10.5.2021 | Svátek má Blažena


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Karla 1.2.2010 17:49

Re: percentil, aneb kritika vždy ad post, kolegové

Ahoj, Evo D. Doufám, že SOUCÍTIT ve Vašem vzkazu znamená prožívat stejnou zlost nad systémem, který plýtvá  nadáním českých dětí a  mládeže,  stejně jako potenciálem českých učitelů, zlost nad činností ministerstva, které na neomluvitelně nízkém podílu, který tento stát vydává na VÝUKU jako takovou, legalizuje přiživnictví  autorů věčných koncepcí a antikoncepcí, "projektů pro projekty"  včetně té školsko -  výzkumné a testovací metabyrokracie ze soukromé sféry..

 Ale únik na periferii není řešením, jen obětí.. Profesionální žvanilové si ochotně přijdou "vybrat své kursovné" do nejzapadlejší vesnice. Školské úřady, mající na vás monopol ,vás přimějí ztratit část  platu i času na dojíždění za lekcemi nebo při tvorbě písemností, postrádajících jakýkoli smysl..  Namísto jalového nacvičování všem známých didaktických metod, inovovaných pouze nesystémovým, zato módním "eurolingvistickým" názvoslovím, kterému nerozumějí sami školitelé, by bylo  snad příjemnější trávit čas na nějakých těch sobotních "barbecue" a zážitkovém utužování kolektivů s ručkováním na laně nad potokem, kterými svého času demonstrovaly své "vlastnění  zaměstnanců"  průmyslové firmy. .

Ve svém věku už neprožívám se strachem dodnes oblíbenou taktiku školských managementů : " Pokud se Vám to nelíbí, můžete jít, učiteli bychom mohli dláždit.." kterou zažily i generace za totality, ačkoli tehdy snad ani nebylo možné, aby na školách vyučovalo 15% neaprobovaných maturantů.

Nyní však vyhřezl nový fenomén - zlomek  mladých kolegů začal  horovat pro  víceúrovňové  maturity právě v okamžiku, kdy  školitelská práce, účast na celostátních soustředěních a následné oblažování školních schůzí přehazováním prázdné slámy začalo být demonstrátorům placeno. Nihil novum sub sole - i totalitní mocipáni měli pro své přikyvovače lukrativní nabídky- byl by div, kdyby z tohoto VÝCHOVNÉHO působení MŠMT nevyrůstaly "kádrové rezervy" dnešních trubců..

 Všichni čtenáři nechť mi prominou tuto moralitu, ale jsem prostě kantor..8-)

libienski 31.1.2010 9:02

Re: Nedivme se, že učitelé i studenti odmítají státní maturitu

V hlavě máte galimatyáš především Vy, paní učitelko a s ním i celý Váš stav, který navíc prostřednictvím svých odborů dokonce odmítá dělení učitelů na špatné a dobré s tím, že nic takového odlišit nelze neb není autorita na každé škole, která by to uměla. BTW paní Buzkovou jste sice zvládla obvinit z dojení peněz (zcela bez čehokoli), ale na mou otázku, co jste udělala za posledních 20 nebo 10 let sama o sobě proto, aby ste i nadále byla schopna zvládat výuku "lege artis" začnete motat a certifikátech a školeních na které jste však byla vyslána školou. Ve skutečnosti jste stejně, jako mnozí Vaši kolegové rezignovali na jakékoli změny, mmj. proto, že "za Vopěnky" bylo lépe a vůbec dobře už bylo. Právě v tomto mi čeští učitelé připomínají nádražáky nejvíc.

portwyn 30.1.2010 22:39

Fafo,

jenže já nepracuji s Newtonovými zákony. Pra¨cuji s dětmi. A děti se změnily, jako se změnila celá společnost.

