30.4.2024 | Svátek má Blahoslav


Diskuse k článku

AUTA: Řekni, kde ty výfuky jsou…

Včera jsem cestou do práce a z práce (dělá to asi 12 tisíc kroků) napočítal celkem dvacet elektromobilů. Baví mě to. Počítám je každou chvíli. Všímám si třeba, že na Starém Městě jich je mnohem víc než například v Bubenči či v Dejvicích. To určitě nejsou chudé čtvrti, ale přeci jen je jasné, že auta na baterky najdeme nejčastěji tam, kde je nejdráž.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
J. Jurax 21.8.2022 16:35

Netušíte-li, pak zvažte, jestli chyba není na Vaší straně.

J. Prikner 21.8.2022 8:37

V diskuzi postrádám známého baviče p.Radu

R. Langer 21.8.2022 9:51

Asi má dovolenou, nebo z Brusele přestali platit. ;-D

L. Novák 21.8.2022 8:32

Takhle vypadá reklamní ;-O kampaň na fotovoltaiku podporovaná masívními dotacemi ze státní pokladny:

Česko čeká boom solárů na bytových domech. Podejte si žádost co nejdříve, radí expert

https://www.lidovky.cz/domov/solary-solarni-panely-fotovoltaicka-elektrarna-strecha-bytovy-dum-fotovoltaika-novela-vyhlasky-o-pra.A220820_151043_ln_domov_vag

Legrační je, že v Lidovkách to mají jako článek s placeným přístupem. Na jedné takové reklamní akci jsem se ze zvědavosti zúčastnil a obsah předčil má očekávání. Propagace "komunitní energetiky" ve velkých bytových domech ve městech. Nesmysl na první pohled. Ale jsou na to vypsané (pro firmy, které nabízejí montáž a správu) masívní dotace, a tomu odpovídá i tlak reklamních kampaní... :-P

J. Jurax 21.8.2022 16:39

No, ono by to i mohlo být řešení. Ovšem pouze bez dotací. Jak by pak vypadala návratnost je ale otázka.

J. David 21.8.2022 6:47

Což takhle dřevoplyn z biomasy? Tedy ne z mrkve, jak to mínila Bursíkova Kačka "Jau Jau", ale ze špalíčků tvrdého dřeva, vozených u generátorového kotle (https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C5%99evoplyn#/media/Soubor:Gengas_1944.jpg) v pytlích a s pohrabáčem. Ten paroplynový kotel bych Šodě auto doporučil, jako "simply cleaver" k parapleti a škrabce na led.

J. Vala 21.8.2022 7:37

mluvite/pisete o tchnologiich 80 let starych. Dneska, pokud se chce, je schopna vesnice si vyrabet metan ( zemni plyn) pomoci kvaseni organicke masy, tedy diky bioplynove stanici. A takova vesnice dokaze byt ve vyrobe bioplynu sobestacna. No a bioplyn je CNG, cili le koupit i octavii nebo jine auto s motorem schopnym jezdit na CNG. Jinak metanizace existuje i jako zalohovaci proces pro uchovavani energie z OZE, ale zatim moc nefunguje, nicmene letecky benzin se uz touto metodou da vyrabet

L. Novák 21.8.2022 8:08

Jedna věc je, co je laboratorně uskutečnitelné, druhá věc jsou vysoké náklady v praktickém použití. Všichni ZELENÍ MAGOŘI bez výjimek postrádají ekonomickou gramotnost a fantazírují o energeticky/ekonomicky nesmyslných řešeních, která jsou (bez státem vyplácených dotací) tak drahá, že by si je nikdo soudný nepořídil. Na tom má Babiš založený svůj byznys s biopalivy:

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/za-deset-let-kralem-biopaliv-cesta-babisova-agrofertu-z-nuly-az-na-vrchol-105639

A když Fialova vláda Babišově byznysu "zaťala tipec" a oznámila zrušení povinného přidávání biopaliv do pohonných hmot vyrobených z ropy (což Babišova vláda před sedmi lety odmítla - https://archiv.hn.cz/c1-63827210-biopaliva-rozdelila-snemovnu-babis-k-nim-nerekl-ani-slovo - podporoval je i lidovec Jurečka), Babišovi vytrubovači spustili velkou kampaň:

https://www.novinky.cz/domaci/clanek/babis-zruseni-primichavani-biopaliv-je-podporou-putina-40389865

https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/babis-vlada-ceny-pohonnych-hmot-bioslozky.A220310_084958_domaci_remy

Podstata extrémně vysokých nákladů biopaliv spočívá v nízké energetické hustotě zemědělské produkce, z níž se biopaliva obecně vyrábí, a množství vynaložené energie a práce s tím spojené. Musí se obhospodařovat obrovské plochy polí, z nichž je pak nutno plodiny jako např. kukuřice sklidit a shromáždit ve skladech, z nichž se pak vozí ke zpracování na bioplyn. Podobně jako třeba provoz velkých elektráren na dřevní štěpku, která se dováží přes půl planety Země velkými loděmi z tropických pralesů při jejich totálním kácení a likvidaci.

