26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

PRÁVO: Alkohol za volantem

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
vobčan 2.8.2007 9:46

Re: Re: Re: Autore, když chcete chlastat,

Jsem vcelku v klidu, ale přece je mě trošku zneklidňuje fakt, že když jsem kdysi držel hladovku, tam jsem nafoukal (detekční trubička dost zezelenala) a přitom jsem alkohol nepil. V těle se totiž po nějaké době půstu vytváří intenzivněji všechny možné látky, včetně acetonu (možná na i na něj ty trubičky reagovaly, kdo ví). Takže kdo se postí, asi přijde o papíry + rantále, v lepším případě o body a nějakou tu kačku.

jenicek 2.8.2007 9:45

Re: Re: Autore, když chcete chlastat,

Sice mam jen zakladni biochemii a jeste pred nekolika lety, ale nevzpominam si na metabolicky proces, kdy by v lidskem tele vznikal alkohol. Jediny mozny kandidat jsou posledni kroky glykolyzy, ale ta probiha na pyruvat->laktat, nikoli na pyruvat->acetaldehyd->ethanol jako u kvasinek.

Luboš 2.8.2007 9:40

Re: Dýchal jsem více než stokrát, nepil jsem, ukázalo nulu na digitálu, žlutou na krystalech....kecáš!!!!!

Oakmane, nejsi tedy slušný člověk, jsi takový i za volantem? No nic. Ale trubičky versus digitál, to je jiné téma. Měl jsem na mysli situaci, kdy z měření odběru krve vyjde 0,2 - tady sami lékaři tvrdí, že to považují za neprokázaný alkohol. No a když tedy naměří 0,5 tak kolik to vlastně je?!

jerry 2.8.2007 9:40

Nealko pivo nemá žádný vliv na krevní zkoušku

to je dokázané. I když- není tak dobrý jako alko pivo, Ale k zelí lepší než limonáda.

oakman 2.8.2007 9:39

Žvaníš!!!

Znova dokola - moje zkušenost s více než stovkou kontrol je taková, že indikátor NIKDY neukázal positivní test, když jsem nepil. Podotýkám, že přirozenou hladinu alkoholu mám vskutku přirozenou, když jedu nechlastám - ani do rána noc před tím - a jsem v klidu.

Ty tu jen dětinsky žvaníš ohovadinách, abys našel nějakou logickou výmluvu. S touhle logikou můžeš zítra začít s tím, že když ukradneš něco, co nikdo nehlídá, není to krádež.....prostě humus!!!

Olda 2.8.2007 9:35

Re: Poměrně jednoduchá volba

Pivo mam rad a k mnoha jidla si bez neho neumim predstavit. Nez si dat vepro-knedlo-zelo bez piva, dam si radeji neco jineho. Resim to tak, ze si pred jizdou ci behem jizdy dam si s cistym svedomim male pivo. S cistym svedomim proto, ze male pivo se na me projevuje neznatelne, mnohem vic nez unava, stresy a jine faktory. Sic nelzu, pri pripadne kontrole bych pivo nepriznal. Vzdyt nealkoholicke pivo obsahuje 0,5% alkoholu, takze 0,3 dcl = 3x nealko pivo.

2.8.2007 9:35

Častější součást dopravních nehod, než alkohol

Nejčastěji (konkrétně ve 100% případů) se u dopravních nehod vyskytuje vozidlo. Proč tedy není pokutován každý, u koho je při silniční kontrole objeveno vozidlo? Tohle je přece lepší recept na snížení nehodovosti, ne?

opilec 2.8.2007 9:34

opilý ne-viník

před lety se mi stalo, že jsem stál nejméně 20 vteřin na červené když do mě zezadu nabouralo auto. Přestože se řidič přiznal byl jsem uznán vinen nehodou já, jelikož jsem několik hodin před jízdou požil 2 piva. Bránil jsem se, že jsem možná vinen jízdou pod vlivem alkoholu, ale určitě nejsem vinen touto nehodou - nic mi to nepomohlo.....:-)

cat 2.8.2007 9:29

Re: když chlastáš, tak nesedej za volant

R^R^R^

vobčan 2.8.2007 9:27

Re: Kecy v peci, miláčkové

... kéci, samotné měření z odběru krve má nepřesnost 0,2. Bo snad ne?

jerry 2.8.2007 9:24

Re: Poměrně jednoduchá volba

Takže asi vysvětlíš rodinnýmu příslušníkovi, kterýmu ujel poslední vlak, že pro něj nepojedeš, protože si vypil jedno pivo a ať těch 30 kilometrů jde v noci a lijáku pěšky, že? ;-D

jerry 2.8.2007 9:22

Marná snaha

Máte sice pravdu, ale nulová tolerance je typický způsob buzerace občanů byrokratickým státem a pro některé vysoce postavené lidi je to jejich poslání. Takových předpisů i zákonů je spousta.Rv

gerontusinza 2.8.2007 9:22

Pepo dotaz.Re: Re: Pane nemáte pravdu. Re: Ze života.

