26.6.2024 | Svátek má Adriana


Diskuse k článku

PRÁVO: Alkohol za volantem

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
AAA 2.8.2007 10:42

Re: Re: Hlavně když jsme zásadoví

A proc tedy udaj <= tolerance neni povazovan za "technickou nulu" hned na silnici? Tim by bylo v zasade po nejhorsim problemu a ani by se to nemuselo nazyvat toleranci alkoholu :)

AAA 2.8.2007 10:39

Re: Vážený autore!

Pocty nehod a obeti maji horsi obdobu v dalsich 5 statech EU, kterou snad muzeme radit mezi civilizovany svet.

Nechci rict ze je to snad vizitka ci omluva, nicmene kecy "jsme nejhorsi na svete a nic jineho nez bic si nezaslouzime" me bytostne s*rou...

Tomas 2.8.2007 10:38

Re: Vážený autore!

Kolik meli v krvi ti dva?

balthasar 2.8.2007 10:38

Re: Re: Re: Vážený autore!

A obojí již existuje i v nealkoholickém provedení ;-)

balthasar 2.8.2007 10:36

Re: Hlavně když jsme zásadoví

Tak jistě, je-li tolerance měření x, musí být každý údaj nižší než x považován za "technickou nulu". Ono si totiž nepomůžete ani při limitu třeba 0,6 -- když naměříte 0,6 tak bude skutečná hodnota mezi 0,4 a 0,8 a včil bambas raď.

 

PP 2.8.2007 10:36

Re: Re: Vážený autore!

Nejde o nejlevnější - ke kachně se zelím prostě patří červené víno nebo pivo, to mi nikdo nevymluví!

AAA 2.8.2007 10:34

Re: Re: Re: Není těžké nenapít se alkoholu.

A polisi zase trdi ze chca nechca ze zakona vozit musi.

Pricemz tyto odbery a rozbory "rumovych pralinek" platime my, danovi poplatnici...

Kelner 2.8.2007 10:30

Hlavně když jsme zásadoví

Zkrátka zásadovost musí být. Našim zákonodárcům naprosto nevadí, že lékaři po analýze odebrané krve prohlásí za nulu každé množství menší než 0,2 promile. To ne z lásky k alkoholikům, ale protože vycházejí z vědeckých poznatků a ne z přání našich neomylných a nepostožitelných pánů poslanců a poslankyň. Pro úplnost dodávám, že můj strejda sloužil u dopravky a mírně podnapilé řidiče bezpečně poznal podle toho, že beze zbytku dodržovali dopravní předpisy. Krásným dokladem našeho práva je to, že když řidič vypije dvě piva a nic neudělá, je to trestný čin, ale když milionář, který spáchal nevím kolik dopravních přestupků a nakonec ožralý jak dobytek zabije tři nebo čtyři policajty je skoro osvobozen.

PP 2.8.2007 10:30

Re: když chlastáš, tak nesedej za volant

Problém je, že "absolutní nula" je nesmysl. I u nás se (neoficiálně!!!) toleruje 0.2 promile (doktor napíše nulu), jako "fyziologická hranice". Problém je, že:

1. Dáš si jedno pivo. Po 2 hodinách jedeš a zastaví tě hlídka. Nadejcháš 0.15 promile. Buď přijdeš o 3 body "na místě" (až to ouřad zapíše) nebo se hádáš = a) odboz na odběr krve, zapsaná "nula", žádný trest, 2 hodiny dohadování, případně b) odmítneš vyšetření krve = 7 bodů.

2. Ožereš se jak prase. Sedneš za volant a jedeš. Chytne tě hlídka, vytáhne z auta a odvleče na záchytku. Tam odběr krve, vyšetření. Trest? Šest bodů.

Prakticky je setřen rozdíl mezi "žádným porušením zákona" a "ohrožováním okolí". S dodatkem, že kdo se nechce nechat "buzerovat" kvůli "skoro nule", může (!) být potrestán přísněji než "skorozločinec".

Tomas 2.8.2007 10:30

Re: Pepo dotaz.Re: Re: Pane nemáte pravdu. Re: Ze života.

Ja bych si do toho letadla klidne sedl, pokud by kapitan vedel, co dela (napriklad, pokud je jasne, ze kvuli pocasi bude start obtizny, tak by nepil). Jedno pivo k jidlu se docela snese, navic predletova priprava muze trvat i hodinku.

Ale zase mam vytipovane ridice, ke kterym nerad sedam, i kdyz jsou strizlivi (nekdy bohuzel nema na vybranou).

V praxi je situace asi takova, ze si clovek ve 12 da k obedu pivo, vrati se do prace a ve 2 se dozvi, ze nekam musi jet.

balthasar 2.8.2007 10:29

Re: Alkohol

No pokud vám z toho vyplývá, že by se po pivu urodilo těch bouraček míň, tak vám gratuluju -- právě jste vynalezl alternativní logiku ;-)

český řidič 2.8.2007 10:26

Re: Vážený autore!

