27.4.2024 | Svátek má Jaroslav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
šimon klein 23.8.2006 11:11

Re: Re: Re: Re: Re: Drahé Vosáhlo,

samozřejmě, že o tom rozhodne řidič, neboť jenom on - a žádný úřad - v daném okamžiku na daném místě a v dané dopravní situaci vyhodnotí, zda si může dovolit jet o něco rychleji, než je místně přikázáno - kdo jiný ?? A je to tak naprosto vždycky (a u blbců to má fatální následky) - vy snad při řízení si necháváte napovídat ?

Uvědomte si, že zde netvoříme žádné psané pravidlo, pouze jsem reagoval na kategoričnost tvrzení vity, se kterým polemizuji a se kterým vy souhlasíte - toť vše. Je to tak složité pochopit ??

Dag Badman 23.8.2006 12:06

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drahé Vosáhlo,

vy opravdu vždy počítáte s tím, že adheze vašich pneumatik při mírné změně povrchu vozovky může být jiná? Tak to vám gratuluji, možná byste mohl jezdit nějakou rallye, ale na silnici bych vás moc potkávat nechtěl.

šimon klein 23.8.2006 12:26

no, já si i pásek u kalhot jistím kšandama...

ale pokud vy si neuvědomujete, že to děláte také - v rámci "přizpůsobení jizdy stavu vozovky a momentální dopravní situaci" ( protože např. za náledí i povolená třicítka může být nebezpečná), tak chci doufat, že vás nepotkávám já.......

a osobně mi ta nikterak výjimečná prozíravost pomohla k tomu, že během ujetých cca 1,2 Mio km jsem měl pouze dvě malé strkačky v koloně v Praze, když jsem se "kochal".

Dag Badman 23.8.2006 12:32

Re: no, já si i pásek u kalhot jistím kšandama...

jenomže ta dopravní značka může omezovat rychlost právě v situaci, kdy změna jízdních vlastností není postřehnutelná.

Jiří K. 23.8.2006 13:01

Re: Re: no, já si i pásek u kalhot jistím kšandama...

Pak by ovšem byla na místě spíše výstražná značka a není potřeba buzerovat omezením rychlosti. 

Šimon má pravdu - pokud neumíte (nebo nevíte co to je) jezdit takovým způsobem, abyste byl schopen vozidlo vždy zvládnout tím způsobem, že umíte přizpůsobit rychlost vozidla stavu a povaze vozovky, stavu vozidla, dopravní situace, vzdálenosti na jakou máte rozhled a svým schopnostem a potřebujete, aby to za Vás někdo řešil omezováním rychlosti (pomocí paragrafů zákona nebo dopravními značkami), pak nemáte v silničním provozu co dělat.

A já doufám, že se s Vámi a Vám podobnými šoféry na heslo (tedy přesněji řečeno šoféry na úřední zákaz) budu na silnicích potkávat co nejméně.

Dag Badman 23.8.2006 13:05

Re: Re: Re: no, já si i pásek u kalhot jistím kšandama...

to byl jenom příklad, určitě dokážete vymyslet inteligentnější. A těch řidičů, kteří za všech okolností dokážou přizpůsobit rychlost vozidla stavu a povaze vozovky a dopravní situaci jsou plné hřbitovy. Občas s sebou bohužel stihnou vzít i ty ostatní.

šimon klein 23.8.2006 13:20

Re: Re: Re: Re: no, já si i pásek u kalhot jistím kšandama...

omyl - ty hřbitovy jsou plné právě těch, kteří to neuměli.....ti druzí, ti to prostě dokáží za všech okolností - musej, jinak......vy snad promlouváte ze záhrobí??

Jiří K. 23.8.2006 13:56

To si ovšem náramně odporujete, Dagi Badmane!

Právě ta skutečnost, že skončili na hřbitově svědčí o tom, že za všech okolností tu rychlost nepřizpůsobili a vozidlo zvládnout nedokázali. O takových šoférech jsem ovšem nepsal.

Jste poněkud na štíru s logikou.

