7.5.2024 | Svátek má Stanislav


Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
A. 18.5.2008 17:06

Kde je ten tým?! /a kdo je ten tým/

 Dobře se to četlo, jenom nechápu, když se všeobecně tvrdí, že reformu tvořil tým odborníků, zdá se mi že spíš odporníků, proč není autor článku s tak obsáhlými znalostmi a širokým pohledem v týmu, že by se tam objevovali jenom tzv. lobisté a "přikyvovači"?  Sám pan ministr nejspíš musí trpět trémou, protože na veřejném vystoupení ztráci schopnost vysvětlit a obhájit reformní kroky. 

Nemo X 16.5.2008 10:06

Spadl mi kámen ze srdce

  Nechci se vyjadřovat k článku, ale následující diskuze mi udělala velkou radost,lépe řečeno mě uklidnila, pochopil jsem z ní totiž, že pan ministr  jinak MUDr. neplatí příspěvky a tudíž byl vyloučen z lékařské komory. Přiznám se,  představa, že by se tento pán objevil na operačním sále zrovna když tam budu jako pacient, mě už dlouho děsila. Ruku na srdce, vážení diskutující, koho z vás ta představa ponechá chladným ? :-))   

Bianca 16.5.2008 11:21

Re: Spadl mi kámen ze srdce

Pro upresneni. Pokud vim, pan ministr Julinek NEBYL vyloucen z CLK, pan ministr Julinek z CLK vystoupil a zaroven pozadal o prominuti placeni prispevku na cinnost CLK na rok 2008. Z informaci uvedenych v mediich  vyplyva, ze zaroven dluzi prispevky na cinnost CLK  za roky 2006 a 2007.  Evidenci prispevku clenu vede prislusne okresni sdruzeni lekaru, v pripade pana ministra, pokus se nepletu, OS Brno-venkov. Funkcionari tohoto OS prokazali v pripade kontroly platby  prispevku  na cinnost CLK panem ministrem znacnou nedbalost. Dluzi-li pan ministr od r. 2006, melo jeho jednani byt jiz davno predmetem konani prislusne revizni komise, pripadne cestne rady. Neplaceni prispevku na cinnost komory je porusovanim zakona  o komorach.

  

Gaston 17.5.2008 0:42

Re: Spadl mi kámen ze srdce

Ach jo, Nemo X. Vy si zřejmě myslíte, že kdo je v komoře, tak je lepší než ten který v ní není....! Takhle to ale u nás nechodí.!!!! Dnes si soudruzi odhlasovali, že členství v komoře je povinné! A je základem pro to, abyste mohl vůbec vykonávat svou profesi! Ano, něco jako za bolševika, vzpomínáte? Motivace je jasná - členové budou platit povinně příspěvky, abychom my (šéfstvo komory) mohli pohodlně žít a my se Vám za to odvděčíme tím, že budeme rozhodovat o tom jestli můžete, nebo nemůžete vykonávat své povolání!! Skvělé, ne?

doktor 17.5.2008 9:54

Gastone,

lékařské komory jsou v nějaké podobě ve všech civilizovných zemích, ve většině z nich s povinným členstvím, které nečleny vylučuje z možnosti vykonávat lékařskou práci. Mně se obnovení ČLK po Listopadu nelíbilo, a dokonce jsem několik let odmítal (s příslušným písemným odůvodněním) platit příspěvky a zúčastňovat se schůzí. Donutili mne. Komora ovšem neslouží - na rozdíl třeba od Rakouska nebo Německa - svým lékařským členům, ale PACIENTŮM: stanovením kvantitativních i kvalitativních kriterií práce lékaře, soustavným povinným doškolováním a možností na špatně pracující lékaře si stěžovat (3 stupně, v případě z podezření z trestného činu je revizní komise povinna oznámit to OČTŘ).

Bianca 18.5.2008 10:33

Re: Re: Spadl mi kámen ze srdce

Komuniste si vcera na svem sjezdu odhlasovali, ze clenstvi v komore je povinne? Sice mi unika smysl takoveho hlasovani, kdyz uz clenstvi v  komorach  je ze zakona povinne od r. 1992, ale budiz. Diky za informaci.