Z Vašeho výroku "Český řidič je na úrovni doby kamenné/ jinak řečeno prase/" vyplývá, že buďto neřídíte nebo jste při vší úctě "prase" :-). 

Roman Šula 2.8.2007 10:23

Re: Vážený autore!

Ale ale, nepřehánějte. Je rozdíl snad, jestli ten dotyčný člověk měl 0,25 promile nebo 2,5 promile, což ale nepíšete. A pak je tu jeden aspekt. Proč jsou nealko nápoje v českých restauracích v přepočtu na objem několikanásobně dražší než pivo? Většina lidí se chová ekonomicky a dá si k obědu ten nejlevnější nápoj.

I.L. 2.8.2007 10:22

vepro knedlo zelo

Nejsem dobry ridic, slozitejsimu terenu (jako centru Prahy) se vyhybam. K dobremu rizeni potrebuji pohodu, obcas tedy napriklad i pocit ze jsem zahnal hlad dobrym jidlem. Dobre jidlo potrebuji svlazit napojem, na ktery je muj organismus adaptovan - nevhodne napoje budi v travicim ustroji nepohodu a z toho plynouci nesoustredeni. Fakt myslim, ze po jedne desitce nejsem horsi ridic nez predtim, je to spis naopak. Co je tak sloziteho na pricipu ze trest (a treba i drakonicky pri silne opilosti) by mel byt jen za vyssi miru alkoholu a pri nehode.

Dobrou zpravou poslednich let ale jest, ze nealkoholicke pivo

je uz docela pitelne a byva v hospodach k dispozici

Luboš 2.8.2007 10:22

Re: Re: Re: Dýchal jsem více než stokrát, nepil jsem, ukázalo nulu na digitálu, žlutou na krystalech....kecáš!!!!!

Není správnější  0.5  -0.2 ?

Weslwy Jackson 2.8.2007 10:18

Vážený autore!

Velmi rád bych Vás upozornil na některé skutečnosti, které záměrně neberete na vědomí a tudíž pochybuji o Vašem duševním zdraví. Pokud  se nedíváte kolem sebe vězte- na českých silnicích probíhá regulérní každodenní válka, kde počty obětí nemají v civilizovaném světě obdobu. Vím o čem mluvím. Jako šéflékař traumatologického centra mám poměrně slušný přehled, jenom ve dvou uplynulých červencových víkendech jsme přijali 15 pacientů  z těžkých dopravních nehod, dva zemřeli na operačním sále. Z těchto 15 bylo 5 řidičů, z toho 2 měli alkohol v krvi/ pochopitelně ti nejméně zranění/. Ve světle těchto skutečností působí snůška vašich blábolů jako nejapný žert. Alkohol v jakémkoliv množství na českých silnicích je naprosto nepřijatelný. Český řidič je na úrovni doby kamenné/ jinak řečeno prase/, žádné takové ústupky si nezaslouží a svým každodenním chováním na silnicích to jenom potvrzuje. Demokracie není demence  milý pane, ale alkohol na našich silnicích , byť ve stopovém množství je debilita.   

PP 2.8.2007 10:18

Respekt k zákonu

Soudím, že hlavní chybou našich zákonů je, že při jejich návrhu se rovnou počítá s tím, že budou porušovány. Přidejme k tomu přísné tresty a vznikne od běžného života odtržený nesmysl, který si nemůže získat respekt.

Nemám na mysli jen "nulovou toleranci" alkoholu, když fyziologické množství je někde kolem dvou desetin promile a do 0.3 promile je člověk zřejmě "neovlivněn".

Jde třeba (abych zůstal u "automobilismu") o cedule "začátek obce" nesmyslně předsunuté 200 metrů do polí, "aby řidiči zpomalili před prvním domem". (Proč? Přeci musí zpomalit už u cedule!) I ta "padesátka" byla shválena za pomoci argumentu "snížíme rychlost na 50, aby se ve městě jezdilo maximálně těch 60". (Proč? Mám jet jak nakázáno a netřeba nakazovat míň než nutno.)

Přidejme vybírání pokut za půl předního kola na čáře, oddělující parkovací místo pro invalidy od běžného místa, byť to "invalidní" vzniklo spojením dvou "normálních" a není obav, že by se nevešel vozík vedle auta, třebas by jím byl náklaďák. Nebo, již zrušené, pokuty pro padlé cyklisty. Případně naopak navrhované trestání "nečitelné značky", které spíše než "anonymní motocyklisty" postihne každého, komu značku ukradli na parkovišti. Podle policejních kontrol je pro bezpečnost jízdy mnohem důležitější neprošlý obvaz v lékárničce než styl jízdy. I za ten alkohol hrozí nižší trest, než za den propadlou technickou ("řízení vozidla nezpůsobilého..." = 5 bodů, alkohol do 0,3 promile = 3 body) nebo "ohrožení chodce" (4 body).

Tomas 2.8.2007 10:16

Re: Re: Není těžké nenapít se alkoholu.

Navic merici pristroje maji nejakou odchylku, takze kdy znameri 0.1, muze to znamenat 0.2, nebo taky 0.0. Ale aby toto clovek pochopil, musi mit vcelku solidni vzdelani (myslim, ze aspon tak 2 roky gymnasia s dobrou vyukou fyziky).

