13.5.2024 | Svátek má Servác


Diskuse k článku

DOPRAVA: Bambasismus

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Ladislav N. 4.7.2006 14:39

Re: Re: Re: pojdme se vsadit

Znáte srovnatelné údaje za posledních 15 let? Kolik procent oproti nejvyššímu (nebo střednímu) údaji činí rozptyl v jednotlivých letech? Jak chcete prokázat, že právě bodový systém vedl k  případnému snížení počtu mrtvých? Jak vyloučíte ostatní vlivy (jako modernizace automobilového parku a posílání starých škodovek do šrotu)? ;-)

fakír 4.7.2006 14:34

Alespoň každý vidí co je to za pakáž ti naši lidovci

a každému lidovci a jejich voliči přeji ať si tuhle sviňárnu vyžere až do dna.

Dick 4.7.2006 14:25

Re: Re: Re: nucen jezdit autem?

Pro mne, Honzíku, je to základní lidské právo. A to nejsem autofanatik, rád se projedu vláčkem a ročně nachodím pěšky víc, než průměrný Čech za celý život. Když se mi porouchalo autíčko a musel jsem jet s dětmi do Jizerek, použil jsem s radostí a uznáním super bus s kávou, časopisem a klimatizací. Do Liberce takové jezdí. Jenže teď OUHA potřebuju kus překližky, pár pytlů cementu a je vymalováno! Autíčko mi nejede... Zkouším teď zásobovat osmičlennnou rodinu na kole s krosnou, jestli se oprava auta ještě pár týdnů potáhne, můžu rovnou přejít na Tour de France!

A.D. 4.7.2006 14:20

Re: Re: Re: nucen jezdit autem?

Já tím autem jezdím do práce a když večer někam jdeme, ať už do hospody (řídí samozřejmě ten, kdo nic nepil :-), do kina, divadla, dojedu místo domů blíž centru na pohodlné parkoviště a dál jedu MHD. Vzhledem k tomu, že v práci končím cca. kolem sedmé večer, cesta domů a pak MHD/taxíkem zpátky do centra je fakt blbost :-)

A netvrdím, že jízda autem je lidské právo, ale to není spousta jiných věvcí a přesto je děláme a pokud se na jejich provozu podílíme svými daněmi, celkem logicky žádáme po státní správě, aby nám za to poskytovala adekvátní služby. Opravdu není argument říct "když se vám nelíbí kvalita poskytované veřejné služby, tak ji prostě nepoužívejte". A zákony JSOU veřejná služba, silnice také, koneckonců z větší části i ta veřejná doprava.

David 4.7.2006 14:11

Re: Re: Re: nucen jezdit autem?

Doufam, ze bydlis na vsi, jezdis s kravskym povozem, pripadne na kolobezce. Je 21 stoleti. Mozna Ti to jeste nikdo nerek. Pripadne mas mozna mindrak, ze na to auto proste nemas. Pak ovsem blbe nekecej do problematiky, ktere nerozumis.

David 4.7.2006 14:05

Re: Technický dotaz

Vyrobce udava +- 3 Km do 100 Km/h pak kolem 3%. Ovsem pri spravne nastavene vzdalenosti. Pokud tam douda nastavi spatnou vzdalenost, tak promeruje jeste vic. Navic laserove merice jsou zavisle na stavu atmosfery, uz z podstaty veci sireni optickeho paprsku, takze ten musi sajdat taky. Takze pokud Vas douda zastavi za 52, tak neplatit, spravni rizeni, vyjadreni od vyrobce, ktery toto ma u specifikace radaru, soud, zalobu za zneuziti pravomoci cinitele, atd.

Josef Š. 4.7.2006 13:52

Re: Paroubek silniční zákon prosadil, Paroubek ho vzápětí odsuzuje = Paroubek je blb, který neví, co říká

