Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
AUTA: Řekni, kde ty výfuky jsou…
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
O. Karel 20.8.2022 21:34Konečně po letech začíná některým lidem svítat! V době kdy elektromobily začínaly, tak se psalo v tisku, že 60% elektřiny se vyrábí v tepelných elektrárnách! Řídí nás brutální inteligenti, když ještě před pár měsíci náš bruselský poslanec prohlašoval, že stavět elektrárny je u nás blbost, že si elektřinu dovezeme ze solárních elektráren ze Severní Afriky... Vítězství hlouposti! Uběhlo pár měsíců a všichni se diví, že máme plyn jen z Ruska a ropu taky. Přitom do Terstu je to pořád jen cca 300km a do toho přístavu dopluje kdejaký tanker nebo loď s LPG. Řídí nás "inteligenti" co umí jen krásně žvanit a ničemu nerozumí. A řídí nás takhle už několik generací, a ta práce je moc baví a dobře živí! |
V. Pavelka 20.8.2022 20:48S ničím takovým jako je běžné používání automobilů se Nepočítá , sídliště budou prázdná To vám nedošlo... |
V. Pavelka 20.8.2022 20:45Pokud jste byznys men, používající El. auto po republice , sladit nabíjecí místa s dobrou restaurací na jídlo , a přejezdy na různá místa , kam nemůžete zajet k nabíječce a díky členitosti terénu se vaše baterie nedožijí deního rozvrhu Je auto zátěží a otráví vás neuvěřitelně ! A tak jako většina se vrátí k bezstarostným spolehlivým spalovákům |
P. Szirotný 20.8.2022 20:41Dobrý příspěvek. Přidal bych ještě dotaz, kde se budou elektroauta nabíjet ? Bydlím na sídlišti a představa prodlužovačky z bytu k autu je docela iluzorní. Nabíjení u běžné elektronabíječky je příběh na 50 minut. Když bude přede mnou ve frontě pět pět dalších zájemců, obnáší to čekání ve frontě 4-5 hodin. No, nekup to. |
R. Langer 20.8.2022 20:11
|
R. Langer 20.8.2022 20:09Hm, a co vane z Brusele? |
S. Ševeček 20.8.2022 19:57F1: od roku 2030 budou benziny C8H18 zcela uhlíkově neutrální - synteticky budou vyrobeny uhlíku, získaného rozložením CO2 a z vodíku, získaného rozložením vody H2O elektrolýzou. V závodech dojde ke spálení tohoto ekologicky vyrobeného paliva na CO2 a H2O. /zaručena zelená ekologie - při účinnosti přeměn surovin na ekobenzin cca 20% a účinnosti spalovacího motoru cca 33% ... perpetuum mobile. |
S. Ševeček 20.8.2022 19:45Hybridní systémy Formule 1: „Využije-li závodník maximální potenciál systémů, získá k dobru zhruba půl sekundy. Ovšem poté v dalších kolech ztratí až dvě vteřiny, musí totiž dobít baterie" /perpetuum mobile |
J. Hanzal 20.8.2022 19:40Máte naprostou pravdu, pane Jákle. Já tvrdím už dávno, že nejsmradlavější auta jsou ta na elektriku. |
V. Mokrý 20.8.2022 19:35Pro zelený a všechny další současné fanatiky s nimi souznící, pod jejich rozlišovací schopností. |
D. Uhlár 20.8.2022 19:33A proč má pětiletý hošík v profilu fotku starého dědka? |
A. Jaroš 20.8.2022 19:06I vy jeden Nezdvořáku! |
J. Vlk 20.8.2022 18:58No a když se to převede na účinnost, kdy výroba elektřiny je zhruba 30 % z tepelného obsahu paliva. Dále se elektřina transformuje, následuje přenos, pak se znova transformuje, distribuce, nabíjecí stanice, nabíjení baterií, účinnost elektromotoru a způsob jízdy - docela náročný řetězec. Kolik energie se z původního paliva využije . . ? |
V. Mokrý 20.8.2022 18:57
|
V. Mokrý 20.8.2022 18:57
|
J. Novotny 20.8.2022 18:41Je to bohužel ještě horší. Pokud srovnáme ČR s elektromobilem a bez něj, jde v případě elektromobilu dodatečná poptávka po elektřině a tu pokrývají (a ještě aspoň 10 let budou) fosilní elektrárny. U nás téměř výhradně elektrárny uhelné, navíc nyní běží ty méně efektivní ala staré stroje v Komořanech. Takže elektromobilista u nás spolehlivě zvyšuje globální emise CO2, navíc se podepisuje na nemalé ekologické zátěži spojenou s bateriemi. |
J. Joudová 20.8.2022 18:16To komolení autorova příjmení mý být jako nějak vtipné? |
P. Dvořák 20.8.2022 18:16Výfuky jsou v IVK, z kterého vanou nevábné zplodiny. |
S. Ševeček 20.8.2022 18:10i plug-in hybrid je zoufalý, ale možný, pokus, jak zachránit elektrodebilitu; je sice stále o dva metráky těžší než obdobné vozidlo se spalovacím motorem, ale taky o metrák lehčí než EV a na benzin dojedete spolehlivě 200 km domů nebo k nejbližší pumpě, pokud jste důvěřovali lithiu příliš. /budoucnost patří aluminiu. |
P. Kmoníček 20.8.2022 17:54Pane Jákle, dnes dobré ! |
V. Kučer 20.8.2022 17:47Perspektivu má maximálně hybrid a to by se ještě musely zlepšit parametry baterií, hlavně životnost. |
J. Sládeček 20.8.2022 17:18Ať si úchylové strčí ekoauta do svých demo(_! _). |