1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

MRAZY: Největší zabiják elektromobilů

Dlouhé úseky jízdy po dálnici tak mají tendenci vybíjet baterii rychleji než jízda ve městě, zejména v chladném počasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
M. Šejna 2.2.2024 13:01

Do Řecka je to asi 2100 km. Pokud tam jedete týden, tak je to 300 km denně. To by mě opravdu zajímalo, proč byste to nezvládl elektromobilem.

Že by v Řecku, nebo po cestě nevěděli, co je to zásuvka na elektřinu? ;-)

P. Brich 2.2.2024 13:23

Obytný elektromobil!! No to by byla pecka!! Dejte si to patentovatR^

L. Novák 2.2.2024 17:53

;-D

M. Pesat 2.2.2024 15:00

pri vaze obytneho Ford Transit + baterie/akumulator by na jedno dobiti ujel ccca 100-150 km, v horach v Bosne max 50 km

J. Jurax 2.2.2024 20:47

No, větší luxusnější obytný elektromobil pro 4 lidi - třeba ekvivalent Benimar MILEO 268 - by měl kvůli baterkám nejspíš hmotnost nad 3,5 tuny. To abyste měl papíry na náklaďák.

V. Mokrý 2.2.2024 11:36

NEMUSÍM

mít všechno hned !

J. Plzák 2.2.2024 10:46

...protože (až na výjimky jako třeba Audi e-tron GT či Porsche Taycan) postrádají více převodových stupňů...

Tak s tímhle ani na Šejnu, ani na Radu nechoďte! Ti už dávno vědí, že převodovka je výmysl lhářů popírajících změnu klimatu.

P. Rada 2.2.2024 11:05

Mě převodovka v elektro-autě které používám prakticky jen ve městě kde platí pravidelně rychlostní limit rozhodně nechybí. Přitom na dynamiku a ekologičnost rozjezdu, brždění či popojíždění elektro-aut prakticky žádný spalovák nemá. V některých aplikacích ale převodovka navíc přínos může mít:

https://www.novinky.cz/clanek/auto-prevodovka-pro-elektromobily-podle-nemecke-firmy-neni-zbytecna-40290697

R. Nešpůrek 2.2.2024 11:15

Několikrát se dynamicky rozjedete a už moc daleko nedojedete.

Spalovák nemá ani na obrovskou váhu auta - elektroauto musí mít zesílený podvozek a odolnější pneumatiky. To bude otěru pneumatik z ekologického rozjezdu ... ;-)

V. Mokrý 2.2.2024 11:42

JO,

místo aby vyráběli auta podporující ekologii/lehčí, jednodušší na spotřebu potřebných materiálů, vyrábějí stále větší a těžší monstra pro běžný provoz, že !

P. Rada 2.2.2024 11:49

S otěrem pneu máte kus pravdy ale v ostatním jste spíše na omylu. Dynamika rozjezdu el. auta podobně jako rychlost nabíjení aku totiž (pokud hned na to příliš nebrzdíte) - ovlivnuje zejména životnost aku. a až pak a daleko méně momentální dojezd.

Nákladovost provozu elektro-auta totiž technicky spočívá na efektivitě využívání jeho hybnosti - daleko méně na počátečním zrychlení.

R. Nespurek 2.2.2024 11:59

Velké urychlení velkých hmot v krátkém čase vyžaduje velký výkon odebraný z baterie. Ta energie se musí vzít z baterie.

M. Šejna 2.2.2024 13:06

Jenže pak zas brzdí pomocí rekuperace, takže baterií zas dobijete. Spotrebujete tak jen energií na tření.

Elektromobily mají spotřebu zcela opačnou, než spalovaky. Tedy ve městě nejmenší, na dálnici největší.

R. Nešpůrek 2.2.2024 13:30

Samozřejmě, že ne všechnu energii vrátíte do systému.

Odpor vzduchu závisí na druhé mocnině rychlosti auta, ještě se to nepodařilo v EU přehlasovat.

Přece ve městech nemůžou mít lidi auta podle toho, kam dnes pojedou. Jestli po městě nebo na výlet.

A nabíjet je všechny ve městě - to je daleký sen ...

L. Novák 2.2.2024 18:02

Na totální elektromobilitu nejsou dostatečné zdroje pohotové volné elektrické energie. Viz růst ceny v EU za poslední 3 roky... ;-)

J. Vorlický 2.2.2024 11:16

Kšššššššš

J. Plzák 2.2.2024 10:23

...elektrická bateriová vozidla (BEV), pořizovaná jako druhé auto do rodiny...

Opravdu existuje u nás nějaká taková, početně nezanedbatelná, skupina lidí?

Na mne to dělá spíš ten dojem, že pokud vůbec někdo tato auta kupuje, pak jsou to firmy, které mohou lépe využívat benefity udělované státem.

Nezapomenout! Tyto benefity jdou, bez našeho svolení, z našich peněz.

P. Diviš 2.2.2024 10:34

To i ono.

T. Hraj 2.2.2024 10:41

Také myslím, že těch nadšených a současně movitých je relativně málo a většinou to jsou firmy, které honí P.R.