Gaston 18.5.2008 23:52

Re: Re: Re: Spadl mi kámen ze srdce

Ano Bianco,  komunisté ( z různých stran) si už v roce 1992 odhlasovali, že členství v komorách je povinné. Doufám, že jste ještě uspokojenější, než předtím. A také doufám, že jste v nějaké komoře..

Gaston 15.5.2008 23:39

Na odborný názor nemám, ale co mi opravdu vadí

je, že nám nikdo pořádně nevysvětlil (rozuměj nemotivoval) proč že se ta reforma dělá. Obecné proklamace, že se penězi a léky a péčí plýtvá jsou zcela plytké, pokud jasně neuslyšíme, kam se ty ušetřené peníze vrtnou a kdo z nich bude mít prospěch. Ač sleduju tisk a TV pravidelně, nikde jsem jasná slova neslyšel a nevím ani o nikom, kdo by mi to osvětlil! Je pan ministr Julínek tak neschopnej, nebo se nám zase něco "skrývá"?

MUDr Jiří Kilian 16.5.2008 8:51

Re: Na odborný názor nemám, ale co mi opravdu vadí

Stručně je to asi takto : Medicína nabízí spousty možností. Každá z nich má nějakou cenu., Výše zdravotního pojištění, která m.j. odráží i hospodářský stav státu  jeho občanů,  není dostačující k úhradě bšemožné péče. Je tedy třeba zajistit, aby za ty peníze mohla být poskytnuta především nezbytná zdravotní péče.  Pro ČR je zřejmé, že je tu zdravotní péče nadužívána a je tedy třeba toto nadužívání omezit. Možná , známá a účinná cesta je v podstatě dvojí. První je ta, že je direktivně určeno, co se poskytovat může a kde. Tato cesta umožnila velice solidní výsledky péče za komunistů, kdy skrze nedostatek deviz nebylo možno zajistit dostatek přístrojového vybavení, léků a SZM.  Druhá cesta je regulovat spotřebu péče přirozenými mechanismy, z nichž nejúčinnější je přímá účast spotřebitele péče na její úhradě.

Prvky řízené péče jsou zajímavé pro každého plátce výkonů, tedy i pro ZP. I dnes je těchto prvnů v systému obsaženo několik, ale nestačí to,  Stát - organisované násilí - má tedy možnost buď hrát soli diktátora, který bude vyhláškami určovbat co lez , nebo ponechat  občanům vyšší míru svobodného rozhodování, když přenese na ZP kompetence a odpovědnosti za garanci dostupnosti péče. Obojí cesty mají své výhody a nevýhody.  Ta první tu je dosud a nějak se na ní nedaří.

Peníze nebudou ušetřené v tom smyslu, že by z pojištění něco zůstalo ( současné úspory cca 26 miliard slouží jako polštář ), ale k tomu aby péče byla řádně hrazena, což se dvacet let neděle. Pacienti by po nějakém čase, myslím si, že to budou dva tři roky, mohli pocítit výhody reformovaného systému. Nevýhody stejně tak, systém bez nich nebyl dosud nikde na světě nalezen.  

Gaston 17.5.2008 0:02

Re: Re: Na odborný názor nemám, ale co mi opravdu vadí

No dobře, Vašemu výkladu celkem rozumím (a smysl spíše tuším) , ale proč to mám slyšet (číst) od Vás? Jak chce Julínek získat přízeň u lidí ( občanů)?

Václav 15.5.2008 22:45

Zloděj, když krade otázky neklade, na tom není nic těžkého k pochopení tečka.

GSDr. Pasáček koz ve Vermontu 15.5.2008 20:42

Soukromé pojišt´ovny

Určitou nevýhodou soukromých pojišt´oven je to, že když udělají bankrot, dále nepojišt´ují. A nemají již ke svým klientům žádné závazky, protože již nemají peníze. To se občas stalo v USA, tisíce lidí zůstalo bez pojištění.

jepice 15.5.2008 21:39

Re: Soukromé pojišt´ovny

To teda máte blbý.:-/ V Julínkově návrhu zákona o pojišťovnách se píše, že úřad přidělí pojištěnce likvidované pojišťovny k pojišťovnám fungujícím v příslušné oblasti, a ty jsou povinné je převzít.

