13.6.2024 | Svátek má Antonín


Diskuse k článku

MRAZY: Největší zabiják elektromobilů

Dlouhé úseky jízdy po dálnici tak mají tendenci vybíjet baterii rychleji než jízda ve městě, zejména v chladném počasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 2.2.2024 8:52

Já mám diesel a silniční daň taky neplatím. Tu platí jen podnikatelé, pokud mají automobil v účetní evidenci.

J. Roškota 2.2.2024 7:18

Kdo cekal, že jednoduše náhradní Octavii e-Octavií musí být nutně zklamán. Používání elektroauta má sva specifika. Jezdit elektroautem po městě je příjemné a pomáhá to životnímu prostředí. Vydat se e-autem do Chorvatska může jenom nadšenec.

S tím je třeba počítat.

Jen ještě k tomu článku, nevím jak to mají jiné značky ale e-VW se kterým mám zkušenost všechen servis kolem nabíjení dělá sám, E-řidič strčí drát do nabijecky a neresí jestli se nabíjí do 80 nebo kolika procent. Pokles dojezdu v zimě také není nijak dramatický, ale pokud je e-auto používáno ve městě tak to ani nepocitite.

M. Šejna 2.2.2024 7:23

Nerozbíjejte panu Wagnerovi bábovičky . Přece musíte moc dobře vědět, že normální český občan jezdí do Chorvatska každý den, zatímco po městě se pohybuje pěšky, a proto musí vlastnit čmouďáka.

P. Dvořák 2.2.2024 7:45

Přece normální občan denně jezdí elektromobilem a pro cesty do Chorvatska (nebo do Tater) si v garáži opečovává čmouďáka.

M. Šejna 2.2.2024 7:55

Normální český občan ujede denně v průmeru maximálně 40 km. Na tuto vzdálenost mu postačí jakýkoli automobil.

Pokud máte vy močový měchýř velký, jak Okamura, pak chápu, že do Tater nebo do Chorvatska potřebujete čmouďáka, protože 800 km zvládnete jet na jeden zátah bez přestávky. :-P

J. Novak 2.2.2024 8:25

Vy mate asi velke problemy s mocenim, kdyz potrebujete cas odpovidajici nabiti EV.

Normalni clovek si to vyridi behem jednotek minut.

M. Šejna 2.2.2024 9:12

Tušíte vůbec, jak rychle se nabíjí BEV na rychlonabiječce? Obvykle kratší dobu než 20 minut.

Ale já chápu, že vy si při dlouhých cestách dáváte na pumpě pauzu jen jednu minutu, během které se vymočíte, nažerete, odpočinete si a hned upalujete dál. :-P

R. Langer 2.2.2024 18:02

;-D ;-D ;-D

Vtipálek...

P. Rada 2.2.2024 7:59

"Normální" mi spíše přijde energie co možná zbytečně nespotřebovávat. Proto ve městech běžně používat MHD a na mnohanásobně větší vzdálenosti zas jiný typ, pravidelně podstatně šetrnější hromadné dopravy.

J. Roškota 2.2.2024 8:04

Normální český obcan je evidentně zmaten. Nicméně co je neřešitelného na tom letět na dovolenou v letadlem a tam si půjčit auto? Jenom to chce změnit návyky.

P. Dvořák 2.2.2024 8:18

Myslíte elektroletadlem?

R. Nešpůrek 2.2.2024 8:21

;-DR^;-D

R. Nešpůrek 2.2.2024 8:11

Přesně. R^

M. Šejna 2.2.2024 7:11

Zajímavá je v souvislosti s článkem pana Wagnera skutečnost, že evropské automobilky mají velké obavy z nástupu čínských elektromobilů a z Tesly.

To by mě zajímalo, proč, když jsou ty elektromobily údajně slepou vývojovou větví, nikam nedovedou, a v zimě už vůbec ne. ;-D

S. Sedlák 2.2.2024 7:17

Protože procento zblblých zákazníků narůstá díky dotacím a intenzivní masírce.

S fotovoltaikou nám Číňani také pročurali prsa jak sněhulákům.

M. Šejna 2.2.2024 7:19

Poraďte mi prosím, kam si mám dojít pro dotaci na elektromobil. ;-)

Já jsem tak zblblej zákazník, že jsem zapomněl, kde se ty dotace vyplácejí ;-D

K. Wágner 2.2.2024 7:30

Česko se od ledna zařazuje mezi země, které dotují nákup elektromobilů. Dotace vychází ze zdrojů EU, konkrétně Národního fondu obnovy, který prioritně podporuje podnikatele a podniky. Ministerstvo průmyslu hodlá do září 2025 rozdělit na podporu nákupu bateriových aut na elektřinu a vozů na vodík 1,6 miliardy korun (plus 300 milionů na nabíječky), na jedno auto až 200 tisíc korun.

