28.4.2024 | Svátek má Vlastislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Kalamajka Mike 24.12.2009 8:35

Re: Ta Marena je krava

Nedovolila, protože anglicky umí kdekdo. Takže je bezpečnější plácat nesmysly o středu a východu Evropy.

JaS 24.12.2009 0:40

Není na škodu,

když se takové názory srazí. Aspoň se občerství povědomí, o co šlo. Dík!

Jiri 24.12.2009 0:39

No nevim, nevim

Pane autore, nevim, nevim. Nektere casti vaseho clanku me vedou k presvedceni, ze jste to pri tom cestovani bral ponekud povrchne. Abych to vzal od zacatku - vase uvaha o tom, ze vysokoskolske vzdelani muze v Americe ziskat kde kdo... je ponekud polovicata. Ziskat PhD v Americe je rozhodne o poznani tvrdsi orisek, nez ziskat doktorat v Cechach. Videl jsem na vlastni oci absolventku 4 lete vysoke pedagogicke, ktera za "dobry prospech" ziskala automaticky doktorat. Tak to by se vam v Americe nepovedlo i kdybyste se rozkrajel. Vase uvahy o prazskem jaru - inu, ja tam take byl a nemohu se zbavit pocitu, ze ten souboj mezi dvema frakcemi KSC byl ten rozhodujici faktor. Ze my jsme to citili jinak je pravda, ale na nase pocity kazdy kaslal. Dodnes vidim pred ocima Sasu jak v televizi prohlasuje, ze demokracie je pekna vec, ale pouze pod taktovkou KSC. A co se tyce osobnosti, jejichz jmena mely kolem sebe aureolu posvatnosti (nikoliv treba v ucebnicich, ale mezi lidem), inu ja jsem tem pocit mel (Masaryk, Benes, atd.). Netvrdim, ze pani autorka ma pravdu (s chuti si ovsem tu knihu prectu), protoze nejsem historik, ale celkem chapu nazor pana Adlera, ze pohled zvenci neublizi, a ze historie, at uz uredne psane nebo ne, jsou vzdy tak nejak psany ve prospech toho ci onoho naroda.

A. S. Pergill 24.12.2009 0:55

Re: No nevim, nevim

Ta absolventka, pochopitelně, nedostala PhD (co se píše za jméno), ale doktorát - PhDr. nebo PaedDr. (co se píše před jméno). Jinak obecně platí, že náš maturant má znalosti a dovednosti západoevropského / US bakaláře, náš bakalář magistra atd. (a bude to ještě nějaký čas platit, než se EUrohovadům podaří naše školství dostatečně poprznit).

Jiri 24.12.2009 1:13

Re: No nevim, nevim

Inu, to je ten nejklasictejsi omyl, ktereho se dopousti spousta lidi - vetsinou lidi z byvaleho "vychodniho bloku". Pred priblizne 10-15 lety se priblizne 60 zemi podrobilo standardizovanemu testu absolventu 7-8 trid (matematika a prirodni vedy). Nerad vam to rikam, ale napriklad Cechy (a s nimi i veskere ostatni staty toho vyse zmineneho bloku) dopadly hrozive, daleko za napriklad Kanadou a USA. Nejlepe si ve vsech kategoriich vedlo Finsko (coz jsem, uprimne receno) necekal.

Kajda 24.12.2009 8:12

Re: No nevim, nevim

Patřil do testu i zeměpis? Já jen, že mnozí, i vysokoškolsky vzdělaní, Američani vědí, že existuje Evropa, ale vyjma Francie a Německa už mají další státy problém rozeznávat neřkuli určit jejich polohu. A když takto selže i nositelka titulu PhD a ministrině obrany USA , tak ty testy nějak pokulhávají. Nehledě na to, že přibližně 30% nynějších amerických vysokoškolákpů umí psát pouze tiskacími písmeny.

Kalamajka Mike 24.12.2009 8:56

Re: No nevim, nevim

Hlavně ta bezduchá bezpáteřní pizda Condoleezza Rice má mít kompletní politologické vzdělání, takže musela absolvovat předmět geografie a jeho varianty mnohokrát. 8-o Zřejmě to dostala za barvu pleti a angažovanost.

Minutus 24.12.2009 11:21

Re: No nevim, nevim

Asi je otázkou, zda se porovnávala vybraná elita, nebo reprezentativní vzorek populace. Navíc 7-8 třída - to nic nevypovídá o středoškolácích a vysokoškolácích - tam už byl jistý výběr.

