17.5.2024 | Svátek má Aneta


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Psí vrah Čumil 195 113 22.6.2007 9:59

Ano, ano, správně. Zákon je blbej, protože řidiči jezdí bez chyby...

balthasar 22.6.2007 9:51

Re: Tolerance?

Jistě, tolerance je totiž to číslo napsaný na značce .. to je asi další špecifickej českej zvyk, hledat za jasně napsanym pravidlem ještě nějakej bonus ;-D

balthasar 22.6.2007 9:50

Re: Re: Re: Re: Pravda, bohužel...

Však jsem je viděl v akci před tejdnem na Pankráci .. najednou se od nich zablesklo, nahodili maják, někoho předjeli a zapli stopku. Pak jsem odbočoval, takže sladké finále mi uniklo :-/

highway 22.6.2007 9:47

Tolerance?

Pan autor spravne upozornil na nektere nedostatky silnicniho zakona, ale kdyz argumentuje cizinou musïm nektere veci uvest na pravou miru. Neni pravda, ze zakon v zahranici urcuje i toleranci prekrocene rychlosti. Napr. v Nemecku se v pripade prekroceni rychlosti bere v uvahu tolerance pristroje, ale neni to v zakone, je to soucast normalniho uredniho setreni: napr. v obci je povoleno 50, vy jedete 70. Dostanete pokutu podle vypoctu: tolerance pristroje je 6%, tj. pro 50 muze ukazovat 53, rychlost jste prekrocil o 70-53=17km. Jednoduse proto, ze kazdy merici pristroj ma ruznou toleranci. "Nejlepsi" pristroje jsou ty stacionarni, kde se nepresnost pohybuje kolem 4%, tj. 52km/h v obci je maximum, proto tam kazdy opravdu jede to padesatkou a neuvazuje o nejake toleranci.

balthasar 22.6.2007 9:47

Re: Re: Re: Re: To, že bývalý "ministr dopravy" Šimonovský . . .

Se poptejte na příslušnym obecnim ouřadě, ten to teď má řešit. Nebo proč to neřeší. To už podle novejch zákonů neni vůbec věc policie (neni totiž co vyšetřovat -- viník je znám a někde existuje protokol). Pokud někdo víte víc, tak to klidně oznamte jeko obecný ohrožení, ale asi to nepude podle zprávy z Novy .. ona už socialistická prokuratura s povinností žalovat všechny za všechno bohužel neexistuje.

tomáš 22.6.2007 9:45

Kocourkov

Nevím, čemu se tady všichni divíte. To, že v Kocourkově se přijímají zákony, které nikdo nedodržuje a toto nedodržování se sankcionuje pouze když se to hodí, je dávno známá věc již z dob dávno minulých. Jak také chcete někoho donutit, aby se řídil předpisy a dodržoval zákony, když

1. tyto se tak často mění a novelizují, že už se v nich nevyzná vůbec nikdo, ani ti, kteří se tím živí, tedy právníci

2. nedodržují je především ti, kteří by měli jít všem příkladem, tedy politici, policisté a jiné veřejně činné osoby

3. je v nás všech zažitá neúcta k nim. Vždyť přece za komančů kdo nekradl, ten okrádal vlastní rodinu, ne

4. policie se chová úplně stejně, jako každý jiný občan této země - jak se dá něco ošulit, tak to ošulím, proč bych pracoval asnažil se, když to nikdo nekontroluje, proč bych si nepřikrad, když to nikdo nevidí a tudíž mě nepotrestá atd. atd. A když už se náhodou dostanete až k soudu, zjistíte, že k soudu se chodí pro rozsudek a ne pro spravedlnost - a jak by ne, vždyť i soudce je taky jenom člověk, který žije v tom samém Kocourkově co my.

