12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Diskuse k článku

DOPRAVA: Bambasismus

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Dick 4.7.2006 10:32

Re: Ona nás ta sranda přejde.

To už totéž, jako by policajti plánovali, kolik se stane vražd...

Dick 4.7.2006 10:27

Re: mily spaldingu

Jako majitel ženy a kupy dětí jsem spíš soucitný řidič a před přechody zastavuji, zejména pouštím právě ženy a děti. S jedinou výjimkou - nepustil bych chodce tam, kde jsou v mém směru dva pruhy. Mám z Prahy vyzkoušeno, že bych tím chodce poslal tak v 80 -90% případů na smrt! A to ať jedu v kterémkoli prühu.

miro 4.7.2006 10:24

Re: Re: Re: zkuste myslet, zapojte mozek.

Taky o tu hustotu jde. Je to ovšem jiný problém, na jinou diskusi. Nejlepší by asi bylo GPS v každém autě a platit za skutečně ujeté kilometry. Aby poplatky z provozu automobilu skutečně pokryly náklady, které tímto provozem vzniknou (opravy silnic, podpora nových zdrojů energie pro motorová vozidla apod.) Pravidla se musí ale dodržovat v jakékoliv hustotě provozu.

vk 4.7.2006 10:21

normalizační zákon

Tento zákon mel zabýt dvě mouchy jednou ranou. Bordel na silnicích byl už neunosný, avšak, tak, jak je zákon napsaný, měl/má sloužit spíše k buzeraci lidí. Měl to být další normalizační krok, s platností samozřejmě po volbách. Za současné, spíše předvolební, situace se zdá, že platí přiliš brzo a nechodí se ani Paroubkovi. Problém je,  co s ním. Parlament nefunguje, jedině senát by snad mohl rychle přijmout zákonné opatření. Možná ale bude levice u vlády dříve a pak bude tento zákon sloužit dobře.

Ladislav N. :-))) 4.7.2006 10:21

Re: Re: Re: zkuste myslet, zapojte mozek.

Ono to vypadá, že ta víkendová "hustota" provozu (resp. nehodovost) se mění podle úplně jiných vlivů, než je platnost bodového zákona (jeho vliv mohl být právě v tom, že po nasazení  policejních kontrol se silniční provoz snížil...). ;-P

aaa 4.7.2006 10:18

Re: Re: Re: Re: Re: Hlavně to chce jmenovitě - to je další nedostatek a nejen tohoto zákona

Miluju blbecky co mysli ze sezrali vsechno moudro sveta a pritom vi h**** a jeste vyrvavaji ostatni ...

jasan 4.7.2006 10:15

Re: Re: Bambas za to nemůže

za zakon, ale muze za sve kydy.  Takze asi rychle skonci - spolecne s Paroubkem

Dick 4.7.2006 10:15

Re: mily spaldingu

Je to kus od kusu a kraj od kraje. Mám dva americké kamarády, co sem občas zajíždějí. Jeden je z LA, směle si v Evropě vypůjčí auto i s manuální převodovkou a najezdí v Čechách i u sousedů tisíce kilometrů. Jezdí dobře, i když poněkud naivně, třeba na dálnici najíždí bez velkých průtahů, neboť očekává, že ho tam samozřejmě pustí. Druhý je z hor severozápadu a kromě jednoho pokusu tady nikdy neřídil a bojí se řídit KDEKOLI v Evropě. Říká, že v Americe si silnici řidiči přenechávají, kdežto u nás se o ni perou. A to je 2x mladší, než onen Kaliforňan...

jonáš 4.7.2006 10:14

Re: Paroubek silniční zákon prosadil, Paroubek ho vzápětí odsuzuje = Paroubek je blb, který neví, co říká

Jo, Paroubek to loni v červnu prosadil, to se podívejme -- ;-D

jonáš 4.7.2006 10:13

Re: Re: zkuste myslet, zapojte mozek.

