26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

PRÁVO: Alkohol za volantem

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Magor Milda 2.8.2007 14:27

Re: Re: Výzkumníci v NDR zjistili:

ten výsledek byl objednán Erichem Honeckerem, který kvůlivá zničeným játrům (příliš mnoho schůzek s Rusáky) už nemohl vůbec nic.

Jak známo, výsledek znaleckého posudku bývá příznivý tomu, kdo zadává a platí, známe i u nás.

Ale bez legrace, 0,5 promile je zaručeně pod jinými vlivy, jako únava nebo špatná nálada. Třeba nahromaděná agrese je mnohem horší. Proto jsem pro sjednocení evropských limitů na 0,5 promile.

balthasar 2.8.2007 14:21

Re: ano p.Holásku tentokrát máte pravdu.

Pitomost, bo na babu zapomenete v běžnym provozu nejdál u Průhonic, ale dvě piva nevydejcháte ani do Blátislávy.;-P

MOLL 2.8.2007 14:15

každému doporučuji

cokoliv se dobře, ale opravdu dobře naučte (tím jsme bohužel limitovali počet účastníků pokusu) nejlépe radím nějakou počítačovou hru (bourák v počítači je přeci jen levnější než opravdový), kde se výsledek hodnotí na počet bodů. A když říkám dobře, tak mám na mysli, aby jste nějakého počtu bodů byli schopni opakovaně a pravidelně dosáhnout.

Dejte si jedno pivo a zkuste si ji zahrát.Budete zděšeni, jak blbě dopadnete. A že se to týká všeho, vás můžu ujistit i jinak - některá bojová umění provozují tzv. Samurai trénink. po vypití určitého množství alkoholu se jde trénovat. To by jste nevěřili jak se vám dokážou zaplést ruce a nohy. ;o))

erre 2.8.2007 14:13

Re: Výzkumníci v NDR zjistili:

kde jenom ti soudruzi z NDR udělali chybu?

michal 2.8.2007 14:10

Re: Re: Není těžké nenapít se alkoholu.

pleteš hrušky s japkama, Borku. Řeč je o nulové toleranci, ne o tom, že kdejaký máčo v rámci nezadatelných lidských práv dostává do rukou vražedný nástroj, neb nedokáží rozlišit mezi soukromým autodromem a věřejnou komunikací, vovovotomtoje.

Zkus si to převrátit: povinnost mít při jízdě alkohol v krvi. Blbost, viď?

erre 2.8.2007 14:10

ano p.Holásku tentokrát máte pravdu.

a těmi diskutujícími se nenechte odradit. Ty by se neměli napít ani doma v posteli. Jeden neumí počítat obsah alkoholu v krvi, druhý přišel na to, že 1 dcl vína se zhorší reakčí rachlost jedince až o 100% tedy je nulová. Alkohol jako ostatní vlivy tlak, teplota, momentální fyzický stav, před nedávnem prodělaná onemocnění atd. mají na kvalitu řízení stejný nebo větší vliv než jedno vypité pivo před jízdou. To samé platí o zkušenostech. Myslím, že by bylo daleko zajímavější kdyby každých cca 5 let se muselo jít na přezkoušení z techniky jízdy při ztížených povětrnostních  podmínkách to by bylo odebraných řidičáků. Jestli vás manžel či manželka před odjezdem naštvala jste na to očividně hůř než po tom jednom pivu. Alkohol to je jenom vděčné téma pro hledání viníků a populismus státních úředníků podporovaných nevědomostí takových občanů, kteří se ihned nastartovali po přečtení tohoto článku. Jenom pro dokreslení. Jsem řidič s cca 1,5 mil najetých kilometrů dodnes bez ztráty bodu, bez nehody z vlastní viny a poměrně často jezdící  po jednom či dvou vypitých pivech.

Tomas 2.8.2007 14:03

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vážený autore!

Omezit může (řidič na hlavní silnici musí sundat nohu z plynu a případně lehce dobrzit). Ale pokud je situace na hraně, tak už to je ohrožení. Ale vysvětlujte to policajtovi. Ono je jednoduché říct, že kdyby řidič nepil, tak by to ubrzdil.

Olda 2.8.2007 14:02

a zase jinde pisou ...