Například to, že do škol přichází stále víc dětí s problémy ve slovní zásobě, protože se s nimi rodiče doma nebaví a šoupnou je pžřed TV, škola těžko ovlivní. To není problém ČR, to je věc celé západní společnosti.

libienski 30.1.2010 18:42

Re: Nedivme se, že učitelé i studenti odmítají státní maturitu

Jen tvrdím, že koncept, který jsem ještě já zažil na střední škole je definitivně mrtvý. Je to koncept výuky, který tady běžel od 1. republiky:-) Největší  změny, které se tady za 60 let staly, bylo přejmenování kysličníků na oxidy a války Ústavu pro jazyk český o psaní s a z a velkých a malých písmen. Pak jsme v 70. letech objevili množiny. Stejně tak rozumím tomu, že školskou reformou definitivně skončila pavěda jménem pedagogika, tak jak jak se doposud učila na pedagogických fakultách čímž společně se zrušením osnov a zavedením učebních plánů na každé škole, definitivně "spadl "matrix" lidem, kteří v něm často pracovali 20 a více let. Vzhledem k bludům, které doposud šíří fakulty pedagogiky, které zřejmě školskou reformu pojaly v duchu, byli jsme před reformou, budeme i po, to jistě není snadné ani pro relativně mladé učitele. Nicméně pořád nerozumím tomu proč to nejde, proč jsou pořád nějaké výmluvy, čeká se na pokyny shora a ty učební plány, které by měly vizitkou každého učitele se hromadně stahují z internetu. Výmluvy, že nejsou peníze a všechno je furt špatně a nikdo nic neví, kromě toho, že před tím (např. "za Vopěnky") to bylo lepší. V čem prosím Vás? Jen v tom, že to byl ministr, který nereformoval vůbec nic, ve učebnicích tehdy starých 10 let, nechal žáky tužkama přeškrtnout nejabsurdnější pasáže tak, aby se podle těchto třídněbojových učebnic mohlo učit ještě dalších 15 let a vynášel učitelskou práci do nebe s tím, jak je málo placená. Zlaté časy.

Eva D. 30.1.2010 17:46

Re: Nedivme se, že učitelé i studenti odmítají státní maturitu

Už jsem pochopila, v praxi na škole. Rozčilením se člověk odrovná.

Takoví oponenti mě spíš pobaví. Nezklamou, nakonec se ze mne pokusí udělat hloupou zkostnatělou úču. The same old story... ;-)

vvvvv 30.1.2010 16:29

Re: Učiteli mluvíte z duše:-)

Dědku, Dědku,  vy nejste ještě dědek, vy musíte být doopravdy aktivní učitel, že to tak dobře znáte!   Ale na naší škole to řešíme velice efektivně. Deváťáci  už stejně ve 2. pololetí do školy moc nechodí. My jim absenci klidně omluvíme, oni nás neotravují, plat dostáváme. Spokojeni jsou žáci, jejich rodiče i  my! A těm  nahoře to také vyhovuje, hlavně když jsou splněny kompetence  a výstupy. Ale pozor!  Musí být dokladované, nejlépe ve 4 originálech.

pesimista 30.1.2010 11:06

Re: Zase jedna úča

Měl jsem za to, že trojúhelník je rovinný útvar, ale jinak děkuju, člověk se vždycky naučí něco nového.

libienski 30.1.2010 8:42

Re: Nedivme se, že učitelé i studenti odmítají státní maturitu

No dyk, na nádražích a českých školách se nikdo nerozčiluje a všichni čekají na befel shora. Jak máme účit? Jak máme udělat svoje vlastní učební plány? Kde je metodická podpora? A já se ptám, kde je samostatnost, odpovědnost a iniciativa? Ve českých školách je ji totiž stejně tolik, jako na českých nádražích.

libienski 30.1.2010 8:05

Re: Statni maturity

Zvládat SAT nebo GRE po angličtině na české střední škole? To zní bohužel jen jako špatný vtip.

:-: 30.1.2010 8:00

Re: Zase jedna úča

v prostorech se zápornou křivostí- např. sedlo- je součet menší ne7 180 stupňů

v prostorech s kladnou křivostí- např. koule- je součet větší než 180 stupňů. Tento typ trojúhelníku se nazývá též sférický a lze ho získat třeba spojením 3 bodů na kulové ploše- např. na naší Zemi.

