27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
JH 24.12.2009 11:54

Re: Náš problém je, že poslední skutečná elita byli Přemyslovci

Nepodceňujte se! Takový defétismus je začátkem konce ...

I-Worm 24.12.2009 15:22

Re: Náš problém je, že poslední skutečná elita byli Přemyslovci

koukám, že pamatujete hodně...

Jura Jurax 24.12.2009 17:25

Re: Náš problém je, že poslední skutečná elita byli Přemyslovci

No, jestli to pak není stařecká demence ;-)

novaz 24.12.2009 11:49

od paní profesorky zajímal by mne výklad historie UK

Skvělý článek pana Vlka. Jenomže paní profesorka jej asi číst nebude a nadále setrvá obklopena svými vlastními bludy. Historie je jenom jedna, ovšem výkladů a úhlů pohledu tisíce. Výklad a úhel pohledu paní profesorky zdá se poněkud tupý.

JH 24.12.2009 11:56

Re: od paní profesorky zajímal by mne výklad historie UK

To by se v UK s "aglickým humorem" zasmáli, pakliže by to bylo ve stejném duchu. V Polsku by dostala na budku, směrem na JV by ji rovnou anihilovali :-)

mueller 24.12.2009 11:48

A citujme jeste z diskuse v Economistu,

Yes, I agree with the reviewer about the grinding negative tone throughout this book. "Vinegary" and "spiteful" are complemented by scornful, disdainful, and contemptuous, with occasional arbitrary snippiness. Not one Czech figure is described with respect, let alone admiration. It is as if, after disillusionment, she wrote the entire book in a fit of pique. In no way is this a balanced historical account.

mueller 24.12.2009 11:42

Abych citoval z recenze v Economistu

"Soon after, the invented country of Czechoslovakia fell to pieces; the reader can almost hear her applauding." - neboli, Heimannova ve sve knize tleska a raduje se, ze se Ceskoslovensko rozpadlo.

Minutus 24.12.2009 11:36

Pane Vlku,

opět se před vámi skláním. Vaše články jsou převážně velmi čtivé, inteligentní a plné zajímavých faktů. Pište, potřebujeme to, aby nebyli slyšet jen zaujatí a zamindrákovaní lháři. jejich kecy o "samostatném myšlení" a "objektivitě" vaše články velmi pěkně demaskují.

J. Ryba 24.12.2009 11:43

Re: Pane Vlku,

R^R^R^

Pamětník 24.12.2009 11:31

Zrušte diskusi

Když tak čtu tu většinu zaujatých, předpojatých a často hloupých a nesnášenlivých příspěvků, dospívám k názoru, že diskusi využívají většinou frustrované a zapšklé duše. Doporučuji proto diskusi zrušit.

JH 24.12.2009 11:34

Systémové řešení by ale bylo

zrušit šílenou Mary !!!   ;-)

Jindra 24.12.2009 12:14

Re: Zrušte diskusi

Co zrovna tebe opravnuje k tomu, hodnotit prispevky.

Zda se, ze jsi doma zrusil zrcadla, ze jo, protoze si nevidis do huby, cenzorskej...

Tx 24.12.2009 11:07

Paní profesorka

při tom psaní o "vzniku podvodem" opomněla, že tento "podvod" s "československým národem" zachránil Slováky před naprostým pomaďarštěním, zachránil je jako národ a jen díky tomu mohou mít dnes samostatný stát. Jinak by byli pořád "Horní Uhry".

JH 24.12.2009 11:32

Naprostý souhlas s Tx !!!

Tzv. "profesorka" (sebekriticky: máme taky tzv. "profesora" :-) je naprosto neinformovaný nebo neiteligentní mimoň  :-(  Slováků, jejich kultury a jakyka by mi bylo moc líto!

hlava22 24.12.2009 11:54

Re: Naprostý souhlas s Tx !!!

Slováků, jejich kultury a jakyka by mi bylo moc líto - viz "Obchod na korse". IMHO jsem celkem rád, že s něčím podobným nemusím být ve stejném státě.

JH 24.12.2009 12:09

Pane hlava22 IP: 89.190.42.xxx ,

viděl jste ještě nějaký jiný film ... ?

hlava22 24.12.2009 12:16

Re: Pane hlava22 IP: 89.190.42.xxx ,

ještě jeden, jak se jen jmenoval. No nevzpomenu si, akrát si pamatuji jak tam kdosi říkal " .. keď sme bili bolševikou, čo to vravím fašistou .. "

Hubert Mašín 24.12.2009 12:30

Catch XXII

No tak to já jsem viděl jeden film o Američanech v Itálii za druhé světové a kdybych je měl posuzovat vaším stylem, tak by mne muselo mrzet, že ji vyhráli oni a ne Benito s Adolfem. O těch tam není ošklivého vůbec nic.

hlava22 24.12.2009 13:31

Re: Catch XXII

tak tedy trochu vážněji - kdyby zůstala "Horní země" tak by se asi nechutný holokaust v podání bratrského národa nekonal. Admirál bez moře a lodí pojímal Norimberské zákony ve stylu aby se vlk nažral a koza zůstala celá.

exulant 24.12.2009 19:54

Re: Catch XXII

a proc pak ten svedsky Wallenberg ci jak se pise vystavoval madarskym zidum svedske pasy? A pak zhebnul v bolsevickem kriminalu.