Aha, a hustota provozu se za těch devět let ani v nejmenšim nezměnila, že 8-o

jasan 4.7.2006 10:12

Re: Re: Re: zkuste myslet, zapojte mozek.

uplne presne....  a to se nam jeste objevily i 20citky.....   tam zacina u starych aut tachometr.    Vydelek jisty...

Kdo ze tu pitomost schvalil?

miro 4.7.2006 10:09

Re: Re: zkuste myslet, zapojte mozek.

To tvrzení ministra je pitomost.

xxx 4.7.2006 10:09

Re: Re: Re: Re: Hlavně to chce jmenovitě - to je další nedostatek a nejen tohoto zákona

Zákon 361/200 Sb. (ve znění pozdějších předpisů,  včetně 411/2005 Sb.), §17, odstavec 5, písmeno f.

Ladislav N. :-))) 4.7.2006 10:07

Re: zkuste myslet, zapojte mozek.

Zapojte mozek a vysvětlete, jak jde dohromady tvrzení ministra, že nízký počet smrtelných úrazů o víkendu je PŘÍNOSEM nového zákona? Stačí nahlédnout do (obtížně srovnatelných) údajů minulých let, a zjistíte, že vliv bodového systému je "srovnatelný" s údaji roku 1997, kdy zemřelo jenom o 2 osoby více, aniž by platil současný zákon... ;-P

jonáš 4.7.2006 10:06

Re: Re: Souhlas

;-D

Ladislav N. 4.7.2006 10:01

Re: Re: Re: Re: Den pana Klobouka

Funguje to částečně i ve Firefoxu a Opeře (ikdyž poněkud nestandardně á la Mrkvosoft)

jonáš 4.7.2006 10:00

Re: Bambas za to nemůže

Ale vždyť to tak je, za 54 ještě nikoho nepokutovali 8-o

jonáš 4.7.2006 10:00

Re: Re: Re: Re: Den pana Klobouka

FALSE, v gorile už to dávno funguje taky ;-)

miro 4.7.2006 9:59

Docela se směju,

tahle "diskuse" je úžasná. Doufám, že nový zákon přestojí snahy o zrušení. Proč? Jestli jste si nevšimli, tak lidi jezdí jak prasata. Je mi úplně jedno, jak je to v jiných státech, ale když vidím, že jsou dopravní předpisy velké části řidičů pro smích, zbývá jen jedno : pořádně jim to porušování předpisů znepříjemnit. Osobně velmi fandím snahám v Polsku, kde by mohli zabavit automobil při jízdě v opilosti. Mimochodem, tady člámky vyznívají tak, že vlastně svatým právem člověka je jezdit jezdit jezdit, proč to omezovat. Vážení, automobil je skvělý vynález, nic proti němu, ale jeho využívání se musí podrobit tvrdé kontrole (tuna nebo dvě pohybující se rychlostmi desítek metrů za sekundu) a ještě navíc to kope hrob naší společnosti (fosilní paliva, dusíkové emise atd... - tady je ale nutná sebekontrola řidiče). Vy patříte k té skupině lidí jako jeden můj kamarád, který při cestě trolejbusem povzdechl, že zrovna nemá k dispozici auto, aby se mohl dopravovat jako normální člověk? Jestili ano, prosím Vás o jedno - zkuste myslet, zapojte mozek.

Jan Hájek 4.7.2006 9:59

Re: Re: Re: Re: Re: Hlavně to chce jmenovitě - to je další nedostatek a nejen tohoto zákona

No když se jen trochu zamyslíte, tak jsou tam dva požadavky protijedoucí má zapnutý blinkr a z postavení vozu (pokud vyčkává a dává přednost jedoucím přímo) nebo ze směru jízdy je patrný úmysl odbočit. Samozřejmě to nevylučuje konflikt se zmatkařem (kloboukářem), který si na poslední chvíli uvědomí, že se špatně zařadil a začne v křižovatce kličkovat ať s blinkrem nebo bez něj. Proti přírodě jsme bezmocní.

A.D. 4.7.2006 9:53

Re: Re: mily spaldingu

Ano, během jediného víkendu, během prvních dvou dní platnosti zákona - protože kdekdo odvážel děti na prázdniny ještě v pátek, "aby to stihnul" a ostatní jeli v prvních dnech ješě v šoku, v obavách, "jaké to bude".