Viz Riemannova a Lobačevského geometrie.

pesimista 30.1.2010 0:29

Re: Zase jedna úča

Můžete nám nedostudovaným a blbým uvést nějaké příklady trojúhelníků, u kterých součet vnitřních úhlů není 180? Asi jsem ve škole spal, když se to vysvětlovalo.

Fafa 30.1.2010 0:11

Statni maturity

a ted zcela kacirsky nazor. Co takhle zrusit cele usili o statni maturity a od ceskych maturantu priste pozadovat krome bezne maturity i SAT nebo GRE. Testy jsou anglicky (to by meli maturanti zvladat), autori otazek jsou zcela mimo dosah bezne ceske korupce, vysledky budou porovnatelne s velkym vzorkem maturantu, IMHO celkem pruchozi reseni.

Pavel Kořenský - eurosabotér 30.1.2010 0:07

Re: No,

oops, "pravé" jsem chtěl napsat a taky "přede mnou" se píše zvlášť.

Pavel Kořenský - eurosabotér 30.1.2010 0:05

Re: No,

Ne, skutečně si nevymýšlím, mé jméno je pravá a Peťula sedávala v průběhu těch čtyř let střídavě v lavici předemnou a za mnou. Gymnázium Jana Keplera, maturitní ročník 1984, 4.C.

Akorát ta formulace, kterou tenkrát používala byla možná o něco mírnější. Nepamatuju si to přesně, takže je klidně možné, že říkala nikoli "Až budu ministryně školství..." ale "Kdybych byla ministryně školství...".

Fafa 30.1.2010 0:02

Portwyne

nezmenily, prave v tom se skvele shodneme. Takze IMHO by se mely dat vykladat na zaklade priprav z roku 1945 (a mozna i z roku 1800). A pokud by Vasi studenti dostavali nedostatecne, tak to je spis obzalobou dnesni skoly.

portwyn 29.1.2010 23:12

Oprava překlepů - pardon. Předčasné odeslání

Prostě proto, že tak, jako se učilo dřív, se prostě učit nedá.

Učím 13 let. Za tu dobu jsem třeba písemky předělával 3x-4x (jak které). Ono totiž kdybych písemky , které jsem dával dětem v roce 1998, dal těm dnešním, má třetina nedostatečnou.

Zato jsou mnohem svobodnější, pochopitelně. Tedy vlastně jsou free a cool, abych byl světový. Mrtě, jak by řekli oni ;-)

Jinak učivo pochopitelně zůstává stejné. Můžete Vy specifikovat, jak se za posledních 60 let změnily Newtonovy zákony?

portwyn 29.1.2010 23:10

Všechno.

Prostě proto, že tak, jako se učilo dřív, se prostě učit nedá.

Učím 13 let. Za tu dobu jsem třeba písemky předělával 3x -4x (jak které). Ono totiž kdybych písemky ¨, které jsem dáva dětem v roce 1998, dal těm dnešním, má třetina nedostečnou.

Zato jsou mnohem svobodnější, pochopitelě. tedy vlastně jsou free a col, abych byl světový. Mrtě, jak by řekli oni ;-)

Jinak učivo pochopitelně zůstává stejné. Můžete Vy specifikovat, jak se za posledních 60 let změnily Newtonovy zákony?

Petr 29.1.2010 22:45

Re: Zase jedna úča

Ale to souhlasím, že např. matematika je stejně důležitá jako jazyk. Jenže v tom ti absolventi plavou úplně stejně, pokud ne ještě víc. Češtinu jsem uváděl jako jakýsi marker celkové úrovně. Co se týče té LMD - tam vidím problém v jejím zneužívání. Zažil jsem třídu (asi dost extrémní, přiznávám), kde tou diagnózou bylo vybaveno takřka 40 procent žáků. Tolik jí v populaci samozřejmě není. V minulosti by se rodiče spíš snažili, aby jejich dítě žádnou takovou diagnózu přiznanou nemělo, i kdyyž by LMD reálně trpělo. Dnes je to přesně naopak, protože to neznevýhodňuje, právě naopak. To je myslím špatně, že to je naopak a ne nanejvýš neutrální.