Já jsem znal nějakýho kořalečníka Paroubka v Libni. Jednou se mu tam opil nějakej dráteník jalovcovou a začal nadávat, že je to slabý, že do toho leje vodu, že kdyby drátoval sto let a za celej vejdělek si koupil samou jalovcovou a vypil ji najednou, že by moh ještě chodit po provaze a nosit ho, Paroubka, v náručí. Potom ještě řekl Paroubkovi, že je huncút a šaščínská bestie, tak ho mílej Paroubek chyt, votlouk mu jeho pastě na myši a dráty vo hlavu a vyhodil ho ven a mlátil ho po ulici tyčí na stahování rolety až dolů na Invalidovnu a hnal ho, jak byl zdivočelej, přes Invalidovnu v Karlíně až nahoru na Žižkov, vodtud přes Židovský pece do Malešic, kde vo něj konečné tyč přerazil, takže se moh vrátit nazpátek do Libně. Jó, ale v tom rozčílení zapomněl na to, že má ještě asi to všechno obecenstvo v kořalně, že si tam asi budou ti syčani sami hospodařit. A taky se vo tom přesvědčil, když konečné se zas dostal do svý kořalny. U kořalny bylo napolovic stažený roló, u kterýho stáli dva policajti, taky silné nabraný, když dělali vevnitř pořádek. Dopolovic všechno vypitý, na ulici prázdnej soudek vod rumu, a pod pultama našel Paroubek dva vožralý chlapy,, kteří byli přehlédnutý policajty a kteří, když je vytáhl, chtěli mu platit po dvou krejcařích, víc prej žitný nevypili.

trojan 4.7.2006 13:49

Re: Re: Re: Re: Re: Milan Šimonovský: Bodový systém by se mohl postupně ještě zpřísnit

je to totálně vymytý mozek,jako ostatně u všech lidovců,proto je třeba je nevolit a bude od nich pokoj.

trojan 4.7.2006 13:46

Re: Re: pojdme se vsadit

Ti idioti kteří to vymysleli si neuvědomili ,že když se bude jezdit v Praze 50km,tak bude toto město totálně neprůjezdné.Jak jsem viděl v TV tak policie doporučuje měs. strážníkům nařídit radary na 50.V každých čenčuličkách se bude postihovat za 51 a více v Praze za 60 a více.To je vrchol debility.V dalších volbách by se to mělo lodovcům spočíta za takto zprzněnou věc.

pavel 99 4.7.2006 13:42

Technický dotaz

nemá někdo přesnější informace o přesnosti měření radarů? Dosti pochybuji, že v jedoucím autě se vejde do 10% relativní chyby, ve stojícím to může být lepší. A ruční přístroje a pohyb při měření? A teplotní kompenzace? (Rozsah měřících teplot).

Honza 4.7.2006 13:38

Re: Re: nucen jezdit autem?

Zkusila jste si nekdy spocitat, jestli by se nevyplatilo to auto prodat a opravdu jezdit vecer do divadla taxikem? Ja jo, a hadejte,co mi vyslo! Neverila byste, kolik toho tim taxikem najezdite uz jenom za povinne ruceni, vubec nemluve o te nehorazne investice do auta.

V kazdem pripade, jiste nahlizite, ze se milion lidi s milionem aut do toho stredovekeho mesta proste nevejde. Neco se musi stat. Vubec nepochybuju, ze prijde zpoplatnovani vjezdu do mesta (to bude teprve krik), jen co se dostavi vnejsi okruh.

Jizda osobnim automobilem NENI lidske pravo. 

Honza 4.7.2006 13:32

Re: Re: pojdme se vsadit

Hovorim o pulrocnim prumeru a o deseti procentech, tj. o cca 110 zachranenych lidskych zivotech. Pokud k tomu dojde (coz si dovoluji predpovidat), pak to cele proste stalo za to. Howgh.

Zvědavec 4.7.2006 13:26

řidič-nedostatková profese

Pro profesionálního řidiče trávícího na kolech celé dny, nebude obtížné při určité smůle během několika týdnů nasbírat za bagatelní přestupky  svých dvanáct a příjde o papíry. Pro něj to je existenční tragédie, protože většinou nic jiného neumí, pro jeho zaměstnavatele problém, protože nebude mít kdo jeho autem jezdit. Obávám se, že časem se z řidiče stane velmi nedostatková profese.

Jinak s článkem nezbývá, než bezvýhradně souihlasit.   

ptakopysk 4.7.2006 13:24

Re: Re: radler?

koneckonců zvyknete si i na šibenici. Sice to zkraje trochu škrtí, ale později si již žádný oběšenec nestěžuje...

pavel 99 4.7.2006 13:20

Re: Re: Svatá pravda

a není jednodušší blbost nedělat?

