9.5.2024 | Svátek má Ctibor


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Čenda Krchov 23.8.2006 20:36

A jdu si ho koupit...

Tak jsem si prošel celou diskusi, některé názory zajímavé, některé podnětné a některé blbé, jako vždy. Takže si jdu hned toho BEL995 objednat (přes internet v USA stojí cca 250 bucků). Má rychlý procesor, umí zúžené Ka pásmo a vidí i laser na na 905 nm. Ať mi někdo dokáže k čemu to je, já s tím otvírám vrata od garáže, že?

Kocour Mikeš 23.8.2006 20:27

Re: Autorovi

Souhlas s Václavem. Antiradary do auta prostě nepatří, o tom se nedá diskutovat.

Je to podobné, jako kdyby někdo měl v autě detektor lokalizující policejní hlídku při kontrole alkoholu v krvi. V pohodě by si vykropil makovici a místo objel nebo se vrátil...celkem pohoda......

Jiná věc ovšem je stupidně nastavený ceník pokut, měření na přehledných místech..prostě celá policejní buzerace...to je pouze státem prováděná šikana....

Jakub Vosáhlo (mongol) 23.8.2006 19:39

Re: Autorovi

Třeba k tomu, aby si pohlídal, aby mu přímo před radarem trochu nespadla noha na plyn a nesebrali mu řidičák za to, že na padesátce jel třeba 61.

Mysch 23.8.2006 19:26

takze na porazku

jsou vsichni zakonodarci sveta s vyjimkou nemeckych?

Charlie 23.8.2006 19:21

Naprostý souhlas

Když na dálnici nečumím bez přestávky na tacho, (a tím pádem nesleduji provoz), tak se lehce přehopnu přes těch 130.   Blbost našich bohorovných zákonodárců to je už na nucenou porážku. To je horší než červenka.

jonáš 23.8.2006 19:14

Re: No, jonáši, abych pravdu řek, už o tom dost vážně přemýšlím.

Vůbec neváhejte, někde je stránka kde sbíraj podněty a už jsou některý zrealizovaný -- on ten ouředník z magisrátu zrovna tama nejezdí, tak o tom většinou ani neví.

Flasi 23.8.2006 19:03

Re: A ještě

Ale to jenom spravni rizeni. K soudu uz budu muset, ze?

Flasi 23.8.2006 18:56

Re: Ale kdepak sdílet ministerský výklad.

Netvrdim, ze obecni urad je podrizen ministerstvu. Jenom tvrdim, ze prijmout vyklad na kterem se shodla dve ministerstva je pro daneho urednika zdaleka nejjednodussi zpusob preziti. Kazdy urednik se predevsim jisti, vlastni iniciativa je az nekde hodne vzadu. Tedy mluvim o pripadu, kdy neni na vysledku sveho rozhodnuti primo ci neprimo zainteresovan.

Oteplovač 23.8.2006 18:52

Nevěřícný údiv

Jsem šokován z toho, kolik lidí si vážně myslí, že v netotalitní společnosti lze zakázat jakýkoliv pasivní detektor čehokoliv a dále, že je to potřebné. Pokud si tohle myslí zhruba polovina lidí, jak to odhaduji, pak nemáme žádnou naději.

jaryn 23.8.2006 18:43

Re: Jako vždy když se diskutuje o dopravních předpisech

Děkuji za kvalitní příspěvek a s radostí podepisuji.R^

Jiří K. 23.8.2006 18:04

No, jonáši, abych pravdu řek, už o tom dost vážně přemýšlím.

A prsty nad klávesami mě svrbí čím dál víc. Ba i fotodokumentaci těch nesmyslně značených bezpečných (a nebo naopak neznačených nebezpečných) úseků si začínám připravovat.

Jenom si nejsem jist, zda to má význam a šanci, zda nedopadnu jako ten co jezdil na Rozinantě.;-)

Boj s blbostí je jak známo těžký, přetěžký. Vždyť je to proti obrovské přesile. I když Werich říkal, že se nemá nikdy vzdávat. Uvidíme.

