13.5.2024 | Svátek má Servác


Diskuse k článku

DOPRAVA: Bambasismus

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
ptakopysk lingvista 4.7.2006 9:03

Re: Re: Re: Den pana Klobouka

ovšem pokud používáte jiný prohlížeč, než je IE od maléhoměkkého, tak jste v zadeli pane kolego, protože sem odkaz nedáte ani kdybyste se nakrájel...

A.D. 4.7.2006 9:02

Re: mily spaldingu

Jo a s tou předností na přechodu - nejezdím pořád, jako chodec mám zkušeností také dost. Ale též elementární znalosti fyziky (brzdná dráha v závoislosti na hmotnosti vozidla) a pud sebezáchovy! Takže nelezu do silnice jako bludná ovce, alébrž u přechodu zastavím, rozhlédnu se, dám o sobě vědět blížícím se autům a do vozovky vstoupím teprve tehdy, když jsem si jistá, že všechna auta jsou dost daleko, aby stačila přibrzdit/zastavit a také, že mne měli šanci spatřit. Ale tohle mne učila maminka už v předškolním věku a to těch aut jezdilo mnohem méně!

Povinnost pustit chodce na přechodu je správná, ovšem v podobě, jakou měla dosud. Povinnost jet tak pomalu, abych zastavila před přechodem, kdykoli se k němu někdo přiblíží s úmyslem přejít (a to poznám jak, třeba v přelidněném centru?), znamená projíždět městem dvacítkou a stylem "přískokem vpřed" - lahůdka pro ovzduší, fakt, že jo. A podle nového zákona bude někde schovaný městský policista a bude si zapisovat "hříšníky". Vadí mi to, přestože do centra jezdím jen výjimečně, když není zbytí.

Václav 4.7.2006 9:01

Re: Milý Honzo,

Tak s těmi USA jste tady ujel a fakt dost hloupě. A nejen s těmi USA, ale třeba i s těmi přechody. Vy nemusíte nikde ani kousek pěšky a nemusíte u toho přes silnici? Závěrem řeknu to co jako technicky vzdělaný člověk říkám dost často různým rádoby expertům a kritikům všeho možného. Navrhněte lepší řešení. Liberální přístup na české řidiče neplatí, to ukázala džungle a jatka panující na našich silnicích v minulých letech. Nepříznivý trend zlomilo až kryštofování a další podobné monstrakce. Je chybou českých lidí, že na ně platí až tvrdá ruka.

A.D. 4.7.2006 8:54

Re: mily spaldingu

Nikdo tu přece neprotestuje proti zavedení bodového systému, ale proti tomu, JAKÝ bodoý systém byl zaveden. Kdejakou blbost přebíráme nesoudně z okolních států - proč taky někdy nepřevezmeme něco, co opravdu funguje? Proč to musíme zbastlit do příšerného paskvilu?

Martin 4.7.2006 8:50

Re: Re: Re: Hlavně to chce jmenovitě - to je další nedostatek a nejen tohoto zákona

Přesně tak. Navíc bych dodal, že kdy ž budu někomu dávat přednost na křižovatce, NIKDY se nebudu řídit tím, jestli má nebo nemá zapnutý blinkr. Když ho bude mít zapnutý, já tam vjedu a on do mně vlítne, bude to MOJE chyba, ne jeho.

Bambus bimbas... 4.7.2006 8:49

Doporučil bych

Po přečtení příspěvků, jsem došel k zajímavému návrhu - novele pro pány tvůrce zákona 411/2006:

Ve GB je nejméně dopravních nehod. Je to způsobeno tím, že jezdí vlevo. Co takhle,  nařídit třeba pražským taxíkářům, aby zkušebně jezdili od 1.8. zásadně vlevo??? (Y) Jako Bambus bimbas to budu na poslancích požadovat!!! A to by f tom byl čert (bengo) aby to neprošlo!

A.D. 4.7.2006 8:49

Re: Co tedy autor navrhuje

Ale jo, radikální kroky by to chtělo - ovšem smysluplné!

Většina tragických nehod se nestane primárně kvůli rychlosti, ale v důsledku NEBEZPEČNÉ JÍZDY! A jak tento nový zákon postihuje nebezpečnou jízdu? Nijak, protože ji nikdo nebude sledovat. Přitom by stačilo vybavit polici namísto drahých laserových radarů obyčejnými auty, opatřenými kamerami vpředu, vzadu a po stranách a s těmito auty jezdit v běžném provozu. A tvrdě postihovat přistižené piráty - všechny ty agresivní "najížděče" a "vyblikávače", myšky s následným přibržděním "za trest, že zdržujete", předjíždění v nepřehledných úsecích, předjíždění zprava, kličkování mezi pruhy s minimálním odstupem od ostatních aut, často bez blinkru.. atd., atd... Protože TOHLE jsou vesměs příčiny vážných havárií!