Dag Badman 23.8.2006 13:57

Re: To si ovšem náramně odporujete, Dagi Badmane!

dobře, jsou plné těch, kteří si to mysleli. Spokojenost?

šimon klein 23.8.2006 14:02

lépe:

mysleli a neuměli.....na rozdíl od těch, jako my - Vy, já, jiříK - mysleli ale uměli...... 

Dag Badman 23.8.2006 14:08

Re: lépe:

kdepak, já se mezi ně neřadím. Obávám se, že jsem i poměrně mizerný řidič a tak se snažím dodržovat předpisy i tam, kde mi není jasný důvod, protože předpokládám, že ta značka, co tam je, nějaký důvod (mně skrytý) má.

tony b 23.8.2006 15:36

Re: Re: lépe:

Obávám se, že jste všichni vedle. Dodržování předpisů ještě nikdy nezamezilo nehodě. Důvod je ten, že lidé páchají i v malých rychlostech banální přestupky a tyto bych postihoval - "myškování" spěchačů ve dvou pruzích, které nebezpečně zkracuje bezpečnou brzdnou vzdálenost - viz hromadky běžné na všech okruzích; neumožnění předjetí "předpisáři" - nutí spěchače dělat krkolomné kousky (nic to nestojí, stačí uhnout); naprostá bezohlednost některých chodců hraničící s pokusem o sebevraždu; naprostá bezohlednost některých řidičů hraničící s pokusem o vraždu; nepoužívání směrových světel; jízda "na prdeli" jiného auta; zbytečně pomalá jízda v místech, kde to není nutné. A na závěr: každý je odpovědný sám za sebe a také za ty druhé. A protože policie tyto vyjmenované přestupky špatně dokazuje a zabývá se jimi až v případě nehody, je jejich "měření povolené rychlosti" jen nechutným vykazováním nějaké činnosti, která s bezpečností nemá skutečně nic společného. Kdepak jsou ti strážci pořádku, když vás ve frontě předjede grázlík v BMW přes plnou čáru a po tramvajovém pásu? Když vás v tom samém příkladu "hupne" před čumák nějakej nedočlavec? Když jedete za někým, kdo ani jednou nedal směrovky a vy tudíž (a všichni okolo) nevíte, kam vlastně jede? K čemu jsou všechny ostatní předpisy úzce s dopravou související, když je vlastně nikdo nekontroluje? A tak fandím antiradarům, protože na tohle jejich jednoduché "pelešení" ve službě zvysoka...

Jiří K. 23.8.2006 15:46

Nemusí mít žádný důvod, nevěřte dopravnímu značení, věřte jenom sobě.

Znám bohužel spoustu případů, kde je na širokém, dlouhém a dostatečně přehledném úseku vozovky naprosto zbytečně a nesmyslně zakázáno (nebo znemožněno) předjíždění značkou a ještě dvojitou plnou čárou (nebo tím šikmým šrafováním pokud je tam např. odbočka). Přitom je tam předjíždění naprosto bezpečné, což mám empiricky ověřeno deseti - dvaceti lety prakticky každodenního ježdění touto trasou. (Mnohdy dokonce jde o nejširší, nejdelší a nejpřehlednější místo pro předjetí za celou trasu!)

Naopak kousek vedle pak máte úseky, kde přerušovaná čára k předjíždění takřka vybízí a přitom za nepřehledným horizontem může být schován protijedoucí osobní automobil doslova pár desítek metrů před vámi. Pokud mi nevěříte, rád Vás pozvu na naučnou stezku po E 55 a okolních jihočeských silnicích všech kategorií.

Ne, po cca 35 letech za volantem po českých silnicích nevěřím (a tedy neřídím se jím ani příliš) stávajícímu dopravnímu dopravnímu značení. Zejména to vodorovné považuji spíše za svérázný nahodilý a nelogický výtvor jakési podivné sorty silničních sprejerů, který s bezpečností silničního provozu prakticky nemá nic společného. Spoléhám hlavně na vlastní oči, vlastní mozek a vlastní zkušenosti a jak vidno se mi to vyplácí.

