21.5.2024 | Svátek má Monika


Diskuse k článku

AUTA: Řekni, kde ty výfuky jsou…

Včera jsem cestou do práce a z práce (dělá to asi 12 tisíc kroků) napočítal celkem dvacet elektromobilů. Baví mě to. Počítám je každou chvíli. Všímám si třeba, že na Starém Městě jich je mnohem víc než například v Bubenči či v Dejvicích. To určitě nejsou chudé čtvrti, ale přeci jen je jasné, že auta na baterky najdeme nejčastěji tam, kde je nejdráž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
V. Mokrý 21.8.2022 8:55

1***

J. Vlk 21.8.2022 8:48

Máte pravdu, lidé dělají stále opakující chyby. Jediné co lze využít efektivně ze zemědělské produkce jsou rostlinné zbytky, jako sláma, dřevěný odpad a další. Sušit na velkých plochách na slunci, to je nejlevnější, obracet, shrnovat a sbírat do velkoobjemových vozů. Následně vozit do velkých zásobníků a využívat k topení s automatickým podáváním do kotle. Předkové by mi ale jistě řekli, že je to hovadina, neboť co se z pole odveze, má se na pole zase vrátit . . .

J. Prikner 21.8.2022 8:37

V diskuzi postrádám známého baviče p.Radu

J. Prikner 21.8.2022 8:33

Naši europslanci vynikají technickou inteligenci, vrcholem jsou i mimo ně p. Hubáčková a Zdechovsky

V. Mokrý 21.8.2022 8:33

Někdy ta voda v těch obludách, vydrží na zalévání i 14dní.

L. Novák 21.8.2022 8:32

Takhle vypadá reklamní ;-O kampaň na fotovoltaiku podporovaná masívními dotacemi ze státní pokladny:

Česko čeká boom solárů na bytových domech. Podejte si žádost co nejdříve, radí expert

https://www.lidovky.cz/domov/solary-solarni-panely-fotovoltaicka-elektrarna-strecha-bytovy-dum-fotovoltaika-novela-vyhlasky-o-pra.A220820_151043_ln_domov_vag

Legrační je, že v Lidovkách to mají jako článek s placeným přístupem. Na jedné takové reklamní akci jsem se ze zvědavosti zúčastnil a obsah předčil má očekávání. Propagace "komunitní energetiky" ve velkých bytových domech ve městech. Nesmysl na první pohled. Ale jsou na to vypsané (pro firmy, které nabízejí montáž a správu) masívní dotace, a tomu odpovídá i tlak reklamních kampaní... :-P

V. Mokrý 21.8.2022 8:29

I TECHNICKOU GRAMOTNOST POSTRÁDAJÍ

P. Kmoníček 21.8.2022 8:28

Pane Jakle, promiňte.

J. Majzlík 21.8.2022 8:24

Typický průběh TV diskuse na téma naší energetické minulosti, přítomnosti i budoucnosti: Lehkomyslný fanfarón, (odhazující na jevišti nebo pomyslně před televizní kamerou svůj širák v dál) vám s povýšeným úsměvem bude (například !) tvrdit, že zná sto způsobů, jak se dostat na Měsíc. Ke svému opusu, popírajícímu veškeré zákonitosti triviální fyziky dostane od moderátora téměř celou dobu relace. Technik, vzdělaný v oboru, který je předmětem aktuální diskuse, svázaný pocitem osobní odpovědnosti za svá tvrzení bude vážit každé slovo své argumentace. Kontrolní otázka zní: Kdo z nich získá u našeho diváka více pozornosti, více sympatií?

M. Vinkler 21.8.2022 8:23

R^ Perfektně popsáno !!!

L. Novák 21.8.2022 8:13

:-) R^ !!