Podle rozsáhlé zahraniční studie roste u řidiče, který požil během čtyř hodin před jízdou alkohol, riziko smrtelné dopravní nehody následovně:

Dávka kolem 12 g alkoholu (tj. asi půl litru 10o piva) zvýšila riziko smrti 3,4 x. Dávka kolem 24 g alkoholu zvýšila riziko smrti 6,5x. Dávka 36 – 48 g alkoholu zvýšila riziko smrti 20,1 x. Dávka 60 – 72 g alkoholu zvýšila riziko smrti 25,5 x. Dávka 84 – 132 g alkoholu zvýšila riziko smrti 47,3 x.

Řidiči, kteří havarovali pod vlivem alkoholu, umírali ve srovnání s těmi, kteří havarovali z jiných důvodů, častěji krátce po nehodě nebo utrpěli vážnější zranění. To se vysvětluje biologickými mechanismy (např. vyšší riziko těžkého krvácení) i psychologicky (dopouštěli se hrubších chyb, jezdili vyšší rychlostí, neměli zapnuté bezpečnostní pásy nebo nasazenu ochrannou přilbu, v okamžiku nehody se s ohledem na zpomalené reakce hůře chránili).

Z uvedených důvodů je třeba před řízením pod vlivem alkoholu co nejdůrazněji varovat a nekompromisně prosazovat zákaz řízení motorových vozidel pod vlivem alkoholu. Interval čtyř hodin před jízdou v citované studii byl zvolen z metodologických důvodů, ovlivnění alkoholem po dávce kolem 12 g u zdravého dospělého člověka netrvá celé čtyři hodiny a naopak vyšší dávky alkoholu jsou odbourávány podstatně delší dobu, nehledě k tomu, že schopnost řídit motorové vozidlo zhoršuje i kocovina.

XxX 2.8.2007 14:01

Výzkumníci v NDR zjistili:

0,2–0,5 promile: Prokazatelné zhoršení schopnosti řídit. Tendence riskovat, nadměrná sebedůvěra, zhoršená schopnost rozeznat pohybující se světla. Horší odhad vzdálenosti.

0,5–0,8: Jako výše, ale silněji. Pronikavě prodloužený reakční čas, oči se obtížně přizpůsobují přechodu ze světla do tmy, horší vnímání barev (červená!). Zhoršené soustředění. Poruchy rovnováhy (motorky!). Dále se zhoršuje odhad vzdálenosti.

0,8–1,2: Jako výše, ale silněji. Navíc se zhoršuje vnímání okraje zorného pole (tunelové vidění), roste bezohlednost při řízení.

Nad 1,2: Jako výše, ale v zesílené podobě. Řidič představuje obrovské riziko. Často i špatná orientace. I velmi zkušený řidič se v tomto stavu může dopustit hrubých chyb jako je sešlápnutí plynu místo brzdy.

Kocovina: Riziko spánku, nevolnosti a obtíží, které odvádějí pozornost. Může nastat ztráta vědomí v důsledku hypoglykémie (pokles krevního cukru). Zhoršení řady nemocí alkoholem, což ovlivní i schopnost řídit (např. vysoký krevní tlak, cukrovka, nemoci trávicího systému atd.).

Džejpí 2.8.2007 13:49

Re: Re: Re: Re: Re: Vážený autore!

To si děláte legraci? Řidič z vedlejší nedá přednost autu na hlavní - co je na tom "na hraně"? Řidič na hlavní nemusí reagovat, protože řidič přijíždějící z vedlejší ho nesmí omezit ani ohrozit. Takže ten se sklenkou je jednoznačně obětí nehody a tedy ani viníkem , ani spluviníkem!

Leč ve statistikách se objeví jako vyník, protože pro policii je snažší zjistit alkohol a tím mít jasného viníka a gaunery nechat nez trestu...

Olda 2.8.2007 13:42

Vliv alkoholu

Alkohol v

množství kolem 0.2 - 0.4 promile působí jako neurostimulant, zlepšuje

se prokrvení mozku, lépe vnímáme, přesněji a rychleji odhadujeme,

teprve kolem hranice 0.7 začínají převažovat tlumivé účinky alkoholu.

Takto se to učí na lékařských fakultách ;-)

Honza42 2.8.2007 13:34

Re: jedno pivo

Je to jednoduchý. Na to musíte přijít sám. Stejně jako že Vás bolí hlava, jste unavený  a nebo je Vám šoufl. Tomu se říká normální sebekontrola a zodpovědnost. Kdo toto postrádá neměl by řídit vůbec, alkohol nealkohol.

