16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

MRAZY: Největší zabiják elektromobilů

Dlouhé úseky jízdy po dálnici tak mají tendenci vybíjet baterii rychleji než jízda ve městě, zejména v chladném počasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
K. Wágner 3.2.2024 22:37

V případě zimního provozu elektromobilů se legendou v tomto směru stal příběh, který se udál prvnímu starostovi Hanzovního města Hamburk Peterovi Tschentscherovi (SPÖ), jež v rámci leasingu nechal vyměnit svou luxusní elektrolimuzínu Mercedes EQE 500 v ceně 120.000 €, neboť během zimního období nezvládl její elektromotor cestu z Hamburku do Berlína a zpět na jeden zátah. Pan starosta se nakonec vrátil zpět k plug-in hybridu, ovšem jiné značky. O tom jak prožívá Německo kocovinu z elektroaut Jaroslav Knot, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Berlíně, píše zde :

https://www.kurzy.cz/zpravy/756877-proziva-nemecko-kocovinu-z-elektroaut/

P. Rada 4.2.2024 5:39

Za aspekt příznačný problému spíše považuji, že to co Wágner nazývá "zabijákem" je v jeho odkazu presentováno jako: ..."Kvůli malátnosti v produkci elektroaut ztrácí na významu německý autoprůmysl jako celek"...

Realita která se týká nejrozšířenějších zde jmenovaných značek Tesla nebo BMW SUV iX3 je totiž o tom, že jejich vlastní výroba se už čtvrtým rokem praktikuje v Číně!

https://www.auto.cz/tesla-potvrdila-stavbu-druhe-tovarny-v-sanghaji-zdvojnasobi-produkci-143825

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/navrzeno-v-nemecku-vyrobeno-v-cine-prvni-kilometry-s-elektri/r~d044959033a911ebb1110cc47ab5f122/

S tohoto pohledu mi ale vychází že nadhozeným "zabijákem" a zřejmě nejen el. aut, je spíše vyšší čínská efektivita jejich výroby.

J. Krásenský 4.2.2024 7:06

A tím chcete sdělit co, prosím?

L. Novák 4.2.2024 10:46

Že je Rada ZELENÝ ;-O MAGOR a GRAFOMAN. :-P

P. Rada 4.2.2024 11:26

Chtěl jsem mimo jiné diskusně požádat třeba i Vás pane Krásenský o náhled na porovnání nákladovosti, spolehlivosti, imisí... elektro a spalovací verze v zimním provozu hlavně na nejběžnější městskou dojezdovou vzdálenost tedy do 30km.

Mě se totiž ani v mrazech cca -20C nikdy u el. pohonu nestalo, že bych nenastartoval - takže máz jsem nezažil jako "zabijáka" - kdežto u spalovací verze se bez startovacích kabelů, nemrznoucí nafty... leckdo ani nerozjede.

Statistika odtahovací služby napovídá docela jinak jak Wágner:

https://energozrouti.cz/clanek/elektromobily-jsou-v-mrazu-spolehlivejsi-nez-spalovaci-motory-ukazala-statistika-z-norska

L. Novák 4.2.2024 22:10

;-D Jo, spolehlivější jsou, když zůstanou v mrazu doma v teplé garáži... :-P

V. Kolman 3.2.2024 15:10

Výrobci! Vybavujte své E-mobily nezávislým topením na fosilní paliva pro tepelný komfort posádky i akumulátorové baterie při dlouhém stání v kolonách při -20°C (a více!!).

Je logickým nesmyslem provozovat ztrátový řetěz: elektrárna (uhlí-turbína-alternátor)-vedení (se ztrátami)-transformátory-usměrňovače-nabíjení aku-vybíjení aku a až na samém konci jsou el. kamínka.;-D;-D;-D

Účinnost tohoto řetězce je prachbídná a není nic jednoduššího tento řetězec obejít a proměnit většinu energie ve fosilním palivu (pro provoz topidla!!) obsaženou přímo na teplo.

No tak by měl E-mobil malý výfuk pro kamínka a malou nádrž/bombu na pár litrů fosilního paliva. A co na tom? Komu a čemu by to vadilo???

P. Rada 3.2.2024 17:12

Ano ..."a není nic jednoduššího tento řetězec obejít" ... stačí použít MHD.

