31.5.2024 | Svátek má Kamila


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
MaP 23.8.2006 8:54

Antiradar?

Já nevím o čem se tady pořád diskutuje. Antiradar je zařízení, které zamezuje správnou funkci radaru = aktivní rušička. Něco jako pasivní antiradar by snad mohl být nějaký speciální nátěr auta či co. Krabička která zapípá, když narazí na elektromagnetické záření určité frekvence je pouhý detektor a jako takový je zakázán snad jen v pár státech USA. že si policie plete pojmy s průjmy je běžná věc, ale zaráží mě, že se toho nechytil ještě nějaký právník. Navíc podle tvrzení policie je nemožné činnost moderních radarů instalovaných v autech (na principu laseru) ovlivnit, takže proč se o tom pořád diskutuje?

šimon klein 23.8.2006 8:53

Re: Nedotažené - ale u vás

Pokud vím, nikdo se na prevenci, jako vlastnost radaru, která je antiradarem údajně znemožněna, neodvolává - jednak je u spáchaných přestupků již součástí následné represe (nikoliv prevence) a i naprosto jednotný způsob instalace radarů "v úkrytu" nemůže mít preventivní charakter (to platí pouze tam, kde je řidiči in advance oznámeno, že vjíždí do úseku měřeného radarem). Takže Vaše konkluze neplatí.

A k tomu, co "můžou cajti říct":

Neplatí nutně, že řidič v úseku bez signálu radaru jezdí nebezpečněji, vono co to je? - absurdum: pojede-li v protisměru, nedá-li přednost chodcům apod.,asi to nebude následkem absence radaru a na druhou stranu - může jet v mezích povolené rychlosti, že. Takže se asi myslí rychleji a to dokonce tak, že to bude ohrožovat ostatní okolo. Tomu ale může bránit řada okolností: stupeň ucpanosti silnice, její povrch, počasí, ale především: pocit zodpovědnosti drtivé většiny řidičů, protože to většinou nejsou zas tak velcí hajzlové (jinak by těch mrtvých bylo o několik řádů víc)- hovořím o nebezpečnosti jejich konání, nikoliv o tom, že někde pojedou o 5 km/hod. rychleji, než to přikazuje místní zhusta nesmyslné značení (což potvrzují i celorepublikové debaty o tom, která že to omezení se budou s velkým humbukem zmírňovat).

Takže to je pouze účelový argument cajtů. který je také usvědčuje, že jim jde o kasírování a nikoliv prioritně o bezpečnost.

jaryn 23.8.2006 8:46

Re: Kecáš !

R^R^R^

jaryn 23.8.2006 8:45

Re: Re: V neděli

Ty tele, tak proč se naše skvělá policie nezaměří právě na takové, a buzeruje mnohem častěji slušně jezdící řidiče?

Skepticus Maximus 23.8.2006 8:45

Re: Re: I vy používáte nelegální antiradary!

R^

Charlie 23.8.2006 8:42

Kecáš !

Nevíš a předvídáš to co se ti hodí do tvé přizdisráčské ideologie.

jaryn 23.8.2006 8:41

Re: V neděli

R^ Pěkně jsi to napsal. Já jsem takový lotr, že ve dvě ráno jezdím v obci 65 km/h, a na třicítce běžně 40. Najezdím ročně kolem 70 000 km a tak uvažuji že do toho detekčního zařízeni halt budu muset investovat. Pěkný den.

Charlie 23.8.2006 8:40

Re: Re: K čemu je mi antiradar?

Já. 

Abych jezdil pomalu tam, kde je to nesmysl, (zapomenutá značka) a kde proto čihají  lapkové s radarem.

Kovboj 23.8.2006 8:38

Re: I vy používáte nelegální antiradary!

Celá adresa je http://kovboj.bloguje.cz/379764-pravda-o-antiradarech-vypis-zakazanych-typu-antiradaru.php, nějak mi to pomršilo odkaz :-(

Kovboj 23.8.2006 8:37

I vy používáte nelegální antiradary!

