26.4.2024 | Svátek má Oto


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ludva 29.1.2010 15:37

Re: máte samozřejmě ve většině věcí pravdu

Nedělejte si iluze o státních maturitách. Kdyby měly rozhodovat o zrušení školy, tak žákům bude pomáhat vyplňovat testy celý pedagogický sbor v čele s ředitelem. Pomůže jedině menší počet míst na školách, než je žáků.

HAL9000 29.1.2010 15:34

Re: Zase jedna úča

Nesouhlasím. Tady jde o to, že dnešní děti ve spoustě případů nemají základní znalosti ze ZŠ (nevědí, kde jsou v těle ledviny, kde leží Polsko, že úhly trojúhelníku mají dohromady 180 stupňů, nebo že se nepíše paříš ale Paříž). Současná "reforma" se snaží tyto nedostatky legalizovat kladením důrazu na jiné "výsledky vzdělávání". Takže podtrženo, sečteno, žák je sice nevzdělaný, neumí si propojovat informace a nic ho nenutilo vyvíjet nějakou snahu - tedy v životě ho zdolá každá překážka, ale je to osobnost, dyslektik a stojí si za svým nepodloženým tvrzením. Hurá, máme tady nového maturanta...

kamil 29.1.2010 15:31

současní maturanti

Že vědomosti dnešních maturantů jsou katastrofální je známá věc. Mnohem horší je však naprostá nepřipravenost pro praxi. Dnes je normální, že když student řekne, že to prostě dělat nebude, tak nikdo s ním nehne. Pak to samozřejmě stejně zkouší i v práci. Mě se to už několikrát také stalo. Nutno však dodat, že to byl poslední hrdinský kousek, který dotyčný u mě ve firmě udělal.

libienski 29.1.2010 15:12

Re: prof. Petr Vopěnka

Tetka Kopicová, která se stala ne náhodou ministryní už podruhé, díky svým znalostem a kontaktům v paláci v Karmelitské. Své vlastní ministerstvo plné byrokratů si založila už dávno a peníze ze státu a EU z něj pumpovala pomocí NVF - Národního vzdělávacího fondu, kterému ještě donedávna velela. Hned po nástupu zpět jmenovala Mr. Zeleného do CERMATU a státní maturity tak budou odkládány ještě dalších 10 let a mezi tím hybernující CERMAT tak bude mít "práci" pro své hybernující úředníky.

B. Rampír 29.1.2010 15:06

Re: Každopádně je školství v úpadku

Pane Vítku,  PODLE MNE !!!

libienski 29.1.2010 15:02

Zase jedna úča

Co si po válce udělala přípravu a zařekla se, že to už do učí až do smrti - reformy nereformy. Někdy mi ti učitelé odmítající jakékoli změny, protože dobře už bylo, připomínají české nádražáky.

hugo 29.1.2010 14:39

Re: sabotáž je to, ne reforma

až se budete "rekreovat "jeden školní rok na pracáku,možná pochopíte.....oak vezmete cokoli-kdekoli a budete dělat takové pitomosti,o kterých se vám dnes nezdá!zatím si položte cvičnou otázku:"co bych dělal/a,kdybych byl/a příští měsíc bez práce?"

piglet 29.1.2010 14:39

prof. Petr Vopěnka

Pamatujete si ještě  někdo na porevolučního mistra školství Vopěnku?  Mimo jiné říkal, že učitel hodný toho jména by dokázal dobře učit i kdyby se octnul s žáky na pustém ostrově a měl jen jedny trenýrky. Následující ministři MŠMT ale byli ze zcela jiného těsta a odborně mu nikdo z nich nesahal ani po kotníky. Neplatí náhodou stará zkušenost, že ryba smrdí od hlavy?