Jiri 24.12.2009 20:59

Re: No nevim, nevim

Byl to reprezentativni vzorek - coz ovsem take znamena, ze mezi studenty byli i ti budouci stredoskolaci. Krome toho, vite, ja jsem mel to poteseni ty prace ceskych a slovenskych zacku cist - snad dokonce vsechny - byla to dost umorna prace. Podotykam, ze ja jsem to nehodnotil, ja jsem pouze kontroloval, zda v prekladech nedoslo k chybam. Bylo to hruzostrasne cteni a myslim, ze bychom mohli, ci meli, srazit trosku nize nase predstavy o vysoke kvalite ceskeho vzdelani. A nota bene, mozna, ze by stalo za uvahu seznameni se s tim americkym/kanadskym systemem predtim, nez se do toho zacneme opirat.

68 24.12.2009 2:01

Re: No nevim, nevim

Nejen to, šel bych dále a dovolím si tvrdit, že náš český starosta má dovednosti US guvernéra státu minimálně, náš domácí absolvent školy mateřské při bližším pozorování projevuje intelektuální kvality US maturanta, také minimálně, a tak je to se vším. Se vším. Jen si to proboha nepokazme, nebo pudem do kytek už zase i přes všechny tyhle výhody a nebetyčný přirozený náskok. 

Ivana Rapkova 24.12.2009 2:10

Re: No nevim, nevim

Mate recht

mercedes 24.12.2009 8:57

Re: No nevim, nevim

To vaše přesvědčení o úrovni našich maturantů platí bohužel pouze u nás. Se znalostí věci prohlašuju: není to pravda.

mercedes 24.12.2009 9:12

Re: No nevim, nevim

Moje reakce byla na představu Kalamajky o genialitě a vysoké úrovni našich maturantů.

Kalamajka Mike 24.12.2009 9:24

???

8-o

Minutus 24.12.2009 11:25

Re: No nevim, nevim

Řekl bych, že to platí jen o těch, co maturovali za komoušů a navíc na gymplu, nebo aspoň lepší průmce. Oni už taky začínali generovat ty učební obory s maturitou a večerní rychlokvašky a to bylo už tenkrát jiné kafe. A dnes? Maturantů je 2x tolik, takže jejich průměrné IQ šlo aspoň o 10 bodů níž.

Kresinka 24.12.2009 15:21

Re: No nevim, nevim

tak mi vysvětlete, proč naše děcka vyhrávají různé světové soutěže ? No asi proto, že jsou blbí

Jiri 24.12.2009 17:58

Re: No nevim, nevim

Inu, za prve sikovnost nekolika jedincu nerika nic o zbytku, za druhe spousty soutezi vyhravaji decka z jinych zemi a za treti - mozna, ze byste si mela promluvit s lidmi, kteri meli to poteseni bud studovat nebo prednaset na skolach v Cechach a posleze nekde jinde. Ja jsem mel to poteseni mluvit s nekolika profesory - jeden z nich byl profesorem Matematicko - fyzikalni fakulty UK, ktery dva roky prednasel i v Kanade. Ten tvrdil, ze ac byli cesti absolventi gymplu nepatrne lepe pripraveni v zakladech, ze ten rozdil byl tak nepatrny, ze se srovnal behem tak 2-3 tydnu prvniho semestru a ze absolventi ceskeho vysokeho uceni nebyli ani o krok dale nez ti kanadsti (s titulem bakalare, ktery se v Kanade na vetsine skol vydava po 4 letech studia). Podle jeho tvrzeni procento studentu, kteri meli talent a pripravu dostatecnou k pokracovani v nejake "tvurci" matematice bylo stejne v Kanade jako Cechach (on to odhadoval na 5%) - ten zbytek (95%) byl take uplne  srovnatelny. Proste mate o urovni vzdelani v Cechach ponekud nepresne predstavy.

JH 24.12.2009 2:38

>Jiri: ... ze pohled zvenci neublizi, ...

