učitelkou, je pro mnohé téměř diagnózou!

Psí vrah Čumil 21.11.2007 17:17

Re: Doporučuji všem, co zde plivou po učitelích, udělat to tak, jako já

Inu, pane Starý, není nad osobní zkušenost...

OCHA 21.11.2007 16:28

Racionální myšlení

Po převratu přišli chytrolíní s ideou, že školám chybí dějepis, mnoho dějepisu. Jedině tak prý se mohou národy poučit. Ano, máme příklady této zhovadilosti. Po první válce nastala ještě hrůznější válka druhá. Do programů  nacpali dějepis ve všech formách, včetně filozofie. Snad proto, aby se občan  mohl zúčastňovat stále častějších bojůvek pořádaných v historickém oblečení či dovedl odpovídat na televizní kvizy a vyplňovat křížovky. Racionální myšlení, syntetické metody práce a práce s informacemi ze škol mizí.  Školství produkuje armádu tupců s maturitním vysvědčením. A stát jim následně hledá pracovní místa, třeba u městské policie. Pokusy zabránit této zkáze stanovením jakési státní maturity jsou po více než 10 let zcela neúspěšné. Nestojí o ni žáci a nestojí o ni ani učitelé. Přes všechny jejich nedokonalosti by ledacos odhalily.

Moje představa o absolventovi střední školy je poměrně jednoduchá. Absolvent by se měl  umět na úrovni vyjádřit ve své mateřské řeči. Měl by zvládat alespoň jeden cizí jazyk tak, že by se  domluvil za všech běžných situací. Měl by dobře logicky uvažovat a na základě těchto úvah se rozhodnout. Měl by zvládnout základy technologií oboru, ve kterém se vzdělává. Vůbec už není důležité, ve kterém školním předmětu se k tomu dopídí. A protože existují metody, jak práci učitele ve škole hodnotit, nevidím jediný důvod, proč by se měly  být výplaty učitelům stejné a stejně se zvyšovat.  Představuji si je  v rozpětí od minimální mzdy do asi 50  000 Kč. Bohužel, více těch minimálních mezd.

I když jsem za 45 let ve školství poznal  velmi mnoho dobrých kantorů, znovu bohužel, celkově pokládám pedagogy za nejhloupější skupinu naší inteligence. Něco zde udělat bude však velmi těžké. A peníze na  platy z rozpočtu? Ano, ale za prokazatelnou odbornou práci.

Fafa 21.11.2007 19:01

Racionální myšlení

tak se zkuste racionalne zamyslet, kolik ucitelu bude ochotno pracovat za minimalni mzdu?

dvd 21.11.2007 20:20

Re: Racionální myšlení

a hlavne jakych ucitelu!

Martin 21.11.2007 16:08

A zase ty kecy

Jedním z mnoha důsledků zacinkání klíčema v roce 1989 je ten, že vymlouvání se na systém už není in. Dneska když se mi to nelíbí, můžu práci změnit nebo si zařídit živnostenský list a živit se sám na svoje triko anebo dokonce sednou na autobus a jet makat třeba do Anglie.

Dále pokud si feministky myslí, že mají za stejnou práci méně peněz, nikdo jim nebrání si založit vlastní firmu, kde budou pracovat výhradně ženské, v případě učitelek třeba soukromou školu. Nikdo jim nebude přikazovat, že musí zaměstnávat drahé chlapy a takto zbylé peníze si mohou rozdělit mezi sebou.

A na závěr musím připomenout, že si moc dobře pamatuju, jací lidé lezou na pedagogické fakulty. Jsou to povětšinou lidé, kteří se nedostali na žádnou jinou školu a dále lidé, kteří mládí strávili čučením do učebnic a v 18-ti zjistili, že nic jiného než papouškovat obsah učebnic neumí, tudíž to papouškování půjdou aspoň učit.

jirka.s. 21.11.2007 17:19

Re: A zase ty kecy

Nechápu, proč ausgerechnet ty exhibuješ na příspěvku o školách a učitelích! Nic z toho se tě nedotklo natolik, aby tvé slinty o tomtéž byly jakkoliv relevantní! ;-(;-(;-(

Eva D. 21.11.2007 20:14

Re: A zase ty kecy

Jenže na školách nejsou jen absolventi PF, zejména na středních. A není PF jako PF.

mh od Labe 21.11.2007 15:28

Moje blízká příbuzná

byla 5 let na mateřské dovolené s dvěma dětmi (je to správně?) a je nadšená, plat se ji zvedl o 100 %. V kterém oboru je takováto dynamika navyšování, nebulte, 12 platů za 10 měsíců? Já vím, máte na starosti zvěř, tak jim musíte občas nějakou střelit, samozřejmě beze svědků. Chytří kantoři to dělali vždy.

portwyn 21.11.2007 16:58

Re: Moje blízká příbuzná

No a dítě to nahlásí a máte vyhazov. Dítěti se věří automaticky, učiteli nikdy.

Pokud jde o ty platy - ano, vzrostly. Díky ministrům ČSSD, říkám (se studem) já, doposud volič ODS. Jinak bychom brali pořád 11 hrubého měsíčně...