Paměrník starejch dob 24.12.2009 22:07

Re: Catch XXII

Horthyho se Němcům podařilo odstranit a poté stačili většinu maďarských Židů vyvraždit. Slováci sami Židy nevyvražďovali, "pouze" je předali Němcům. Mnoho slovenských Židů se podařilo propašovat do Horthyho Maďarska, bohužel to dopadlo celé špatně.

čtenář 24.12.2009 11:05

Nadšencům, kteří považují praktickou politiku za konspiraci,

viz. reakce níže na můj příspěvek, bych rád sdělil, že typicky českým fenomenem je to, že reálnou politiku (která pracuje s perspektivou zhruba 50 let dopředu) řadový Čech považuje za spikleneckou teorii a naopak, skutečné spiklenecké teorie bere za reálný fakt. Obecný Čech si neumí totiž představit, že velmoci pracují ve strategickém plánování v řádech desítek let (jinak by se vůbec nikdy nemohly stát velmocemi). Připomenu situaci u sousedů: - Problémem Německa bylo, po pádu německého centra Svaté říše římské a následné "rekonquisty" z Pruska právě to urychlené mocenské postupování, bez spořádaného mocenského postupu v horizontu desítek let. Z toho důvodu se stalo Německo obecně vnímaným "agresorem", čemuž dalo korunu za nacismu během WW2. Po porážce nacistického Německa se konečně Německo "zapojilo" do standartního mocenského plánování a dnes můžeme vidět skutečné výsledky tohoto postupu v dominantním postavení Německa v EU. Přitom nikomu ani nepřijde na mysl, že to je pořád to staré "agresivní" Německo z předchozích cca 200 let.

Nicméně, Češi si z toho, že reálnou praktickou politiku berou za spikleneckou teorii, nemusejí dělat těžkou hlavu. Nikdy nebudou subjektem mezinárodní politiky, ale pouhým objektem a mohou se oddávat svému pábitelství, které si plete levou s pravou a pravou s levou. To jest český osud.

NevericiTomas 24.12.2009 11:40

Re: Nadšencům, kteří považují praktickou politiku za konspiraci,

Ale to je jen nase chyba, ze jsme pouhym objektem. Ve stredni evrope existuje okruh zemi ktere maji velmi podobne geopoliticke zajmy (co postihlo jednu, postihlo drive ci pozdeji ostatni) a ktere by pri koordinovanem postupu mohly tvorit velmi vyznamnou silu a protivahu Nemecka. A to je Polsko CR SR a pobalstske staty....

JH 24.12.2009 11:46

pri koordinovanem postupu mohly tvorit velmi vyznamnou silu ...

Naprostá pravda a naprosto proti tomu jel narcista Ing. Klaus: vyčlenit se z Vyšehradské čtyřky, všechny naštvat a pak bědovat, že v EU nic neznamenáme!

čtenář 24.12.2009 11:55

Re: pri koordinovanem postupu mohly tvorit velmi vyznamnou silu ...

Z toho podniku nic nemohlo být a taky nebude. Všechny zahrnuté státy jsou totiž extremistické.

JH 24.12.2009 12:02

Záleží

na subjektivní definici extrému :-) A zda mluvíte opravdu o státech, nebo jeijich představitelích :-)

čtenář 24.12.2009 12:12

Re: Záleží

Jedno souvisí s druhým. Ty státy mají ty představitelé, které mají a zároveň mít mají. Proto byli a budou voleni. Jiní možní představitelé nemají nejmenší šanci. Lid si je nepřeje.

J. Ryba 24.12.2009 11:41

Re: Nadšencům, kteří považují praktickou politiku za konspiraci,

Teda pane vachmajstr, voni maj' hlavu!

Vládínek Smolík 24.12.2009 10:46

Podrobit kritice nečtené

bylo kratochvílí provozovanou v ČSSR houfně, že pane Vlku!Možná by nebylo od věci, zorganizovat protestní podpisovou akci proti knize, která uráží všechny poctivé Čechy.Ani spálení na hranici by nebylo marné, (myslím knihy, ale s autorkou by to šlo také).Jsem pro to, abychom, když nemáme pořádné dějiny, vytvořili si nové.Vypíšeme výběrové řízení, a pokud si je nevytunelujeme, máme dějiny jak malované!Konečně nám je budou všichni závidět.

H.K. 24.12.2009 10:53

Re: Podrobit kritice nečtené

Ani spálení na hranici by nebylo marné,.....

To je Váš názor. S  tím nemá pan Vlk nic společného.