1.6.2024 | Svátek má Laura


Diskuse k článku

MRAZY: Největší zabiják elektromobilů

Dlouhé úseky jízdy po dálnici tak mají tendenci vybíjet baterii rychleji než jízda ve městě, zejména v chladném počasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
R. Nešpůrek 2.2.2024 18:19

Možná více akumulátorům škodí i vyšší teploty v létě. Proto mají elektromobily “akumulátorový management”, který v zimě akumulátory ohřívá a v létě zase chladi.

L. Novák 2.2.2024 18:23

Benzínová nádrž žádné chlazení ani ohřívání nepotřebuje. ;-D

R. Nešpůrek 2.2.2024 18:29

Spotřebováváte el. energii, ale nikam nejedete. To je jako by spalováku na parkovišti musel běžet motor na volnoběh ... ;-)

O. Lukaštík 2.2.2024 18:41

Já nezkoušel dát telefon do mrazničky, ale zkoušel jsem Teslou jet v mrazu do Alp. A prozradím vám nečekaný výsledek. Nebyl to žádný problém. ;-)

R. Nešpůrek 2.2.2024 18:50

Asi jste se pilně celou cestu modlil ... ;-D

J. Jurax 2.2.2024 20:11

Ano. A jak daleko jste do těch Alp měl?

Jeden můj ekologický příbuzný si ondyno dojel Škodou Enyaq i v těch nejtužších mrazech zcela bez problémů lyžovat až na Pustevny. Z Frenštátu pod Radhoštěm.

M. Šejna 2.2.2024 15:46

Dotaz pro zdejší kritiky slepé vývojové větve zvané elektromobil:

Máte 1,1 milionů na nákup nového auta. Jaké byste si koupili?

Já bych si koupil novou Teslu model 3 s výkonem 210 kW a dojezdem 550 km. Auto mohu nabíjet doma přes noc. Model 3 má panoramatickou střechu, navigaci, displej i pro zadni sedadla, kamery kolem auta, a nemusí na servisní prohlidky

Zkuste mi nabídnout spalovací konkurenci se stejným výkonem a výbavou.

Upozorňuji, že dojezd 550 km mi bohatě stačí.

J. Matěna 2.2.2024 15:54

Na to trh již dávno odpověděl. Lidé o auta této cenové a výkonové kategorie nikdy moc nestáli. Naprosto nejprodávanější byly vždy levné malé vozy typu Opel Corsa,............ s cenovkou do 300.000Kč a výkonem někde kolem 40-60kW.

Takže odpověď evropského trhu je: žádné, ani elektro ani spalovák.

P. Rada 2.2.2024 16:42

Čím to, že se jako výmluvném parametru uvažuje o výkonu? Proč nesrovnávat jako praktičtější ukazatel spotřebu na ujetou vzdálenost a nakonec návratnost investice?

K diskusi dávám, že Nissan Leaf vykazuje dlouhodobě ověřenou spotřebu 14kW/100km a el. Auto stálo 150tis. Za stovku km tedy u el. platím při pomalém domácím dobíjení na levnější tarif cca 80Kč - kdežto s podobně hmotným spalovákem se městském režimu při běžných dojezdech cca 30km (kdy se sotva zahřeje motorový olej...) se dostanu na 400Kč.

Na 100km takto spořím cca 320kč v přímých nákladech. Proto se v městském provozním režimu mohou investiční náklady vrátit během cca 50tis. Což je pro mě 3 až 5 let provozu? a poté už lze na el. jezdit cca 4x levněji než na naftu.

Až čas ale ukáže do jaké míry to je v tomto případě oprávněný předpoklad. Protože ale už existují podobné zkušenosti tak mu důvěřuji.

https://www.evexpert.cz/eshop/znalostni-centrum/naklady-na-provoz-a-udrzbu-elektromobilu

V. Mokrý 2.2.2024 16:53

Důvěřuj,

ale prověřuj !

V. Kolman 3.2.2024 15:30

To je pane Mokrý sice všeobecně rozšířený, ale nepravdivý protimluv:

Buď někomu věřím - a pak ho ovšem neprověřuji!!

Nebo mu nevěřím a proto ho "prověřuji"!!

P.S. - "Prověřování" mi silně zavání neblahými vzpomínkami na "prověrky" po roce 1968;-D;-D;-D

R. Langer 2.2.2024 17:53

Jaký čas, Zelený bolševiku? Elektromobil je tady 150 let, tak co se teda ukázalo, prolhanče? 8-o

R. Nešpůrek 2.2.2024 18:26

Spoříte nyní. Už aby zavedli platbu “spotřební daně” za ujetý kilometr.

Na to se při výpočtech nějak zapomíná.

Jak to bude, až se podmínky pro oba systémy sjednotí ?

R. Nešpůrek 2.2.2024 18:32

Toto je nějaká směska mých příspěvků ...8-o;-)

V. Kolman 3.2.2024 15:23

.....el. auto stálo 150 tisíc.

Tím je řečeno vše;-D;-D;-D

K. Kubů 2.2.2024 16:52

Žádné. Peníze bych investoval do akcií a za dividendy si každé dva roky koupil tu nejlepší ojetinu co bych sehnal. Plus výnos za prodej té staré. Po 15 letech budu mít skoro nové auto a akcie v ceně 3 milióny. Vy budete mít vrak, jehož nejcennějším kusem bude firemní znak na kapotě.