šašek 4.7.2006 13:19

Re: pojdme se vsadit

Nebojte, oni se na to vykašlou i bez veřejného zpochybňování. Dělali to tak vždycky a není důvod, proč by nyní měli zabrat šponu. Tedy kromě vyšších úplatků. Rozdíl mezi starým a novým zákonem je vtom, že teď budou mít dřív vyděláno.

autor 4.7.2006 13:11

Re: radler?

Jo, pijou a prodává se to už i u nás. A pít to jde, je to jen o zvyk.

kirast 4.7.2006 13:03

Re: co tedy autor navrhuje II

O tom, jak skvělý je to zákon, vám mohu poskytnout zkušenost mé rodiny. Žena s dcerou se chystala přejít čtyřproudou silnici řádně po přechodu a čekala, až se v řadě vozidel vytvoří potřebná mezera. Ovšem našel se řidič kavlír, který zastavil svůj náklaďák před přechodem a máváním rukou nutil manželku s dcerou přejít. Žena se tedy vydala na druhou stranu, když však došly na okraj náklaďáku, projel jim těsně kolem obličeje další řidič, který nepochopil, že náklaďák stojí před přechodem. Chybělo málo a byl jsem bez rodiny. Byl jsem se tam podívat a viděl jsem, že by se mi mohlo stát totéž. Přechod, jak je zvykem, označený pouze vodovrovnou značkou, která pod blátem a proti nízkému slunci vůbec není vidět, po okrajích silnice různě zaparkovaná auta a trolejbusy. Člověk, který tudy projíždí jednou za čas se prostě domnívá, že objíždí dalšího právě zaparkovaného. Dokud budou zákony zajištěny takto, pak jsou lepší zákony z Egypta, kde žádné značky ani stavět nemusí, protože automaticky je vinen nehodou ten, kdo má nabouraný předek a prý se tam jezdí docela bezpečně.

Ladislav N. :-))) 4.7.2006 13:00

Re: pojdme se vsadit

No, jestli budete argumentovat logikou ministra Šimonovského s údaji podobnými těmto, tak je pravděpodobné, že v některých obdobích byste sázku vyhrál zcela spolehlivě i bez "bodového" zákona. Viz např. pokles mrtvých (ve srovnávaném období 2001/2002) z 21 na 13 osob. ;-DR^

Jiří K. 4.7.2006 13:00

Jedním z mála pozitivních výsledků nedávných voleb voleb je,

že tento mamlas jak se zdá v každém případě opustí ministerstvo dopravy.

Naopak negativním a smutným důsledkem těch předchozích je skutečnost, že lidovci měli ve 101 takovou pozici, že ho tam vydíráním dokázali udržet po celé čtyři roky. Bohužel pro motoristy.

A.D. 4.7.2006 12:54

Re: Re: Re: Souhlas

No, mně instruktor taky během lekcí vytýkal, že se ploužím a že nepřiměřeně pomalá jízda provoz ohrožuje stejně, jako jízda moc rychlá. A že nemám mít oči přilepené na tachometru, ale naučit se jezdit +/- v limitu a sledovat hlavně provoz kolem sebe. A že to byl výborný učitel a výborný řidič - po třiceti letech a stovkách tisíc naježděných kilometrů neměl žádnou zaviněnou nehodu.

A.D. 4.7.2006 12:45

Re: nucen jezdit autem?

Ano, je to moje volba - 30 minut autem, v případě zacpané silnice maximálně 45 minut, ale v čistém soukromí auta. A nebo 1 hodinu 40 minut se třemi přestupy, nahňácaná do vozidla veřejné dopravy s mnoha dalšími "svobodnými" lidmi, k tomu pro zpestření několik "hygienických alternativců". Protože teprve takové vozidlo hromadné dopravy je pro dopravní podnik rentabilní, ze kterého lidé při otevření dveří vypadávají přetlakem - dokud se tam dokážou nacpat, není třeba přidávat spoje. A dokud je autobus schopný se rozjet, není třeba investovat do údržby.

Podotýkám, že bydlíme stále ještě na území Prahy, která má ve srovnání s menšími městy či dokonce vesnicemi tu veřejnou dopravu úžasnou. Mimo hlavní město je to už naprostá katastrofa.. ale jo, možná to někoho baví, mačkat se na jiné lidi - taky by se vyplatilo úplně demontovat sedadla, aby si to lidi náležitě "užili"..

A večer, co mají co lidi courat večer po městě, když bydlí v okrajové čtvrti, ať si vezmou taxíka, když nejsou schopní sedět hezky od 19:00 doma u televize, jako spořádaný občan, že?