Možná si myslíte, že antiradary nejsou váš problém. Hluboký omyl, používá je (a ovlivňuje tak kontrolní činnost policie) každý! Více na http://kovboj.bloguje.cz

;-D

Charlie 23.8.2006 8:35

pres plnou caru do zatacky

Přijde na to jaká je to zatáčka. Do levé zatáčky vidím, tak není důvod nepředjet, zvlášť když mám tím kratší cestu než ten předjížděný. S pravotočivou zatáčkou je to jinak.

JHD 23.8.2006 8:35

Re: V neděli

Právě ten co tě málem smetl určitě antiradar používá nebo si ho koupí !!!

jasan 23.8.2006 8:31

Re: Nejhorsi ridici

pan asi nikdy nebyl v Italii.....

Charlie 23.8.2006 8:31

Re: Přítpmnost "antiradaru" v autě.

Teď nevím, je ten geniální jurista Bublan nebo Bambas ? Nějak se mi ti čeští géniové pletou.

Medvídek 23.8.2006 8:31

V neděli

mně málem zabilo jedno neskutečné hovado. Jel jsem po tříproudé silnici, v mém směru jen jeden pruh, oddělení dvojitou plnou čárou. Proti mně dva pruhy, oddělené od sebe přerušovanou. Jelo proti mně auto, v tom pruhu blíže ke mně, z jeho pohledu v levém. Těsně za ním jelo další a najednou ho začalo předjíždět a to tak že zleva, tedy přejelo dvojitou plnou a vlítlo do protisměru - tedy do mého pruhu. Natlačil jsem se k příkopu co nejvíc jsem mohl a ten předjížděný viděl co se děje a taky trochu uhnul takže jsme se minuli zrcátkama asi o milimetr. Kousek dál jsem musel na chvíli zastavit, udělalo se mi špatně. Doufal jsem že ho chytí aspoň za rychlost, protože kousek dál policajti v jeho směru měřili a on to kalil odhadem tak 120. Ale moc tomu nevěřím, spravedlnost dopravních policistů je opravdu slepá.

Jde o to, že na takovéhle gaunery se policie zvysoka vykašle a ještě jim možná zamává.   Budou buzerovat ty, co pojedou na rovném prázdém a přehledném úseku 92-95 nebo v lékárně mají o měsíc prošlý flastr. Takže antiradar sice nepoužívám a používat nebudu, jsem na to moc velký srab. Ale toho kdo jej používá, chápu.

Hanyz01 23.8.2006 8:30

Re: naopak

R^ ale p. Vosáhlo je zřejmě natolik liberální, že se blíží až k anarchii..no až mu nějaký blbec rychlou jízdou zabije ženu a děti, jsem zvědav, co nám tu p. Vosáhlo napíše o bezpečnosti provozu...;-€

L 23.8.2006 8:30

Nejhorsi ridici

Podle mych zkusenosti jsou v Cesku jedni z nejhorsich ridicu v EU. Chybi jim proste zdravy rozum. To, ze sam vsech fizlu prezident jezdi 190 nesvedci o dobrem psychickem stavu. Podstatnejsi je, ze v Cesku se predjizdi pres plnou caru do zatacky a provadeji se podobne zhovadilosti. Podstatne by bylo, kdyby se uz konecne zacaly temto blaznum brat ridicaky.

Charlie 23.8.2006 8:25

Re: demaradar

Hoď sem link ! V

Charlie 23.8.2006 8:23

Přítpmnost "antiradaru" v autě.

Když si detektor elektromanetických vln objednám, a pošta mi ho doveze, pak musi být podle geniálního juristy Bublana potrestán pokutou řidič pošťáckého auta. Nebo snad i ředitelství pošt ?

tony 23.8.2006 8:20

naopak

Antiradar svádí k rychlejší jízdě mimo měřená místa a zpomalení na měřených místech,  nač by jinak byl? Ostatní v článku i reakcích je pouhé okecávání.

roman 23.8.2006 8:19

Re: K čemu je mi antiradar?

Souhlas, ať zvedne ruku ten, kdo si antiradar pořídil proto, aby jezdil pomalu.

bitaxe 23.8.2006 8:19

Re: Re: Re: K čemu je mi antiradar?

