9.5.2021 | Svátek má Ctibor


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
libienski 29.1.2010 15:02

Zase jedna úča

Co si po válce udělala přípravu a zařekla se, že to už do učí až do smrti - reformy nereformy. Někdy mi ti učitelé odmítající jakékoli změny, protože dobře už bylo, připomínají české nádražáky.

HAL9000 29.1.2010 15:34

Re: Zase jedna úča

Nesouhlasím. Tady jde o to, že dnešní děti ve spoustě případů nemají základní znalosti ze ZŠ (nevědí, kde jsou v těle ledviny, kde leží Polsko, že úhly trojúhelníku mají dohromady 180 stupňů, nebo že se nepíše paříš ale Paříž). Současná "reforma" se snaží tyto nedostatky legalizovat kladením důrazu na jiné "výsledky vzdělávání". Takže podtrženo, sečteno, žák je sice nevzdělaný, neumí si propojovat informace a nic ho nenutilo vyvíjet nějakou snahu - tedy v životě ho zdolá každá překážka, ale je to osobnost, dyslektik a stojí si za svým nepodloženým tvrzením. Hurá, máme tady nového maturanta...

Petr 29.1.2010 16:07

Re: Zase jedna úča

Někdo z diskutujících již napsal, že král je nahý. Všechny stupně škol (po Plzni už není nejmenších pochyb, že i VŠ) neplní svou základní funkci - nenaučí žáky ( a studenty) to co mají. Ano, je to také důsledek těch módních výstřelků (někdo tu napsal "netradičních metod výuky"), také samozřejmě falešného zrovnopráňování (krom dyslexie je také hitem tzv. LMD), kdy rodiče "vyreklamují" diktát na čtyřku  (kvůli hrubkám) na hodnocení "2" s ohledem na diagnóu dyslexie (!?). Na známku totálního zjančení Ministerstvo podporuje (nebo rovnou vydává) fantasmagorickou příručku o genderové češtině, kdy se přechyluje host na "hostka". Že nové ročníky absolventů škol už řadu let naprosto neovládají pravopis, to je asi pod rozlišovací schopností autorů (autorek).  Při debatách o vleklé válce v Afghánistánu se tu a tam jako argument dokládající obtížnost situace tam uvádí více než  padesátiprocentní (přesné číslo už nevím) negramotnost, resp. analfabetismus tamější populace.  Tady ovšem nedokáží správně psát (pokud vezmeme za kritérium ty nejotřesnější hrubky "i/y") minimálně 2/3 nových absolventů škol. To je přeci totální fiasko toho resortu. A oni řeší hostky, dyslexii, přibyla jim do toho šikana - ta je ovšem reálný problém. Žijeme teď všichni zhruba druhým rokem ekonomickou krizí. Vláda kvůli tomu měla např. NERV..., teďˇse zabývá exit strategií. Jsem rád, že věci řeší. Problém našeho školství je ovšem závažnější! Nebo není mnohem závažnější než ekonomická krize civilizační propad celé společnosti? Potíž  je, že společnost neví, že tu takový problém existuje.

piglet 29.1.2010 16:36

Re: Zase jedna úča

Ano! soft-sciences, toť záruka naší budoucí prosperity.

P.S. A té "úči" si rozhodně vážim víc než onoho trotla, který ji zkusil urazit a ani nepochopil o čem je její text. Ale nic nového pod sluncem, hlupáci vždy podvědomě nenáviděli lidi vzdělané a moudré.

libienski 29.1.2010 17:51

Re: Zase jedna úča

Já si na rozdíl od Vás myslím, že žít s tím, že píšu špatně i a y ve shodě podmětu s přísudkem nebo se plete mě a mně popř. s a z, se dá velmi kvalitně. Mnohem hůře se však dnes žije se zoufalou úrovní výuky angličtiny či matematiky. Nevěřím tomu, že úroveň znalostí čehokoli relevantního prověří diktát a nemyslím si že děti z LMD by měly být diskriminovány oproti normálním dětem.

Rybák 29.1.2010 21:19

Re: Zase jedna úča

Víte co je zvláštní? Jak hlupáci Vašeho formátu obhajují úporně fakt, že neumí pořádně česky.  Já bych se za to styděl. Precizní znalost jazyka umožňuje precizní a jednoznačné formulování textu. Umožňuje dokonce interpretovat čtený text. Já Vám kvalitu Vašeho života blba, který navíc svojí hloupostí obtěžuje čtenáře, vůbec nezávidím.