Ovšem ono je jednodušší spáchat idiotský zákon, uvést ho v platnost na silnicích, opatřených značkami "30, aby tu lidi zpomalili aspoň na 50", různými nesmyslnými omezeními a pozůstatky po dávno ukončených opravách a stíhat překročení rychlosti o 5km/h. Protože koho tím postihnou? Vesměs slušné řidiče, kteří byli zvyklí jezdit především bezpečně, tedy adekvátně situaci (například nezavazím zbytečně v protisměru, ale předjedu co nejrychleji). Různé kličkování a nebezpečná jízda se dá provozovat i v rámci rychlostního limitu a taky je to na silnicích vidět i teď. Zato se každý bojí přidat během předjíždění, každý civí úzkostlivě na tachometr a nesleduje provoz, zkrátka další potencionálně nebezpečné situace..

Charlie 4.7.2006 8:47

Až mi vběhne do cesty modrá švestka s plácačkou v prackách

tak budu právě sledovat tachometr, abych nepřekročil rychlost.

Václav 4.7.2006 8:44

Re: Co tedy autor navrhuje

Tak pod to se podepisuju. Nějak se zapomíná na to, že hlavním viníkem nastalé situace je malý český človíček, který si svůj komplex méněcennosti způsobený pocitem sociální, pracovní, společenské, sexuální a já nevím jaké ještě nedostatečnosti kompenzuje alespoň arogantním a bezohledným chováním na silnicích. České silnice neproměňovali v bitevní pole jen kamiony, dodávky a auta zbohatlíků. Drtivou většinu bouraček zavinili docela normální lidé v docela normálních autech. Přišlo to co přijít muselo. Nový zákon do kterého se ovšem, jak je v Česku tipické, dostalo i pěkných pár kravin.

Jan Hájek 4.7.2006 8:42

Re: Re: Re: Hlavně to chce jmenovitě - to je další nedostatek a nejen tohoto zákona

Můžete mi laskavě sdělit kde a jaký zákon či podzákonný předpis připouští předjíždění v křižovatce? Tedy skutečně předjíždění, nikoli jízdu v souběžných pruzích procházejících křižovatkou?

Kuki Muki 4.7.2006 8:35

Re: Re: Hlavně to chce jmenovitě - to je další nedostatek a nejen tohoto zákona

Konečně první rozumný názor. Dík

ucitelas 4.7.2006 8:21

Re: Re: Hlavně to chce jmenovitě - to je další nedostatek a nejen tohoto zákona

pane Hájku ,Vy ale neznáte nic. tak neokřikujte.Nejprve nastudujte zákon 361/00 ve znění pozdejších předpisů a pak poučujte.

Jan Hájek 4.7.2006 8:15

Re: Hlavně to chce jmenovitě - to je další nedostatek a nejen tohoto zákona

Na křižovatce se NEPŘEDJÍŽDÍ. Pokud předjíždíte před křižovatkou, musíte předjíždět tak, a v takové vzdálenosti, abyste manévr dokončil před křižovatkou a zařadil se VČAS a s dostatečným ODSTUPEM do jízdního pruhu pro vámi zamnýšlený průjezd křižovatkou. HLAVOU se musí řídit, ne plynovým pedálem a adrenalinem.

xxx 4.7.2006 8:12

Re: Re: Den pana Klobouka

V ikonkách - B, I, pět barviček a pak jsou takové napohled brejličky a to je právě ikonka pro vložení odkazu ...

KV 4.7.2006 8:03

Re: Bambas nebo Bambus

Myslím že nejlépe to vystihuje: "BIMBAS".

koudy 4.7.2006 7:54

Re: Den pana Klobouka

sakra, jak se sem přidávají"klikací" odkazy??

koudy 4.7.2006 7:52

Den pana Klobouka

ještě jednou, snad ten odkaz teď bude "klikací"

<p><a href="http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006062601">http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006062601</a></p>

</body>

koudy 4.7.2006 7:42

Den pana Klobouka

http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2006062601

Lubomír Ptáček 4.7.2006 7:41

Re: Paragraf třetí zakazuje používání vozidel. Vezměme jeho odstavec čtvrtý.

Zapomněl jste ještě uvést, že pohlavní styk zvyšuje riziko infekce pohlavních orgánů, a proto je nutno jej zakázat.