Jenomže to není efekt, který by byl dlouhodobý a hlavně to není ten správný efekt, byť sebou přinesl i snížení počtu tragických nehod. Skutečný příznivý dopad se neomezuje na pár prvních dní, ten bude možné vyhodnotit až po min. půl roce.

Jinak si ráno na jižní spojce připadám spíš jako ve filmu o zombie - většina řidičů je jakoby "mimo", hypnotizují tachometr, ale celkově se pohybují jako v mátohách a moc bezpečně se v tom tedy necítím :-(

Podotýkám, že mně dodržování rychlosti problém nikdy nedělalo, ale také se teď občas přistihnu, jak s obavami sleduji tu ručičku, jestli náhodou není malinko "přes", což jsem dříve nedělala a přesto jsem jezdila v normě, v některých situacích i pod limitem.

AeroKarel 4.7.2006 9:48

Velmi přesné........

R^

Ladislav N. 4.7.2006 9:47

Šimonovský - nejvyšší čas odejít do politického důchodu!

Šimonovský v HN: Bodový systém by se mohl ještě zpřísnit  (ČTK)

 Praha - Nový silniční zákon, který zavedl bodový systém pro řidiče, by se mohl v budoucnu ještě zpřísnit. Dnešním Hospodářským novinám (HN) to řekl ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL). "Po zkušenostech například z Irska předpokládám, že by se mohl (silniční zákon) ještě dokonce zpřísnit. Tak jako ho postupně zpřísnili například také ve Francii nebo v Rakousku," řekl HN Šimonovský.

Ministerstvo dopravy už v pondělí uvedlo, že nesouhlasí s návrhem premiéra Jiřího Paroubka (ČSSD), aby vláda udělila řidičům pokud jde o přestupky na určitou dobu amnestii. Nový silniční zákon podle úřadu výrazně přispívá k bezpečnosti na silnicích a není důvod ho měnit. Ministerstvo argumentuje mimo jiné tím, že díky novým pravidlům zemřelo během prvního prázdninového víkendu na silnicích nejméně lidí od roku 1988. ... (ČTK - ČN)

**** Tvrdit na základě porovnání pouhých dvou dní (navíc prvních dvou dní účinnosti zákona), že se právě a jen kvůli němu snížila nehodovost, je důkazem fantasmagorie  lidoveckého "profesionálního funkcionáře"...****

První dva dny bodového systému (srovnání s minulostí)

Paja 4.7.2006 9:42

Re: mily spaldingu

Ty zkušenosti máme už, zdá se, i u nás. Podle zveřejněných údajů zahynulo daleko méně lidí. Lidské životy ale zřejmě nikoho z dnešních řvounů nezajímají. V téhle diskusi se o zachráněných lidských životech zmínil jen Honza.

jardavary 4.7.2006 9:40

Re: co tedy autor navrhuje II

Když je to po desinformaci chodců o jejich absolutní přednosti na přechodech tak výborné, tak proč právě od toho okamžiku se několikrát zvýšil počet mrtvých na přechodech? Kdo jezdí hodně během dne v nějakém větším městě s hustým provozem dobře ví, jaké lahůdky jsou schopni páni chodci na přechodech vytvořit! Kdo vysvětlí chodcům, že fyzikální zákony platí pro všechny obecně, tedy i pro kdejakou nánu s utrženým sluchátkem u ksichtu, kterou zřejmě omrzel život a proto najednou skočí na přechodu pod auto? Vždyť má přeci přednost!? Taky bych rád věděl, jak si autoři zákona představují vytvoření volného jízdního pruhu pro vozidla s přednosí v jízdě (sanitka atd.) v chumlu prakticky stojících aut? Navíc podle toho paskvilu to musí řidiči stojících vozidel udělat tak, že spěchající sanikta (atd.) bude mít po obou stranách VŽDY stojící vozidla, tedy dvakrát větší "šanci", že ji tžeba někdo před kapotu otevře dveře a půjde se podívat, co se děje. Pochybuji také o tom, že nezaplacením výpalného za použití autodromu (u nás eufemisticky nazývané: "dálniční známka" a "dálnice") jakkoli, natož negativně, ovlivním bezpečnost provozu! A použitím či nepoužitím nebezpečných pásů ovlivňuji maximálně pouze svoje zdraví, nebo i život. Do toho by mi měla eventuelně kecat pojišťovna při vyřizování škodné události. Takže kromě několika drobností je uvedený dopravní paskvil pouze buzerací za účelem co nejpohodlnějšího vybrání co největšího množství pokut. Vůbec neřeší příčiny neutěšené situace na našich, nadneseně řečeno, silnicích a dálnicích!

