12.5.2024 | Svátek má Pankrác


Diskuse k článku

DOPRAVA: Bambasismus

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Honza 4.7.2006 6:37

Re: Značky omezující rychlost

Ja vím, že už Vás naštvu, milý spaldingu, ale nedá mi to: v místní díře, zvané hrdě "New London" (asi tak 3OOO duší) je u místní školy 15mph (něco přes 20km/h. A všichni ti rodičové, co tam své děti těma autama vozí, to dodržují, jednak ze strachu z represe (viz výše), hlavně ale proto, že člověk, který nedodržuje předpisy, je tady za pitomce. Ani byste nevěřil, jak příjemně se žije v zemi, kde se pravdidla dodržují (nejen ta dopravní).

A mimochodem,  děti chodí do školy na různé aktivity i  o prázdninách. (V noci by to platit nemuselo, to máte pravdu).

Honza 4.7.2006 6:19

mily spaldingu

pokr.:   "...a současně že je správné, aby chodec, když vleze do jízdní dráhy, mezi auta, tam tuhle přednost měl ? Z jakého důvodu ?"    Jde o prednost na radne oznacenych prechodech, a ten duvod je ten, ze ten chodec nekde prejit musi, kdezto automobilista v 90% vlastnim autem po meste jezdit nemusi, je to jeho pohodlnost nebo vec volby. Vnitrni mesto a obytne zony se musi vratit do situace, kdy v nich mohou bezpecne zit a pohybovat se  i stari lide a deti, to je celosvetovy trend. 

" A to pomíjím skutečnost, že Vámi vychvalované opatření zabilo a našich silnicích desítky lidí, přesvědčených o své absolutní přednosti."

Ty lidi nezabylo zadne opatreni, ale konkretni ridici, kteri jezdi jako blazni kolem prechodu. Prednost je prednost (pojem "absolutni prednosti" zakon nezna, docela staci to obycejna prednost).  Mimochodem, uz si na to zacinaji zvykat, a silnice se obcas opravdu daji prejit po prechodu, coz pred par lety opravdu neslo.

"Represe nikdy nic nevyresila"

No, to asi nemyslite vazne. Kolik lidi by asi platilo dane, kdyby se to nemuselo? Jste si jist, ze by Vam nerozkradli strechu nad hlavou, kdyby proti zlodejum neexistovala represe? Ja bohuzel Vasi duveru v lidstvo nesdilim. Bylo by fajn, kdyby to slo po dobrem, ale zkusenost ukazala, ze to po dobrem proste nejde. Za ty stovky zachranenych lidskych zivotu (mezinarodni zkusenost po zavedeni bodoveho systemu) to proste stoji. 

Honza 4.7.2006 6:17

mily spaldingu

dekuji za reakci. Dovolim si odpovedet:

"Převodem zkušeností z USa, kde skoro nikdo neumí řídit právě díky různým omezením (stačí se podívat, jak to vypadá, když tam nasněží) se nic nevyřeší, stejně tak srovnáním hrušek a jablek."

Prominte, ale nevite, o cem mluvite. Ridit tady umi kazdy od 16, protoze by bez toho neprezil. Automobil je samozrejmou soucasti zivota a nikoli projevem ega a zpusobem realisace zamindrovanych blbecku, v tom to prave je. O tom, co se deje, kdyz "zasnezi", bych musel napsat cely roman -povetrnostni podminky jsou tady extremni a se stredni Evropou neporovnatelne.

 "Účelem všech předpisů není to, aby auta jezdila co nejpomaleji, aby si nezodpovědní chodci, jako účastníci silničnío provozu, dělali co chtějí, účelem předpisů má být zvýšení bezpenosti a plynulosti provozu." Chodci jsou take ucastnici dopravniho provozu a moje deti maji zrovna takove pravo dojit pesky v poradku ze skoly, jako vy jezdit autem. Vlastne vetsi: oni chodit pesky musi, vy jezdit autem nemusite. 