Rozbít si hubu ani auto na silnici opravdu v žádném případě nehodlám, což ale neznamená, že se musím na všech úsecích našich silnic plížit devadesátkou a že nemohu předjet traktor, Avii nebo okloboukovaného strejdu ve Š-120 přes plnou čáru tam, kde je to naprosto bezpečné. Obzvláště, je li to na trase, kterou velice dobře znám, neboť tam jezdím každý den již celá léta.

Ideální by bylo, mít možnost se u soudu obhájit proti postihu za přestupek spáchaný nerespektováním nesmyslného dopravního značení, například těch plných čar - tam kde nemají smysl. Ještě lepší by ovšem bylo, kdyby to dopravní značení bylo v pořádku a logicky provedené a umístěné. Zatím není.

VLK 23.8.2006 15:14

Re: lépe:

Skutecne? Myslite? Ja si to o vas nemyslim. Zkuste si to nekdy rict: Nemyslim!

Vase sebevedomi mne fascinuje. A kdyz si to srovnam s kazdodenni situaci na nasich dopravnich komunikacich, tak mi zacina nahanet hruzu. Ne, nejezdim vsude stoprocentne predpisove, nejezdim vsude bezpecne. Vim, ze mnozi ridici dokazou jezdit desetkrat lip nez ja. Ale desim se tech, co si mysli, ze jezdi stoprocentne.

Kdy naposledy jste si uvedomil, ze to, jak jste prave jel by mohlo byt nebezpecne? Ale poctive. U mne to bylo vcera, kdyz jsem ppredjizdel stroj na sekani travy podel cesty. Ano, zacinala tam plna cara, ale jet dva kilometry rychlosti 5 km/h s kolonou triceti aut za sebou? Uvedomil jsem si, ze kdybych jel v protismeru z tech zatacek, mel bych problem s brzdenim. No, tak kde vy?

šimon klein 23.8.2006 15:50

Re: Re: lépe:

ale Vlku - kde píšu, že jezdím na 100% ?? co mi to podsouváte? - jestliže kdokoliv z nás na tom krchově neleží, tak opravdu umí - i Vy ! Ale asi jsme to měl rozvést: umí se poučit právě z chyb jak svých tak cizích a hlavně - umí je on-line korigovat, pokud to je třeba. jinak - bychom tady nebyli.

A právě vědomí toho, že jsem chybující mě koriguje v tom, že ač ne vždy jezdím dle předpisů o max. rychlosti, bojím se a koriguji sebe. Nic jiného neděláte ani Vy - takže - také umíte, jinak mi píšete ze záhrobí. to není žádné hypertrofované sebevědomí, to je realita.

A kdy jsem naposled něco zmastil tak, že jsem jel nebezpečně? - za poslední týden dvakrát: jednou to byla nedohoda s picyklistou, kterého jsem patrně trochu omezil (prakticky totožná situace s Vaší - plná čára atd.) a podruhé jsem měl dojem, že to předjíždění jsme si mohl začít poněkud dříve (nikoho jsem sice nejen neohrozil, ani neomezil, ale spěch nebyl na místě abylo to předpisové, leč malinko za mojí, obvykle dost pohodovou jízdou - alespoň to o mé jízdě říkají druzí )- tohle nebyl můj styl anebo vůbec nepředjíždět. Takže si vyčítám i zbytečné excesy, ač nebyly nebezpečné - jsem už starší člověk.

Ale všímejte si, že to nebylo v otázce překročení rychlosti, o které je článek (nic jiného radary neměří). mimochodem při tom předjíždění to bylo za hranicí povolené rychlosti, ale bylo to na rovné silnici, kde já jel nejpomaleji (soudím dle toho, že jsem se nechal strhnout k předjetí jakéhosi vehiklu poté, co ho asi 3 km předjížděli prakticky všichni, co mě dojeli cestou), takže nemám pocit, že bych někoho samotnou rychlostí ohrozil.