L. Novák 2.2.2024 10:45

Loni vláda zadotovala miliardu Kč na nákup elektromobilů pro státní úřady a zřízení nabíječek k nim, aby se zavděčila Timmermansovi a Leyenové a vykázala alespoň nějaký růst počtu elektromobilů v Česku. :-P [>-]

P. Rada 2.2.2024 10:40

"Nezapomenout" že ..."bez našeho svolení, z našich peněz" ... jdou i "bebefity" na zdravotní péči v důsledcích dýchání špinavého vzduchu:

https://www.lidovky.cz/relax/zdravi/smog-zvysuje-riziko-nahleho-umrti-staci-i-male-znecisteni-tvrdi-vedci.A150106_183148_ln-zdravi_hm

L. Novák 2.2.2024 10:47

Jdi do (_,_) s těmi tvými hloupými žvásty, kreténe zelený! A spočítej, kolik je v Česku kuřáků... :-P

P. Rada 2.2.2024 10:55

"Kreténi" si např. myslí, že je potřeba vždy znovu spočítat to, co už jiní znají s evidence:

https://www.drogy-info.cz/zprava-o-zavislostech/souhrnna-zprava-o-zavislostech-v-cr-2022/

"Kreténi" si také zřejmě myslí, že fakt pasivního kouření nemůže ovlivnovat celou populaci.

P. Kubáč 2.2.2024 10:21

Poslouchal jsem jak se dítě dívá na "Zprávičky" na ČT-D.

Letos prý na Aljašce napadla největší sněhová nadílka za 100 let. Průměrně prý 100 palců tedy 2,5 metru.

Dezoláti by řekli, že globální oteplování se zaseklo, protože rekordní sněhové nadílky mají USA už několik zim. Pravda však je že za to může globální oteplování, které odpaří nadměrné množství vody z oceánu a ta pak spadne jako sníh.

Kdyby ovšem v Americe nespadla ani vločka - taky by za to mohlo globální oteplování, protože to by bylo příliš teplo na to, aby padaly sněhové srážky.

Nicméně v Americe ( bohužel ) sněží a pokrokové radnice, které koupily elektrické autobusy a dokonce elektrické sypače na sníh - mají těžkou hlavu z toho že vozidlo které kdysi jezdilo 24/7 - jen se dolívala nafta - dnes po hodině provozu stojí zbytek směny na nabíječce.

P. Rada 2.2.2024 10:50

Nejen, že se "dolívala nafta" a nejen o G.W. s důsledky pro další generace které dnes prakticky nikdo nezahrnuje do nákladů - ale zplodiny spalování musí nejen kuřáci ve městech aktuálně dýchat a související důsledky kouření už v této generaci společnost tak či onak hradit.

https://www.cistoustopou.cz/cista-mobilita/clanek/lide-se-o-smog-nezajimaji-pritom-kvalita-ovzdusi-ma-znacny-vliv-na-nase

O. M. 2.2.2024 9:56

Panebože, už i vy argumentujete rozsvícenými světly a zapnutými stěrači? Vždyť tyhle věci dělají možná 0,5 % spotřeby, to nemáte šanci poznat, stačí se jednou - dvakrát trochu prudčeji rozjet!

L. Novák 2.2.2024 10:36

No a co? Spotřeba komplet světel a stěračů je v řádu nejméně vyšších desítek W a za šera nebo tmy určitě přesáhne 100 W i s moderními LED světly. A to i tehdy, pokud se auto v provozu (z jakéhokoliv důvodu) zastaví. A když musíte v autě ještě topit (těžko si představit jízdu v zimě s vymrzlým interiérem a zamlženými skly z vydýchané vodní páry od pasažérů a řidiče, tak odebíráte výkon ve stovkách Wattů. Ono se to nasčítá... ;-)

V době, kdy se u nás začaly prodávat klasické mobilní telefony "do kapsy" s Li-Ion akumulátorem jsem si otestoval schopnost telefonu fugovat v zimě tím, že jsem jej vložil pod horní víko mrazicího boxu, a po zmrznutí (při teplotě kolem - 18°C) se telefon sám vypnul, protože zmrzlý akumulátorek nedokázal uživit minimální spotřebu mobilu v pohotovostním stavu.

Elektromobil jednoduše není dobré auto na zimní období a dost dobře nechápu, jak tento problém řeší majitelé v severských zemích, kde klesají teploty podstatně níže, než je běžné v Čechách a na Moravě.

Potěšující pro mě po přečtení článku je milé zjištění, že se autor odpoutal od reklamního stylu propagace elektromobility a podíval se i na zdroje informací, které nezakrývají problematické vlastnosti elektromobilů a zcela otevřeně o nich píší.

Za mě k článku palec nahoru! :-) R^ [>-]

O. M. 2.2.2024 12:00

O provozu auta v dvacítkových mrazech a spotřebě jeho vytápění jsem nic nepsal. Se světlama a stěračema se bohatě vejdete do 200 W, a to opravdu není spotřeba, která by vás musela zajímat, ani při poskakování v koloně. A pokud někde budete dlouho stát, stěrače nepotřebujete a svítit stačí denním svícením či obrysovkama, a to je pár desítek wattů.

L. Novák 2.2.2024 18:09

Ale když se v zimním mrazu a vánici zastaví z jakéhokoliv důvodu provoz na dálnici plné elektromobilů, tak je to pohroma pro všechny. ;-D

V. Vérosta 2.2.2024 9:28

Napadlo mně, že by se do kufru elauta měla instalovat nějaká vhodná elektrocentrála, která by průběžně byla schopná akumulátory dobíjet!! A je po problému! :-D :-D