(pokr.)

spaldings 4.7.2006 5:58

Pokud vezmeme jako pravdivé ono nesmyslné tvrzení, že represe vše vyřeší

je na čase porovnat výsedky jednotlivých krajů či menších celků. Logicky podle toho lživého tvrzení by měla v místě největší represe (pokut apod) být nejnižší nehodovost. Je tomu tak ?

spaldings 4.7.2006 5:54

Značky omezující rychlost

Za značení odpovídá obecní úřad. Policie by měla značení kontrolovat a upozorňovat na nedostatky. Nečiní tak. Nevím, jestli plukovníku Bambasovi je známo, že po celém státě jsou rozmístěny "tuny" buzeračních značek - typický příklad je rychlostní omezení na 30 u škol. Teď o prázdninách a v noci !!! Má pan plukovník o tom zprávy ? A má-li, co s tím dělá, že to tak zůstává ?

spaldings 4.7.2006 5:46

Hlavně to chce jmenovitě - to je další nedostatek a nejen tohoto zákona

Není bohužel snadné identifikovat autory jednotlivých ustanovení. Ten zákon někdo napsal, někdo ho odsouhlasil k hlasování, někdo konkrétní přidal další a další paskvily jako ten darebák ono víno. Jistě by mnoho lidí zajímalo, jak se jmenuje patřičný soudruh, z jehož hlavy vzešlo toto :  Předjíždíte-li cyklistu, musíte blikat. Přijíždíte takto ke křižovatce, kde na vaší straně přijíždí v příčném směru vozidlo a má vám dát přednost (a možná i  tomu cyklistovi). Vidí že blikáte a v domnění, že odbočujete, vám tam klidně vjede. Stačí ještě vozidlo ve vašem protisměru a na průser právě zadělal autor zákona.

spaldings 4.7.2006 5:36

Milý Honzo,

ení na nás, abychom navrhovali. Za to jsou placeni ti, kdo sestrojili tenhle paskvil. Převodem zkušeností z USa, kde skoro nikdo neumí řídit právě díky různým omezením (stačí se podívat, jak to vypadá, když tam nasněží) se nic nevyřeší, stejně tak srovnáním hrušek a jablek. Takzvané radikální kroky jasou ve skutečnosti hovadské nic neřešící kroky. Účelem všech předpisů není to, aby auta jezdila co nejpomaleji, aby si nezodpovědní chodci, jako účastníci silničnío provozu, dělali co chtějí, účelem předpisů má být zvýšení bezpenosti a plynulosti provozu. Co se neděje. To je ten bambasismus. Vy nám tu jako výdobytek civilizovaných zemí říkáte, že je správné, aby řidič autem nesměl vjet na chodník  mezi chodce a měl tam absolutní přednost v jízdě a současně že je správné, aby chodec, když vleze do jízdní dráhy, mezi auta, tam tuhle přednost měl ? Z jakého důvodu ? A to pomíjím skutečnost, že Vámi vychvalované opatření zabilo a našich silnicích desítky lidí, přesvědčených o své absolutní přednosti. Kdepak, represe nikdy nic nevyřešila. Represe je ukázka neschopnosti řešit věci racionálně.

Honza 4.7.2006 3:32

co tedy autor navrhuje II

pokr.

Navrhuju dat zakonu sanci. Pred par lety bylo taky spousta kecu s 50 v obci a s prednosti chodcu na prechodech (naprosto samozrejma vec v civilisovanem svete). Moje zkusenost jako chodce a otce malych deti je zcela positivni: zatimco pred lety jsme cekali na Evropske dlouhe minuty, nez jsme smeli prebehnout na prechodu silnici v hruze pred dalsim silencem, ted je to mnohem lepsi, minimalne kazde druhe auto nas pusti. Pevne doufam, ze to s novym zakonem bude podobne.

Honza 4.7.2006 3:31

Co tedy autor navrhuje

Precetl jsem si clanek a komentare a mam jeden neodbytny dotaz: panove, co navrhujete?

Loni v Cechach zemrelo na silnicich cca 1100 lidi: to je v prepoctu na hlavu asi 2x vic nez v Anglii, v prepoctu na "osobokilometry" je to jeste podstatne horsi. Nejmene 500 lidi umira rocne na silnicich zbytecne a nesmyslne. Kdyby tady behal nekdo s kulometem a strilel nahodne po ulicich a zabil 500 lidi rocne, mame tady vyjimecny stav a vojsko v ulicich. Kdyz totez delaji pitome zelezne krabice rizene nesvepravnymi pitomci, tak je zrejme vsechno v poradku. Ja proste soucasnou situaci na ceskych silnicich povazuju za prisernou a bohuzel opravnujici radikalni kroky.