L. Novák 21.8.2022 8:08

Jedna věc je, co je laboratorně uskutečnitelné, druhá věc jsou vysoké náklady v praktickém použití. Všichni ZELENÍ MAGOŘI bez výjimek postrádají ekonomickou gramotnost a fantazírují o energeticky/ekonomicky nesmyslných řešeních, která jsou (bez státem vyplácených dotací) tak drahá, že by si je nikdo soudný nepořídil. Na tom má Babiš založený svůj byznys s biopalivy:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/za-deset-let-kralem-biopaliv-cesta-babisova-agrofertu-z-nuly-az-na-vrchol-105639

A když Fialova vláda Babišově byznysu "zaťala tipec" a oznámila zrušení povinného přidávání biopaliv do pohonných hmot vyrobených z ropy (což Babišova vláda před sedmi lety odmítla - https://archiv.hn.cz/c1-63827210-biopaliva-rozdelila-snemovnu-babis-k-nim-nerekl-ani-slovo - podporoval je i lidovec Jurečka), Babišovi vytrubovači spustili velkou kampaň:

https://www.novinky.cz/domaci/clanek/babis-zruseni-primichavani-biopaliv-je-podporou-putina-40389865

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/babis-vlada-ceny-pohonnych-hmot-bioslozky.A220310_084958_domaci_remy

Podstata extrémně vysokých nákladů biopaliv spočívá v nízké energetické hustotě zemědělské produkce, z níž se biopaliva obecně vyrábí, a množství vynaložené energie a práce s tím spojené. Musí se obhospodařovat obrovské plochy polí, z nichž je pak nutno plodiny jako např. kukuřice sklidit a shromáždit ve skladech, z nichž se pak vozí ke zpracování na bioplyn. Podobně jako třeba provoz velkých elektráren na dřevní štěpku, která se dováží přes půl planety Země velkými loděmi z tropických pralesů při jejich totálním kácení a likvidaci.

Dokud zelení magoři nepochopí základní principy fyziky a bilogie, budeme se dál tlačit do slepých uliček Green Dealu, Energiewende a z nich odvozených nesmyslů jako je třeba produkce "zeleného vodíku", který si tak oblíbila naprosto nekompetentní lidovecká MŽP Fialovy vlády Anna Hubáčková... :-P

L. Novák 21.8.2022 7:38

No jo, ale co emisní limity? To by se Škodovka nedoplatila... ;-D

J. Vala 21.8.2022 7:37

mluvite/pisete o tchnologiich 80 let starych. Dneska, pokud se chce, je schopna vesnice si vyrabet metan ( zemni plyn) pomoci kvaseni organicke masy, tedy diky bioplynove stanici. A takova vesnice dokaze byt ve vyrobe bioplynu sobestacna. No a bioplyn je CNG, cili le koupit i octavii nebo jine auto s motorem schopnym jezdit na CNG. Jinak metanizace existuje i jako zalohovaci proces pro uchovavani energie z OZE, ale zatim moc nefunguje, nicmene letecky benzin se uz touto metodou da vyrabet

V. Novak 21.8.2022 7:31

R^R^R^;-D

M. Vinkler 21.8.2022 7:30

Součástí energ. infrastruktury jsou pochopitelně i zdroje elektřiny.

Pokud odstavím fosilní elektrárny, musím je něčím nahradit, aby bilance zůstala vyrovnaná.

V. Vérosta 21.8.2022 7:23

Energetická infrastruktura není problém. Problém je odkud to elektřinu vzít. Pro skromný provoz 5 milionů český elautíček bude potřeba ročně asi 30 TWh, tedy asi tak dva nové Temelíny. Kdo je postaví??

J. Hruška 21.8.2022 7:16

Kotazi, když neprší, je to prázdné, když prší, není to potřeba. Vyhozené prostředky za ošklivou překážející obludu. Ahoj.

