30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

AUTA: Řekni, kde ty výfuky jsou…

Včera jsem cestou do práce a z práce (dělá to asi 12 tisíc kroků) napočítal celkem dvacet elektromobilů. Baví mě to. Počítám je každou chvíli. Všímám si třeba, že na Starém Městě jich je mnohem víc než například v Bubenči či v Dejvicích. To určitě nejsou chudé čtvrti, ale přeci jen je jasné, že auta na baterky najdeme nejčastěji tam, kde je nejdráž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Majzlík 21.8.2022 8:24

Typický průběh TV diskuse na téma naší energetické minulosti, přítomnosti i budoucnosti: Lehkomyslný fanfarón, (odhazující na jevišti nebo pomyslně před televizní kamerou svůj širák v dál) vám s povýšeným úsměvem bude (například !) tvrdit, že zná sto způsobů, jak se dostat na Měsíc. Ke svému opusu, popírajícímu veškeré zákonitosti triviální fyziky dostane od moderátora téměř celou dobu relace. Technik, vzdělaný v oboru, který je předmětem aktuální diskuse, svázaný pocitem osobní odpovědnosti za svá tvrzení bude vážit každé slovo své argumentace. Kontrolní otázka zní: Kdo z nich získá u našeho diváka více pozornosti, více sympatií?

V. Vérosta 21.8.2022 7:23

Energetická infrastruktura není problém. Problém je odkud to elektřinu vzít. Pro skromný provoz 5 milionů český elautíček bude potřeba ročně asi 30 TWh, tedy asi tak dva nové Temelíny. Kdo je postaví??

M. Vinkler 21.8.2022 7:30

Součástí energ. infrastruktury jsou pochopitelně i zdroje elektřiny.

Pokud odstavím fosilní elektrárny, musím je něčím nahradit, aby bilance zůstala vyrovnaná.

R. Langer 21.8.2022 9:45

Energetická infrastruktura je zatraceně VELKÝ problém, ale o tom "vobyčejnej člověk" nemá jaksi představu.

Ten si myslí, že místo benzinky se jenom tak "natáhne kabel", a infrastruktura je vyřešena. No, takhle to ale v praxi nefunguje. :-P

J. Vlk 21.8.2022 9:06

V podstatě veškerou energii máme ze slunce, ve formě uhlí, plynu, dřeva, vody, větru. Jenom provádíme její přeměnu na vhodnější druh dle potřeby. Jediná energie "navíc", kterou se daří získávat je energie vzniklá štěpením atomů. Nyní by tato měla být jako částečné řešení, než se přejde k vyšší formě využití.

L. Zídek 20.8.2022 23:25

Jeden velký podvod a dotování boháčů chudáky . Stejně jako ta "dešťovka". Copak může průměrný domkař utratit desítky tisíc na chytání dešťovky ? Zvláště dnes ?

V. Mokrý 21.8.2022 6:39

A na co taky,

když k tomu stačí pár plastových sudů, nebo těch barelů v kleci - 600/1 000l. Přepad z toho na zahrádku, ne do kanalizace.

J. Hruška 21.8.2022 7:16

Kotazi, když neprší, je to prázdné, když prší, není to potřeba. Vyhozené prostředky za ošklivou překážející obludu. Ahoj.

V. Mokrý 21.8.2022 8:33

Někdy ta voda v těch obludách, vydrží na zalévání i 14dní.

L. Novák 21.8.2022 9:06

Můj známý si vedle rod. domu (stavěl ještě za komunistické totality) současně vybudoval betonovou nádrž asi 3 m hlubokou, zásobovanou dešťovou vodou z poloviny sedlové střechy. Jako okrasné jezírko. Celoroční využití pro zalévání okrasné zahrady. Když začala sušší léta, přidal rouru ke druhé polovině střechy a má vody dost i dnes... ;-)

R. Langer 21.8.2022 9:46

Letos je vody dost.

V. Mokrý 21.8.2022 10:46

;-(Rv

R. Langer 21.8.2022 15:41

:-P

J. Jurax 21.8.2022 16:59

Jak kde ...

J. Jurax 21.8.2022 16:58

Plastový kontejner 1 kubický metr cca 1800 Kč. Zkuste gúgl.

Jak jste přišel k těm desetitisícům?

J. Jurax 20.8.2022 23:01

R^R^;-D

O. Karel 20.8.2022 21:34

Konečně po letech začíná některým lidem svítat! V době kdy elektromobily začínaly, tak se psalo v tisku, že 60% elektřiny se vyrábí v tepelných elektrárnách! Řídí nás brutální inteligenti, když ještě před pár měsíci náš bruselský poslanec prohlašoval, že stavět elektrárny je u nás blbost, že si elektřinu dovezeme ze solárních elektráren ze Severní Afriky... Vítězství hlouposti! Uběhlo pár měsíců a všichni se diví, že máme plyn jen z Ruska a ropu taky. Přitom do Terstu je to pořád jen cca 300km a do toho přístavu dopluje kdejaký tanker nebo loď s LPG. Řídí nás "inteligenti" co umí jen krásně žvanit a ničemu nerozumí. A řídí nás takhle už několik generací, a ta práce je moc baví a dobře živí!