Tyhle radky tukam z USA (New Hampshire), kde jsem ted na nejaky cas. Dick ma pravdu, americky policista vas nesmi zastavit jen tak preventivne v ramci nejake akce Krystof. Nicmene, rychlostni limit na vetsine americkych dalnic je 65 mil/h (tesne nad 100km/hod), ve mestech a obydlenych zonach se jezdi 15 nebo 30mph. A kdyz to poradne rozjedete, tak vam nikdo nebere zadne body, ale policajt vam da zelizka a jdete SEDET, na miste. Na tohle ale potrebujete system samosoudcu a nezkorumpovatelnou justici, kterou v Cechach proste nemame. Dalsi americky trik ( vase pojistovna vam za kazdy prestupek  napari takovou pojistku, ze to auto radsi prodate a koupite si kolo) se u nas taky nepouziva. Ostatne predpokladam, ze by se patpongovi taky nelibil. . Nad dlouhejma rovnejma silnicema v New Mexiku, kde nepotkate auto za celej den, lita vrtulnik a vasi rychlost meri ze vzduchu, a kdyz prekrocite maximalni rychlost, tak vas na nejblizsi benzinovy stanici rovnou zkasnou (policajtovi prirozene zadne penize do ruky nikdo nedava).

(pokr.)

Bruner 4.7.2006 2:52

Re: Souhlas

Měl by se kritizovaný paragraf upravit takto: řidič je povinen jet takovou rychlostí, aby na policejním radaru bylo 50 (30,70 podle značky)km/hod. A tím by odpadly veškeré dohady. A samozřejmě, že by na poskytnutí informace o naměřené hodnotě měl občan právo, vždyť na to opět máme zákon, po podání písemné a okolkované žádosti.

jura-p 4.7.2006 2:29

Paragraf třetí zakazuje používání vozidel. Vezměme jeho odstavec čtvrtý.

(4) Nikdo nesmí používat technické prostředky a zařízení, která znemožňují nebo ovlivňují funkci technických prostředků používaných policií nebo Vojenskou policií při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích

A takovým technickým prostředkem, který ovlivňuje funkci policajtských měřáků je nesporně každé auto, když je měřeno. Toto ovlivnění funkce, které se projeví tím, že měřák změří rychlost a na displeji ukáže rychlost, je nepřípustné. Když auto nepojede, neovlivní funkci a to se projeví tím, že displej nebude ukazovat žádnou naměřenou rychlost. Stejně tak ovlivní funkci třeba mikrometrického šroubu měřený drát tak, že šroub nejde utáhovat k nule. A utahování se zastaví na poloze, kterou odečteme a tím zjistíme měřenou sílu drátu. Dokonce v případě pasivního antiradaru má BamBas k dispozici posudek nějakého ústavu, že funkci ovlivňuje. A když nic neemituje, tak jak jinak, než odrazem a změnou vyzařovaných vln z radaru, stejně jako celé auto, ve kterém je vezen, může ovlivnit ?  Tyto vlny odražené od automobilu a pasivního antiradaru v něm umístěného ovlivní čídlo, které vyhodnotí ovlivění a převede ho do výsledku, kterým se určí rychlost vozidla.Vysledkem interakce, ovlivnění mezi autem a radarem je právě výsledně naměřená rychlost. Jinak to ani být nemůže. Auta jsou tedy zakázaná.

p.p. 4.7.2006 1:42

Re: Re: Lžou nám

Je. Krome toho se nosi takzvane "offensive driving" to znamena, ze jedete proste nebezpecne. Vsichni jedou tak o deset mil nad limit a sheriff si vas ani nevsimne - kdyz nevybocujete z davu a nejste napadny tim, ze jedete rychleji nez jini anebo neklickujete po dalnici jako zajic aby jste predjizdel tak po vas ani pes (sheriff) nestekne.

Dick 4.7.2006 1:36

Re: .. a ještě něco. Šimonovský.