Ladislav N. 22.6.2007 9:45

Re: Re: Re: Re: Proč tak složitě

Mně takhle předloni nabourala na parkovišti auto sousedka s mozkovýn nádorem (chystala se v té době na operaci), naštěstí do dveří, které byly před plánovanou výměnou, tak jsem to přešel mávnutím ruky...

balthasar 22.6.2007 9:42

Re: Re: Re: Proč tak složitě

Hehe .. a něco takovýho a horšího jste v posledních desíti letech fakt zažil? Povídejte, přehánějte .. mě se bohužel takový adrenalinový zážitky skoro zadarmo furt vyhejbaj ;-D

honzak 22.6.2007 9:39

Re: Re: Re: To, že bývalý "ministr dopravy" Šimonovský . . .

Kolik je za nehodu, způsobenou v opilosti (zfetovanosti), navíc bez řidičského oprávnění?

balthasar 22.6.2007 9:38

Re: Já tedy nevím,

A taky je úžasný, kolik skvělých a rychlých šoférů si do těch svejch vytuněnejch kár zapomnělo nechat namontovat blinkry ... 8-o

PetrM 22.6.2007 9:38

Re: Re: Re: Pravda, bohužel...

Před týdnem jsem se vracel z Bratislavy do Brna po D2, když zčistajasna se zezadu zjevil šílenec v audině, štrádoval si to 190 km/hod, předjížděl zleva, zprva, jak se mu to hodilo, troubil, blikal, ale zjevně netušil, že projíždí místem, kde často stojí policisté. A taky na to doplatil - byv zastaven a řekl bych že i dost drsně potrestán. Je to jen jeden namátkový příklad, ale určitě bych si nedovolil tvrdit, že policie nic nedělá či že je neschopná.

balthasar 22.6.2007 9:36

Re: Základním problémem zákona je,

Jistě, pokud se místo zamyšlení nad tim, jak jezdíte vy sám, oprávněně rozhořčíte nad tim, jak jezdí Bublanovic kočí, pak je každej zákon nanic. A kdybyste se dobral k tomu, jak se zabíjej lidi třeba zrovna při nehodách, můžete klidně někoho zapíchnout, neboť to je prkotina ;-D

PetrM 22.6.2007 9:30

Re: Re: Re: Zákon je opravdu slabý

R^ Ročně najezdím cca 100tis. km a nevidím v předepsané jízdě v obci naprosto žádný problém. Považuji to za výraz slušnosti a ohleduplnosti vůči obyvatelům.

Ladislav N. 22.6.2007 9:29

Zcela přesný popis současného stavu. Díky, autore!

Že je zákon blbý, se vědělo a psalo dávno před jeho platností. Mám v živé paměti, jak se vládní (především KDU-ČSL s Bambasovým úřadem) propaganda v médiích po prvním loňském červencovém víkendu naparovala, jak je zákon účinný, že počet mrtvých byl nejnižší za posledních 10 či 15 let... Jak se Šimonovský po kritice nechal slyšet, že nic se v zákonu měnit nebude...

Že je "historický úspěch" v poklesu usmrcených jenom blábol negramotů z Bambasova policejního úřadu, bylo zřejmé hned - v mimořádně teplém počasí lidé leželi u vody a vůbec neměli chuť se nechat buzerovat od policie nastoupené v pohotovosti po celé republice. Nakonec se ukázalo, že změnou kritérií hodnocení sice došlo k papírovému poklesu policii nahlášených dopravních nehod (a možná i jinak definovaným úmrtím při dopravní nehodě či v jejím důsledku), ale počet pojistných událostí a škod nahlášených u pojišťoven zůstal stejný nebo dokonce rostl.

Pohledem do statistik lze snadno ověřit, že např. počet usmrcených osob v časové řadě silně kolísá a je zcela evidentně závislý na podmínkách na silnicích v souvislosti s počasím a ročním období. To se také během několika měsíců potvrdilo a oslavné ódy na genialitu zákona z kanceláří jeho tvůrců utichly. Dnes máme blbý zákon, městskou polici, která dělá (podobně jako státní) všechno možné, jenom aby vydělala pro město peníze, a málo politické vůle u politiků začít čistit zákony od nesmyslného balastu nashromážděného za 17 let "fungování demokracie" v ČR. Politiky nějaké hloupé body netrápí, vždyť oni se vozí ve služebních limuzínách s policejním řidičem... Tak o co vlastně jde, že?

mlok 22.6.2007 9:22

Re: Re: To, že bývalý "ministr dopravy" Šimonovský . . .