L. Novák 21.8.2022 8:13

:-) R^ !!

J. Prikner 21.8.2022 8:33

Naši europslanci vynikají technickou inteligenci, vrcholem jsou i mimo ně p. Hubáčková a Zdechovsky

L. Novák 21.8.2022 9:12

Zapomněl jste na zelenou superstar Pirátů:

Mikuláš Peksa ;-O

Elektrárny v Česku se nevyplatí. Energii nám zajistí dovoz, míní europoslanec

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-elektrarny-v-cesku-se-nevyplati-energii-nam-zajisti-dovoz-mini-europoslanec-187853

R. Langer 21.8.2022 9:48

Jestli lidé stále volí takové technické analfabety, ať se pak nediví, že elektřina podraží o stovky procent... ;-€

P. Szirotný 20.8.2022 20:41

Dobrý příspěvek. Přidal bych ještě dotaz, kde se budou elektroauta nabíjet ? Bydlím na sídlišti a představa prodlužovačky z bytu k autu je docela iluzorní. Nabíjení u běžné elektronabíječky je příběh na 50 minut. Když bude přede mnou ve frontě pět pět dalších zájemců, obnáší to čekání ve frontě 4-5 hodin. No, nekup to.

L. Novák 20.8.2022 21:41

Těch zamlčovaných "výhod" elektromobilů je mnohem víc, ale který obchodník vás na ně upozorní před zaplacením? :-) Navíc, dnes náklady na elektromobilitu táhnou finančně auta na spalovací motory a vysoké daně s nimi spojené. Elektromobilita je silně dotovaná. Až vláda začně vybírat do státní pokladny daně z elektromobilů (třeba jen silniční daň a daň z el. energie), to bude teprve legrace.

Další legrace přijde, až zjistíte, že akumulátor poškozený rychlonabíjením musíte vyměnit a nebude levnější, než za půl milionu. A to nepočítám fantasmagorie zelených šílenců, kteří si představují, že elektromobil v garáži napojený do sítě bude fungovat jako "záloha" dodávky el. energie v době, kdy jí bude v síti nedostatek.

No a potom taky co s ojetinami? Bude je vůbec někdo chtít koupit, když budou mít "odvařený" akumulátor se zlomkovou využitelnou kapacitou oproti novému? Využívat stejně nemůžete plnou kapacitu akumulátoru, protože nabíjení do maxima jej poškozuje, podobně i vybíjení na nejnižší hodnoty, které vám systém v autě ještě dovolí. Rychlonabíjení akumulátor ničí spolehlivě, takže akumulátor je nejdražším a nejproblematičtějším dílem elektromobilu.

A takhle by se dalo pokračovat. Ale kdo by si to za ty peníze nechtěl vyzkoušet, že? :-P

R. Langer 20.8.2022 20:11

R^ [>-]

V. Pavelka 20.8.2022 20:48

S ničím takovým jako je běžné používání automobilů se Nepočítá , sídliště budou prázdná ! To vám nedošlo...

R. Langer 21.8.2022 9:50

Opravdu svůj příspěvek adresujete mně? ;-)

S. Ševeček 20.8.2022 19:57

F1: od roku 2030 budou benziny C8H18 zcela uhlíkově neutrální - synteticky budou vyrobeny uhlíku, získaného rozložením CO2 a z vodíku, získaného rozložením vody H2O elektrolýzou.

V závodech dojde ke spálení tohoto ekologicky vyrobeného paliva na CO2 a H2O.

/zaručena zelená ekologie - při účinnosti přeměn surovin na ekobenzin cca 20% a účinnosti spalovacího motoru cca 33% ... perpetuum mobile.

S. Ševeček 20.8.2022 19:45

Hybridní systémy Formule 1: „Využije-li závodník maximální potenciál systémů, získá k dobru zhruba půl sekundy. Ovšem poté v dalších kolech ztratí až dvě vteřiny, musí totiž dobít baterie"

/perpetuum mobile

J. Hanzal 20.8.2022 19:40

Máte naprostou pravdu, pane Jákle.R^ Já tvrdím už dávno, že nejsmradlavější auta jsou ta na elektriku.!!

V. Pavelka 20.8.2022 20:45

Pokud jste byznys men, používající El. auto po republice , sladit nabíjecí místa s dobrou restaurací na jídlo , a přejezdy na různá místa , kam nemůžete zajet k nabíječce a díky členitosti terénu se vaše baterie nedožijí deního rozvrhu !?Je auto zátěží a otráví vás neuvěřitelně ! A tak jako většina se vrátí k bezstarostným spolehlivým spalovákům !