Jirka, Tábor 29.1.2010 14:35

Re: Těch hloupostí vymyšlených MŠMT je víc

Pamatujete si to špatně. Za bolševíka musel mít uchazeč o maturitní studium vynikající známky ze ZŠ, nebo při horších známkách tatínka velmi aktivního komouše. Sice se dělaly přijímací zkoušky, kdy opravující učitel neznal jméno žáka (čísla) a směl mít jen červenou propisku, ale písemky prominentní uchazečů byly nějak označeny a modré  propisky všech odstínů  jsem tajně dostal od zástupce ředitele. Neopravit chyby se těžce trestalo až vyhazovem ze školy.

jarda69 29.1.2010 14:21

testy

  Pravda. Já bych všechno to zkoušení a písemky a podobné nešvary zakázal. Co je komu toho, co se žáci naučí. Máme demokracii !!!

Omar 29.1.2010 14:09

máte samozřejmě ve většině věcí pravdu

Problem je ale jinde. Vzniklo tady (za asitence statních dotací) stovky (jestli ne tisíce) nových škol, v ředě případů s kvalitou přinejmenším otaznou.  Řešení to samozřejmě není, tím je jedině ptát nikoliv jaké máš vzdělání (tj. střední- vysokoškolské..), ale na jaké škole si ho získal. Takhle ten problem vyřešily např v USA, kdo získal svůj titul M.A. korespondenčním kurzem na Universitě v Horní Dolní, skončí zase u smažení hamburgerů (čili tam kam patří). Jinej a daleko větší problem je ten, tyhle skruktury (nechci jím říkat školy) jsou provovány z velké části za státní peníze. Státní maturity je alespoň pokus vnést do toho balastu určitý řád.   Možná jsem najivní, ale alespoň  to může být určitý ukazatel, na základě kterého bude možné tyto struktury od státních peněz odstřihnout.  

Omar 29.1.2010 13:57

Re: Těch hloupostí vymyšlených MŠMT je víc

Myslím, že si to pamatujete špatně. Alespoň za mně byla tahle možnost byla jenom u příhlášky na střední školu a ta druhá alternativa už musel být učební obor. Přihláška na vejšku byla jenom na jeden pokus, druhou alternativou byla jenom vojna.  

František 29.1.2010 13:46

Názor středoškolského učitele

Učil jsem jen 6 let na střední škole. Jednu třídu jsem po 4 roky jako třídní dovedl k maturitám. Já osobně jsem zkoušel předmět "Práce s počítači." Byli jsme dva učitelé, kteří tento předmět učili a v rámci předmětové komise jsme také byli povinni sesouhlasit maturitní otázky, aby byly shodné. Mám dojem, že to by mělo být smyslem státních maturit, sesouhlasené maturitní otázky. Pokud se snad jedná o testy!!! tak to je hrůza, opravdu. O maturitě rozhoduje zkušební komise s nezávislým předsedou a musí to být zkouška!!! na patřičné úrovni. Maturita musí mít úroveň, jinak je skutečně školství pod úroveň.

Ludva 29.1.2010 13:34

Didaktické metody na prvním místě

A taky proč ne, když školy v té konkurenci přežijí jen s dostatečným počtem studentů. Čím zábavnější a interaktivnější, tím lépe. Ty cílové kompetence už nejsou tak důležité. Kdo by taky trval na jejich dosažení, když by takto nepřežil.

dedo 29.1.2010 13:33

upadek

Cele to zapada do obrazu nemocne spolecnosti. Degenerovany stav ji pripada normalni a aby toho nebylo dost, degenerace ve vlnach pokracuje. At zije Bruselska socialisticka internacionala.

Ach jo.

Minutus 29.1.2010 13:30

Re: Těch hloupostí vymyšlených MŠMT je víc

Ono je potřeba obojí. Znát něco zpaměti a také umět si fakta vyhledat. Já si odjakživa dělám v práci poznámky a databázi určitých užitečný "jak na to" postupů a velmi se mi to vyplácí. Ty, co používám denně, znám zpaměti a o těch, co občas si aspoň pamatuji, kde je najdu. Počítače poskytují dobré techniky prohledávání dat.

Lucc 29.1.2010 13:21

Re: 2 roky jsem učil na ZŠ...

To je pravda, chytil jsem se do vlastní pasti. Ale trvám na tom, že 'vznik kvalitních škol' je dobrá věc. To, že mohou být "zneužity" pro vzdělání nemravných elit je možné a dokonce pravděpodobné. Zneužít se dá všechno. Jako argument proti to rozhodně neobstojí.