Výsledek mnoha testů dopadl tak, že řidiči se vzrůstající hladinou alkoholu dělí na dvě skupiny. Jedna skupina jezdí čím dál rychleji a havaruje a druhá skupina jezdí čím dál pomaleji bez nehod. Ta končí jízdou krokem na jedničku. Každý by měl vědět kam patří a podle toho se chovat.

To čuůrání je podle věku. Mladí s "ů" a dlouze. Staří prostatici už jenom s "u" a přerušovaně.

Honza z podhůří 2.8.2007 13:34

Re: mate i nemate pravdu

Jo, v něčem máte pravdu - namísto snížení povolené rychlosti v obcích na 50 km/h stačilo začít hlídat, aby byla maximální povolená rychlost 60 km/h dodržována. Jenže u nás ne - to není v české povaze, to je v povaze státních zaměstnanců, kteří mají na dodržování zákonů dbát. Pak není divu, že máme nesmyslně přísná pravidla a už tak nějak předem se počítá s tím, že se bude určité jejich nedodržování tolerovat (ono je výhodné když můžu určovat komu budu tolerovat kolik, že? - pak se nedivne bující korupci). Jsem pro rozumná pravidla a tvrdé postihy za porušování.

AAA 2.8.2007 13:33

Re: Re: Re: HOLÁSKU ZDEŇKU!

Ano, videl jsem a znam spoustu lidi s ridicakem, kteri muzou sednout za volat a legalne ridit, co

- bud vubec ridit neumi (nebot jim ridicak lezel dvacet let v supliku), i kdyz to je OK, protoze by se ani nerozjeli

- ridit nechteji a boji se a za volant by sedli jen ve stavu krajni nouze

- ridit umi a jezdi, ale nikdy by za volant nesedli v Praze

- ridi a ridi dobre, ale z vlastniho presvedceni alkohol za volantem odmitaji i ve stopovem mnozstvi (coz je samozrejme jedine dobre). Atd atd ... a verim ze kazda z techto skupin by se pred jizdou nenapila ani kdyby jim to bylo dovoleno

Olda 2.8.2007 13:33

Re: Zde diskutujícím vypitým hlavám

Jsem proti nulove toleranci a zaroven pro prisnejsi postihy pro opilost za volantem. Vsichni se tady ohani tvrzenim, ze i minimum alkoholu snizuje reakcni dobu, ale podle testu SM z dob davnych male mnozstvi alkoholu naopak vedlo ke zvyseni pozornosti - patrne proto, ze alkohol ma mimo jine i povzbuzujici ucinky.

Jako rozumne povazuji reseni, kdy by se melo trestat opilstvi za volantem (alkohol nad stanovenou hranici) a alkohol v krvi do stanovene hranice by byl pritezujici okolnosti v pripade, ze doslo k nehode. Zkratka ridice motivovat, aby kdyz si daji maly pivo po jidle, tak jeli natolik opatrne, aby se nepripletli do zadne nehody. Jsem presvedcen, ze takovy ridic by byl mnohem mene nebezpecny nez mnozi samozvani kralove silnic.

Jel jsem s jednim malym pivem mnohokrat. Reakcni dobu jsem  si nemeril, ale vedomi ze se nesmim priplest do zadne nehody (byt cizim zavinenim) me drzelo v naproste ostrazitosti. Do nebezpecne situace jsem se dostal vzdy strizlivy, kdy jsem jel budto prilis "euforicky" nebo jsem byl unaveny.

PetrN 2.8.2007 13:33

Shodou okolností vyšlo na aktualne.cz

http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/karel-nespor.php?itemid=1312

AAA 2.8.2007 13:27

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HOLÁSKU ZDEŇKU!

[placebo]

AAA 2.8.2007 13:25

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HOLÁSKU ZDEŇKU!

Vite, jednak vase "mereni" na vecirku nepovazuji za prilis objektivni (specialne kdyz clovek napjate ceka jak to dopadne, podle me by meritelny efekt melo i placeno), druhak zadne vyssi mnozstvi neobhajuju a ani si nepreju.

O tech par decimetrech taky muze rozhodnout pul milimetru navic vzorku na gumach, kvalita vasich zarovek v reflektorech , pul hodina pozdeji o kterou se neco vic setmelo, ci to, jestli ten vecer mate pohodlne polobotky nebo velka bagancata ve kterych se ridi o neco mene ohrabane.

Proste, nemyslim ze 0.2 promile je nejaky ten fatalni faktor, tou osudovou zlomovou hranici, bez ktereho je vse dobre a s nim vse spatne.