Ne, neublíží, ale pomluvy ano! A ještě horší je 100x opakovaná lež, jak to tady předvádí každou chvíli Herr Doleschall :-(

Fleischer 24.12.2009 6:55

Re: No nevim, nevim

Já si také rád tuto knihu přečtu, třeba i v originále, pokud se mi ji podaří obstarat.

mario 24.12.2009 9:05

Re: No nevim, nevim - napriklad zde

http://www.amazon.co.uk/Czechoslovakia-State-Failed-Mary-Heimann/dp/0300141475/ref=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1261641836&sr=1-1

Kalamajka Mike 24.12.2009 8:46

Re: No nevim, nevim

Titul Bc. (3 roky řádného studia) dále navazuje Mgr. (2 roky řádného studia) lze rigorózní zkouškou a prací povýšit na (PhDr., JUDr. atd.; tzv. malý doktorát) psáno před jménem. Titul Ph.D. (tzv. velký doktorát) lze získat dalšími 3 roky řádného studia.

Nemluvě o pedagogickém titulu profesor, který je nesrovnatelně těžší získat v ČR než v USA.

Anton 24.12.2009 10:49

Re: No nevim, nevim

Mýlíš se, například Klaus se stal profesorem bez jakékoliv universitní praxe, v Plzni jseš za 3 týdny promovanej.

Minutus 24.12.2009 11:27

Re: No nevim, nevim

Jo, lepšíme se.

Mára 24.12.2009 12:00

Re: No nevim, nevim

Samozřejmě blábolíte.

Jiri 24.12.2009 20:31

Re: No nevim, nevim

No vidite. Vetsina kanadskych univerzit ocekava 4 roky radneho studia k  ziskani bakalarskeho titulu, magistersky titul, dalsi 2 roky studia, doktorat (PhD), dalsi zhruba 3 roky studia - ten tzv. maly doktorat v Kanade neexistuje. Mimochodem, PhD, je v ceskych zemich relativni novinka. Ale o tom neni rec - rec je o tom, ze jeden z panu predrecniku se domniva (a zcela odpovedne rikam, ze mylne), ze cesky maturant je ma vzdelani kanadskeho bakalare (ba, snad, ze je na tom lepe).  Cp se tyce profesorskeho titulu, ktery je opravdu spise pedagogicky nez vedecky titul, ten system je v USA a Kanade ponekud jiny, ale to je na dlouhe lokte.

Emil XX 25.12.2009 0:14

Re: No nevim, nevim

PhD je v českých zemích de fakto přejmenovaný dříve používaný titul CSc. Pouze se proti minulosti klade větší důraz na odbotné zkoušky, v minulosti rozhodovala téměř jen kvalita předložené kandidátské disertační práce. Pokud ale obhajobu neschválil OV KSČ, škola ji neprovedla. Toto padlo už r. 1988.

Rusové, kteří mají titul kandidát věd dodnes, si na anglické vizitky píší PhD. Michodem, oni to CSc. píší před jméno, nikoliv za ně, např. Kandidat těchničeskich nauk XYZ, zkratka KTN XYZ.

Zažil jsem případ Egypťana, který dělal aspirantutu v ČSSR a na jeho přání mu tam psali, jakým "západním" titulům CSc odpovídá.

 

Emil XX 25.12.2009 0:03

Re: No nevim, nevim

Velký doktorát je D Sc., dříve DrSc. a to je opravdu titul, který nemá každý. Podmínky jsou třeba takovéto: 60-80 publikací v impaktovaných časopisech, 60 až 80 citací tamtéž, přičemž se nepočítají citace, kde je třeba jen jeden autor citovaného článku totožný s autorem citující práce. Pak tam ještě chtějí patent či průmyslový vzor nebo kapitolu v knize s ISBN. Počítají se i diplomanti a doktorandi, které dotyčný vedl. První dvě podmínky nejsou promíjeny, ostatní jsou už zastupitelné navzájem (např. když má někdo patenty, nemusí mít navíc knihu).

Pokud splňuje tyto podmínky.může podat doktorskou práci, a pokud ji obhájí, udělí mu vědecká zpravidla rada příslušné univerzity titul.

Bizon 24.12.2009 0:22

Jsou to bez pochyby obrazy Mikuláše Medka ....

autor 24.12.2009 0:36

Re: Economist - pro anglicky čtoucí

Doporučuji si kliknout a pro neznalé angličtiny použít pro překlad Google. Autor kritiky knihy oné Mary vpodstětě souhlasí s mým názorem.ta ženská je nejen hloupá ,ale je zaujatá a i kritik poznal, že opisovala hlavně od fanatických sudetských milovníků Henleina .