Klokan 23.8.2006 18:03

Jako vždy když se diskutuje o dopravních předpisech

rozdělilo se osazenstvo na svaté, kteří nikdy předpisy neporušuji, a případnou pokutu za překročení limitu o jeden km/hod. platí s nadšením a ještě si k tomu dobrovolně přidají deset zdrávasů, a ostatní bezohledná hovada a piráty, kteří si pro ukojení svých vražedných choutek pořizují antiradary, aby přitom nepřišli o body nebo řidičáky

Troufám si tvrdit, že 95% řidičů nepatří ani do jedné skupiny. Typický majitel antiradaru bude člověk, který ročně najezdí spoustu kilometrů, možná je to i profesionál, který by s papíry přišel i o chleba, a který se nechce nechat na silnici zabít, ale ani šikanovat od PČR/MP za překročení rychlosti o pár kilometrů. Protože policie je na skutečné piráty bezmocná a nehodlá kvůli nim plýtvat přídělovým benzínem, je cílovou skupinou dopraváků právě relativně slušný řidič, který se ale na přehledném úseku zapomene a trochu víc sešlápne plyn.  Antiradar v jeho autě ale snižuje produktivitu práce hlídky, proto to strašení statisícovou pokutou, která nemá v zákoně žádnou oporu.

Jiří K. 23.8.2006 17:52

Jak na to Petře? Vždyť je to docela jednoduché.

Zvýšit a nebo rovnou zrušit ( mimo obec ) rychlostní limity a začít tvrdě postihovat ( a evidovat) ty řidiče, kteří něco opravdu provedou - tedy nezvládnou vozidlo a havarují nebo jinak způsobí kolizi či krizovou situaci.

Šimonovský se ovšem vydal opačným směrem, viníci nehod ho vůbec nezajímají (pokud tedy nedojde ke zranění a způsobí škodu nižší než 50 tisíc, což je hranice, pod kterou se vejde možná 50 % všech osobních vozidel v ČR registrovaných) a přestává je postihovat i evidovat, naopak proti těm co nic nezavinili, jenom cosi přestoupili, ovšem likvidačním způsobem přitvrdil. Logiku to nemá, je to ale "opatření".

Ať stanovíte limity jakkoliv, vždy budou pro část řidičů, jejich schopnosti či vozidla nebezpečně vysoké a pro jinou část řidičů a jejich schopnosti, zkušenosti či vozidla nesmyslně a zbytečně nízké. Vyšší rychlostní limit přece neznamená, že tak musí jet každý, vždy a všude, za jakýchkoliv okolností.

Bezpečnosti silničního provozu nedosáhnete zavedením jakéhokoliv limitu rychlosti. A už vůbec ne radarovými kontrolami jeho dodržování na úsecích, které se na to policistům hodí, protože tam mají místo, kam lze skrytě postavit auto s radarem a někde o kousek dál je plac, kde lze vozidla bezpečně stavět a kasírovat, aniž by jim mohla před tím někam odbočit. Prakticky vždy jde o místa, která jsou bezpečná a přehledná, takže tam řidiči limit logicky častěji překračují.

To není prevence a dohled nad bezpečností silničního provozu, to je pouze nekompetentní, byť tradiční a často praktikovaná buzerace řidičů, která vytváří falešný dojem, že se pro bezpečnost na silnicích něco opravdu dělá. Nedělá, naopak se tím odvádí pozornost od skutečného řešení problému. 

vita 23.8.2006 17:43

Re: Re: Všem kdož nadávají do prasat

Tuhle jedno machrovalo před kočkou v Lamborghini.

Ani moc dlouho ne - a skončilo řádně ogrilované. Ta kočka bohužel taky...

Kdo s prasetem zachází...

Václav 23.8.2006 17:34

Re: Re: Autorovi

Pozor, neplést si svobodu s anarchií.

AAA 23.8.2006 17:34

Re: Autor je dalším důkazem vyčůranejch čecháčků.

Vlastnil jste takovou stanici? Nebo mate nejaky odkaz kolik takovych broadcasteru slo do bane? Ja bych rekl ze treba v Americe berou svoje dodatky ustavy o svobode projevu celkem vazne :)

Hans 23.8.2006 17:27

Právě jsem se vrátil z Řecka a poslal bych tam na vychování všechny naše dopravní policisty. Kdo tam byl ví o čem píši.

jonáš 23.8.2006 17:22

Re: No vida!