M. Šejna 2.2.2024 7:40

No jistě ;-D

Je přece všeobecně známé, že každý český občan je podnikatelem vlastnícím malý nebo středně velký podnik. ;-D

K. Wágner 2.2.2024 7:49

Jste opět na omylu. Vztahuje se to na každého, kdo má IČO, což je dnes třeba i spousta řemeslníků, tedy jeden jediný člověk, jako OSVČ.[>-]

M. Šejna 2.2.2024 7:57

Kdybyste aspoň nelhal, pane Wagnere. ;-€

OSVČ dotaci na elektromobil nedostane.

R. Nešpůrek 2.2.2024 8:16

Ale úlevy oproti spalovákům ano, nemám pravdu?

K. Wágner 2.2.2024 8:26

Nevím, kdo z nás dvou tu lže. Posoudit to může každý, kdo si přečte alespoň tento článek :

https://www.lidovky.cz/byznys/elektroauto-auto-firmy-podnikatele.A231201_184430_ln_ekonomika_rkj

M. Šejna 2.2.2024 9:02

Najděte si podmínky pro dotaci na webu ministerstva průmyslu. Opravdu ta dotace není pro OSVČ. Kdyby byla, vyšla by mě nová Tesla model 3 na pouhých 875 tisíc Kč. A to je auto s výkonem 210 kW a s rozměry a výbavou Škody superb L&K

R. Nešpůrek 2.2.2024 9:26

A za rok je údajně už neprodejná. Gratuluji ... ;-)

K. Wágner 2.2.2024 11:43

Pane Šejno, odběhl jste od toho lhaní, kde jste se provařil. Na stránkách Ministerstva průmyslu a obchodu se jasně ukazuje, že skutečně lžete.

Tam se říká, že MPO připravilo výzvu na podporu elektromobility, kdy pro podnikatele je připraveno 1,95 miliardy korun. „Zvolili jsme nejlepší vhodný způsob financování, který neobsahuje žádné limitující podmínky a díky přítomnosti úvěru cílí na ty, kteří si elektromobil nemohou sami dovolit,“ říká vrchní ředitel sekce fondů Evropské unie Marian Piecha. „Podání žádostí bude snadné, stejně tak jsme nastavili poměrně benevolentní podmínky pro žadatele. Proto očekáváme, že se celá podpora beze zbytku vyčerpá,“ dodává Piecha. Tedy si tu Teslu, pokud máte IČO, můžete už konečně koupit.

Ale možná že ani nevíte, že IČO přiděluje živnostenský úřad fyzickým osobám provozujícím živnost, jinak též podnikatelům, proto tu lžete v diskusi.

On totiž podnikatel, který má IČO, je fyzická nebo právnická osoba, která se věnuje podnikání, tedy soustavné a samostatné činnosti prováděné za účelem zisku. Nezáleží přitom na objemu podnikatelských aktivit, může tedy jít i o malého živnostníka, který je majitelem a jediným zaměstnancem firmy. [>-]

L. Novák 2.2.2024 18:18

Komunistický politruk a demagog ;-O Šejna nic jiného než LHÁT neumí... ;-)

M. Kocián 2.2.2024 7:17

Automobilky většinou nemohou čekat, až si fakt, že se jedná o slepou větev, uvědomí zákonodárci - oni musí platit mzdy a podepisovat kontrakty okamžitě. Podnikatel musí bojovat i když ho zaženou do slepé uličky.

M. Šejna 2.2.2024 7:28

Evropské automobilky ale čekají. V současnosti to díky jejich čekání dopadlo tak, že Tesla a Číňané je předběhli. Teď už Evropské automobilky čekají spíš na to, že zákonodárci uvalí na čínské a americké elektromobily dovozní cla.

P. Dvořák 2.2.2024 7:43

"... díky jejich čekání dopadlo tak, že Tesla a Číňané je předběhli."

Fakt DÍKY nebo někdo zase neumí češtinu a nechápe význam, slov?

M. Šejna 2.2.2024 7:49

Poraďte mi, vy specialisto na češtinu, jak jsem to měl napsat, aby byl význam mnou použitých slov správně pochopen.

Případně mi napište, co jste nepochopil z toho, co jsem napsal. :-P