9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Borek 23.8.2006 10:24

...ten Kuba má pravdu

....já také kradu v marketech pouze v místech kam nedohlédnou kamery, v těch nebezpečných sledovaných místech si dám sakra pozor a to to přece jde. ;-P

Mard 23.8.2006 10:24

Re: Mam podobne skusenosti

Přesně můj názor. V USA jsem se docela často setkal s neoznačeným autem, který z ničeho nic, začalo blikat a houkat a pustilo se do pronásledování někoho, kdo porušil příšernou rychlost 70 mil/h o hrozivé 2 míle. Na druhou stranu, člověk který jede 500 mil nuceně tak pomalu, tak za volantem usne ani neví jak.

Mard 23.8.2006 10:15

Re: Antiradar?

Naprostý souhlas. Myslím že tato diskuze je technicky o ničem. Chtěl bych vidět blba, co bude mít detektor radaru v autě a bude jezdit po Praze přes 100 km/h. Chytnou ho dřív než by si myslel.

šimon klein 23.8.2006 10:14

Re: Matně si vzpomínám,

no vidíte, tohle je zrovna to, co bych tvrdě trestal a to i jeho pouhé "držení", nejen až následné používání (viz p. Hrbek).

Na rozdíl od  detektorů, jehož použití mě (případně, jedu-li opravdu příliš rychle) donutí snižit rychlost na místně předepsanou, toto zařízení umožní překračovat rychlost cíleně, soustavně a to i velmi nebezpečně a je jednoznačně vyrobeno na klamání.

Mard 23.8.2006 10:11

Re: Re: Re: Drahé Vosáhlo,

Jste jednoduchý člověk. Představujete si vše černé nebo bílé. Ve skutečnosti se může měřit na různých frekvencích nebo pomocí odrazu laserového pulzu, to znamená že nejde o jakousi absolutní věc, ale jen řešení pro některé případy. Navíc, detektor opravdu detekuje i jiné druhy ELM energií, například při rušení silných el. motorů, atd. Tudíž pak jede ten "ve vašich očích lump" častěji pomaleji než by musel. Osobně se domnívám, že je to součást lidských práv nědět, zda je člověk odposloucháván nebo měřen, i když se to nelíbí takovým lidem jako jste vy. Pro vysvětlenou, sám detektor radaru nemám, za poslední 4 roky najezdím ročne cca 50-60 tis. km po Evropě a pokutu za rychlou jízdu jsem neplatil asi 15 let.

Bubik 23.8.2006 10:08

vito vaše teorie by platila pouze potud, pokud by neplatilo obecně

známé, že policie ( a nejen policie sama) vyrábí úmyslně nebo z hlouposti pasti na řidiče, ve kterých je pak úspěšně chytá.

Neboť co jiného jsou účelově umístěná omezení rychlosti umístěná na dálnicích, kde pak policie měří rychlost a pokutuje. Co jiného jsou nesmyslně umístěné třicítky nebo čtyřicítky, kde pak policie ( a nyní už i městská) prudí řidiče ve dvě v noci. Co jiného jsou radary umístěné před cedulí konec vesnice deset metrů za posledním barákem ( viz Řevničov směr Praha), chytající řidiče, kteří tam začínají zrychlovat.

Atd atd.

šimon klein 23.8.2006 10:07

Re: Re: Re: Drahé Vosáhlo,

námitka? - je jasná:

bezpečně - nerovná se nutně předepsanou rychlostí ,ale i:

1) v toleranci této rychlosti, dané tím, že pořád nekoukám na tachometr ale sleduji provoz, tedy:´+-5-7% (potvrzují to i cajti tam, kde tuto odchylku tolerují /MP Praha/, ale jinde nikoliv, majíce bohužel oporu v blbém zákonu)

2) ale i 70-80 km/h v přehledných a bezpečných úsecích tam, kde dnes bez výjimky platí 50 km/h - opět to potvrzují cajti po celé republice vyhledáváním úseků s možností místní úpravy - zvýšení povolené rychlosti 

Takže znova, pro vás - bezpečně neznamená vždy dle předepsané rychlosti

loula 23.8.2006 10:01

Matně si vzpomínám,

že krátce po programu Apolla se v Americe objevily ne antiradary rušící činnost radarů, ale aktivní odpovídače, které fungovaly tak, že chytly frevenci radaru, spočítaly jakou frekvencí mají odpovědět, aby policejní radar vyhodnotil odpověď jako odraz a spočetl povolenou rychlost. Čili na desce jste si nastavil, jakou rychlost má policejní radar vyhodnotit, a jet jste mohl, jak jste chtěl. Pochopitelně to bylo okamžitě zakázaný, ale při dnešní elektronice by t mohl někdo začít vyrábět.

vita 23.8.2006 9:46

Re: Re: Drahé Vosáhlo,

Námitka?

vita 23.8.2006 9:46

Re: V neděli

A to jako víte, že toho gaunera si cajti nevšimli nebo jen "nevěříte", že si všimli?

šimon klein 23.8.2006 9:44

Re: Drahé Vosáhlo,

ne opravdu - vaše myšlení není příliš složité.....

