21.5.2024 | Svátek má Monika


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Stanislav 22.6.2007 11:19

Re: Re: Re: Zákon je opravdu slabý

Vy jste zřejmě dosud nic od úřadů nepožadoval, jinak to nechápu ...

Miloš Zfrantišku 22.6.2007 11:17

Tvorba nefukčních zákonů

patří do českého parlamentu jako kapři do rybníka. Jen se divím, že  to Klaus a spol. ještě nesvedli na neschopnost Bruselu.

Skept/icus Maxi/mus 22.6.2007 11:17

Dobrý článek, jen ten text Karla Kryla je jednou v minulém čase a přítomném je o "žene vás"

V každém případě se nám "Gustápa" trochu převlékly do jiného kabátu a změna je ta, že si můžeme vybrat mezi více variantami. Lidí se nikdo na názor nadále neptá.

balthasar 22.6.2007 11:15

Re: Re: Re: Některé nesmysly:

A navíc je tam stejně zelená vlna na padesátku, nevim kam všichni furt spěchaj a proč si vošoupávaj destičky.

A.D. 22.6.2007 11:14

Re: Re: Bezpečnost a plynulost

"Čtyřistajedenáctka" zavedla bodové tresty za překročení limitů, včetně míst, kde se limity překračovaly jaksi běžně, protože značení vůbec neodpovídalo reálné situaci. S novým zákonem byla slibována i náprava těchto nesmyslů - došlo k ní však jen v několika málo zcela zjevných případů a většina zůstala při starém a během roku ještě přibylo pár nových. Vždycky se najde pár nesoudných blbců, kteří neberou ohled na nic a na nikoho. Vesměs však rozum máme a používáme. Silniční značení však nemá vypadat tak, aby vyžadovalo speciální posouzení situace, kdy si řidič musí domýšlet, co je užitečná značka, co tam zapomněli stavební dělníci při loňské opravě a co tam nechal umístit někdo s totální neznalostí místních podmínek. Ano, jistě, můžeme slepě dodržovat vše a nepřemýšlet o tom. To by však na mnoha místech znamenalo nejen omezení plynulosti, ale i té bezpečnosti provozu!

balthasar 22.6.2007 11:14

Re: Re: Bezpečnost a plynulost

A ještě nádavkem, plynulost nerovná se rychlost, i když vám to tak z kokpitu připadá. Ideální je maximalizovat propustnost vozovky, a ta má optimum i mimo obec někde kolem osmdesátky, pak už klesá protože narostou rozestupy. A ve městě vám ji nejlíp zaručí zelená vlna a inteligence na vjezdu do kruháku .. ne střídavý šlapání na brzdu a plyn :-)

vládík 22.6.2007 11:13

Re: Re: Některé nesmysly:

Souhlasím. Ale to není vada zákona. Ano, viděl jsem (opakovaně) policaty, co uctivě počkali, až ten auťák, který objíždí tramvyj zleva projede a pak pokračovali v jízdě. Je to o policii, ne o zákoně.  (PS: Já chci, aby stíhali i ty lapky, i ty vraždy.)

vládík 22.6.2007 11:11

Re: Re: Některé nesmysly:

Znám úsek u Žlutých lázní. S tramvajovým ostrůvkem a přechody. A vím o mnoha neštěstích - vždy na té dvouproudovce se tak krásně drandí.....

balthasar 22.6.2007 11:10

Re: Re: Některé nesmysly:

Když ono to docela koreluje. Nebo snad znáte nějakýho přejížděče dvojitý a předjížděče do zákruty, kterej to na rovnym nerozpálí na stodvacet? Já teda ne ;-)

vládík 22.6.2007 11:09

Re: Re: Některé nesmysly:

My si tykáme?

J. Ryba 22.6.2007 11:07

Re: Re: Re: Proč tak složitě

R^R^R^

smudliky budliky 22.6.2007 11:06

Re: Re: Re: Dopravní předpisy

Hele, a můžu se zeptat, proč je pro ctěné pány řidiče obtížné zpomalit na úsecích zvaných "policejní kasička?" Jak z diskuse vidím, jsou to velmi inteligentní lidé (prý mnohem chytřejší než policajti), tak proč prostě nedodrží na takovém úseku zákon stejně jako všude jinde? BTW najedu 50-60 tisíc kilometrů ročně a bodový systém mi hlavu nedělá.

jirka.s. 22.6.2007 11:05

A co když nám, řidičům, opravdu dojde trpělivost a dáme své hlasy straně, která bude chránit zájmy naše a ne zájmy bodové a kamionové lobby?

Hezké, pane Balusku! Trpělivost už mi dokonce už došla, ale poraďte mi, prosím Vás, kterouže stranu bych to měl podle Vás volit? Věřte mi, že bych se Vaší radou nejspíše řídil!

