1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

MRAZY: Největší zabiják elektromobilů

Dlouhé úseky jízdy po dálnici tak mají tendenci vybíjet baterii rychleji než jízda ve městě, zejména v chladném počasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 2.2.2024 9:05

Protože tehdy neexistovaly baterie s kapacitou 70 kWh. Teď už existují.

P. Diviš 2.2.2024 9:09

Zajímavý je poměr cena/výkon. A v tom zatím baterie ani bateriová auta nejsou výhodná, přes všechny lumpárny na elektromobilitu nalepené.

R. Nešpůrek 2.2.2024 9:16

Já velké nádrži spalováku to odpovídá? A těch 70 kWh tam ani nemáte. Možná tak první den ... ;-)

L. Hančar 2.2.2024 8:50

Každé auto není na baterky. V kapele jsme měli Žuka, ten měl 3 válce a startovali jsme ho KLIKOU. Doma jsem měl Škodu MB1000. 4 válce, prostě pokrok. První akce byla sehnat řemenici s pazmekem na kliku. Do nárazníku se vyvrtala díra a rázem bylo po problémech se startérem a baterkou. Vždycky si na toto vzpomenu, když někde na krajnici mávám na auta startovacími kabely. Ale pokrok nezastavíš. Od června musí mít všechna nová auta černou skřínku. Kam se na nás Orwell hrabe!

P. Diviš 2.2.2024 9:07

Jestli to byl tříválec, tak to nebyl Žuk, ale Syrena. Žuk byl čtyřválec čtyřtakt, Poláci to opráskli od Rusáků a ti zase v USA nebo v Německu.

J. Plzák 2.2.2024 10:40

Od června musí mít všechna nová auta černou skřínku. Kam se na nás Orwell hrabe!

Ježíš! A co v ní musí být?

V. Kolman 4.2.2024 23:54

Pokusím se fabulovat:

Asi proto, že zařízení na síť (se šňůrou) byla spolehlivější, nežli blikající a skomírající baterky (svítilny na baterie) tehdejší doby.

Ale jsou to pouze moje domněnky, může to být i úplně jinak;-D;-D;-D

L. Hančar 2.2.2024 8:28

Postavil jsem si maličkou solární telekrárnu. Abych ušetřil, jako úložiště používám klasické olověné baterie. A překvapuje mě nízká účinnost ukládání energie. Zatím to vypadá, že uložím 1kWh a zpět už dostanu jen 0,5kWh. Nenašel jsem nikde odbornou studii na toto téma a tak mi nezbývá, než použít vlastní elektrotechnický mozek a změřit to napřesno. A hned udělám to zamé pro Li-ion technologii. Možná se budu divit.

R. Nešpůrek 2.2.2024 8:30

Nezapomeňte do “úspory” započítat ty olověné baterie ...;-)

J. Novak 2.2.2024 8:32

To se dalo cekat.

R. Langer 2.2.2024 8:59

Ano, ověřil jste fyzikální zákony praxí. A takhle úplně stejně blbě to funguje i ve velkém. ;-)

V. Kolman 4.2.2024 23:56

I NEGATIVNÍ VÝSLEDKY JSOU CENNÉ!!

J. Roškota 2.2.2024 8:26

Ty obrázky z USA jsou myslím truchu nespravedlivé k eautům. Moc jsem to nesledoval ale zažil jsem takovyto blizzard. Během pár hodin klesne teplota o 30o a pak zacne sněžit. Stojí všechna auta, eauta holt u nabíječek. Tím nechci říct že mraz nemá vliv na barie.

V. Mokrý 2.2.2024 8:04

Mrazy - taková sibiřská zima/ ve dne -13°C a v noci až -30°C, alespoň 14dní + 30cm sněhu, by byla zabijákem i mnohého jiného. A kdyby její nástup byl jako na Silvestra 1978 - tak to by byla paráda.

Evropa by to potřebovala jako sůl !

P. Rada 2.2.2024 8:23

"Sůl" čeho? Při posledních větších mrazech před cca desetiletím jsem svého jinak spolehlivého diesela nerozjel ani z půl-kilometrového kopce prostě proto, že motor sice na chvilku naskočil ale záhy chcípl - evidentně zamrzla nafta. Tak jsem ho tam nechal stát do oblevy a pak v pohodě odejel. Tyto teplotní aspekty máte namysli?