F.Vízek 4.7.2006 9:34

Bambas za to nemůže

Pan Bambas si nezaslouží, aby dění kolem nového zákona neslo jeho jméno. Zákon je tady a jemu nezbývá,  než jej respektovat stůj co stůj. Jedině tak mohou rychle vyplout na povrch jeho nedostatky  a přimět zákonodárce ke změně.  Ostatně až praxe může nejlépe prověřit každou právní normu. Co udivuje u tvůrců zákona? Je to malá schopnost předvídat.  Jako příklad stačí uvést, že policista nemá šanci  tolerovat byť i jen nepatrné překročení rychlosti ( tachometry +, -).  Pokud mávne rukou,  sám porušuje zákon, případně se vystavuje podezření, že "se nechal koupit".  Tady se snad mohlo rovnou objevit, že překročení do 10% je považováno za přijatelné, protože technicky zdůvodnitelné... 

Hasan 4.7.2006 9:10

Ona nás ta sranda přejde.

Obce už začínají plánovat kolik vyberou na pokutách!!! Pokuty budou za všechno a všude.Řidič bude vždycky vinen,nějaký důvod se určitě najde a policajt má stejně vždycky pravdu.

?? 4.7.2006 9:06

Re: Paroubek ví co říká

 i co dělá. Je to populista nejhoršího ražení a vybraný křivák Zasloužil by  spolu s páterem Bublifukem a plukovníkem Bimbasem nakopat do  (Y) !!!  ;-O;-€Rv.

A.D. 4.7.2006 9:05

Re: Re: Re: Re: Hlavně to chce jmenovitě - to je další nedostatek a nejen tohoto zákona

Cože???

Takže když odbočujete na křižovatce vlevo a dáváte přednost protijedoucím rovně, ale nikoli těm, co proti vám též odbočují vlevo, zablokujete křižovatku, i když proti vám odbočují vlevo, protože "co kdyby jeli rovně?" ???

Charlie 4.7.2006 9:05

Jak se bránit ?

Každé jednání s cajty na silnici co nejvíc protahovat. V době, kdy čekají až najdete řidičák nemohou buzerovat jiné řidiče. Když to budeme dělat všichni, budeme mít všichni z toho užitek. Řidičák se dá hledat i  10 minut. Pokud bude každé zastavení stát cajty alespoň půl hodiny, tak je to jen otázka času, kdy se na to vy...ou. 

Značky sloužící ne k bezpečnosti ale k olupování řidičů je možné odmontovat a zahodit, rychlejší a bezpečnější je přestříknutí černým sprejem. Zvlášť vhodný způsob pro pejskaře. O půlnoci je nikdo neuvidí. Odmontovaná a do popelnice odložená značka má tu výhodu, že si jejího zmizení cajti nevšimnou. Pro policii: moc se obávám, že to lidi začnou dělat   :-)))

Zpochybňujte vše co cajt řekne. Žádejte doklady o kalibraci měřících přístrojů, radaru a laseru, dlouho si ji čtěte, každá minuta zachraňuje pár řidičů od buzerace.  Žádejte předložení fotografií,  dokumenty cajtů,  uniforma se dá vypůjčit v každé půjčovně kostýmů, a vy se musíte přece chránit před případnými podvodníky. Už se jeden takový vyskytl.