Charlie 23.8.2006 9:43

Detektor elektromagnetický vln (DEV)

neboli jak tomu říká blb B..... "antiradar", by měl být schopný kontrolovat případný únik elektromagnetický vln z mikrovlnky.  Takže legální důvod k vlastnictví DEV je na světě !

vita 23.8.2006 9:40

Drahé Vosáhlo,

řidič má jezdit bezpečně vždy a všude, ne jen tam a tehdy, kde je měřen.

Pokud jezdí bezpečně, antiradar mu nepomůe a radaru se obávat nemusí. Pokud jezdí bezpečně jen proto, že se bojí radaru, zaplaťpámbu aspoň za to.

Když bude řidič prase vědět, kde se měří - a tedy bude vědět taky kde se neměří - pojede jako člověk jen tam, kde bude upozorněn a všude jinde co prase.

Není to příliš složité?

Prasatům se omlouvám, ještě jsem neslyšel, že by některé způsobilo havárii nadměrnou rychlostí.

ptakopysk 23.8.2006 9:37

Re: pres plnou caru do zatacky

kvůli tomu, že češi nevidí do pravý zatáčky? :o)

pb 23.8.2006 9:34

Re: demaradar

jj, za tu cenu se dá sehnat třeba slušné kladivo. To vyřadí radar dokonale ;-P

L 23.8.2006 9:32

pres plnou caru do zatacky

Vzdyt tvrdim, ze v Cesku jsou nejhorsi ridici.

L 23.8.2006 9:29

Mam podobne skusenosti

Mam podobne zkusenosti. Myslim si, ze to neni takova nahodna shoda a ze zkusenosti se silenci a blbci ma spousta z nas. Domnivam se, ze by uplne stacilo, kdyby jezdila neoznacena policejni auta a v takovych pripadech pachatele polapila.

Jina zkusenost. Tam u nas jsou zavory a dvojite koleje. Mezi ty koleje se klidne vejde i auto a vlaky mohou projizdet. Prihodilo se to, ze jiz blikala cervena svetla u zavor a zvonily zvonecky a presto nejaky spechajici ridic se snazil projet. Byl chycen mezi zavorami a musel tam stat a cekat, az ten vlak projede. Pred zavorami cekali take policajti a ja jako nahodou jsem kolem jel na kole. Povidam policajtum, ze tamhle prece jednoho maji, tak at ho chyti. Fizl, co ridil, se trochu vyklonila, aby se podival a neudelal s tim nic. Mozna poznal, ze to byl jeho kamarad taky fizl? To je otazka.

Antonín Hrbek 23.8.2006 9:26

Poznámky

1. V zákonu je slovo "používat" nikoliv "vlastnit" nebo "mít jako součást auta". Kdo mi dokáže, že pasivní detektor skutečně používám, pokud ho před kontrolou vypnu?

2. Pokud jde o "znemožňování nebo ovlivňování funkce technických prostředků používaných policií" tak pasivní detektor funkci technických prostředků používaných policií ani neznemožňuje ani neovlivňuje. Ovlivňuje však dohled policie na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, což je ovšem naprosto jiná záležitost.

3. Výklad zákona je v kompetenci soudů a ne ministerstev. Jejich názor není právně závazný. Ve "zmocňovácích" pro vydání vyhlášky není § 3 uveden. Ani v bodovém systému ani v seznamů přestupků jsem používání pasivních detektorů nenašel.

4. Jediná cesta je neplatit a po případném správním řízení se odvolat k soudu.

šimon klein 23.8.2006 9:26

pro ty, kteří s autorem nesouhlasí

ono to zní velmi vznešeně a mravně: zákon se přestupovat nesmí, antiradar k tomu svádí, kupujou si ho ti, kteří pak na neměřených místech pojedou rychle, tím přestupují zákon, což je nemravné atd. dokola...

Už tady několikrát zaznělo, že automaticky nemusím jet rychleji na neměřené trase, protože mám jednak dostatek odpovědnosti (a se mnou určitě i 99% ostatních řidičů a to 1% jsou jaxi prasata od přirození), druhak mi to i situace nedovolí: hustota provozu, deště,děr, chodců na přechodech apod. Ale je pravda, že kde to jde (a neohrožuji ostatní !), nejezdím 50, ale cca 55-60, někde - světe zboř se - i 70 ! Ono to totiž jde na mnoha místech (viz celostátní debaty o úsecích s možností navýšení povolené rychlosti) a dokonce u nás v Praze jsem si nyní, kdy houstne konečně provoz s návratem z prázdnin na normální hustotu, uvědomil (a prakticky vyzkoušel), že než část národa povinně zblbla z nového zákona, pánové od Ropidu - a tím pádem to měli určitě posvěceno od policie - ve své snaze optimalizovat tok dopravního provozu tak, aby prostě to "odsejpalo", nastavili na mnoha místech v Praze "zelenou vlnu" na optimální rychlost 60 - 70 Km/h !! - vyzkoušejte si to, jeďte na exponovaných úsecích v Praze tak, jak jste byli dosud zvyklí (tj. svižně a PŘITOM bezpečně) touto rychlostí a v určitých hodinách (ta optimalizace samozřejmě nebyla dělána pro krajní situace: noc, traffic jam, práce na silnicích, nehody apod.) projedete opravdu naráz.....takže se vůbec netěším na září, kdy na těchto úsecích budou zákonadbalí řidiči (zákon se překračovat nemá za každých okolností!) jeho dodržováním způsobovat nebezpečné zácpy....