Psí vrah Čumil 21.11.2007 17:23

Re: Re: Moje blízká příbuzná

Nebojte se, portwyne, teď to zase bude dlouho beze změny...

portwyn 21.11.2007 17:44

Re: Re: Re: Moje blízká příbuzná

No, asi z toho vyvodím u voleb důsledky. Ani ne tak z těch peněz, jako z administrativních prasáren na úkor kvality vzdělávání (viz výše). Na to, abych volil pana Paroubka, žaludek ale nemám, takže budu hledat.

Eva D. 21.11.2007 20:13

Re: Moje blízká příbuzná

Vy jste hodně naivní. To mi spíš nějakou střelí nějaké ubohé frustrované dítko, tomu by to totiž prošlo.

Část stresu plyne rozhodně i z toho, že na rozdíl od vlastních dětí si neulevíte.

Robin 21.11.2007 23:37

Re: Moje blízká příbuzná

12 platů za 10 měsíců?  Počítejte se mnou: Dovolená učitele je 8 týdnů takže při 52 týdnech učitel odpracuje 10,15 měsíce, jinde dovolená 5 týdnů tj 10,8 měsíce.  Rozdíl 6,5%. To jen abyste věděl/a o kolik je na tom učitel lépe s dovolenou. Myslíte, že v kategorii vysokoškoláků mají učitelé plat v průměru jen o 6,5 % nižší?

Mám také blízkou příbuznou. Vloni absolvovala PF. Když jsem se jí zeptal kam jde učit pravila, jestli jsem neupadl na hlavu. Jako asistentka ve firmě kde nastoupila má plat 2,5 krát větší než kolik jí nabídli ve škole, bez rizika, s 8 hodinovou pravidelnou pracovní dobou a čistou hlavou.

(Kdo by se s těma spratkama za ty peníze zlobil).

Kolma Puši 21.11.2007 14:44

řekněme si to na rovinu:

1. Kdo si nemyslí, že by mohl dostat lepší plat?

2. Kdo něco dostane, aniž si o to řekne?

Alfred 21.11.2007 15:20

Re: řekněme si to na rovinu:

Jistě, ale jde o formu. Chci větší plat a řeknu si o něj šéfovi. On řekne ne, já děkuji, dávám výpověď. Nebo se zabarikáduji v kanceláři  a dokud mi nepřidá, nepustím ho k účetním informacím. První je normální, druhá odborářská.

pepa 22.11.2007 8:06

Re: Re: řekněme si to na rovinu:

to ale statnim zamestnancum nevysvetlite, skoly, urady, draha, redakce TV a pod. jsou prece jejich ;-€ 

Jura Jurax 21.11.2007 14:08

K ceně informací a ceně práce učitele.

Svého času (cca před desetiletím) jsem jako melouch učil základy databází a SQL na státním gymplu co volitelně povinný předmět a taky totéž jako školitel soukromé firmy. Na gymplu byli asi tři nadšenci a u zbytku třídy jsem byl rád, že je ochoten v hodině chrnět a ne vyrušovat, tedy ne že by nevyrušovali a neměli blbé poznámky a nedělali u počítačů cokoliv jiného než sledovali příklady ... jako školitel soukromé firmy jsem učil cca totéž kursanty jen o málo starší, a ti projevovali dost jiný přístup a opravdu se chtěli něco naučit, drželi mně tam přesčas a bombardovali dotazy - ono to bylo tím, že jeden každý platil za den (8 hodin) školení 5000 Kč (ne mně, ale mému chlebodárci). A když jsem to prozradil těm blbečkům na gymplu, blbě se chechtali, že by měli vycálovat osm stovek za hodinu výuky ... doufám, že aspoň někteří lety zmoudřeli.

Janek 21.11.2007 14:19

Re: K ceně informací a ceně práce učitele.

To je uhození na hlavičku problému s výukou. Mám úplně stejnou zkušenost - výuka v kurzech pro dospělé (ti si to platí) a výuka na ZŠ - k čemu nám to bude, nás to nebaví apod. Zažil jsem názor dívky, "já půjdu šlapat a vydělám víc jak učitelka ....." ;-( 

Psí vrah Čumil 21.11.2007 14:42

Re: Re: K ceně informací a ceně práce učitele.

Ale to děvče mělo neporně bolestnou pravdu, janku...:-/

Alfred 21.11.2007 15:26

Re: Re: Re: K ceně informací a ceně práce učitele.

Proč bolestnou? Pro mnoho zákazníků je hodnota potěšení ze sexu vyšší než z četby Vergilia v originále. Tak za to víc zaplatí.

Alfred 21.11.2007 15:24

Re: K ceně informací a ceně práce učitele.

Ono to bude v tom, že ti kursanti si chtěli tou znalostí vydělávat na živobytí, kdežto blbečci z gymplu netušili, k čemu že jim to bude. Kdybyste kursantům začal místo SQL vysvětlovat hudební nauku, sotva by byli ochotni cálovat těch 5000.

Martin 21.11.2007 16:31

Re: K ceně informací a ceně práce učitele.

Dal bych ruku do ohně, že kurs na soukromé škole povinný nebyl a přihlásili se tam pouze lidé, kteří o to měli aktivní zájem, resp. byli ochotni zaplatit. To je pak jasné, že měli zájem všichni. Základy databází a SQL totiž nemají pro běžného gympláka smysl, to se pak nesmíte divit, že to zajímalo jenom pár jedinců. Ostatně počet asi 5 žáků z ročníku reálně odpovídá četnosti zastoupení budoucích zaměstnanců v sektoru IT.