L. Kuča 2.2.2024 19:12

Velmi rozumné řešení. Ovšem bude fungovat jen za předpokladu, že ve společnosti existuje vždy dostatek "výrobců zachovalých ojetin". Takže vlastně fungovat jistě bude.

L. Novák 2.2.2024 17:20

Šejnova ;-O klasika... ;-D

Nejsem tak bohatý, abych si kupoval drahé hračky s povinným ručením i pojistným o 50% vyšším než je u aut se spalovacími motory. O nutnosti oprav výhradně v certifikovaném servisu za nehorázné peníze ani nemluvě. Zimní nespolehlivost a drahá elektřina, k níž se v budoucnu jistojistě přidá buď zdanění samotné elektřiny k pohonu na nabíjecích stanicích nebo počet ujetých kilometrů, je pak poslední kapkou, proč bych si něco takového neměl koupit. :-P

R. Nešpůrek 2.2.2024 18:22

Panoramatickou střechu nebrat. Je dobré se za jízdy koukat dopředu. Navíc to může být zdrojem problémů a z hlediska bezpečnosti snižuje tuhost karosérie.

Za 1,1 miliónu bych si koupil raději nějaké dva Japonce.

V. Kolman 3.2.2024 15:34

Rááááásystóóóóó;-D;-D;-D

R. Nešpůrek 3.2.2024 16:35

;-)

Dva japonce je lepší, ne?

V. Kolman 4.2.2024 19:31

Osobně bych dal přednost mladým pohledným Japonkám:-):-):-)

R. Nešpůrek 4.2.2024 19:51

Tomu věřím ...

V. Kolman 4.2.2024 23:44

R^

L. Kuča 2.2.2024 19:03

Na to nebude úplně jednoduchá odpověď, už pro to, že z toho dost trčí ten výkon, jímž jsou zpravidla osazovány spalováky přes 1,5 mega. Osobně bych se spokojil i se 150 kW, ale budiž. Na tomto poli tedy Tesla vede. Ta výbava je dost věc osobních preferencí, kromě kamer ze všech stran já považuji ostatní položky za zbytečnosti (prosklenou střechu teď mám a vím, že ji příště už kupovat nebudu, pokud mi to nenacpou v nějakém paketu, stejně jako kožené sedačky). Navigace s velkým displayem je, doufám, v cenové kategorii přes milion samozřejmá asi tak stejně jako volant (pochopitelně vytápěný). Ovšem zase si dokážu navymýšlet plno jiných výbavových prvků, které opravdu používám. Myslím, že Mercedes GLA 250 či Superb by ostudu neudělaly, ale pokud budu chtít stejný výkon, už se nevejdu do ceny. Na mě ale asi ta otázka úplně cílena není, protože čistě benzínové už moje další auto téměř jistě nebude.

Nemluvě o důvodu, proč bych si vlastně měl kupovat osobák za 1,1 mio. Napadají mě 3 scénáře: a) na nic si nehraju, jsem automobilový nadšenec, vím, že je to velmi ztrátové, ale prostě to ekonomicky utáhnu; b) postrádám smysl vlastní hodnoty, tak ji mám navenek tendenci simulovat alespoň jistými společenskými odznaky; c) jsem finančně negramotný. U elmobilů je tu ještě d) - tedy okázale ve své komunitě dávám najevo svůj odhodlaný boj proti tříatomové molekule .... plus jsem finančně negramotný.

J. Jurax 2.2.2024 20:27

Jaké bych si koupil? Benziňák za polovinu. Třeba Škodu Scala.

Nebo sobě Octavii a mé paní Fabii a za zbytek bychom jeli tou Octavií do Španěl na dovolenou.

M. Pivoda 2.2.2024 14:46

První věta článku: "Baterie elektromobilů se mohou rychleji vybíjet při vysokých letních teplotách, ale ty způsobí mnohem menší zkrácení dojezdu, než jaké způsobují mrazy. ..."

Komentář

V tom případě bych asi věnoval větší pozornost negativním klimatickým změnám, které mají prý způsobovat oteplení planety Země.

L. Novák 2.2.2024 17:22

Jaké negativní klimatické změny, troubo? Oteplení nám umožňuje šetřit energii na vytápění v zimním období... :-P

K. Wágner 2.2.2024 12:09

Masivnější rozšíření elektromobilů u nás závisí na tom, jak moc je budou nakupovat firmy, jejichž nákupy tvoří většinu ve statistice prodeje nových vozů. České firmy už do svých flotil elektromobily zařazují, ale opatrně. Ministerstvo průmyslu a obchodu ale už připravilo výzvu na podporu elektromobility, kdy pro podnikatele je od 1. ledna připraveno 1,95 miliardy korun.

P. Rada 2.2.2024 12:16

Nejen osobní zkušenost mám naopak takovou, že většina aut které jsem kdy vlastnil já či blízcí měla předchozího majitele v západním zahraničí. Proč tedy předpokládat, že u elektromobilů tomu nyní bude jinak?