ptakopysk 23.8.2006 9:22

medvídku, medvídku, vy sebevrahu!

to se dělá, jezdit v neděli po benešovský přeložce a myslet si že se vám nic nestane? Tam se měří rychlost na jednom profláknutým místě u bufáče Tužinka a předjíždění plný čáry se kontroluje u sjezdu na čerčany. Všude jinde můžete jet jako kanec a nic se vám nestane...

HonzaD 23.8.2006 9:20

Re: Nejen "antiradar"

No jde o to umět se vcítit do druhé strany problému . Nejlépe je si to v průběhu argumentace několikrát prohodit :-). Pro další inspiraci navrhuji si pohrát s myšlenkou namátkové kontroly  při výrobě léků, kdy by to nějaký zaměsnanec vylepšil nějakou osobní předkontrolou. Druhý zábavný pohled je, kdyby  povolený pasivní antiradar automobilky montovaly hned při výrobě povinně a bylo by to spojeno přímo s omezovačem rychlosti. Pro další pobavení  si myslím, že je výroba imitátorů radarů jednodůšší a lacinější, takže by si mohla policie pořídit určité kvantum takových kapesních vysílaček a bavit se rozsvícenými brzdovými světly u vlastníků antiradarů :-)

Boban 23.8.2006 9:18

Pokutovat rozhlas

Antiradarem je i Frekvence 1

L 23.8.2006 9:16

Byl to fizl

A mozna, ze to byl fizl. Mozna, ze vsech fizlu prezident nebo vsech fizlu futral. Kdyz me nekdo takhle silene predjizdi, tak si rikam, ze je to dalsi fizl. Ale tuhle jsem si rekl, ze to asi nebyl fsech fizlu president, protoze ten by me v obci nepredjizdle 100, ale tak 150-200.

šimon klein 23.8.2006 9:04

Re: Re: Re: K čemu je mi antiradar?

ze stejného důvodu se k tomu chystám také - rozumí se detektor radaru, nikoliv cokoliv, co by "ovlivňovalo činnost zařízení....atd., viz zákon".

Nehodlám být tupá kořist tupých lapků, jak Charlie píše.

loula 23.8.2006 9:03

Re: radar detektor

to není blbý nápad. Já bych vyráběl antiradary, aby pískaly furt, jakmile zapnete motor. Jde jenom o to, aby to řidiči neprokoukli.

PIF 23.8.2006 9:00

Re: naopak

Souhlas. Hustota výskytu radarů je příliš malá (a většinou na známých místech) a měření se dělá nárazově, takže řidič s antiradarem drtivou většinu kilometrů najezdí s pocitem, že si může dovolit více a taky si více dovoluje. Oficiální důvody pro zákaz antiradarů jsou ovšem nesmyslem, protože antiradar je pasivní zařízení.

Charlie 23.8.2006 8:59

Praha - Znojmo, jak jsem málem přišel o řidičák.

Asi 180 km, půlka dálnice, půlka nedávno rekonstruovaná silnice. Cesta tam, krásný počasí, auto Focus diesel. 

Dával jsem extra pozor na bezpečnou jízdu, a o ostatní jsem se moc nestaral. Manželka měla blok a tužku a psala. Celou cestu. Nakonec jsme to sečetli, a já "přišel" o 3 řidičáky. Naštěstí jen virtuelně.

Na zpáteční cestě, jsme tu hru hráli znova, pršelo celou cestu a já nepřišel ani o jeden bod.

jarda 23.8.2006 8:56

Re: Nejhorsi ridici

Pan asi nebzl ani na Slovensku a v Polsku

šimon klein 23.8.2006 8:56

Re: Re: I vy používáte nelegální antiradary!

musím se přidat ke Skeptikovi - R^R^R^ !

Oni ti cajti jsou už tak deformovaní, že zařízení typu "zkušenost, slušnost, cit " si ani neumějí představit.

kanár 23.8.2006 8:55

radar detektor

Radar detektor používám víc než deset let, z toho většinou v USA a Kanadě.Můj názor je že vzhledem k tomu že reaguje i na rozličná bezpečnostní zařízení bank, čerpacích stanic a obchodních středisek a tím nutí řidiče zpozornět i když nikdo rychlost neměří a tím přispívá k bezpečnosti provozu. V Kanadě je detektor zakázán např. v Ontariu, ale v Britské Kolumbii je zakázán pouze antiradar. V USA se situace liší také stát od státu. Především by v zákoně neměl být možný dvojí výklad a vše by mělo být přesně definováno. Já vím že tento zákonný paskvil je duševním potratem pana Šimonovského, který kope za KDU-ČSL a tak vím že příště budu volit proti tomuto dvoustraní.