Ono to tam sice je, ale jak to v praxi funguje:

V pátek 27.4.07 v podvečer zavinil řidič ing. Jareš pod vlivem návykové látky v Praze na magistrále hromadnou havárii několika aut, včetně autobusu (kličkoval v dopravní zácpě rychlostí 130 km/hod - je tam 80-ka). Přitom namístě zemřel jeden řidič, doprava zkolabovala na víc než hodinu, atd. A co myslíte že se mu stalo. Dodnes vesele jezdí dál - v době nehody "neměl "  řidičák, takže mu jej policisté nemohli zbavit a teď už to "není v jejich kompetenci".

Luboš 22.6.2007 9:22

Jedna vlašťovka jaro neudělá

...a jeden ministr dopravy brutalitu na silnicích nezpůsobí. Krom zoufalých etických kvalit mnoha řidičů vidím hlavní příčinu v perverzním motivování policistů. Pokud jsou odměňováni podle počtu vybraných pokut (čárkový systém), je v jejich zájmu aby aby se páchaly přestupky. Tomu pak i přizpůsobují svoje chování. Říká se tomu farmaření (nechat vybujet a pak sklidit). Až budou odměňováni za stupeň dosažené měřitelné bezpečnosti budou se chovat zcela jinak. Tedy hlavní problém je v řídících pracovnících Policie, kteří takto nepřímo ohrožují za naše peníze naše životy. Být ministrem dopravy tak jako první věc prosazuju zákon, že plk. Bambas dostane za každého chodce zabitého na přechodu 25 ran holí na paty. To by se pak pane hned přecházelo jinak. I řidiči by netrnuli, že jim tam nekdo vběhne na červenou pro chodce.

BERD 22.6.2007 9:20

pane Balousek

je ten pan Řebíček vlastne chytry nebo neni, kdyz se tu o nem vyjadrujete jako ta Horakyne (ta byla chytra)?

... Dokonce i současný ministr Řebíček, kterému se nedostatek inteligence rozhodně nedá upřít, se nechal ...

Joob 22.6.2007 9:14

Trvám na svém

že roku devětaosmdesátého byl jeden z nejvýraznějších požadavků "nastolení vlády odborníků" - a  ti se tam dodnes jaksi neobjevili......

lady 22.6.2007 9:02

Re: Re: Re: Dotaz kverulanta

Vy neumíte česky

ucitelas 22.6.2007 9:01

Re: To, že bývalý "ministr dopravy" Šimonovský . . .

"Přitom by pro začátek stačilo : Chlastal jsi před jízdou - žádné body . . . ale řidičák pryč (na 10 let) - a do kriminálu za obecné ohrožení ! Srazil jsi na přechodu chodce, když jsi tam vjel na červenou - řidičák pryč a krim za obecné ohrožení ! Jezdíš bez řidičského oprávnění - krim za obecné ohrožení ! "Možná ,že než takové plamenné výzvy by stačilo si ten zákon přečíst.Ono to tam prakticky je !!!!

BuBu 22.6.2007 8:51

To, že bývalý "ministr dopravy" Šimonovský . . .

. . . . . je populista a neschopný diletant - tak to ví v ČR každé malé dítě ! To, že lže - jako když KDU-ČSL tiskne - tak to nám muselo být známo ještě před jeho "ministrováním" ! Je to totiž lidovec  - a ti to tak dělají už cca 500 let !