Mard 23.8.2006 10:11

Re: Re: Re: Drahé Vosáhlo,

Jste jednoduchý člověk. Představujete si vše černé nebo bílé. Ve skutečnosti se může měřit na různých frekvencích nebo pomocí odrazu laserového pulzu, to znamená že nejde o jakousi absolutní věc, ale jen řešení pro některé případy. Navíc, detektor opravdu detekuje i jiné druhy ELM energií, například při rušení silných el. motorů, atd. Tudíž pak jede ten "ve vašich očích lump" častěji pomaleji než by musel. Osobně se domnívám, že je to součást lidských práv nědět, zda je člověk odposloucháván nebo měřen, i když se to nelíbí takovým lidem jako jste vy. Pro vysvětlenou, sám detektor radaru nemám, za poslední 4 roky najezdím ročne cca 50-60 tis. km po Evropě a pokutu za rychlou jízdu jsem neplatil asi 15 let.

Antonín Hrbek 23.8.2006 10:38

Re: Re: Re: Re: Drahé Vosáhlo,

Pokud používáte nějakou trasu vícekrát, tak při zapnutém detektoru zjistíte, kde jsou silné zdroje ELM záření a pak již na ně nereagujete. Tak například je to spolehlivě při sjezdu D1 do Prahy a v oblasti Svobodné Evropy se může detektor zbláznit.

Antonín Hrbek 23.8.2006 10:41

Re: Re: Re: Re: Re: Drahé Vosáhlo,

PS: Jaká je zákonitá ochrana před ELM? U mikrovlnky je to např. zákonem předpsáno, ale co u jiných zdrojů, které mohou mít vliv na zdraví? Ohrožuje policejní radar mé zdraví?

řitič 23.8.2006 13:51

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Drahé Vosáhlo,

A co ten laser? Nemůže poškodit sítnici?

vita 23.8.2006 11:04

Re: Re: Re: Re: Drahé Vosáhlo,

Máte pravdu.

Jsem jednoduchý člověk. Mám celkem jednoduchá přání - jedním z nich je nebýt zabit či zmrzačen nějakým hovadem za volantem.

Vím, že následky srážky s pohybujícím se tělesem dost závisí na vzájemné rychlosti.

Ano, jsem opravdu jednoduchý člověk... A co s tím chcete dělat? Uspořádat na nás parfosní hon?

Karel 23.8.2006 11:57

Re: Re: Re: Re: Re: Drahé Vosáhlo,

Tak zakaž papalášským kočím sedat za volant a problém 1. máš vyřešen!

Karel 23.8.2006 11:55

Re: Drahé Vosáhlo,

Jo, za volantem je prasat dost, možná i 10%, problém spočívá také v tom, že vozidla policie a novodobých papalášů kočíruje prasat asi 95%. A tato prasata jsou nepostižitelná.  Navíc "Bimbasovi hoši" umí otevřít skládací značky na dálnici (D1 - asi 160 km, D2 - asi 3. km), tím omezí bezdůvodně rychlost až na 40 km/h a měří a měří.... To se to potom kasíruje, ale chápu: nenažraný stát pod vedením levé lůzy musí mít prachy na podplácení netáhel "mobilným", "pastelkovným" a nevím čím ještě.....

PetrN 23.8.2006 14:20

Re: Re: Drahé Vosáhlo,

Kecáš, Karle. Na D1 jezdím min. 1 x týdně Brno-Praha a zpět a vím, že policajti nestáhnou rychlost na 40, aby tam měřili, ale měří někde dříve na místě, kde žádná omezení nejsou (tedy max. povolená rychlost je 130) a omezení je až v místech, kde auta zastavují a kasírují. Takže LŽEŠ!;-O

hejhula 24.8.2006 8:10

Re: Re: Re: Drahé Vosáhlo,

Na omezeních, kde se pracuje,  se sníženou rychlostí měří občas také, takže bych nikoho neobviňoval ze LHANÍ, když nemám 100% jistotu, to je styl Paroubka...