Ano, je to moje volba, věnovat svůj čas jiným  věcem, než je trmácení se do práce a domů veřejnou dopravou.  Ale "řešit" kritiku nedostatků poukazem, že přece nemusíme danou věc používat, je opravdu dokonalé..

kirast 4.7.2006 12:43

Re: Re: Souhlas

Důvod, proč byl syn poprvé vyhozen od praktické zkoušky řízení motorového vozidla, byl "zdržování silničního provozu". Pravda, už je to přes rok, ale natolik se snad požadavky na adepty pro získání řidičského průkazu nezměnily.

JK-jiny 4.7.2006 12:37

Re: fakt je to dobry

... ale ted uz ani cyklisti... policejni stat. A lidovci maji byt znova ve vlade...

Honza 4.7.2006 12:34

pojdme se vsadit

Ja souhasim s tim, ze v zakone jsou nedomyslenosti a chyby (a to se mozna nektere jeste neprojevily), ale podle zahranicnich zkusenosti ze VSECH zemi, ktere bodovy system zavedly, mam presvedceni hranicici s jistotou, ze omezi mnozstvi smrtelnych nehod na nasich silnicich v desitkach procent (coz znamena STOVKY ZIVOTU) - pokud ho ovsem predseda vlady nebude verejne zpochybnovat po prvnim dnu platnosti, to aby se na to ti policajti opravdu vykaslali. Navrhuji, abychom se za 6 mesicu k tematu vratili. Pokud  v pulrocnim prumeru poklesne pocet obeti na silnicich o mene nez 10 procent, ma u mne autor clanku lahev whisky (jsem k dostizeni na adrese maialis@seznam.cz]. Hezky den. 

whaler 4.7.2006 12:31

Re: Re: Re: Re: Milan Šimonovský: Bodový systém by se mohl postupně ještě zpřísnit

Ministr Šimonovský je vůl!

Honza 4.7.2006 12:27

fakt je to dobry

nebudete tomu verit, ale fakt se to v horku  docela da pit. Nicmene pozior, jak uz nazev napovida, je to napoj cyklistu, pred jizdou autem to nepijte, jinak so bodiky odkutaleji...

jz 4.7.2006 12:10

radler?

Opravdu ridici na zapade pijou osvezujici smes piva a spritu? Projezisekristaajehosvateumuceni! To nam nerekli, kdyz nas lakali do EU!

Ladislav N. 4.7.2006 12:04

Re: Re: Re: Milan Šimonovský: Bodový systém by se mohl postupně ještě zpřísnit

"...Už jen porovnání pátku, kdy bylo šest mrtvých, se sobotou a nedělí, kdy zemřeli dva lidé, svědčí o tom, že je zákon účinný. ..."

Ministr, který plácá takovéto nehorázné nesmysly, by se měl vrátit do školy a zopakovat si základy logiky. Rv:-/

ROZHOVOR (viz iHNed.cz) 4.7.2006 11:59

Re: Re: Milan Šimonovský: Bodový systém by se mohl postupně ještě zpřísnit

HN: Přesto, není až moc kruté, že podle zákona musím za padesát jedna kilometrů v hodině v obci dostat pokutu a že policista mi nemůže jen domluvit?

A co byste chtěl? Pokutu až za jedenašedesát nebo za jedenasedmdesát? Přece zákon musí mít nějakou hranici. Ta je v tomhle případě od padesáti do sedmdesáti kilometrů v hodině, to je jedna skutková podstata, druhá od sedmdesáti kilometrů víc. A to jsou nastavené limity. Kdyby byly od šedesátky, tak by se také říkalo, že pokuta za 61 kilometrů je už špatně. Prostě kdo chce jet padesátkou, ať ji dodržuje. Kdo pojede víc, páchá přestupek - ta volba je na každém.

Padesát jedna nebo padesát devět, to už je otázka posouzení výše pokuty. V zákoně jsou takové rozsahy pokut, aby úředník mohl zvážit nebezpečnost toho přestupku. A to je správné.

HN: Co tedy bude podle vás dál se silničním zákonem?

Po analýze - a ne po takové, která trvá jeden týden, ale řádově měsíce - jsem připraven se k zákonu vrátit. A po zkušenostech například z Irska předpokládám, že by se mohl dokonce ještě zpřísnit. Tak jako ho postupně zpřísnili například také ve Francii nebo v Rakousku.