GSDr. Pasáček koz ve Vermontu 15.5.2008 22:01

Re: Re: Soukromé pojišt´ovny

No to je výborné. Takže ty pojišt´ovny budou platit pojištění za zbankrotovanou pojišt´ovnu, aniž od pacientů vybraly pojistné. Kdo jim to asi zaplatí?  Asi stát.

Bianca 16.5.2008 11:35

Re: Re: Soukromé pojišt´ovny

Nic noveho, tak se delo dosud. Jine ZP pojistence po zkrachovale ZP prevzaly, nikolivek ovsem zavazky te zkrachovale ZP.  Neprevzaly mnohdy ani smlouvy zkrachovale  ZP se zdrav. zarizenimi.  Pojistenci se tak ocitly nahle v situaci, ze jejich lekar, dosud smluvni s "jejich" ZP se stal nesmluvnim - se vsemi dusledky. Zdrav zarizeni castky, ktere jim zkrachovala ZP dluzila jiz nikdy nevidela a kdyz tak pouhe zlomky puvodni castky. Jinymi slovy, zdrav. zarizeni zaplatila dluhy zkrachovalych ZP ze sveho.

Docela by mne tedy zajimalo, kdo a jak uhradi pohledavky po pripadne zkrachovalych ZP, zda ZP, ktere preveznmou pojistence po krachovale ZP, prevezmou i smlouvy teto ZP se zdrav. zarizenimi. To se vsak od tvurcu reformy asi nedozvime.

jepice 15.5.2008 16:59

Umí někdo dekódovat větu z článku?

"Základním omylem pana ministra Julínka je, že se snaží přehrát horký brambor jasné kategorizace výkonů na ty, které se mají prodávat a které se mají dávat, ze svého ministerstva a potažmo z politické roviny na jednotlivé pojišťovny, přičemž tyto mají být ještě převedeny na akciové společnosti."

Já jsem se to pokusila přeložit takto: Ministr Julínek nechce v zákonu o pojištění rozdělit péči na tu, která z něho bude hrazená, a na tu, kterou pojištění nepokryje, a nechává toto rozdělení na zdravotních pojišťovnách, které budou převedeny na formu akciové společnosti. Pokud je můj překlad správný, vyplývá z toho, že si pan profesor Payne  pořádně nepřečetl příslušný návrh zákona, Tam totiž jasně stojí, že každá pojišťovna bude muset nabízet pojistný plán s plně hrazenou standardní péčí, a tato standardní péče bude definována obdobně jako dneska: zákon explicitně vyjmenuje všechno, co do ní nespadá.  Hrazená péče bude v obdobném rozsahu jako platí dnes.

zalozak 15.5.2008 17:46

Re: Umí někdo dekódovat větu z článku?

Ctete a pak piste.   Jestli vas to utesi, ja si myslel presne to co vy. Protoze tak znely heslovite utrzky "modre sance" . Jenze to neni pravda.

Jeste jednou - privatni pojistovny nabizejici jakkoliv cilene ci limitovane zdravotni pojisteni jsou dobra vec! Privatni ordinace , spitaly nabizejici peci tem kteri na to maji (ci tem kterym to privatni pojistovna kryje) jsou dobra vec protoze mohou snizit zatez na verejnem zdravotnictvi.

Jenze Julinkova reforma neni o privatnich pojistovnach. Je o RIZENE PECI... a to je ten pruser.  Stejnym zpusobem jako pojistovna vaseho auta rozhoduje o tom zda jej opravi, co na nem opravi , kde ho opravi ci zda ho odepise bude aplikovan na VAS!:-D 

jepice 15.5.2008 19:41

Re: Re: Umí někdo dekódovat větu z článku?

Záložáku, nemáte pravdu, respektive nemáte pravdu tak docela. Řízená péče bude alternativa k dnešnímu režimu volného výběru. A navíc - výběr, jestli řízená péče anebo ne, je jedna otázka, a rozsah poskytované péče druhá. Když si vyberete řízenou péči s plným hrazením standardních služeb, tak vám pojišťovna bude muset platit plný rozsah podle zákona, stejně jako když budete v neřízeném režimu.

zubokleštič 15.5.2008 17:48

Re: Umí někdo dekódovat větu z článku?

