17.5.2024 | Svátek má Aneta


Diskuse k článku

AUTA: Řekni, kde ty výfuky jsou…

Včera jsem cestou do práce a z práce (dělá to asi 12 tisíc kroků) napočítal celkem dvacet elektromobilů. Baví mě to. Počítám je každou chvíli. Všímám si třeba, že na Starém Městě jich je mnohem víc než například v Bubenči či v Dejvicích. To určitě nejsou chudé čtvrti, ale přeci jen je jasné, že auta na baterky najdeme nejčastěji tam, kde je nejdráž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
O. Karel 20.8.2022 21:34

Konečně po letech začíná některým lidem svítat! V době kdy elektromobily začínaly, tak se psalo v tisku, že 60% elektřiny se vyrábí v tepelných elektrárnách! Řídí nás brutální inteligenti, když ještě před pár měsíci náš bruselský poslanec prohlašoval, že stavět elektrárny je u nás blbost, že si elektřinu dovezeme ze solárních elektráren ze Severní Afriky... Vítězství hlouposti! Uběhlo pár měsíců a všichni se diví, že máme plyn jen z Ruska a ropu taky. Přitom do Terstu je to pořád jen cca 300km a do toho přístavu dopluje kdejaký tanker nebo loď s LPG. Řídí nás "inteligenti" co umí jen krásně žvanit a ničemu nerozumí. A řídí nás takhle už několik generací, a ta práce je moc baví a dobře živí!

V. Pavelka 20.8.2022 20:48

S ničím takovým jako je běžné používání automobilů se Nepočítá , sídliště budou prázdná ! To vám nedošlo...

V. Pavelka 20.8.2022 20:45

Pokud jste byznys men, používající El. auto po republice , sladit nabíjecí místa s dobrou restaurací na jídlo , a přejezdy na různá místa , kam nemůžete zajet k nabíječce a díky členitosti terénu se vaše baterie nedožijí deního rozvrhu !?Je auto zátěží a otráví vás neuvěřitelně ! A tak jako většina se vrátí k bezstarostným spolehlivým spalovákům !

P. Szirotný 20.8.2022 20:41

Dobrý příspěvek. Přidal bych ještě dotaz, kde se budou elektroauta nabíjet ? Bydlím na sídlišti a představa prodlužovačky z bytu k autu je docela iluzorní. Nabíjení u běžné elektronabíječky je příběh na 50 minut. Když bude přede mnou ve frontě pět pět dalších zájemců, obnáší to čekání ve frontě 4-5 hodin. No, nekup to.

R. Langer 20.8.2022 20:11

R^ [>-]

R. Langer 20.8.2022 20:09

Hm, a co vane z Brusele? :-P

S. Ševeček 20.8.2022 19:57

F1: od roku 2030 budou benziny C8H18 zcela uhlíkově neutrální - synteticky budou vyrobeny uhlíku, získaného rozložením CO2 a z vodíku, získaného rozložením vody H2O elektrolýzou.

V závodech dojde ke spálení tohoto ekologicky vyrobeného paliva na CO2 a H2O.

/zaručena zelená ekologie - při účinnosti přeměn surovin na ekobenzin cca 20% a účinnosti spalovacího motoru cca 33% ... perpetuum mobile.

S. Ševeček 20.8.2022 19:45

Hybridní systémy Formule 1: „Využije-li závodník maximální potenciál systémů, získá k dobru zhruba půl sekundy. Ovšem poté v dalších kolech ztratí až dvě vteřiny, musí totiž dobít baterie"

/perpetuum mobile

J. Hanzal 20.8.2022 19:40

Máte naprostou pravdu, pane Jákle.R^ Já tvrdím už dávno, že nejsmradlavější auta jsou ta na elektriku.!!

V. Mokrý 20.8.2022 19:35

Pro zelený a všechny další současné fanatiky s nimi souznící, pod jejich rozlišovací schopností.

D. Uhlár 20.8.2022 19:33

A proč má pětiletý hošík v profilu fotku starého dědka?

A. Jaroš 20.8.2022 19:06

I vy jeden Nezdvořáku!

J. Vlk 20.8.2022 18:58

No a když se to převede na účinnost, kdy výroba elektřiny je zhruba 30 % z tepelného obsahu paliva. Dále se elektřina transformuje, následuje přenos, pak se znova transformuje, distribuce, nabíjecí stanice, nabíjení baterií, účinnost elektromotoru a způsob jízdy - docela náročný řetězec. Kolik energie se z původního paliva využije . . ?

V. Mokrý 20.8.2022 18:57

R^

V. Mokrý 20.8.2022 18:57

;-(

J. Novotny 20.8.2022 18:41

Je to bohužel ještě horší. Pokud srovnáme ČR s elektromobilem a bez něj, jde v případě elektromobilu dodatečná poptávka po elektřině a tu pokrývají (a ještě aspoň 10 let budou) fosilní elektrárny. U nás téměř výhradně elektrárny uhelné, navíc nyní běží ty méně efektivní ala staré stroje v Komořanech. Takže elektromobilista u nás spolehlivě zvyšuje globální emise CO2, navíc se podepisuje na nemalé ekologické zátěži spojenou s bateriemi.

J. Joudová 20.8.2022 18:16

To komolení autorova příjmení mý být jako nějak vtipné?

P. Dvořák 20.8.2022 18:16

Výfuky jsou v IVK, z kterého vanou nevábné zplodiny. ;-D

S. Ševeček 20.8.2022 18:10

i plug-in hybrid je zoufalý, ale možný, pokus, jak zachránit elektrodebilitu; je sice stále o dva metráky těžší než obdobné vozidlo se spalovacím motorem, ale taky o metrák lehčí než EV a na benzin dojedete spolehlivě 200 km domů nebo k nejbližší pumpě, pokud jste důvěřovali lithiu příliš.

/budoucnost patří aluminiu.

P. Kmoníček 20.8.2022 17:54

Pane Jákle, dnes dobré !

V. Kučer 20.8.2022 17:47

R^ Perspektivu má maximálně hybrid a to by se ještě musely zlepšit parametry baterií, hlavně životnost.

J. Sládeček 20.8.2022 17:18

Ať si úchylové strčí ekoauta do svých demo(_! _).