1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

MRAZY: Největší zabiják elektromobilů

Dlouhé úseky jízdy po dálnici tak mají tendenci vybíjet baterii rychleji než jízda ve městě, zejména v chladném počasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Kolman 4.2.2024 23:56

I NEGATIVNÍ VÝSLEDKY JSOU CENNÉ!!

V. Kolman 4.2.2024 23:54

Pokusím se fabulovat:

Asi proto, že zařízení na síť (se šňůrou) byla spolehlivější, nežli blikající a skomírající baterky (svítilny na baterie) tehdejší doby.

Ale jsou to pouze moje domněnky, může to být i úplně jinak;-D;-D;-D

V. Kolman 4.2.2024 23:44

R^

V. Kolman 4.2.2024 23:42

Při minus 20°C a stání na dálnici aku-baterie moc tepla neprodukuje, takže ani tepelné čerpadlo toho tepla (do klimatizace) moc nenačerpá;-D;-D;-D

A - ano, v nejstarších elektromobilech se topilo i "odporem" v klimatizeci.

L. Novák 4.2.2024 22:17

DEMENTNÍ ;-O IDIOT Rada už zase demagogicky porovnává celkovou účinnost spalovacího motoru s dílčí účinností elektromotoru, nikoli však od výroby el. energie přes veškeré ztráty před vstupem energie do elektromotoru. 8-o

A tyhle LŽI A KYDY UŽ TADY Rada PŘEDVÁDÍ 20 LET!!!Rv

L. Novák 4.2.2024 22:10

;-D Jo, spolehlivější jsou, když zůstanou v mrazu doma v teplé garáži... :-P

R. Nešpůrek 4.2.2024 19:53

Jo. Souhlas.

Ale nic zatím jiného nefunguje.

R. Nešpůrek 4.2.2024 19:51

Tomu věřím ...

V. Kolman 4.2.2024 19:44

Fajn! Ale zkuste pane Nešpůrku domyslet, co nastane, až fosilní paliva SKUTEČNĚ začnou DOCHÁZET, pokud za ně nebude rozumná a levná náhrada. Hlad, bída, války........lidstvo je cca 25x přemnožené a žije NA DLUH, právě a jedině díky (zatím dostupným) fosilním palivům (litým do zemědělství).

Jak s umanutým p. Radou často nesouhlasím, tak právě toto on tvrdí také a v tom jsem s ním ve shodě.

V. Kolman 4.2.2024 19:31

Osobně bych dal přednost mladým pohledným Japonkám:-):-):-)

P. Skřivan 4.2.2024 15:46

Že by se netopilo klimatizací, ale odporem ? :-)

P. Rada 4.2.2024 11:26

Chtěl jsem mimo jiné diskusně požádat třeba i Vás pane Krásenský o náhled na porovnání nákladovosti, spolehlivosti, imisí... elektro a spalovací verze v zimním provozu hlavně na nejběžnější městskou dojezdovou vzdálenost tedy do 30km.

Mě se totiž ani v mrazech cca -20C nikdy u el. pohonu nestalo, že bych nenastartoval - takže máz jsem nezažil jako "zabijáka" - kdežto u spalovací verze se bez startovacích kabelů, nemrznoucí nafty... leckdo ani nerozjede.

Statistika odtahovací služby napovídá docela jinak jak Wágner:

https://energozrouti.cz/clanek/elektromobily-jsou-v-mrazu-spolehlivejsi-nez-spalovaci-motory-ukazala-statistika-z-norska

L. Novák 4.2.2024 10:46

Že je Rada ZELENÝ ;-O MAGOR a GRAFOMAN. :-P

J. Krásenský 4.2.2024 7:06

A tím chcete sdělit co, prosím?

P. Rada 4.2.2024 5:39

Za aspekt příznačný problému spíše považuji, že to co Wágner nazývá "zabijákem" je v jeho odkazu presentováno jako: ..."Kvůli malátnosti v produkci elektroaut ztrácí na významu německý autoprůmysl jako celek"...

Realita která se týká nejrozšířenějších zde jmenovaných značek Tesla nebo BMW SUV iX3 je totiž o tom, že jejich vlastní výroba se už čtvrtým rokem praktikuje v Číně!

https://www.auto.cz/tesla-potvrdila-stavbu-druhe-tovarny-v-sanghaji-zdvojnasobi-produkci-143825

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/navrzeno-v-nemecku-vyrobeno-v-cine-prvni-kilometry-s-elektri/r~d044959033a911ebb1110cc47ab5f122/

S tohoto pohledu mi ale vychází že nadhozeným "zabijákem" a zřejmě nejen el. aut, je spíše vyšší čínská efektivita jejich výroby.