Mard 22.6.2007 11:01

Re: Re: Re: Re: Zákon je opravdu slabý

Já teda tolik nenajezdím, jen asi 35 tis. km, ale v obci opravdu jedu pomalu. Kolikrát se lidi doslova vrhají pod kola auta. Je skutečně občas problém rychle zastavit.

Doktor Živago 22.6.2007 11:01

Přesně tak.

Zákon je tak špatný ,že řidiči, jenž dříve zastavili u dopravní nehody s poraněním účastníka,dnes často při vidině enormního trestu podlehnou zkratkovitému jednání a z místa nehody ujedou pokud mají,byť i malou šanci,že trestu uniknou.Vše má své meze ale co je moc, to je moc.U soudu pak už pravda nikoho nezajímá,zde se řeší pouze tzv.svědecké výpovědi, jenž se od pravdy často rády velice liší.Jde přece o peníze.

smudliky budliky 22.6.2007 11:01

Re: Re: Zákon je opravdu slabý

Typicky čecháčkovsý přístup. Ano, budu dodržovat pravidla, ale jen já chytrák rozhodnu, která jsou správná... Žádný div, že to tady není jako ve Švýcarsku. Najedu 50-60 tkm ročně a protože už jsem vyrostl z telecích let, dodržuju předpisy. Na padesátce jezdím padesát, na osmdesátce osmdesát. A když mi někde připadá umístění nesmyslné, zanadávám, ale zpomalím stejně. Nejdřív je potřeba zákony dodržovat a pak je můžete zpochybňovat - ale řádnou cestou.

PP 22.6.2007 11:01

Re: Některé nesmysly:

ad 2) Tady ale nejde o samotné překročení rychlosti (ano, +20 km/h je opravdu hodně), ale o to, že místo šetření opravdu závažných přestupků jsou "spravedlivě odměňovány" ty mírnějí. Asi jako kdyby všichni policajti lapali kapesní zloděje a nikdo nestíhal vyšetřovat vraždy, bankovní loupeže či znásilnění.

ad 3) Tím hůř.

ad 4) Jenže to by u nás nesměl být sport "vybírání penále za cokoliv" tak rozšířený. (Cituji jistého právníka: "Nejlepší kšeft je nechat si podepsat šikovnou smlouvu a pak vybírat penále.") Prostě je mnohem pohodlnější "vykazovat činnost" trestáním banalit než zabránit něčemu většímu.

mel 22.6.2007 10:58

Re: Některé nesmysly:

  Překročení rychlosti ve městě o 20 km/hod není bagatelní...

Souhlasím, ale nejvíce pokut se vybírá za mírné překročení rychlosti (do  5 km/hod), čehož se dopouštějí hlavně ti slušnější  řidiči  v rámci plynulosti dopravy.  A zde zákon opravdu nepřiměřeně trestá - pokuta a body. Ta tebou nadšeně proklamovaná penalizace je určitě na místě, ale musí být úměrná našim platům a měla by platit pro všechny. I pro poslance. Stejně jako nemá poslanec imunitu za vraždu.

Taky si myslím si, že by pokuty měly jít do státní kasy a body by se měly odebírat až za vážnější delikty. Zřejmě neuvědomuješ že hloupý silniční zákon není preventivní  ale udělal z řidičů docela dobrý zdroj příjmů pro obecní kasy.

Mard 22.6.2007 10:56

Re: Některé nesmysly:

Pane já jsem z Prahy a vím že v úzkých a klikatých uličkách se můžu řítit jak chce rychle, ale tam, kde je rovná silnice se svodidly musím jet jen 50 km/h neboť tam měří. Například úsek u Žlutých lázní, Roztyly, 5. května, zkrátka tam, kde by klidně mohla být rychlost větší. Určitě se nedomníváte, že 40% nehod je dáno překročením rychlosti. Spíše by se měla trestat agresivní jízda (tak jako v USA - dangerous driving) a to včetně přejíždění přes plnou čáru, nedodržení bezpečného odstupu, nebezpečné přejíždění mezi proudy, jízda po kolejích, atd. Nemyslím si že je zákon dobrý. Žádný zákon, pokud policie nebude dělat co má, nám nepomůže. Pokud člověk 100x překročí předpisy a 1x je mastně pokutován, tak je to horší, než kdyby v polovoně případů, kdy poruší předpisy dostal menší pokutu!

BuBu 22.6.2007 10:43

Re: Re: Učitelasi - "zlaté oči", které to tam uvidí . . .

. . . kdyby to tam totiž bylo - a fungovalo to, jak má - používaly by se dopravní prostředky k přepravě osob a nákladů . . . a nikoliv, jako nástroje k vraždění !

Mohu zde jmenovat tisíce případů - za které dostali jejich pachatelé směšné (nebo žádné) tresty . . . a přitom z hrubé nedbalosti, či úmyslně,  zabíjeli ! Pozůstalým zbyly pouze oči pro pláč - a to jak nad smrtí svých blízkých, tak nad trestem pro zabijáky !