KHB 29.1.2010 13:11

Re: percentil

Tady nejde o žádný český překlad (ostatně slovo percentil není české, nýbrž přejaté z latiny), ale o to, zda má smysl používat takovéto odborné termíny v kontextu nějakých ministerských kokotin. Řada podobných nedouků se dnes zaštiťuje exoticky znějícími cizími slovy (leckdy i zpraseně pokroucenými), takže jejich používání v neodborné diskusi budí zákonitě ihned podezření, že dotyčný neví, co mluví. Něco jiného by bylo, kdyby autorka mluvila o profesionální statistické studii -  což nepředpokládám.

oh. 29.1.2010 13:06

Re: Těch hloupostí vymyšlených MŠMT je víc

Jestli si to pamatuji správně, za bolševika bylo možné na formuláři přihlášky vyplnit až tři různé školy. Jednotné přijímačky uchazeč absolvoval na škole uvedené jako první, když se na školu nedostal (z důvodu kapacity), přihláška i s výsledky přijímaček šla automaticky na další školu v pořadí. Ale takový systém je asi moc jednoduchý.

Biflování je do určité míry nutné, některé věci prostě musíte mít v hlavě trvale. Ale nemusíte tam mít všechno. Narazil jsem na SPŠ na vyučujícího, který při zadání písemky ohlásil: "můžete používat sešity, tabulky, kalkulačky, co chcete."  Čas na vypracování byl natolik šibeniční, že kdo nevěděl ani kde opdpvědi v sešitu najde, neměl vůbec šanci. A kdo nestál o čtyřku, musel vědět jak nalezený vzoreček správně použít, na 1 nebo 2 jste látku musel opravdu znát. Na hledání toho, co nevím z hlavy, na internetu nebo jinde, nevidím nic závadného. Za chybu považuji to, když někdo nalezené informace neumí použít.

Vítek 29.1.2010 12:59

Re: Pan učitel IGOR HNÍZDO

nevěřím tomu, má rákosku a dokonce i pistoli, takže si porádí i s těmi některými současnými zmetky.

strejda 29.1.2010 12:55

Re: 2 roky jsem učil na ZŠ...

Přečtěte si, co jste napsal v 12:13. Sám si nyní odpovídáte.  MÁLOKDY.

strejda 29.1.2010 12:51

Re: Těch hloupostí vymyšlených MŠMT je víc

Je ti in a tak se to učí večer před tím. Nebo to čtou z čtecího zařízení jako jistý nejmenovaný president.

strejda 29.1.2010 12:50

Re: Pan učitel IGOR HNÍZDO

Do roka a do dne by vám zvlčil.

H42 29.1.2010 12:44

Re: Těch hloupostí vymyšlených MŠMT je víc

Souhlas. I já jsem zastáncem toho, že některé věci je nutno znát zpaměti. Učením zpaměti - biflováním se trénuje paměť. A kdo bude tvrdit, že paměť není třeba, ... A protože všechno co přichází z Ameriky nebo tam odtud ze západuje dobré, je třeba věděti, že mezi vzdělanci tam patří k dobrému tónu zpaměti citovat. Tu Bibli, tu Alenku v říši divů a pod. Kde by to vzali, kdyby se to nenabiflovali?

Vítek 29.1.2010 12:41

Pan učitel IGOR HNÍZDO

je jedinou záchranou našeho školství a pokud by se našel takový člověk, je nutné z něj udělat ministra školství na doživotí. Pak bychom mohli být spokojeni.

oh. 29.1.2010 12:37

Re: pohled zvenčí

Hlavní rozdíl mezi tím zahraničním vedením firmy a reformátory českého školství bude v tom, že vedení firmy ví, jaký výrobní program a jakou technologii chce zavést a vybralo si něco již ověřeného a spolehlivě fungujícího. A nemá tudíž potřebu v průběhu té změny pravidleně od základu překopávat zadání, naopak mu záleží na co nejrychlejším dokončení změny. Reformátoři školství ovšem mají jen jednu naprosto nepochybnou pravdu: zatím je všechno špatně. Co by chtěli místo toho jen nejasně tuší a ani po deseti letech neustálého předělávání koncepce a testů ze všech Cermatů a Sciů nevypadlo nic použitelného pro skutečné vzdělávání. Ale státní peníze na reformu školství se sypou dál, tak proč v tom vesele nepokračovat.