Slysel jsem informace z druhe ruky, ze doktori, kterym policajti vozi "podezrele" na krevni test se hodne rozciluji, ze za chvili jim tam budou vozit kazdeho, kdo sni rumovou pralinku.

vobčan 2.8.2007 10:16

Re: A jak je to v Evropě

Podobnost jasná - samé (post)bolševické pašalíky = v polit-makovicích totalitní relikt.

fep 2.8.2007 10:09

Re: Re: Dýchal jsem více než stokrát, nepil jsem, ukázalo nulu na digitálu, žlutou na krystalech....kecáš!!!!!

Což třeba 0,5 +/- 0,2?

AAA 2.8.2007 10:08

Re: A jak je to v Evropě

Liga vyjimecnych :)

MiPo 2.8.2007 10:05

A jak je to v Evropě

Dle www.uamk.cz je 0,00%pouze v těchto zemích:

Bělorusko, Česká rep., Estonsko, Chorvatsko, Maďarsko, Rumunsko, Rusko, Slovensko a Ukrajina.

Nevidíte v tom nějakou podobnost?

Zdůrazňuji, že nejsem pro alkohol za volantem, ale pro rozumné řešení pro slušné občany a pro přísné, rychlé a jednoznačně dané potrestání těch nebezpečných, resp. potenciálně nebezpečných.

Honza 2.8.2007 10:05

Nulová tolerance

v pojetí našich debilních zákonů fakticky brání odpovídajícímu postihu hovad, která usednou za volant ve stavu, kdy jen souhra štastných náhod může zabránit tomu, aby někoho nezabili. Podle našich zákonů je na takovéto potenciální vrahy pohlíženo v podstatě stejně jako ne někoho, kdo si dal večer před spaním pár skleniček nebo pivo po obědě. To znamená, že ten první nemůže být potrestán dostatečně, aniž by druzí byli potrestáni naprosto nepřiměřeně. Nejsem pro to, aby člověk požíval jakýkoliv alkohol před tím, než usedene za volant, ale připadá my zcela nesmyslné, když dobytek, který se uvede do stavu kdy přímo ohrožuje na životě a zdraví nic netušící lidi, byl "potrestán" jen pokutou a dočasným odebráním řidičáku - stejně jako člověk který jen hypoteticky poněkud snížil rychlost svých reakcí a schopnost bezpečně řídit. Myslím, že v případě malého množství alkoholu by byla dostatečně výchovná symbolická pokuta, zatímco v případě skutečné opilosti by se mělo sahat k těm nejdrastičtějším trestům - doživotní odebrání řidičáku, vězení, vysoké pokuty, popřípadě konfiskace automobilu. Ale to bychom nesměli žít v Česku, kde je korupce zcela běžným jevem a kde by se taková ožralá hovada lehce vyplatila ...

vobčan 2.8.2007 10:04

Re: Pepo dotaz.Re: Re: Pane nemáte pravdu. Re: Ze života.

Můj známý jezdíval (teď už si to ale nelajsne) docela "našrot" mnohem lépe a bezpečněji, než mnozí "takyřidiči". Nikdy žádná nehoda. Zajímavé je, že s ním jsem se nikdy nebál (jezdí fakt elegantně a i reakce má kupodivu dost bystré), narozdíl od jednoho magometa, který, ač střízliv, bourá průměrně 3x ročně K němu do auta už nikdy nesednu. Hrůza děs! Tak vo čem to je?! Tím nikterak neobhajuji chlastání za volantem!

AAA 2.8.2007 10:02

Re: Statistika? V USA 40% mrtvých v auto či motocykl nehodě hrál roli alkohol . . . .

V tom pripade si USA tu prohibici zaslouzily a zaslouzi dal ;-D Nase statistiky jsou ovsem o rad jine... (cimz nemyslim 400%)

vobčan 2.8.2007 9:55

zpátky do škamen

Takže buď návrat do školy a opáčko, nebo si o tom najít nějaké informace. ;-P

AAA 2.8.2007 9:54

Re: Pane Holásku, nikdy ještě nebyla důvodem trestného činu míra alkoholu v krvi.

A co to tedy prosim trestny cin rizeni pod vlivem navykove latky... ?

vobčan 2.8.2007 9:53

Re: Žvaníš!!!

Co meleš! Tvá přirozená hladina může být pod rozlišovací schopností současných měřičů, protože je třeba dost nízká. Ale jsou i tací, co mají 0,2 běžně. A to měřák zachytí. Když jsem držel půst, taky jsem nafoukal (ne policajtům, ale vlastní experiment) a přitom jsem nic nepil. Kdybych nafoukal švestkám, tak bych měl problém. To je snad normální? A co ty, jsi normální?

Pete 2.8.2007 9:50

Re: opilý ne-viník

To je přesně jeden z důvodů,proč podporuji autora toho článku.

AAA 2.8.2007 9:50

Re: Re: Primipivní demagogie!!!

96%