Minutus 29.1.2010 21:19

Re: Zase jedna úča

No já si zase myslím, že pro většinu lidí končí znalost matematiky na trojčlence a žijí s tím. Důležité ovšem je, že se aspoň pokusili naučit něco více a dostli k tomu šanci i motivaci. Pokud si ovšem pletete i a y, prozradíte velmi rychle, nakolik jste vzdělán a budete schopen dělat náročnější práci. Možná budete i dobrý v matematice , ale těžko o tom v případě neznalostí základů gramatiky někoho přesvědčíte. Protože skutečně schopný člověk zvládne snadno i tu gramatiku.

Petr 29.1.2010 22:45

Re: Zase jedna úča

Ale to souhlasím, že např. matematika je stejně důležitá jako jazyk. Jenže v tom ti absolventi plavou úplně stejně, pokud ne ještě víc. Češtinu jsem uváděl jako jakýsi marker celkové úrovně. Co se týče té LMD - tam vidím problém v jejím zneužívání. Zažil jsem třídu (asi dost extrémní, přiznávám), kde tou diagnózou bylo vybaveno takřka 40 procent žáků. Tolik jí v populaci samozřejmě není. V minulosti by se rodiče spíš snažili, aby jejich dítě žádnou takovou diagnózu přiznanou nemělo, i kdyyž by LMD reálně trpělo. Dnes je to přesně naopak, protože to neznevýhodňuje, právě naopak. To je myslím špatně, že to je naopak a ne nanejvýš neutrální.

 

jarda69 29.1.2010 16:13

Re: Zase jedna úča

 Každý ví, že součet úhlů v trojúhelníku jsou 3 !

Tak ta děcka nepleťte !

:o)

:-: 29.1.2010 21:52

Re: Zase jedna úča

úhly trojúhelníku mají dohromady 180 stupňů, to platí jen ve speciálních případech. Existují totiž trojúhelníky, které mají součet vnitřních úhlů menší nebo dokonce větší než 180 stupňů.

pesimista 30.1.2010 0:29

Re: Zase jedna úča

Můžete nám nedostudovaným a blbým uvést nějaké příklady trojúhelníků, u kterých součet vnitřních úhlů není 180? Asi jsem ve škole spal, když se to vysvětlovalo.

:-: 30.1.2010 8:00

Re: Zase jedna úča

v prostorech se zápornou křivostí- např. sedlo- je součet menší ne7 180 stupňů

v prostorech s kladnou křivostí- např. koule- je součet větší než 180 stupňů. Tento typ trojúhelníku se nazývá též sférický a lze ho získat třeba spojením 3 bodů na kulové ploše- např. na naší Zemi.

Viz Riemannova a Lobačevského geometrie.

pesimista 30.1.2010 11:06

Re: Zase jedna úča

Měl jsem za to, že trojúhelník je rovinný útvar, ale jinak děkuju, člověk se vždycky naučí něco nového.

Eva D. 29.1.2010 17:16

Re: Zase jedna úča

Naopak, ta úča je, podle mého, chytrá ženská, která má zkušenosti i dost informací a vyhmátla, co je podstatné. Takže musela prokouknut celou tu hru na reformu, hru na státní maturitu a všechen ten balast kolem. Víc nemám co dodat.

Minutus 29.1.2010 21:21

Re: Zase jedna úča

Navíc má odvahu to veřejně napsat. Klobouk dolů!

piglet 29.1.2010 14:39

prof. Petr Vopěnka

Pamatujete si ještě  někdo na porevolučního mistra školství Vopěnku?  Mimo jiné říkal, že učitel hodný toho jména by dokázal dobře učit i kdyby se octnul s žáky na pustém ostrově a měl jen jedny trenýrky. Následující ministři MŠMT ale byli ze zcela jiného těsta a odborně mu nikdo z nich nesahal ani po kotníky. Neplatí náhodou stará zkušenost, že ryba smrdí od hlavy?

libienski 29.1.2010 15:12

Re: prof. Petr Vopěnka

Tetka Kopicová, která se stala ne náhodou ministryní už podruhé, díky svým znalostem a kontaktům v paláci v Karmelitské. Své vlastní ministerstvo plné byrokratů si založila už dávno a peníze ze státu a EU z něj pumpovala pomocí NVF - Národního vzdělávacího fondu, kterému ještě donedávna velela. Hned po nástupu zpět jmenovala Mr. Zeleného do CERMATU a státní maturity tak budou odkládány ještě dalších 10 let a mezi tím hybernující CERMAT tak bude mít "práci" pro své hybernující úředníky.

Eva D. 29.1.2010 17:51

Re: prof. Petr Vopěnka

Ano, já si ho pamatuji. Podle mého to byl nejlepší ministr školství za tu dobu, co s ním mám profesně něco společného.

jarda69 29.1.2010 14:21

testy

  Pravda. Já bych všechno to zkoušení a písemky a podobné nešvary zakázal. Co je komu toho, co se žáci naučí. Máme demokracii !!!