 

Formelák 29.1.2010 21:58

Re: Nedivme se, že učitelé i studenti odmítají státní maturitu

To člověkosoba ( aby to dle posledního výkřiku MŠMT korektní ) -libienski- se tváří , že neví co se za posledních 20 let ve školství dělo. No nic, buď jen provokuje anebo fakt neví a ani netuší. To jistě pochopíte, že nemá cenu se rozčilovat . :-)

Veničan 29.1.2010 21:55

Re: .....celkem zbytečný a přespříliš dlouhý článek a proto

:-: 29.1.2010 21:52

Re: Zase jedna úča

úhly trojúhelníku mají dohromady 180 stupňů, to platí jen ve speciálních případech. Existují totiž trojúhelníky, které mají součet vnitřních úhlů menší nebo dokonce větší než 180 stupňů.

Fafa 29.1.2010 21:42

Pane Libienski

Co si po válce udělala přípravu a zařekla se, že to už do učí až do smrti - reformy nereformy.

Dobre. Takze kolik uciva na zakladni skole se od valky zmenilo do te miry, ze pripravy 60 let stare jsou uz nepouzitelne?

Minutus 29.1.2010 21:21

Re: Zase jedna úča

Navíc má odvahu to veřejně napsat. Klobouk dolů!

Minutus 29.1.2010 21:19

Re: Zase jedna úča

No já si zase myslím, že pro většinu lidí končí znalost matematiky na trojčlence a žijí s tím. Důležité ovšem je, že se aspoň pokusili naučit něco více a dostli k tomu šanci i motivaci. Pokud si ovšem pletete i a y, prozradíte velmi rychle, nakolik jste vzdělán a budete schopen dělat náročnější práci. Možná budete i dobrý v matematice , ale těžko o tom v případě neznalostí základů gramatiky někoho přesvědčíte. Protože skutečně schopný člověk zvládne snadno i tu gramatiku.

Rybák 29.1.2010 21:19

Re: Zase jedna úča

Víte co je zvláštní? Jak hlupáci Vašeho formátu obhajují úporně fakt, že neumí pořádně česky.  Já bych se za to styděl. Precizní znalost jazyka umožňuje precizní a jednoznačné formulování textu. Umožňuje dokonce interpretovat čtený text. Já Vám kvalitu Vašeho života blba, který navíc svojí hloupostí obtěžuje čtenáře, vůbec nezávidím.

Minutus 29.1.2010 21:06

Re: Těch hloupostí vymyšlených MŠMT je víc

Také nic jiného netvrdím.

a. 29.1.2010 21:04

Re: Užití matematiky

Dobry vecer! Dekuji srdecne,krasne jste mi rozhybal  branici. Pred spanim je to zdrave.

 Vyroky byly pravdive !

Forstmeister 29.1.2010 20:55

Užití matematiky

I filosof je matematikem, alespoň ve výrokové logice. Jazykozpytec se ve svém jambu či daktylu stává matematikem. Matematika je základem všeho vědění, kdo jí nezvládá, nechť nežvaní. Klasickým příkladem jsou právníci. Blbí jak vyschlá štoudev, ale důstojenství je na eminentes. Dělám jim občas poradce u kauz. Něco tak blbého, jako soudci, státní zástupci a právníci, aby našinec pohledal.

HAL9000 29.1.2010 20:19

Re: Státní maturity

Neschopná kosmetička je kosmetička, která má z praktické maturity výbornou, ale není schopna rozlišit hladké a příčně pruhované svalstvo ve zdravovědě nebo si plete renesanci s realismem v literatuře. Maturitu musí mít kvůli směrnici EU, neboť při kosmetických zákrocích může dojít k narušení kůže, k čemuž podle pánů z Brusele potřebuje mít maturitu. Absolutně s tím nesouhlasím, ale bohužel je to tak. Jsou dvě možnosti: přestat chtít po oborech typu kosmetička nebo kuchař maturitní vzdělání, nebo logicky snížit úroveň maturit (což se dnes děje).

Milena 29.1.2010 20:14

Re: Každopádně je školství v úpadku

Napsal jste to velmi výstižně , zaslouží si :-))) dík