Tak přestaň plácat krávoviny - a zůstaň nohama v realitě !

vládík 22.6.2007 10:39

Některé nesmysly:

1. Tvrzení: "Šimonovský nebyl jako ministr kvalifikován". Který ministr je kvalifikován? Můžete jmenovat některé v posledních třech či čtyřech vládách (pozn: rozhodně to nejsou lékaři na min. zdravotnictví)

2. Překročení rychlosti ve městě o 20 km/hod není bagatelní. Prodloužení brzdné dráhy a účinky srážky ve větší rychlosti jsou nesporné. Vaše tvrzení je tvrzení vrahů z blbosti (a že jich není málo). PS: V případě překročení na dálnici jde trochu (malinko) o něco jiného.

3. Kolik z blbostí zákona nebylo obsaženo v původním návrhu, ale je důsledkem "lidové tvořivosti" geniálních poslanců?

4. Jsem přesvědčen, že má být penalizováno každé porušení zákona (ustanovení, které by snad nemělo být penalizováno nemá v zákoně co dělat; podobně jako nepenalizované ustanovení jakékoliv smlouvy). Že v některých případech (zejména u povinností poslanců či vlády) není penalizace stanovena je chyba zákonodárce.

balthasar 22.6.2007 10:30

Re: Bezpečnost a plynulost

To mi teda vysvětlete, jak se zhoršila čtyřistajedenáctkou plynulost, kromě nárustu počtu aut kterej probíhá kontinuálně. Limity se nezpřísňovaly, dokonce se na řadě míst v Praze jako reakce na zákon daly sedmdesátky. Vyjasnily se trochu pravidla na kruháku. Teoreticky by se měl většim postihem špatnýho parkování i zlepšit výhled u přechodů a v křižovatkách -- co z toho je na úkor plynulosti?

cipísek 22.6.2007 10:28

Re: Bezpečnost a plynulost

Zapomněl jste na kočáry se splašenými koňmi.

balthasar 22.6.2007 10:27

Re: Re: Re: Re: Re: Re: To, že bývalý "ministr dopravy" Šimonovský . . .

kanál jako kanál .. ;-)

xx 22.6.2007 10:26

Re: Zákon je opravdu slabý

Máte naprostou pravdu, pane Učitelas, na chudej lid muší bejt přísnost. Kmán nejni pán. To by tak ještě hrálo, aby si tady někdo projevoval svoje názory. A ještě k tomu na zákony od vrchnosti! kam bysme to přišli?

cipísek 22.6.2007 10:26

Re: Já tedy nevím,

Jedno světlo - taky mě to dost štve a nějak těch aut pořád přibývá.Nechválím nijak totáč,ale tehdy nesvítící světlo bylo automatickou poukázkou na rychlou a pro řidiče nepříjemnou reakci nejbližšího policajta.To ovšem byli v ulicích a ne v kancelářích.

Byg 22.6.2007 10:26

Bezpečnost a plynulost

Smyslem dopravního zákona i všech dalších opatření by mělo být maximalizovat bezpečnost a plynulost silničního provozu. Ty dvě věci jdou pochopilteně často proti sobě, proto by zákon se měl snažit zakazovat a přikazovat pouze tak, aby se dostal do místa, kde se pomyslné křivky plynulosti a bezpečnosti střetávají - kde jsou tedy obě tyto veličiny maximální, aniž by byla zcela potlačena ta druhá.

Můj pocit z nového "bodového" zákona je, že jsme se posunuli někam, kde bezpečnost je teoreticky vysoká, ale plynulost klesá někam k bodu mrazu. Není možné vymýšlet zákon jen na základě počtu mrtvých, jak to někdy z médií vypadá. Takový zákon by pak byl jednoduchý:

§1 Nikdo nebude používat žádná motorová ani nemotorová vozidla k přepravě osob či zboží ani za jiným účelem nebude nikdy a nikde ničím jezdit.

Hotovo, mrtvých na silnicích = 0.

A.D. 22.6.2007 10:19

Re: Re: Dopravní předpisy

..."U nás se vyčítá policistům, že stojí na na přehledných úsecích. Oni stojí především tam, kde to neohrožuje bezpečnost silničního provozu. "...

Víte, oni s tím přenosným radarem mohou kldině stát i v nepřehledném a nebezpečném místě a nijak sami neohrožovat provoz! Pravda, museli by tam třeba dojít(!) s radarem pěšky a provinilce odchytávat až o kus dál, kde je bezpečné zastavit.. Ale proč vynakládat takovou námahu, když máme bezpečné úseky typu "policejní kasička"?

ucitelas 22.6.2007 10:18

Re: Re: Re: Re: Re: To, že bývalý "ministr dopravy" Šimonovský . . .

pode zpráv NOVY .Ach jo

ucitelas 22.6.2007 10:18

Re: Re: Re: Re: To, že bývalý "ministr dopravy" Šimonovský . . .

V přestupkovém řízení 25-50000 kč a 2 roky bez řidičáku.Ale toto bude kvalifikováno jako trestný čin.