Zdravim, patpongu! Nápodobně! Katolík, nevolič KDU ČSL není až tak vzácný jev...

jezevec 4.7.2006 1:31

ne všechno je kravina

Ve Švýcarsku jsem jednou platil pokutu ve výši zhruba svého měsíčního platu za překročení rychlosti v obytné zóně - 31km/hod v zóně 30. Na mé překvapení, jestli je opravdu nezbytný tak vysoký trest za překročení pravidel, když rychloměr auta v podstatě takovou citlivost ani nemá - policista s úsměvem odvětil, že maximální rychlost je prostě maximální, a že mně nikdo nebránil jet 20 nebo 25.

JENŽE. Ve švajcu když jedu z místa A do místa B - jedu do 300m po obytné zóně, pak pár jednotek kilometrů padesátkou k nejbližšímu kolektoru, najedu na obchvat - a mažu mimo obce devadesátkou bez přerušení nějakými idiotskými omezeními a nechtěnými vjezdy do obcí, a na větší vzdálenost jedu po dálnici která v principu vede odevšud všude. 

To jen u nás v kocourkově se všechno dělá zadkem napřed. Nejdřív pokuty.

patpong 4.7.2006 1:09

.. a ještě něco. Šimonovský.

Ten povýšenej brněnskej moula prefabrikací a následnou obhajobou tohoto fašizujícího zákona opět potvrdil pověst nejhoršího ministra už tak dost slabé vlády. Na smrt svejch akvarijních rybiček prohlašuju, že radši chcípnu, než abych kdy v životě volil kandidáta KDU-ČSL. A to jsem věřící...

Dick 4.7.2006 1:02

Re: Lžou nám

Zastavili mýho kamaráda policisté - jen tak, na běžnou kontrolu. A on u sebe vezl právě Američana a ten se začal nahlas rozčilovat, že toto není v USA možné, že tam Vás mohou zastavit pouze po spáchání přestupku. Je tomu tak?

patpong 4.7.2006 0:56

Bambasismus jako nejvyšší stádium bublanismu..

.. tragédie. Nikdo mi nevymluví, že ochrana zdraví a životů spoluobčanů je hlavním cílem zákona, primární je buzerace, buzerace a ještě jednou buzerace lidí kteří, snad možná skutečně nejezdí vždy přesně podle (leckdy zcela absurdních a kreténských) pravidel, zato roky a roky jezdí slušně, nikdy nikoho nepřizabili a v důsledku slušné jízdy ani nepřizabijou. K vítězoslavným policejním statistikám: dejte v obci limit deset, mimo patnáct a na dálnici dvacet a trestejte překročení zastřelením. Garantuju první víkend v historii zcela bez jakéhokoliv úrazu v důsledky dopravní nehody. Jo. Tenhle Binar je mimořádně slizskej bambasista. Fuj. Za mejch vysokoškolskejch časů jsme těmhle projevům říkali "úlis".

Jago 4.7.2006 0:54

Lžou nám

Naprosto souhlasím.Policisté nenabízí jiný servis než přidané daňe a národ s uspokojením, že majitelé silných aut budou po zásluze potrestáni, jim v tom souhlasně přitakává.Při posledním Kryštofu bylo zkontrolováno 100 000 řidičů a odhaleno 236 řidičů pod vlivem alkoholu - to jest z celkového počtu méně než čtvrt procenta.Takové množství lidí bude řídit pod vlivem alkoholu za existence jakéhokoliv zákona.Tvrdím, že u nís jsou řidiči převážně slušní a dobří a vytváří se zde falešně vytářený mýtus, že je tomu naopak, aby policisté mohli degradovat svůj servis společnosti na pouhou represi a výběr financí. Naprostým bolševismem jsou takzvané silniční kontroly. Zákon o policii přeně říká, za jakých podmínek smí řidič zastavit váš vůz, vždy to musí mít nějakou podmínku, zcela svévolně to tedy nesmí být, přesto se tak děje a my všichni tomu mlčky přihlížíme. Zloděje, či kradené věci, policie taky nehledá tak, že by dělala domovní prohlídky od bytu k bytu a je nepochybné, že by se vždy "něco našlo".

Dick 4.7.2006 0:51

Děkuji autorovi

Pěkně, čtivě a jasně napsáno. Ač nejsem pirát silnic, souhlasím s každou větou.... Doporučuji na 7.7.2006 akci KLOBOUK:

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006062601

Cedr 4.7.2006 0:35

Souhlas

Stanovení limitů bez tolerance je největší pitomost.