Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Re: radler?
Jo, pijou a prodává se to už i u nás. A pít to jde, je to jen o zvyk.
Re: Re: radler?
koneckonců zvyknete si i na šibenici. Sice to zkraje trochu škrtí, ale později si již žádný oběšenec nestěžuje...
Milan Šimonovský: Bodový systém by se mohl postupně ještě zpřísnit
Milan Šimonovský: Bodový systém by se mohl postupně ještě zpřísnit
Ani čárku by nezměnil na novém silničním zákonu ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL). "Je potřeba se smířit s tím, že zákon zkrátka platí," říká Šimonovský.
HN: Premiér Paroubek vás vyzval, ať sepíšete analýzu, jak by se dal zákon upravit, aby nebyl tak přísný. Co mu napíšete?
Já nevím, co pan premiér očekává. Může čekat jen změnu zákona, která by trvala řádově měsíce. Tato vláda chtěla zlepšit bezpečnost na českých silnicích, a to se jí teď může podařit. Dosavadní zákon nebyl vymáhatelný, takže si řidiči dělali na našich silnicích cokoli.
Re: Milan Šimonovský: Bodový systém by se mohl postupně ještě zpřísnit
HN: Jak hodnotíte první dny fungování bodového systému?
Byl to jednoznačně nejlepší víkend za posledních téměř dvacet let. Už jen porovnání pátku, kdy bylo šest mrtvých, se sobotou a nedělí, kdy zemřeli dva lidé, svědčí o tom, že je zákon účinný.
HN: Říkal vám někdo z kolegů ve vládě ještě předtím, než začal zákon platit, že jsou postihy moc přísné?
Nikdo neměl nikdy žádné výhrady. Jenže řidiči jsou voliči. A body občas politici chtějí vytřískávat z čehokoli.
Re: Re: Milan Šimonovský: Bodový systém by se mohl postupně ještě zpřísnit
HN: Přesto, není až moc kruté, že podle zákona musím za padesát jedna kilometrů v hodině v obci dostat pokutu a že policista mi nemůže jen domluvit?
A co byste chtěl? Pokutu až za jedenašedesát nebo za jedenasedmdesát? Přece zákon musí mít nějakou hranici. Ta je v tomhle případě od padesáti do sedmdesáti kilometrů v hodině, to je jedna skutková podstata, druhá od sedmdesáti kilometrů víc. A to jsou nastavené limity. Kdyby byly od šedesátky, tak by se také říkalo, že pokuta za 61 kilometrů je už špatně. Prostě kdo chce jet padesátkou, ať ji dodržuje. Kdo pojede víc, páchá přestupek - ta volba je na každém.
Padesát jedna nebo padesát devět, to už je otázka posouzení výše pokuty. V zákoně jsou takové rozsahy pokut, aby úředník mohl zvážit nebezpečnost toho přestupku. A to je správné.
HN: Co tedy bude podle vás dál se silničním zákonem?
Po analýze - a ne po takové, která trvá jeden týden, ale řádově měsíce - jsem připraven se k zákonu vrátit. A po zkušenostech například z Irska předpokládám, že by se mohl dokonce ještě zpřísnit. Tak jako ho postupně zpřísnili například také ve Francii nebo v Rakousku.
Re: Re: Re: Milan Šimonovský: Bodový systém by se mohl postupně ještě zpřísnit
"...Už jen porovnání pátku, kdy bylo šest mrtvých, se sobotou a nedělí, kdy zemřeli dva lidé, svědčí o tom, že je zákon účinný. ..."
Ministr, který plácá takovéto nehorázné nesmysly, by se měl vrátit do školy a zopakovat si základy logiky.
Re: Re: Re: Re: Milan Šimonovský: Bodový systém by se mohl postupně ještě zpřísnit
Ministr Šimonovský je vůl!
Re: Re: Re: Re: Re: Milan Šimonovský: Bodový systém by se mohl postupně ještě zpřísnit
je to totálně vymytý mozek,jako ostatně u všech lidovců,proto je třeba je nevolit a bude od nich pokoj.
Jedním z mála pozitivních výsledků nedávných voleb voleb je,
že tento mamlas jak se zdá v každém případě opustí ministerstvo dopravy.
Naopak negativním a smutným důsledkem těch předchozích je skutečnost, že lidovci měli ve 101 takovou pozici, že ho tam vydíráním dokázali udržet po celé čtyři roky. Bohužel pro motoristy.
Re: Milan Šimonovský: Bodový systém by se mohl postupně ještě zpřísnit
Nemám nic, proti íře, ale proti církvi - z hezkých myšlenek udělá systém odpustků, křižáckých výprav. Kněží vezmou lidem všechny radost a pak jim je po troškách dávají a dav jásá - zářný příklad KDU.