Nastoupil byste do letadla, jehož kapitán by před letem chlastal pivo? Já nikoli..... Tak jako bych nenastoupil do auta jehoř řidič by přede mnou pil cokoli alkoholického....  Ale chápu, byl to kamarád...........

Džejpí 2.8.2007 9:21

Re: když chlastáš, tak nesedej za volant

Domníváte se že všichni lidé mají za střízliva a odpočatí stejně rychlé reakce a stejně rychlou schopnost se správně rozhodovat? Jestliže alkohol tyto schopnosti snižuje, pak je jistě mnoho lidí, kteří mají s hladinou okolo 0,5 promile v krvi stále ještě mnohem rychlejší reakce než většina ostatních. Komu pak zakázat řídit?

Saša 2.8.2007 9:18

Poměrně jednoduchá volba

buď si dát k obědu pivo, nebo řídit.

Mohu všechny pochybovače ujistit, že i vepřo-knedlo-zelo se dá zapít limonádou bez újmy na zdraví. Mám to vyzkoušeno.

Alkohol je dobré anxiolytikum a lze ho doporučit k odstranění trémy - v malém množství, samozřejmě. Ovšem rozpouštět pud sebezáchovy zrovna za volantem není moc rozumné.

Doporučuji ke studiu též přehnaně protialkoholický článek: http://www.denik.cz/zpravy/z_domova/alkohol_piti_20070802.html 

Henry 2.8.2007 9:18

Re: Kecy v peci, miláčkové

Milý dube, patrně ti unikla podstata diskuze - nulová tolerance, nikoli měření. Takže než se tu budeš dál ztrapňovat, napři svou pozornost, prosím, k jasnému konfliktu reality se zákonem - nulová tolerance x alkohol v krvi. Mimochodem předpisem stanovená nulová tolerance tebou zmiňovaných radarů a foťáků představuje tentýž problém. Prostě nula je nula.

oakman 2.8.2007 9:17

Dýchal jsem více než stokrát, nepil jsem, ukázalo nulu na digitálu, žlutou na krystalech....kecáš!!!!!

gerontusinza 2.8.2007 9:17

To víte že by tak jel. Protože chování člověka je podřízeno jeho intelektu.(ten samozřejmě ovlivňuje i dlouhodobé požívání alkoholu) Re: Re: Pane Holásku, nikdy ještě nebyla důvodem trestného činu míra alkoholu v krvi.

Ale byla by šance, že by aspoň chvilku brzdil před tím než by mě sestřelil. Takhle to vzal přímo na komoru aniž  dal nohu na brzdu...... 

Cabrnoch 2.8.2007 9:13

Re: Primipivní demagogie!!!

Hele, že ty nemáš peníze na pivo natožpak na auto, pěšáku?

ceskej Honza 2.8.2007 9:10

Re: Autore, když chcete chlastat,

Tomiku, autor clánku prece zádné chlastání za volantem nepropaguje. To nepropaguje zádný rozumný clovek! Autor pouze ríká, ze by se melo tolerovat napití po jídle a ze nulová hranice je hloupost. A v tom má naprosto pravdu !!

vobčan 2.8.2007 9:05

Re: Re: Re: Za alkohol za volantem vytáhla i tzv. veřejnoprávní ČT

Já bych je neživil, pouze bych je do té klece zavřel. A basta. Ať si Stehlíková a vUhlem řvou na celej svět! ;-P

Referendum v závažných a odborných otázkách je fakt průšvih - nevědomí lůzři tak cancají do něčeho, o čem ví prdinec! Ovšem u voleb se uplatňuje némlich to samé jen v jiném kabátě - hlas totálního pitomce těsně před hranicí zbavení svéprávnosti má stejnou váhu jako hlas moudrého. Co už ale naděláme... Rv

Sam Křepelka 2.8.2007 9:03

když chlastáš, tak nesedej za volant

Autore, když chlastáš, tak nesedej za volant !!!  Ovlivňuje alkohol rozhodovací schopnosti lidí ? Ovlivňuje, a zatím to žádný zastánce alkoholu za volantem nikdy nevyvrátil a ani se o to nesnažil. Každý z nich pouze tvrdí, že když pil, že se snažil jet opatrně. To je ale těm, kteří nepřežijí srážku s nimi, platné jak mrtvému zimník. Když budou ohrožovat opilci jenom sebe, tak je to jejich problém, že se zabijí. Ale jakmile alkoholem ohrozí byť jenom jediného nevinného, souhlasím s nulovou variantou !!!!!!!