No, nevím, já jsem utrpěl dva semestry lékařské etiky v páně doktorově podání a bylo to podobně neprůchodné.

starší lékař 15.5.2008 23:41

Re: Umí někdo dekódovat větu z článku?

Takových nesmyslů se autor v tomto článku dopustil více, a nejen v tomto článku. On přednáší etiku, takže on ví nejlépe jak by to všechno mělo být. To jen my neetičtí hlupáci těm jeho moudrostem nerozumíme.

doktor 15.5.2008 16:16

Neskutečné plácání.

MUDr.Tomáš Julínek promoval 1982, I.atestaci z anestesiologie mohl dělat nejdřív v 1985, pak pracoval jako sekundář na ARO klinice v Brně, v té době si pravděpodobně udělal atestaci II.stupně, jinak by nemohl od 1991 dělat primáře ARO v nemocnici Ivančice, a od 1994 jejího ředitele. Od 1998 až dosud je senátorem za ODS. Lékařskou dráhu tedy opustil před 14 lety. Za tu dobu se medicina jakéhokoliv oboru natolik proměnila, že by teď nemohl dělat ani sekundáře po promoci bez atestace. Navíc neplatí už 3 roky příspěvky do Lékařské komory. Z té měl být dávno vyloučen. Lékař, který u nás není členem ČLK, nesmí provozovat praxi, a to ani pod odborným vedením. ODS to s ním bude muset ještě pár let vydržet. Jen jestli to vydrží občané.

AndyO 15.5.2008 16:33

Re: Neskutečné plácání.

další negramotný komentátor? Ovšem možná že název vašeho příspěvku měl vyjádřit jeho kvalitu. Pak je vše v pořádku.

mira 15.5.2008 16:58

Re: Re: Neskutečné plácání.

Ten tvůj gurů nasekal v Ivančicích taky pěkný dluh a tak šel do politiky,protože nedokázal ukočírovat venkovský špitál a dnes chce dělat reformy.Je to asi tak jak za komunistů když udělali holiče ředitelem železáren.V čem se toto liší za ODs nebo blahé paměti za KCČ.

AndyO 15.5.2008 17:04

Re: Re: Re: Neskutečné plácání.

proč píšeš " ten tvůj gurů" ??? Mne zajímá pouze a výhradně, kde přišel laborant na to, že "gurů" by mu při výkonu lékařské praxe poškodil nebo zabil.

Politické žvásty si nech pro své gurů, pokud nějaké máš, mne to nezajímá.

AndyO 15.5.2008 17:05

Re: Re: Re: Re: Neskutečné plácání.

ne "mu" ale "ho".

Václav 15.5.2008 22:55

Re: Re: Re: Re: Neskutečné plácání.

Skoč si do sexšopu pro nového robertka a pořiď si pořádnýho klabrdouna, ať je od tebe na chvíli pokoj Modrá zrůdo.

MUDr Jiří Kilian 16.5.2008 8:25

Re: Re: Re: Re: Neskutečné plácání.

Je to dáno pařičnou právní normou.

AndyO 16.5.2008 12:28

Re: Re: Re: Re: Re: Neskutečné plácání.

;-D;-D;-D děláte se hloupým nebo skutečně nejste schopen pochopit psaný text ani po pěti vysvětleních?

MUDr Jiří Kilian 16.5.2008 14:54

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Neskutečné plácání.

hádejte

doktor 16.5.2008 16:16

AndyO,

po návratu domů zjišťuji, že potrefená husa na můj text o nekvalifikovanosti MUDr.Julínka zakejhala. O nic jiného mi nešlo. Že vám za mne odpověděli jiní, za to nemohu.Ještě jako doplněk: umět současnou medicinu (třeba anestesiologii a resuscitaci) je nesčíslněkrát (po Klausovsku) víc, než umět intubovat. Já taky umím dodnes udělat několik chirurgických uzlů, které jsem se naučil před 50 lety. Neumím však chirurgii. A mimochodem: moje manželka je chirurgická instrumentářka v důchodu. Umí nejrůznější sesterská chirurgická kouzla, ale nechlubí se.