Konečně
Konečně normální názor, proč Češi musí být vždycky papežtější než papež, když bolševici nařídili znárodňovat my jsme museli (na rozdíl od poláků, jugošů...) zebrat poslední krávu, holičství.... Teď přišel lidovec Šimonovský a chce spasit svět, budem jezdit napáskovaní za kamionama po tom našem pojízdném parkovišti.
Jednoduché řešení :
Do zákona jako hranici pro postih stanovit rychlost o deset km/h vyšší než povolenou. Bez diskuse o jejím překročení byť o jediný kilometr. V praxi : padesátka, naměřeno překročení šedesáti, šedesát celých jedna, následuje flastr za překročení padesátky. Obdobně u alkoholu stanovit hranice pro alkohol v krvi i v dechu. Hodnoty ne nižší než v okolních zemích. Po "zrušení" hranic se tak dostáváme do situace jako by v každém okrese platilo něco jiného. Je třeba jednoduchých a jasných pravidel. Za odmítnutí dechové zkoušky zákaz řízení na pět let a pokuta sto tis.Kč. Povinnost policie prokázat odmítnutí audiovizuálním záznamem.
Svatá pravda
Ať žijí bim-bam-basisté. Jenom nechápu, proč pan Paroubek dává ruce pryč od zákona, který schválila v návrhu vláda, a nyní jej dokonce s podlostí sobě vlastní chce zrušit.
Re: Svatá pravda
jasně. Pokud udělám blbost, musím na ní trvat do roztrhání těla. Zvlášt' když jsou na krku předčasné volby!
zákony
Tuto společnost a hlavně tak zvané představitele nezajímá nic jiného než koryta,moc a hon na lidi,každý mimo okruh vyvolených už tím že se narodil je potencionální vrah,zloděj,lump,kterého musíme ihned dostat na kolena a musí absolutně poslouchat svou vrchnost v jakém jsme to vlastně století ?
normalizační zákon
Tento zákon mel zabýt dvě mouchy jednou ranou. Bordel na silnicích byl už neunosný, avšak, tak, jak je zákon napsaný, měl/má sloužit spíše k buzeraci lidí. Měl to být další normalizační krok, s platností samozřejmě po volbách. Za současné, spíše předvolební, situace se zdá, že platí přiliš brzo a nechodí se ani Paroubkovi. Problém je, co s ním. Parlament nefunguje, jedině senát by snad mohl rychle přijmout zákonné opatření. Možná ale bude levice u vlády dříve a pak bude tento zákon sloužit dobře.
Docela se směju,
tahle "diskuse" je úžasná. Doufám, že nový zákon přestojí snahy o zrušení. Proč? Jestli jste si nevšimli, tak lidi jezdí jak prasata. Je mi úplně jedno, jak je to v jiných státech, ale když vidím, že jsou dopravní předpisy velké části řidičů pro smích, zbývá jen jedno : pořádně jim to porušování předpisů znepříjemnit. Osobně velmi fandím snahám v Polsku, kde by mohli zabavit automobil při jízdě v opilosti. Mimochodem, tady člámky vyznívají tak, že vlastně svatým právem člověka je jezdit jezdit jezdit, proč to omezovat. Vážení, automobil je skvělý vynález, nic proti němu, ale jeho využívání se musí podrobit tvrdé kontrole (tuna nebo dvě pohybující se rychlostmi desítek metrů za sekundu) a ještě navíc to kope hrob naší společnosti (fosilní paliva, dusíkové emise atd... - tady je ale nutná sebekontrola řidiče). Vy patříte k té skupině lidí jako jeden můj kamarád, který při cestě trolejbusem povzdechl, že zrovna nemá k dispozici auto, aby se mohl dopravovat jako normální člověk? Jestili ano, prosím Vás o jedno - zkuste myslet, zapojte mozek.
Re: zkuste myslet, zapojte mozek.
Zapojte mozek a vysvětlete, jak jde dohromady tvrzení ministra, že nízký počet smrtelných úrazů o víkendu je PŘÍNOSEM nového zákona? Stačí nahlédnout do (obtížně srovnatelných) údajů minulých let, a zjistíte, že vliv bodového systému je "srovnatelný" s údaji roku 1997, kdy zemřelo jenom o 2 osoby více, aniž by platil současný zákon...
Re: Re: Re: zkuste myslet, zapojte mozek.
uplne presne.... a to se nam jeste objevily i 20citky..... tam zacina u starych aut tachometr. Vydelek jisty...
Kdo ze tu pitomost schvalil?
Re: Re: zkuste myslet, zapojte mozek.
Aha, a hustota provozu se za těch devět let ani v nejmenšim nezměnila, že
Re: Re: Re: zkuste myslet, zapojte mozek.
Ono to vypadá, že ta víkendová "hustota" provozu (resp. nehodovost) se mění podle úplně jiných vlivů, než je platnost bodového zákona (jeho vliv mohl být právě v tom, že po nasazení policejních kontrol se silniční provoz snížil...).
Re: Re: Re: zkuste myslet, zapojte mozek.