Vyvozovat z toho že policajti volají do rádia o umístění radaru to že se snaží o bezpečnost je dost idealistické. Mnohem spíš jim jde o to aby v jejich falešných hláškách bylo podobné reálné varování od řidičů zasuto a případně aby ti kdo jedou hlášeným úsekem ztratili důvěru v podobná hlášení.

loula 23.8.2006 8:05

Re: Re: K čemu je mi antiradar?

Nebyl bych tak na policajty zlý a nepodezíral bych je z toho, že jejich jediným smyslem je tahat prachy z kapes řidičů. Zaznamenal jsem informaci, že sami policajti posílají do rozhlasu fingované zprávy o umístění radarů s cílem dosáhnout toho, že v těchto úsecích řidiči pojedou opatrněji, i když nemohou být chyceni. A pochopitelně k tomu vybírají nebezpečné úseky. Čili ono to bude někde uprostřed.

Richard 23.8.2006 8:03

Vosáhlo,

Ty seš ale vůl, to je logika jako od politruka.

Ales 23.8.2006 7:58

Re: demaradar

To je sice hezké, ale vytvoříte tak neschválené vysílací zařízení a porušíte tak ještě další zákony. Postihy jsou v tomto případě daleko tvrdší, soudu se potom nevyhnete.

rock 23.8.2006 7:58

Já bych napařil pokutu každému řidiči

Tím, že jede předpisově, přece přímo znemožňuje policistům nachytat ho při přestupku ...

hejhula 23.8.2006 7:43

Re: K čemu je mi antiradar?

Nemorální je především měřit rychlost na zcela přehledných a bezpečných úsecích nejlépe se zapomenutou omezující značkou schovaný někde pod maskovací sítí a ještě drze tvrdit, že mi jde jen a pouze o zvýšení bezpečnosti a prevenci (nebo jste je někdy viděl někde jinde?). Podle Bambasovi logiky, je protizákonné používat i rádio, telefon, oči (dají li se zařadit mezi technické prostředky), vysílačky, protijedoucí vozidla a vše další co může dopředu upozornit na strážce bezpečnosti, kteří si potřebují zlepšit rozpočet (jak soukromí, tak veřejný). To že vlastním pasivní detektor ještě neznamená, že jezdím jako prase (na rozdíl od všech kašparů, kteří se nám snaží tvrdit, že NIKDY neudělali žádný přestupek jsem za cca 20 let každodenního ježdění nezpůsobil žádnou nehodu a přesto sponzoruji bourače mastným povinným ručením), ale třeba jen to, že nechci jezdit s očima přilepenýma na tachometr (což mi přijde rozhodně nebezpečnější), jestli náhodou někde nejedu o 10km více, než bych podle našeho "dokonalého" dopravního značení měl. Pozn.: o městské policii (osobně znám několik opakovaně trestaných městských policistů, jistě dopravních expertů), která již také smí mimo jiné měřit ,se dokonalý zákon vůbec nezmiňuje, tak zde lze teoreticky použít i aktivní rušiče .

Lone Star 23.8.2006 6:48

Funkci radaru ovlivňuje...

Funkci radaru principiálně ovlivňuje i samotné auto - protože na základě interakce mezi paprskem radaru a autem dojde ke změně stavu radaru (= ukáže naměřenou rychlost). Zakážeme auta?

Zdeněk 23.8.2006 6:45

Uhodil jsi

hlavičkou o hřebíček Jakube. Naprosto s tebou souhlasím.

loula 23.8.2006 6:25

Souhlasím s tím,

že pasivní antiradar nesplňuje definici zakázaného zařízení. Nesouhlasím ale s tím, že přispívá k bezpečnosti. Ano, pokud upozorní, že je nablízku radar a řidič zpomalí, tak v tomto konkrétním případě opravdu přispěje k bezpečnosti. Ale na druhou stranu řidič v přesvědčení, že jej antiradar včas upozorní na policajty, si přestaně dělat starost o nějaké dodržování rychlosti obecně a tím se naopak bezpečnost snižuje.