V. Kolman 3.2.2024 20:03

Zvláště pak na samotě u lesa;-D;-D;-D

P. Skřivan 4.2.2024 15:46

Že by se netopilo klimatizací, ale odporem ? :-)

V. Kolman 4.2.2024 23:42

Při minus 20°C a stání na dálnici aku-baterie moc tepla neprodukuje, takže ani tepelné čerpadlo toho tepla (do klimatizace) moc nenačerpá;-D;-D;-D

A - ano, v nejstarších elektromobilech se topilo i "odporem" v klimatizeci.

M. Pivoda 2.2.2024 20:41

Během prvních 40 let exponenciálního vývoje IT (informačních technologií) si toho jevu nikdo z válečníků nevšiml. Právě v důsledku té ignorace bylo možné porazit hitlerovské Německo (dešifrováním kódu pro vojáky, viz Turingův počítač).

Nebudu zde ale vysvětlovat historii. Chci tou historickou analogií uklidnit diskutující, že mohou ignorovat ty agresivní a arogantní diskutující, kteří svou neznalost považují za svojí přednost.

L. Novák 3.2.2024 0:01

Jisté je, že ty už jenom neudržitelně meleš totální kraviny. Nemoc pokročilého stáří... Rv :-P

J. Jurax 2.2.2024 19:52

Ano.

Poslední dvě věty článku by se měly tesat do hodně trvanlivého šutru. A zeleným magorům o ten šutr otloukat lebky.

P. Rada 2.2.2024 22:41

Navádět k mlácení kohokoli mi přijde dost za hranou ale máte-li jen nadneseně na mysli smysl věty:..."Tudíž kdo chce kam, pomožme mu tam."... ?

Tak ta by na provozovatele spalováků seděla, jen pokud by výfuk končil v interiéru auta, obýváku.. a pod. Tedy tam kde končí soukromý prostor dotyčného.

Zároven totiž i bez "vytesání" v korektní společnosti platí, že svoboda jedince končí tam, kde začíná svoboda jiného.

V. Mokrý 2.2.2024 23:30

NO,

vejfuk elektroplechovky, je 200m komín uhelné elektrárny, daleko od Prahy.

P. Rada 3.2.2024 7:14

Kus pravdy máte ale nedomyslel či nedopověděl jste to - proč?

Vždyt těchto super-výfuků je podle energetickém mixu více typů s různou měrnou efektivitou produkce energie i škodlivin a zásadně větším potenciálem potenciálem kogenerace, akumulace atd.

Přitom mezi odlehlými avšak stacionárními, může pro relativní ustálenost provozní zátěže být i ten nejméně efektivní snadněji optimalizován a proto až násobně efektivnější - jak ten mobilní transformátor energií nutně pracující v dynamicky proměnlivých podmínkách a tedy s průběžnou účinností transformace energie na pohyb jen cca 20% - kdežto elektromotor cca 90% s potenciálem rekuperace energie hybnosti při zpomalování.

Tak proč to vše nezohlednit a tuplovaně ve chvíli, kdy o sobě stále zřetelněji a neúprosněji dávají vědět "limity růstu".

L. Novák 4.2.2024 22:17

DEMENTNÍ ;-O IDIOT Rada už zase demagogicky porovnává celkovou účinnost spalovacího motoru s dílčí účinností elektromotoru, nikoli však od výroby el. energie přes veškeré ztráty před vstupem energie do elektromotoru. 8-o

A tyhle LŽI A KYDY UŽ TADY Rada PŘEDVÁDÍ 20 LET!!!Rv

M. Pivoda 2.2.2024 19:16

Co se stane, když vaše Alexa a Google Asistenti mohou vidět a konat? Když se mohou integrovat se senzory ve vašem těle, na vašem těle, ve vaší domácnosti, kanceláři a autě – váš osobní internet věcí (IoT)? Nadcházející změny katapultují vašeho digitálního asistenta do říše verze univerzálního sluhy JARVISE od Tonyho Starka. ... "JARVISI, prosím zahřej moji Teslu na 72 stupňů (Fahrenheit = 22,2222195 stupňů Celsia (°C)) a vytáhni ji z garáže ke vchodovým dveřím." Tato sada příkazů je dnes efektivně možná. ...