Vítek 29.1.2010 12:31

Těch hloupostí vymyšlených MŠMT je víc

jednou z nich je i počet podávaných přihlášek, zápisové lístky a mnohé změny, které měly za důsledek úpadek vzdělání. Podle mně je to i politický boj lidí od zeleného stolu, kteří tomu nerozumí.To, co vymyslela třeba Buzková nemůže zůstat a Liška to musel změnit. Je to mnohdy o tom, že rozhodují lidé, kteří neví, co je to vzdělání. Jsem zastáncem i biflování a učení mnohých věci nazpaměť, neboť tohle člověk potřebuje celý život. Nyní je praxe, že pokud to nevíš nevadí, najdeš si to na internetu.

HAL9000 29.1.2010 12:26

Re: Státní maturity

Neschopné žáky se samozřejmě pokoušíme eliminovat, ale problém je v tom, že jsme škola soukromá, kde si jedna rodina rozdělila úlohy zřizovatelka-ředitel-pokladník. Inspekce i hygiena u nás už byla několikrát a přestože je poslední výkřik didaktických pomůcek meotar a v půlce kabinetů není denní světlo kvůli stromům, vždy jsme jako škola hladce prošli. K těm žákům; máme tam experty, co čtyřletý maturitní obor studují osmým rokem a nikomu z vedení to nepříjde zvláštní, neboť platí. K maturitě jich většina dojde, neboť se jejich klasifikace zakládá na dílčích testech, které na trojky zvládají. Zkoušeli jsme s kolegy navrhnout "postupové" zkoušky na konci třeťákzu, aby se do maturitního ročníku dostali jen ti, co na maturitu mají. Bylo to zamítnuto, neboť to nemá oporu v zákoně. Takže se jednoho dne vyskytnou před maturitní komisí a teď si je vyhazujte...

Abbadon 29.1.2010 12:26

Re: Děkuji autorce za přesné vystižení neutěšené situace ve školství

Zrovna na problému kvality absolventů VŠ se spíš než ministerstvo a nějaké jeho koncepty podílí hlavně vysoké školy samy. Zásadní roly hraje obsah studijního programu. Vaše nářky na neznalosti studentů/absolventů v oblasti matematiky mají jádro právě tam. Není jasné jak propojit "masového" bakaláře a "výběrového" inženýra. Při sestavování programů hraje větší roli "porcování medvěda"(tj. aby si každá katedra mohla nabrat z peněz) než  nějaký objem znalostí. Výsledkem je podivný slepenec oborové problematiky s "úlety" do absurdna  a občasným ignorováním základních znalostí. Například studenta výpočetní techniky není potřeba naučit počítačové sítě, ale musí umět akustiku.

O malé provázanosti na praxi už psali jiní.

Vítek 29.1.2010 12:25

Re: pohled zvenčí

taky mám ve školství svoje zkušenosti, takže mi dáte zapravdu,že uroveň vzdělání dost rychle klesá a doslova jsme v tomto směru na úpadku. Za totality byla úroveń vzdělání na dost vysoké úrovni, motivovalo to žáky ZŠ, aby se dobře připravovali na přijímací zkoušky a mnozí, když měli trojku, měli smůlu a museli se vyučit, pak si udělat nástavbu. Tehdy nebyly problémy s učebními obory a navíc vyučenci měli dobrou úroveň.nyní se vyučí jen žák, který je pod úrovní a neschopný. Byli jsme na tom daleko lépe než mnohé západní státy Evropy a to nemluvím o USA. Ve chvíli, kdy jsme se jim chtěli vyrovnat, tak jsme klesli s úrovní i vědomostmi studentů.