J. Sedlář 21.8.2022 6:51

U vás už výfuk proběhl přibližně v oblasti mezi ušima.;-D

J. David 21.8.2022 6:47

Což takhle dřevoplyn z biomasy? Tedy ne z mrkve, jak to mínila Bursíkova Kačka "Jau Jau", ale ze špalíčků tvrdého dřeva, vozených u generátorového kotle (https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C5%99evoplyn#/media/Soubor:Gengas_1944.jpg) v pytlích a s pohrabáčem. Ten paroplynový kotel bych Šodě auto doporučil, jako "simply cleaver" k parapleti a škrabce na led.

V. Mokrý 21.8.2022 6:40

Ale dnes vládnou ti z těch okecávacích oborů škol, místo z technických oborů, bohužel !

V. Mokrý 21.8.2022 6:39

A na co taky,

když k tomu stačí pár plastových sudů, nebo těch barelů v kleci - 600/1 000l. Přepad z toho na zahrádku, ne do kanalizace.

R. Langer 21.8.2022 6:38

Ano, to nekritické myšlení bych podtrhnul. ;-)

R. Langer 21.8.2022 6:35

Na to ani nemusíte studovat nějaké filozofické práce, to vám řekne každý normálně vzdělaný elektro nebo strojní inženýr.

A také to tady minimálně 10 let říkáme. :-(

J. Sedlář 21.8.2022 6:16

Dobro, pravda a láska daná pohledem na vše z hlediska tradic EUropského hnusmanismu a nekritického smýšlení.

M. Vinkler 21.8.2022 5:54

Nejde pouze o elektromobilitu , ale v podstatě vše , co se váže k tzv. dekarbonizaci společnosti.

Zde ekomagoři udělali jednu obrovskou hrubku , podlehli představě, že budoucnost lze nadekretovat.

Přitom stačilo tak málo - seznámit se s prací původem českého filosofa Václava Smila, t.č. v Kanadě , který po důkladném rozboru situace přišel s tvrzením o tom, že změna energetické infrastruktury bude během na dlouho trať , vyžaduje pořádnou přípravu a mnoho dílčích na sebe navazujících kroků , nemá-li dojít ke kolapsu energetiky.

Brusel a národní eurohujeři zvolili nejhorší možnou cestu a teď se to mu ještě budou divit.

L. Zídek 20.8.2022 23:25

Jeden velký podvod a dotování boháčů chudáky . Stejně jako ta "dešťovka". Copak může průměrný domkař utratit desítky tisíc na chytání dešťovky ? Zvláště dnes ?

J. Jurax 20.8.2022 23:04

Rv8-oRv

J. Jurax 20.8.2022 23:01

R^R^;-D

L. Novák 20.8.2022 21:41

Těch zamlčovaných "výhod" elektromobilů je mnohem víc, ale který obchodník vás na ně upozorní před zaplacením? :-) Navíc, dnes náklady na elektromobilitu táhnou finančně auta na spalovací motory a vysoké daně s nimi spojené. Elektromobilita je silně dotovaná. Až vláda začně vybírat do státní pokladny daně z elektromobilů (třeba jen silniční daň a daň z el. energie), to bude teprve legrace.

Další legrace přijde, až zjistíte, že akumulátor poškozený rychlonabíjením musíte vyměnit a nebude levnější, než za půl milionu. A to nepočítám fantasmagorie zelených šílenců, kteří si představují, že elektromobil v garáži napojený do sítě bude fungovat jako "záloha" dodávky el. energie v době, kdy jí bude v síti nedostatek.

No a potom taky co s ojetinami? Bude je vůbec někdo chtít koupit, když budou mít "odvařený" akumulátor se zlomkovou využitelnou kapacitou oproti novému? Využívat stejně nemůžete plnou kapacitu akumulátoru, protože nabíjení do maxima jej poškozuje, podobně i vybíjení na nejnižší hodnoty, které vám systém v autě ještě dovolí. Rychlonabíjení akumulátor ničí spolehlivě, takže akumulátor je nejdražším a nejproblematičtějším dílem elektromobilu.

A takhle by se dalo pokračovat. Ale kdo by si to za ty peníze nechtěl vyzkoušet, že? :-P