Dokud zelení magoři nepochopí základní principy fyziky a bilogie, budeme se dál tlačit do slepých uliček Green Dealu, Energiewende a z nich odvozených nesmyslů jako je třeba produkce "zeleného vodíku", který si tak oblíbila naprosto nekompetentní lidovecká MŽP Fialovy vlády Anna Hubáčková... :-P

M. Vinkler 21.8.2022 8:23

R^ Perfektně popsáno !!!

V. Mokrý 21.8.2022 8:29

I TECHNICKOU GRAMOTNOST POSTRÁDAJÍ

J. Vlk 21.8.2022 8:48

Máte pravdu, lidé dělají stále opakující chyby. Jediné co lze využít efektivně ze zemědělské produkce jsou rostlinné zbytky, jako sláma, dřevěný odpad a další. Sušit na velkých plochách na slunci, to je nejlevnější, obracet, shrnovat a sbírat do velkoobjemových vozů. Následně vozit do velkých zásobníků a využívat k topení s automatickým podáváním do kotle. Předkové by mi ale jistě řekli, že je to hovadina, neboť co se z pole odveze, má se na pole zase vrátit . . .

V. Mokrý 21.8.2022 8:55

1***

L. Novák 21.8.2022 8:58

Potíž je, že taková řešení mají stále základní problém - nízkou hustotu energie produkce a vysoké náklady na zpracování a další manipulaci.

J. Vlk 21.8.2022 9:13

Sláma má výhřevnost jako hnědé uhlí. Postup jsem popsal, je velmi náročný na prostory. Kdyby se měla hmota ještě lisovat, znamená to další energii. Nejhorší ale je, že si tímto snižujeme úrodnost půdy|!!!

L. Novák 21.8.2022 9:18

A pak půdu hnojíme umělými hnojivy vyrobenými s využitím zemního plynu... ;-)

L. Polehla 21.8.2022 9:55

R^!!

M. Gavlák 21.8.2022 10:27

Dokud magoři jako vy nepochopí, že spalování ropy vede do pekel, budeme likvidovat životní prostředí raketovou rychlostí. Připomínáte mi konzervu...

L. Novák 21.8.2022 11:30

Zelení ;-O magoři jako vy nás vedou do pekel přímou svou blbostí a nevzdělaností. Rv

J. Jurax 21.8.2022 16:45

Nevede.

Do pekel nás vedou zelení magoři ...

J. Vala 21.8.2022 12:46

vyroba kerosinu jako zalohovaciho media u vetrnych elektraren je v soucasnem dobe v overovacim provozu, uz daleko za "laboratornim" stadiem

L. Novák 21.8.2022 14:03

Necháme se překvapit výrobní cenou. Bez dotací. !! Ale jestli je účinnost podobná, jako při výrobě "zeleného vodíku", kdy na získání 1 kWh el energie z vodíku musíme spálit 4 kWh elektřiny při výrobě a dalším zpracování, tak z toho bude pro pobírače dotací báječný byznys. Jako biopaliva pro Babiše. :-P

O. Vašíček 22.8.2022 16:04

Je ještě lepší. Vyrábíte vodík, který následně sloučíte s CO2 a vznikne metan. Ten dále řetězíte na vyšší řetězce, aby z toho vznikla kapalina a nemusela se stlačovat. Pak stačí naplnit kanystr a jedeme. :)

Na každou další operaci potřebujete energii, ale nevznikne neskladný a výbušný produkt, ale známá kapalina kterou nemusím dále upravovat a můžu ji lít do spalovacího motoru. :)

Z. Lapil 21.8.2022 10:58

Zeptejte se zemědělců, v jakém stavu jsou pole z hlediska obsahu organických látek, které chcete skrze bioplyn spalovat.

Napovim: je jich tam zoufale málo.

L. Novák 21.8.2022 7:38

No jo, ale co emisní limity? To by se Škodovka nedoplatila... ;-D

R. Langer 21.8.2022 9:39

"Což takhle dřevoplyn z biomasy?"

Nic. Energeticky zcela nevýhodné. :-(

J. Vala 21.8.2022 11:55

nevim, jak se jinak meri vyhodnost. Cenove je m3 bioplynu (metan) srovnatelny s cenou normalniho zemniho plynu

R. Langer 21.8.2022 15:39

Dřevoplyn není biomasa... ;-)

M. Vinkler 21.8.2022 5:54

Nejde pouze o elektromobilitu , ale v podstatě vše , co se váže k tzv. dekarbonizaci společnosti.

Zde ekomagoři udělali jednu obrovskou hrubku , podlehli představě, že budoucnost lze nadekretovat.

Přitom stačilo tak málo - seznámit se s prací původem českého filosofa Václava Smila, t.č. v Kanadě , který po důkladném rozboru situace přišel s tvrzením o tom, že změna energetické infrastruktury bude během na dlouho trať , vyžaduje pořádnou přípravu a mnoho dílčích na sebe navazujících kroků , nemá-li dojít ke kolapsu energetiky.

Brusel a národní eurohujeři zvolili nejhorší možnou cestu a teď se to mu ještě budou divit.

R. Langer 21.8.2022 6:35

Na to ani nemusíte studovat nějaké filozofické práce, to vám řekne každý normálně vzdělaný elektro nebo strojní inženýr.

A také to tady minimálně 10 let říkáme. :-(

V. Mokrý 21.8.2022 6:40

Ale dnes vládnou ti z těch okecávacích oborů škol, místo z technických oborů, bohužel !