J. Novak 2.2.2024 8:37

Mel jste vzit naftu odpovidajici rocni dobe.

L. Hančar 2.2.2024 8:41

Kdybyste startoval svého dýzla ekologicky, jezdíte i v ruských mrazech. Pozoroval jsem grýndýlové startování starého ruského naftového pásáku, bylo mi tehdy 10 let a byla tady ukrajinci dovezená demogracie ( na pásácích s laufy ). Pod pásák se položila plechová vana, do ní se nalila směs benzínu a nafty v poměru podle rtuti v teploměru ( pod -50C čistý benzín ). A stačilo tak 20 litrů směsi, motor pásáku se rozžhavil a nastaroval jako v sibiřském létě. Celá vesnice měla domácí kino a chlapi už šli namísto do práce rovnou do hospody. Tehdá nehrozilo globální oteplování, někdy i v červenci jsme chodili na rybník bruslit.

P. Diviš 2.2.2024 8:48

No vidíte, to by se vám s vybitou elektrohračkou nepodařilo.

A každý trochu zkušený automobilista ví, že na zimu je dobré do bandy auta špricnout asi tak půl litru špiritusu. Ten váže vodu v benzinu i naftě.

L. Novák 2.2.2024 10:56

Dnes vám tam rovnou namíchají líh už v benzínu, ne? "Biopaliva" přece... :-)

F. Navrátil 2.2.2024 7:53

Frekventanti mateřské školky testovali v zimních podmínkách efektivní fungování několika typů autíček. Jasným vítězem bylo autíčko na setrvačník. Elektromobil zklamal. Očekávám, že se výsledku tohoto experimentu chytí některý ze státem dotovaných výrobců alternativních a hybridních samohybů.

M. Šejna 2.2.2024 7:56

;-D;-D;-D R^

J. Novak 2.2.2024 8:23

To spise EU zavede dalsi regulace a dotace.

P. Rada 2.2.2024 7:34

Elektromobil i osobní auto používám a proto dotvrzuji, že významné rozdíly mezi spalovacím a elektropohonem rozhodně existují a vlivnost ročních období k nim patří.

Proto ale také tvrdím, že Wágner dělá spalovákům vyumělkovanou propagandu, kdy vleklé slabiny u desetiletí vypiplávaných spalováků neuvádí - kdežto slabiny nově se rozvíjející elektro alternativy zveličuje.

Daleko rozumněji udělali srovnání jiní a příznačně v klimaticky extrémnějších podmínkách:

https://energozrouti.cz/clanek/elektromobily-jsou-v-mrazu-spolehlivejsi-nez-spalovaci-motory-ukazala-statistika-z-norska

R. Nešpůrek 2.2.2024 8:09

Pane,

dobré zboží se chválí samo. Na to druhé jsou nutné dotace.

M. Šejna 2.2.2024 8:16

Už jste někdy zkusil třeba Teslu?

Já mám pocit, že elektromobily nejvíc kritizují lidé, kteří ho nikdy neřídili.

R. Nešpůrek 2.2.2024 8:19

Ne a ani nebudu.

Víte co ale kritizuji: Že elektroauta nemusí platit ekvivalent spotřební daně, které spalováky musí odvádět.

Už aby elektroauta platila ekvivalent toho, co musí platit spalováky a celá výhoda elektroaut je v háji.

J. Novak 2.2.2024 8:23

Srovnani podminek a zruseni dotaci je pro EV nejvetsi strasak.

J. Novak 2.2.2024 8:23

Srovnani podminek a zruseni dotaci je pro EV nejvetsi strasak.

M. Šejna 2.2.2024 8:37

Elektroauta musí narozdíl od spalováků platit distribuční poplatky a podporu OZE. To dělá téměř polovinu ceny "elektrického paliva".

R. Nešpůrek 2.2.2024 8:45

A neplatí (zatím) spotřební daň, dálniční poplatky, parkování, silniční daň ...