Taky o tu hustotu jde. Je to ovšem jiný problém, na jinou diskusi. Nejlepší by asi bylo GPS v každém autě a platit za skutečně ujeté kilometry. Aby poplatky z provozu automobilu skutečně pokryly náklady, které tímto provozem vzniknou (opravy silnic, podpora nových zdrojů energie pro motorová vozidla apod.) Pravidla se musí ale dodržovat v jakékoliv hustotě provozu.
Re: Re: Re: Re: zkuste myslet, zapojte mozek.
Uznejte, že na českých silnicích ("tankodromech") jste často NUCEN předpisy porušovat jenom proto, abyste nezablokoval provoz ostatním automobilům... o často nesmyslném dopravním značení ani nemluvě.
Re: Re: Re: Re: Re: zkuste myslet, zapojte mozek.
Jaký NUCEN -- nemusíte nic, dokonce ani jezdit autem
Re: Re: Re: Re: Re: Re: zkuste myslet, zapojte mozek.
Jasně, můžeme chodit pěšky, však naši předkové taky chodili - děti do školy 10 km, hospodář na trh do sousedního města 20km, tovaryš na vandru prošel za pár let stovky kilometrů, však času bylo dost..
No a nebo můžeme jezdit hromadovou dopravou - takový autobus z rodné vesničky, co jezdí v úterý a v létě, to je panečku nějaký trénink plánování času a cest, to si člověk rozmyslí jen tak zbůhdarma courat sem a tam! A do práce přece dojíždět lidi taky nemusí, však sociální dávky postačí, na záhumenku se ledacos vypěstuje a máme pohodičku.. :-)
nucen jezdit autem?
Lidi na vesnicich a malych mestech, co jedou do prace, zivnostnici a profesionalni ridici, co si tim vydelavaji, sanitky taxiky a verejna doprava -ti opravdu asi musi jezdit autem. Co myslite, kolik procent provozu to dela?
V Praze vidim kazde rano silnici od Kladna totalne ucpanou auty, pricemz vim o mnoha lidech, kteri nasedaji do sveho fara hned vedle zastavky tramvaje. Taky existuji vlaky. Pamatuju se, jak nejmenovane, v Brne zijici herecce sebrali ridicak, a ona horekovala, ze se ted dostane do Prahy, jedine kdyz ji kamaradi svezou autem. Existenci Eurocity a klimatisovanych autobusu Student Agency s kavou zdarma ji nekdo zatajil.....
Tvrdim, ze nejmene 50%, mozna vice aut na silnici vyjizdet vubec NEMUSI. OK, je to jejich volba, ale jednoduse museji pocitat s tim, ze je treba dodrzovat predpisy a nechat ostatni zit.
Re: nucen jezdit autem?
Ano, je to moje volba - 30 minut autem, v případě zacpané silnice maximálně 45 minut, ale v čistém soukromí auta. A nebo 1 hodinu 40 minut se třemi přestupy, nahňácaná do vozidla veřejné dopravy s mnoha dalšími "svobodnými" lidmi, k tomu pro zpestření několik "hygienických alternativců". Protože teprve takové vozidlo hromadné dopravy je pro dopravní podnik rentabilní, ze kterého lidé při otevření dveří vypadávají přetlakem - dokud se tam dokážou nacpat, není třeba přidávat spoje. A dokud je autobus schopný se rozjet, není třeba investovat do údržby.
Podotýkám, že bydlíme stále ještě na území Prahy, která má ve srovnání s menšími městy či dokonce vesnicemi tu veřejnou dopravu úžasnou. Mimo hlavní město je to už naprostá katastrofa.. ale jo, možná to někoho baví, mačkat se na jiné lidi - taky by se vyplatilo úplně demontovat sedadla, aby si to lidi náležitě "užili"..
A večer, co mají co lidi courat večer po městě, když bydlí v okrajové čtvrti, ať si vezmou taxíka, když nejsou schopní sedět hezky od 19:00 doma u televize, jako spořádaný občan, že?
Ano, je to moje volba, věnovat svůj čas jiným věcem, než je trmácení se do práce a domů veřejnou dopravou. Ale "řešit" kritiku nedostatků poukazem, že přece nemusíme danou věc používat, je opravdu dokonalé..
Re: Re: nucen jezdit autem?
Zkusila jste si nekdy spocitat, jestli by se nevyplatilo to auto prodat a opravdu jezdit vecer do divadla taxikem? Ja jo, a hadejte,co mi vyslo! Neverila byste, kolik toho tim taxikem najezdite uz jenom za povinne ruceni, vubec nemluve o te nehorazne investice do auta.
V kazdem pripade, jiste nahlizite, ze se milion lidi s milionem aut do toho stredovekeho mesta proste nevejde. Neco se musi stat. Vubec nepochybuju, ze prijde zpoplatnovani vjezdu do mesta (to bude teprve krik), jen co se dostavi vnejsi okruh.
Jizda osobnim automobilem NENI lidske pravo.