Omar 29.1.2010 14:09

máte samozřejmě ve většině věcí pravdu

Problem je ale jinde. Vzniklo tady (za asitence statních dotací) stovky (jestli ne tisíce) nových škol, v ředě případů s kvalitou přinejmenším otaznou.  Řešení to samozřejmě není, tím je jedině ptát nikoliv jaké máš vzdělání (tj. střední- vysokoškolské..), ale na jaké škole si ho získal. Takhle ten problem vyřešily např v USA, kdo získal svůj titul M.A. korespondenčním kurzem na Universitě v Horní Dolní, skončí zase u smažení hamburgerů (čili tam kam patří). Jinej a daleko větší problem je ten, tyhle skruktury (nechci jím říkat školy) jsou provovány z velké části za státní peníze. Státní maturity je alespoň pokus vnést do toho balastu určitý řád.   Možná jsem najivní, ale alespoň  to může být určitý ukazatel, na základě kterého bude možné tyto struktury od státních peněz odstřihnout.  

Ludva 29.1.2010 15:37

Re: máte samozřejmě ve většině věcí pravdu

Nedělejte si iluze o státních maturitách. Kdyby měly rozhodovat o zrušení školy, tak žákům bude pomáhat vyplňovat testy celý pedagogický sbor v čele s ředitelem. Pomůže jedině menší počet míst na školách, než je žáků.

Ryba 29.1.2010 16:36

Re: máte samozřejmě ve většině věcí pravdu

S tím souhlasím. Školství už je pouze ekonomický problém pedagogického sboru a zakladatelů soukromých a jiných škol, pedagogických výzkumných ústavů a ministerstva školství.  Jménem zachování svých prebend jsou ochotni vyprodukovat jakéhokoliv vzdělance.  A tak čekejme, že budeme číst inzeráty typu: přimeme barmana s maturitou, nebo hypermarket přijme pokladní s maturitou.  Skutečné vzdělání a znalosti se budou zajišťovat způsoby, které ještě v naší žabomyší strategii nejsou zahrnuty. 

libienski 29.1.2010 17:55

Re: máte samozřejmě ve většině věcí pravdu

Je mi líto, že ztrácíte iluze, ale popisujete fakticky stav, který tady už 15 let je.

František 29.1.2010 13:46

Názor středoškolského učitele

Učil jsem jen 6 let na střední škole. Jednu třídu jsem po 4 roky jako třídní dovedl k maturitám. Já osobně jsem zkoušel předmět "Práce s počítači." Byli jsme dva učitelé, kteří tento předmět učili a v rámci předmětové komise jsme také byli povinni sesouhlasit maturitní otázky, aby byly shodné. Mám dojem, že to by mělo být smyslem státních maturit, sesouhlasené maturitní otázky. Pokud se snad jedná o testy!!! tak to je hrůza, opravdu. O maturitě rozhoduje zkušební komise s nezávislým předsedou a musí to být zkouška!!! na patřičné úrovni. Maturita musí mít úroveň, jinak je skutečně školství pod úroveň.

libienski 29.1.2010 18:00

Re: Názor středoškolského učitele

Máte jistě pravdu, nicméně zde schází jakékoli garance toho,  co student za roky před maturitou zvládl. Resp. garantem je zde předseda komise  zkoušející a dva přísedící.

Ludva 29.1.2010 13:34

Didaktické metody na prvním místě

A taky proč ne, když školy v té konkurenci přežijí jen s dostatečným počtem studentů. Čím zábavnější a interaktivnější, tím lépe. Ty cílové kompetence už nejsou tak důležité. Kdo by taky trval na jejich dosažení, když by takto nepřežil.

dedo 29.1.2010 13:33

upadek

Cele to zapada do obrazu nemocne spolecnosti. Degenerovany stav ji pripada normalni a aby toho nebylo dost, degenerace ve vlnach pokracuje. At zije Bruselska socialisticka internacionala.

Ach jo.

Vítek 29.1.2010 12:41

Pan učitel IGOR HNÍZDO

je jedinou záchranou našeho školství a pokud by se našel takový člověk, je nutné z něj udělat ministra školství na doživotí. Pak bychom mohli být spokojeni.

strejda 29.1.2010 12:50

Re: Pan učitel IGOR HNÍZDO

Do roka a do dne by vám zvlčil.

Vítek 29.1.2010 12:59

Re: Pan učitel IGOR HNÍZDO

nevěřím tomu, má rákosku a dokonce i pistoli, takže si porádí i s těmi některými současnými zmetky.