Že silniční zákon je kapitální paskvil - tak to bylo jasné už před jeho zavedením, mimo jiné hlavně proto, že trestá řidiče za spousty obyčejných pí*ovin, které nikomu nevadí, které nikoho neohrožují . . . ale "velké věci", jako jsou například riskantní a bezohledná jízda nebo zakrývání SPZ motorkářů, nedávání přednosti v jízdě na křižovatkách (to je vůbec největší "módou" na silnicích) . . . . . .  tak tyto nepostihuje prakticky vůbec ! Vrcholem všeho pak je předání pravomoci státní policie na policii městskou ! Tito městští "vymatlanci" pak místo to, aby hlídali a kontrolovali bordel po městě (ke kterému byli původně určeni) - tak číhají v roští s radarem  . . . a vybírají za rychlost ! A stačí jim k tomu - jet i 52 km/hod ! Rv

Takže naše silnice jsou nadále stejné džungle - jako byly před zavedením silničního paskvilu !

Přitom by pro začátek stačilo : Chlastal jsi před jízdou - žádné body . . . ale řidičák pryč (na 10 let) - a do kriminálu za obecné ohrožení ! Srazil jsi na přechodu chodce, když jsi tam vjel na červenou - řidičák pryč a krim za obecné ohrožení ! Jezdíš bez řidičského oprávnění - krim za obecné ohrožení !

Dám krk na to - že při trestní sazbě za obecné ohrožení (které to jednání splňuje 100%) . . . by si spousta dobytků, pohybujících se bezohledně po silnicích - že by si dala pořádný pozor !

ucitelas 22.6.2007 8:50

Re: Re: Zákon je opravdu slabý

A pane jsem zvědav jak to co píšete budete obhajovat až vám někdo ,kdo se chová jako vy srazí dítě před školou na třicítce a na přechodu.( budete řvát jak Oranžgutan)

m.l. 22.6.2007 8:48

Re: Re: Pravda, bohužel...

Ono to jde ho dodržovat, víceméně člověku nic jiného nezbude. Ale teprve když do začnete dodržovat poznáte, jak nekvalitně je u nás regulována doprava, neadekvátní omezení rychlosti apod. Myslím, že se částečně pláče na špatném hrobě - lidi by chtěli (jak je to u nás už stovky let zvykem) řešit špatně nastavená pravidla větší tolerancí při jejich kontrole.

ucitelas 22.6.2007 8:45

Re: Re: Zákon je opravdu slabý

Do hodnoty mého IQ vy určitě počítat neumíte.

ucitelas 22.6.2007 8:44

Re: Re: Zákon je opravdu slabý

Pán je chytrý ,ale pomalu jezdit neumí .To už chce fištróna.Umět jezdit pomalu to holt není politické škatulkování.Navíc chcete říct ,že dodržování zákona požadují voliči ksč?

jurist 22.6.2007 8:35

Základním problémem zákona je,

že politici krytí poslaneckou imunitou či svými partajemi (Bublan a jiní) a jejich poskokové (Husák) si vesele jezdí jako prasata, body nebody, a jsou nám vskutku příkladem, kdežto běžný občan je osolen za to, že na padesátce jede 51( viz třeba vyhlášená nulová tolerance v Ústí nad Labem, Brně a jinde):-/

PiláT 22.6.2007 8:21

dlouhý bič

    V naší zemi (teda hlavně na ministerstvech, kterým to parlament odkýve) panuje pozoruhodné přesvědčení, že řád vzniká použitím dlouhého (a devítiocasého) biče a nikoliv smysluplnými pravidly. Šizák je toho názorným příkladem. Města jsou plná značek, které nejde dodržovat nebo to nemá smysl, za každou je vystátý důlek od policisty, pokuty nemají nic společného s nebezpečností přestupku etc.

    Každý národ má takovou vládu jakou si zaslouží

milda 22.6.2007 8:20

Re: Re: Re: Re: Dotaz kverulanta

pardon, špatně jsem četl já.....:-D

žákas 22.6.2007 8:19

Re: Zákon je opravdu slabý

Pán při jeho IQ asi na ŘP nikdy nedosáhl.

milda 22.6.2007 8:18

Re: Re: Re: Dotaz kverulanta

nejprve čti, pak přemýšlej ... pak teprve plivni, jestliže ovšem máš pravdu. Tu teď skutečně nemáš.