Fajn, máte-li tento dojem, obraťte se na svého voleného zastupitele s podnětem na změnu zákona nebo dopravního značení -- ;-)

Saša 23.8.2006 17:20

A ještě

žádný maraton se nekoná. Nemusíte nikam chodit. Vše to může proběhnout písemně. A na dálku a sám si určíte, kam Vám mají doručovat písemnosti a jakou formou (to báječně umožňuje nový správní řád).

Saša 23.8.2006 17:18

Ale kdepak sdílet ministerský výklad.

Nenechte se vysmát.

Obecní úřad není žádnému ministerstvu podřízen. Jeho šéfem je starosta obce a ten je volen zastupitelstvem, které je voleno občany obce.

AAA 23.8.2006 17:15

Re: jako obvykle objevovani Ameriky v kotline

a jejich nejvyssi soud konstatoval, ze _detektory_ jsou zcela legalni. text

šimon klein 23.8.2006 17:14

Re: Re: Re: Re: Re: No - tomu už začínám rozumět

no vejš jsem reagoval na váš podobný dotaz - já si myslím, že pokud bude důsledně se dbát přiměřenosti při naprosto indviduálním stanovování max. rychlosti na tom kterém úseku s přihlédnutím k většině možným rizik na té konkrétní trase - pak si myslím, že každý řidič bude moci nahlédnout, že ten limit je stanoven "oprávněně" a tudíž nebude mít nutnost provádět osobní korekci, jakou já tady za dnešního stavu rigoroznosti a tuposti silničního označení hlásám - a pak asi ani lidé mně podobní nebudou tento limit překračovat. A pak může nulová tolerance zůstat - +1 km/h je již pokutovatelný (nikoliv povinně - tam bych nechal na posouzení, zda nebyly nějaké důvody hodné zřetele spolu s přihlédnutím k fakticky spáchané míře ohrožení či škody - ale to už je dost diskutabilní, někdo může namítat, že to je prostor pro korupci....takže pokud ano, je to třeba vypilovat - např. žádostí o uznání těchto důvodů, kterou už musí projednat nějaký sbor atd., nemám teď řešení po ruce)

AAA 23.8.2006 17:10

Re: Autorovi

Ve svobodnem state si ho muze porizovat treba proto, ze se mu libi jak pekne blika. A nikomu jinymu do toho nic neni! To je asi jako vtip se znasilnenim a pristrojem...

Jiří K. 23.8.2006 17:07

Re: Také Doplním :

Telegrafní sloup je vánoční stromeček po připomínkovém řízení.:-)

Sch.glosátor 23.8.2006 17:03

Doplním :

Velbloud je kůň, který prošel parlamentem díky volům.

PetrN 23.8.2006 17:01

Re: Re: Re: to už je jiná...

Máte můj bezvýhradný souhlas! ;-)

PetrN 23.8.2006 17:00

Re: Re: Re: Re: No - tomu už začínám rozumět

Jo - notujeme...;-)

Ta jízda nad limit - bohužel z univerzality zákona plyne nutnost stanovit jeden společný limit pro všechny řidiče a jejich auta. Jistě - někdo je nebezpečný už ve 30, jiný je v pohodě třeba i v rychlosti o 20 km vyšší, než je povolená. V zásadě jsem pro to, aby policisté diferencovali - jízda rychlostí nad limit je rozhodně něco jiného, než ohrožování ostatních třeba najížděním "do kufru"... Jenže - jak na to?

šimon klein 23.8.2006 16:51

Re: Re: Re: No - tomu už začínám rozumět

no, takže si nakonec docela notujeme....

Na druhé straně nerozumím, jaké následky vzniknou, když pouze jedu nad limit - dle mého žádné, takže nejde o neochotu. No pokud mě chytnou (prostě proto, že mám smůlu nebo že jsme jel nebezpečně a někoho ohrozil), neřku-li něco zaviním - to je jiná a tam už si to neumím představit vůbec - viz předchozí příspěvek.

PetrN 23.8.2006 16:48

Chi chi

:-D Ještě více by se mi v tomto případě líbil přechodník: My, voliči, volíce poslance a senátory...

A Bambas - to je přesná ilustrace stavu PČR!!!;-€

Jiří K. 23.8.2006 16:47

Nepochopím.

A to tam jezdím hodně často, služebně i soukromě, ve dne i v noci.

Řidičák tudíž jak vidno mám, zatím jenom 35 let.

Takže tedy zkusím hádat: Jako prasata jezdí jezdci v kobouku!:-P