Banjo 4.7.2006 7:39

Re: Ostatně soudím že Kartágo musí být zničeno

Co se "klobouků" týká, jeden (mimo obec, rovná přehledná hlavní a od hřbitova vedlejší, po níž jel) manželce vjel na hlavní tak, že to jen zázrakem před ním ubrzdila. Samozřejmě předjet ho nešlo, protože najel zleva - tedy dokud nezrychlil na svoje maximum (cca 45 km/h), jel důsledně středem vozovky a objet nešel (možná při troše štěstí zprava příkopem). Dopadlo to dobře, ale ten vůl nejspíš dosud ani netuší, že něco udělal špatně. Vždyť přece jel tak pomalu a opatrně!

míša mýval 4.7.2006 7:35

Paroubek ví co říká

Bohužel neví, co dělá

míša mýval 4.7.2006 7:25

Bambas nebo Bambus

Na konci článku je šéf dopravní policie nazván Bambusem. Je to překlep, nebo označení pro dutou hlavu?

Petr Kohout 4.7.2006 7:20

Paroubek silniční zákon prosadil, Paroubek ho vzápětí odsuzuje = Paroubek je blb, který neví, co říká

Banjo 4.7.2006 7:19

Re: Re: Lžou nám

Jo to podstatné jsem tam nenapsal - nulová tolerance rychlosti je blbost mj. z toho důvodu, že šofér pak křečovitě sleduje tachometr, zhorší se mu schopnost sledovat okolí a jede méně předvídatelně. Nemluvě o tom, co by se stalo, kdyby mu pod auto vběhlo třeba dítě.

Banjo 4.7.2006 7:15

Re: Lžou nám

S těmi zloději a domovními prohlídkami souhlas.

Že jsou u nás většinou dobří a slušní šoféři - tady bych si dovolil polemizovat. Prostě to neodpovídá mým zkušenostem. Mnohem lépe se mi jezdilo v Itálii a v Tunisku, o trochu lépe v Německu Belgii a Rakousku, o něco hůř na venkově na moravsko-slovenském pomezí. Jo a proti Řecku to u nás docela jde. A hodně podobně jako u nás jezdí sever Francie, jen jsou o trochu vyježděnější.

Ale pokud si někdo si pamatuje jen, jak se u nás jezdilo v 70. a 80. letech, pak souhlas, jsme vynikající šoféři.

jak42 4.7.2006 7:13

Re: Souhlas

Ale to je omyl!. Tolerance tam je a to dostatečná. Na padesátce je možné jet 1-50km/hod, na třicítce 1-30km/hod. atd.

míša mýval 4.7.2006 7:09

chudá pakáž by měla chodit pěšky

Včera jsem se posunoval po silnici v koloně jedoucí 65 km/h za starou ávií, v kopci tak 20 - 30, která jela v prostředku jízdního pruhu, protože řidič nechtěl riskovat živobytí přejetím plné čáry u krajnice. Pomalu jsem se posunoval k čelu kolony, jak se vždy jednomu -dvěma autům podařilo na rovince předjet. Teplota motoru za stálého hučení větráku stoupala k červenému poli a vzduch smrděl spáleným olejem. Když tu se zezadu přihnal frajer ve fáru a přes zákaz předjíždění se cpal dopředu. Když se přihnal ke mně, radši jsem také riskoval body a přejel plnou čáru ke krajnici. Pak zatlačil ještě protijedoucího (avie se nehnula ani o píď), ve slunku zasvítila RZ se čtyřmi jedničkami a fáro zmizelo v dáli.

MK 4.7.2006 7:01

Ostatně soudím že Kartágo musí být zničeno

a mjr. Bambas za tvrzení, že právě rozpětí ve výši pokuty je ten správný protikorupční nástroj zaslouži svěrací kazajku.

Všechny ostatní pitomosti v tomto zákoně (včetně ochrany vinařů!) se dají "skousnout", ale tahle ne.

Mimo jiné, hlavně tento zákon by měl být o odpovědnosti, to jest zavinil li jsi dopravní nehodu porušením dopravních předpisů s následkem újmy na zdraví či životě bude to vyšetřováno a souzeno jako vražedný útok nebo dokonaná vražda.

A ještě něco, neznám statistiku, ale myslím si, že klobouci páchají především materiální škody a na životě ohrožují nejvíce sebe.

ll 4.7.2006 6:44

Teď o prázdninách a v noci !!!

Lidé takto argumentující by řidičák vůbec neměli dostat. Jde totiž o diskvalifikující mentální nedostatečnost.

erik 4.7.2006 6:40

Re: mily spaldingu

S temi danemi to myslis vazne?neni lepsi nez represe najit ochotnou miru platby aby se obcan necitil okradan.A jeste poznamka -za dane ma byt take servis a nemaji byt pouzity na dalsi buzeraci.Ale v tom se asi neschodnem .Pekny den