Luboš 2.8.2007 9:02

Tolerance měření

Do 0,3 promile 3 body, nad 6 bodů, nad 0.8 7 bodů a možná vězení. Plus neúměrné pokuty a zákaz řízení. Teď by mě zajímalo jestli, jestli ty přiznané 0,2 promile, které teoreticky každý z nás může mít i když nic nepil policie při měření "odečte". Jestli ne, tak je to na hromadnou žalobu všemi, kdo byli "přistiženi" např. s 0,5 promile a ztratili 6 bodů, ale vlastně mohli mít jen 0,3, což je za 3 body. Atd.    

oakman 2.8.2007 9:00

Kecy v peci, miláčkové

Přirozenou hladinu alkoholu v těle dechová zkouška neregistruje, protože je to alkohol vázaný - tohle je o vydechovaných metabolitech alkoholu, které se do těla dostaly vpravením (ústy, žilou). To chce být více než Wikidiletant, zkuste pohovor s lékařem nebo biologem, než se tu budete dál ztrapňovat, ynžyníři!!

Tester také pouze ukáže hladinu, každý kdo do něj dýchal ví, jak vypadá ta nula na něm, když nepil - dýchám do "trumpety" tak dvakrát týdně (v noci je Praha opravdu bez kontroly neprůjezdná) a ze cca sta kontrol se mi nikdy nestalo, že by to ukázalo jinak.

Stejně jako u radarů, kde jsou foťáky v Praze nastaveny na cca x+7 km/h se nefotí jízda rychlostí 53 kmh, ale vyšší, je u dechového testu jasné, že citlivost je nastavena správně. Koneckonců, vždy se dá udělat kontrolní odběr krve, že.

To jsou jen výmluvy pánvé - dětinské, nezodpovědné, prostě klasika alkoholikova. V populaci s jistě ne nejvyšší, ale mohutnou spotřebou kvašených otrub je to asi normální - takové to běžné právo malého socana být pod parou i za volantem - nic víc.... 

Václav 2.8.2007 9:00

Re: Re: Autore, když chcete chlastat,

To chce klid. Češi holt nepatří zrovna mezi experty na přírodní vědy a podle toho to taky vypadá. Jenže toto s tím asi moc nenaděláme.

Václav 2.8.2007 8:57

Re: Pane Holásku, nikdy ještě nebyla důvodem trestného činu míra alkoholu v krvi.

A Vy si vážně myslíte, že ten magor co Vás trefil by takhle nejel kdyby byl střízlivý? Buďte jistý, že s největší pravděpodobností ano. Pokud náhodou nepatří mezi výjimky s vysokou citlivostí k alkoholu. Jinak přes 90% blbců, co zabijí sebe nebo někoho jiného, má krev čistou jak lilium, a přesto jedou jak hovada.

Josef 2.8.2007 8:55

Re: Pane nemáte pravdu. Re: Ze života.

Vy jste na místě nehody nebyl. Chování policistů jste neviděl. Po jednom pivu není nikdo ve stavu, aby viděl bílé myšky. Ta rána přišla až po několika vteřinách. Ne hned. Kolega měl s alkoholem větší potíže, než ten s nabouraným předkem. To je prostě je ten přístup policie, o kterém se píše všude.

Václav 2.8.2007 8:52

Re: Primipivní demagogie!!!

Hmm, tak už nám tady akorát vysvětlete proč přes 90% těch magorů, co rozstřelilo samo sebe a občas bohužel i někoho dalšího, bylo naprosto střízlivých. Ono to "vraždění" není zdaleka jen o alkoholu. Naopak, ten má na svědomí jen malý zlomek obětí, takže se snahou o snížení počtu mrtvých by bylo záhodno začít od příčin, které mají na svědomí většinu, a to alkohol není.

vobčan 2.8.2007 8:51

Re: Re: Autore, když chcete chlastat,

Sláva, konečně někdo s mozkem. R^

vobčan 2.8.2007 8:50

Re: Autore, když chcete chlastat,

... 0 promile alkoholu v krvi je stav, který prakticky u nikoho neexistuje. I absolutní abstinent má v krvi alkohol (tělo jej vytváří, tak jako další jiné látky, v rámci metabolizmu) - bože, proč takto jednoduchá věc je mnohým mozkům nedostupná, už to je podezřelé!

0 promile alkoholu v krvi  NEEXISTUJE - už to konečně pochopte vomezenci ! Požadovat 0 je nonsens a buzerace!