Roman Šula 2.8.2007 13:22

Re: Re: Re: Re: Re: HOLÁSKU ZDEŇKU!

To ozbrojování beru, ale pokus o podvod už je zase přípravou k nějakému skutku, který má z někoho udělat oběť.

PetrN 2.8.2007 13:21

Re: HOLÁSKU ZDEŇKU!

Není co dodat. R^

PetrN 2.8.2007 13:20

Re: Vážený pane autore článku

Není co dodat. R^

www racek 2.8.2007 13:19

Re: jedno pivo

jestli to nebude tím že my tady raději čů ráme než ču ráme.

PetrN 2.8.2007 13:18

Re: Primipivní demagogie!!!

Není co dodat. R^

www racek 2.8.2007 13:17

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: HOLÁSKU ZDEŇKU!

no jo, mloku. svýho času dělai takový test ve světě motorů, je to tak 35 let nazad. při nízké hladině se rekční doba zlepšovala, ale po překročení ... nevím už kolik, šlo snad 0,5 promile, nastal prudké zhoršení. a druhý den nebo třetí, po opici, byla úplně katastrofální, i když alkohol byl na nule.

ostatně, já s tím problém nemám. já jedu na nulu. nechci přijít o řidičák a rozhodně nechci nikomu ublížit. tož tak.

JK 2.8.2007 13:12

jedno pivo

Když si v horkém počasí dám jedno pivo 10, nejsem schopen řídit a na kole maximálně po rovné lesní cestě. V krvi mám tak asi 0.4 promile. (To se snadno spočte: objem tekutin v člověku je asi 50 litrů, takže 4 % v půl litru piva se vydělí 100.) Budou se dělat fyziologické testy, po kolika promile je kdo schopen řídit?

Kromě toho se píše čurat a ne čůrat, už se to konečně naučte, snad jsem to ještě na Psu neviděl správně!

www racek 2.8.2007 13:11

Re: Re: Re: Zde diskutujícím přestřízlivělým hlavám

no, možná se vám jich několik set vyhnulo, protože měli tu hladinku.

hokič 2.8.2007 13:06

Re: Re: Re: Re: Vážený autore!

Jede takhle řidič, co si dal sklenku po hlavní a náhle mu z vedlejší někdo nedá přednost. Situace je na hraně, ale protože je pod vlivem alkoholu, nestihne zareagovat a nehoda je na světě. Má na ní spoluvinu, či nemá? To je pohled, který mi v podobných diskusích často chybí.

A nebo třeba - znám lidi, co si dají jedno pivo a risknou cestu domů. Jedou pomalu a nevím o tom, že by někdo z nich zavinil jakýkoliv problém. Otázka je - až pomine nulová tolerance, dají si pořád to jedno, nebo dvě?

Řekl bych, že bez opory ve statistikách nabízejících kvalitní srovnání nemá smysl to nějak řešit, protože do té doby to budou pořád blbé kecy typu "ke kachničce prostě patří pivo" a nic víc.

balthasar 2.8.2007 12:58

Re: Re: Re: Re: HOLÁSKU ZDEŇKU!

No dobrá, tak třeba nedovolené ozbrojování, to je rovněž úmyslné a má taky oběti zatim jen potenciální. Nebo pokus o podvod, který se nepovede.

XxX 2.8.2007 12:58

Re: Re: Zde diskutujícím přestřízlivělým hlavám

Já to píšu podle vlastní zkušenosti. Řídím 30 let a  2x jsem byl obětí dopravní nehody, naštěstí lehké, protože jsem nebyl pod vlivem a moje reakce byly rychlé, což v obou případech podstatně zmírnilo následky těchto nehod. V obou případech byli řidiči pod vlivem měli cca 0,5 promile 9dle vás byli vpodstatě střízliví), ale jejich reakce nebyly přiměřeně rychlé ve vztahu k  rychlosti jejich jízdy. Takže žádný militantní abstinentismus, ale životní zkušenosti mladíku.

balthasar 2.8.2007 12:55

Re: Re: Re: Re: Re: Re: HOLÁSKU ZDEŇKU!

No mluvim o tom, na co jsem panu AAA odpovídal -- Stala se tim vase reakcni doba tim vyrazne horsi, nez reakcni doba toho

nejhorsiho strizliveho ridice tou dobu se vyskytujiciho na ceskych

silnicich? -- čili když se přidáte, čtěte nejprve celé vlákno, ať se vyhneme nedorozuměnim ;-)