Originální text

What happens when your Alexa and Google Assistant can see and do? When they can integrate with sensors in your body, on your body, in your home, office and car—your personal Internet of Things (IoT)? The coming changes will catapult your digital assistant into the realm of Tony Stark’s version of JARVIS. ... “JARVIS, please warm up my Tesla to 72 degrees and pull it out of the garage and up to the front door.” This set of commands is effectively possible today. ...

J. Jurax 2.2.2024 20:19

Je mi velice líto, pane, ale nesmím vám vyhovět. Již jste vyčerpal příděl zelené elektřiny na tento měsíc. Nashledanou za čtrnáct dní, pane. Přeji dobrý den a vypínám se.

V. Kolman 3.2.2024 15:16

Na dnešní den je vyhlášen energetický regulační stupeň číslo 10!!!!!!

Kdo si toto hlášení čeksloveslenského hlozrasu ještě pamatuje?????

R. Nešpůrek 2.2.2024 18:14

Jednou jsem četl, dle mého názoru, výstižnou charakteristiku elektromobilu:

Je to jako velmi předražený automobil s 10-ti litrovou nádrží, která samotná stoji polovinu ceny auta. Za 20 minut jsme schopni se do ní načepovat 8 litrů paliva a pokud je čas, tak přes noc se tam podaří dostat celých 10 litrů ... ;-DR^

M. Pivoda 2.2.2024 18:28

Technologie se vyvíjejí, normálně nestagnují. A výkonové technologické parametry se normálně vyvíjejí dle S-křivky.

Karel Šebesta, jako ambiciózní docent českých ekonomických věd, vám toto téma ochotně vysvětlí. Vysvětlí to ale jako stydlivý český demokrat, tzn. jen jako Prokop Diviš. Ačkoliv český Všeználek by byl asi lepší český demokratický úkryt, na Neviditelném psovi.

L. Novák 2.2.2024 18:35

Další ;-O dementní kretén, StB Pyjvoda, tady onanuje s komouši Šejnou a Radou a zamořuje prostor nesmysly...Rv!!

M. Pivoda 2.2.2024 18:43

Už jsem měl obavy, že psychicky nemocný Lejnovák trpí demencí, a že na StB zapomněl.

P. Rada 2.2.2024 18:44

Tak to alespon já zkusím napravit a dám sem k vývoji elektromobility smysluplnější odkaz který snad právě pana Nováka naopak potěší:

https://www.youtube.com/watch?v=sKn0gT5SAIs

P. Rada 2.2.2024 18:38

Výstižné je i to, že papír snese všechno. Kdo si neumí zorganizovat čas tak může u nabíjení el. auta opravdu strávit hodiny.

Mě ale nabíjení pravidelně zabere jen několik vteřin - totiž než zasunu zástrčku. Tzv. "rychlonabíjení" nepoužívám vůbec.

J. Jurax 2.2.2024 19:57

No vidíte. A já nabíjením neztratím čas vůbec žádný. Ani zásuvku nepotřebuju a nic organizovat nemusím. Jednou dvakrát do měsíce zajedu na pět minut k pumpě a baterii mi nabíjí alternátor vždy, když jedu.

V. Kolman 3.2.2024 14:57

Zbývá k tomu pane Nešpůrku ještě dodat DŮLEŽITÝ DODATEK, a to, že tato nádrž má ŽIVOTNOST POUHÝCH 6-10(?) ROKŮ a PO TÉTO DOBĚ JE POTŘEBA KOUPIT NOVOU NÁDRŽ!!!!!!!!!!

L. Novák 2.2.2024 17:33

Snížení kapacity akumulátoru v mrazech je fyzikální jev, který ZELENÝM IDIOTŮM a marketingovým AKTIVISTŮM a demagogům bourá bábovičky na pískovišti a kazí jejich fantasmagorie o totální elektromobilitě. Kdo si to chce vyzkoušet zadarmo, ať si strčí mobilní telefon alespoň na hodinu do mrazničky a zkusí po vyjmutí hned telefonovat. ;-D

P.S.: Všimli jste si, jak "zelené" dotační EU lobby vyhořely plány na nasazení letecké elektromobility? A to se, fyzikálně negramotní hlupáci, ohánějí s demagogií, že kdysi se taky prý tvrdilo, že stroje těžší než vzduch nemohou létat... ;-) [>-]