K. Wágner 3.2.2024 22:37

V případě zimního provozu elektromobilů se legendou v tomto směru stal příběh, který se udál prvnímu starostovi Hanzovního města Hamburk Peterovi Tschentscherovi (SPÖ), jež v rámci leasingu nechal vyměnit svou luxusní elektrolimuzínu Mercedes EQE 500 v ceně 120.000 €, neboť během zimního období nezvládl její elektromotor cestu z Hamburku do Berlína a zpět na jeden zátah. Pan starosta se nakonec vrátil zpět k plug-in hybridu, ovšem jiné značky. O tom jak prožívá Německo kocovinu z elektroaut Jaroslav Knot, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Berlíně, píše zde :

https://www.kurzy.cz/zpravy/756877-proziva-nemecko-kocovinu-z-elektroaut/

V. Kolman 3.2.2024 20:03

Zvláště pak na samotě u lesa;-D;-D;-D

P. Rada 3.2.2024 17:12

Ano ..."a není nic jednoduššího tento řetězec obejít" ... stačí použít MHD.

R. Nešpůrek 3.2.2024 16:35

;-)

Dva japonce je lepší, ne?

V. Kolman 3.2.2024 15:43

Nechci být pane Rado jedovatý, ale vy si opravdu chcete koupit v zahraničí starší e-mobil s akumulátorem, který má (ehm) nejlepší léta svého života za sebou - s vyhlídkou na brzkou koupi nového aku za (odhad!!) cca 600 000,-Kč?????

Za tyhle peníze už seženete nový e-mobil i v Česku!!

V. Kolman 3.2.2024 15:34

Rááááásystóóóóó;-D;-D;-D

V. Kolman 3.2.2024 15:30

To je pane Mokrý sice všeobecně rozšířený, ale nepravdivý protimluv:

Buď někomu věřím - a pak ho ovšem neprověřuji!!

Nebo mu nevěřím a proto ho "prověřuji"!!

P.S. - "Prověřování" mi silně zavání neblahými vzpomínkami na "prověrky" po roce 1968;-D;-D;-D

V. Kolman 3.2.2024 15:23

.....el. auto stálo 150 tisíc.

Tím je řečeno vše;-D;-D;-D

V. Kolman 3.2.2024 15:16

Na dnešní den je vyhlášen energetický regulační stupeň číslo 10!!!!!!

Kdo si toto hlášení čeksloveslenského hlozrasu ještě pamatuje?????

V. Kolman 3.2.2024 15:10

Výrobci! Vybavujte své E-mobily nezávislým topením na fosilní paliva pro tepelný komfort posádky i akumulátorové baterie při dlouhém stání v kolonách při -20°C (a více!!).

Je logickým nesmyslem provozovat ztrátový řetěz: elektrárna (uhlí-turbína-alternátor)-vedení (se ztrátami)-transformátory-usměrňovače-nabíjení aku-vybíjení aku a až na samém konci jsou el. kamínka.;-D;-D;-D

Účinnost tohoto řetězce je prachbídná a není nic jednoduššího tento řetězec obejít a proměnit většinu energie ve fosilním palivu (pro provoz topidla!!) obsaženou přímo na teplo.

No tak by měl E-mobil malý výfuk pro kamínka a malou nádrž/bombu na pár litrů fosilního paliva. A co na tom? Komu a čemu by to vadilo???

V. Kolman 3.2.2024 14:57

Zbývá k tomu pane Nešpůrku ještě dodat DŮLEŽITÝ DODATEK, a to, že tato nádrž má ŽIVOTNOST POUHÝCH 6-10(?) ROKŮ a PO TÉTO DOBĚ JE POTŘEBA KOUPIT NOVOU NÁDRŽ!!!!!!!!!!

P. Zahrádka 3.2.2024 8:43

na druhém místě je spalovák, zatím:-), mimochodem těch Tesel Y se v Evropě prodalo více než se v ČR prodá aut za rok celkem

P. Rada 3.2.2024 7:14

Kus pravdy máte ale nedomyslel či nedopověděl jste to - proč?

Vždyt těchto super-výfuků je podle energetickém mixu více typů s různou měrnou efektivitou produkce energie i škodlivin a zásadně větším potenciálem potenciálem kogenerace, akumulace atd.

Přitom mezi odlehlými avšak stacionárními, může pro relativní ustálenost provozní zátěže být i ten nejméně efektivní snadněji optimalizován a proto až násobně efektivnější - jak ten mobilní transformátor energií nutně pracující v dynamicky proměnlivých podmínkách a tedy s průběžnou účinností transformace energie na pohyb jen cca 20% - kdežto elektromotor cca 90% s potenciálem rekuperace energie hybnosti při zpomalování.

Tak proč to vše nezohlednit a tuplovaně ve chvíli, kdy o sobě stále zřetelněji a neúprosněji dávají vědět "limity růstu".

L. Novák 3.2.2024 5:21

;-D A kolik se proti tomu prodalo automobilů se spalovacími motory včetně ojetin? :-P

L. Novák 3.2.2024 0:10

Nesmysly tady melete vy, ZELENÍ MAGOŘI s nedostatečným vzděláním a vypláchnutými mozky. Připomínáte (nejenom mně) nadšené budovatele komunismu, dříve rudého, nyní přebarveného na zeleno...Rv!!