Antonín Hrbek 23.8.2006 9:26

Poznámky

1. V zákonu je slovo "používat" nikoliv "vlastnit" nebo "mít jako součást auta". Kdo mi dokáže, že pasivní detektor skutečně používám, pokud ho před kontrolou vypnu?

2. Pokud jde o "znemožňování nebo ovlivňování funkce technických prostředků používaných policií" tak pasivní detektor funkci technických prostředků používaných policií ani neznemožňuje ani neovlivňuje. Ovlivňuje však dohled policie na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích, což je ovšem naprosto jiná záležitost.

3. Výklad zákona je v kompetenci soudů a ne ministerstev. Jejich názor není právně závazný. Ve "zmocňovácích" pro vydání vyhlášky není § 3 uveden. Ani v bodovém systému ani v seznamů přestupků jsem používání pasivních detektorů nenašel.

4. Jediná cesta je neplatit a po případném správním řízení se odvolat k soudu.

trouba 23.8.2006 10:28

Re: Poznámky

ad 4: přesně takhle to říkal ten blbec bambas. podle NICH do tý definice v zákonu patří i pasivní antiradary, takže je budou pokutovat. a jestli si někdo náhodou myslí, že nemaj pravdu, tak je může dát k soudu. trošku mi to připomnělo kauzu s pokutováním řidičů tramvají v praze, kde se ukázalo, že pan Bambas jako správný velitel dopravní policie nezná předpisy, jeho názory nemají žádnou oporu v zákonech a používá pojmy, které zákon ani nezná...

aljav 23.8.2006 11:07

Re: Poznámky

pokud budeš jezdit podle předpisů, uznávám že na pár úsecích jsou nesmyslné, tak nepotřebuješ mít antiradar a ani je tady obhajovat. A o tom to je.

JM 25.8.2006 22:07

Re: Re: Poznámky

nepotřebuješ=nesmíš mít?

šimon klein 23.8.2006 9:26

pro ty, kteří s autorem nesouhlasí

ono to zní velmi vznešeně a mravně: zákon se přestupovat nesmí, antiradar k tomu svádí, kupujou si ho ti, kteří pak na neměřených místech pojedou rychle, tím přestupují zákon, což je nemravné atd. dokola...

Už tady několikrát zaznělo, že automaticky nemusím jet rychleji na neměřené trase, protože mám jednak dostatek odpovědnosti (a se mnou určitě i 99% ostatních řidičů a to 1% jsou jaxi prasata od přirození), druhak mi to i situace nedovolí: hustota provozu, deště,děr, chodců na přechodech apod. Ale je pravda, že kde to jde (a neohrožuji ostatní !), nejezdím 50, ale cca 55-60, někde - světe zboř se - i 70 ! Ono to totiž jde na mnoha místech (viz celostátní debaty o úsecích s možností navýšení povolené rychlosti) a dokonce u nás v Praze jsem si nyní, kdy houstne konečně provoz s návratem z prázdnin na normální hustotu, uvědomil (a prakticky vyzkoušel), že než část národa povinně zblbla z nového zákona, pánové od Ropidu - a tím pádem to měli určitě posvěceno od policie - ve své snaze optimalizovat tok dopravního provozu tak, aby prostě to "odsejpalo", nastavili na mnoha místech v Praze "zelenou vlnu" na optimální rychlost 60 - 70 Km/h !! - vyzkoušejte si to, jeďte na exponovaných úsecích v Praze tak, jak jste byli dosud zvyklí (tj. svižně a PŘITOM bezpečně) touto rychlostí a v určitých hodinách (ta optimalizace samozřejmě nebyla dělána pro krajní situace: noc, traffic jam, práce na silnicích, nehody apod.) projedete opravdu naráz.....takže se vůbec netěším na září, kdy na těchto úsecích budou zákonadbalí řidiči (zákon se překračovat nemá za každých okolností!) jeho dodržováním způsobovat nebezpečné zácpy....

Boban 23.8.2006 9:18

Pokutovat rozhlas

Antiradarem je i Frekvence 1