16.5.2024 | Svátek má Přemysl


Diskuse k článku

VÁCLAV KLAUS: Reakce na článek o Izraeli

To je agrese, to je válka nikoli arabského světa s Izraelem, nýbrž válka Hamasu s Izraelem. Pokud tedy někdo posunuje interpretaci „toho, o co tam jde“, pak je to především Václav Klaus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
P. Gabriel 16.10.2023 14:33

Děkuji za věcné a kriticky správné zhodnocení poněkud prapodivně formulovaného komentáře V. Klause. Palestinci jistě nejsou arabové a 80 let nazpět byli z 80.% křesťané. Určitě nejde v tomto konkrétním konfliktu o střet mezi araby a Židy. Dokonce aqni mezi Palestinci a Židy, protože Hamás není reprezentantem všech Palestinců. Útočící stranou je tedy Hamás podporovaný Iránem. A Iránci se považují za potomky starých Peršanů. Je otázkou, zda významové posuny v textu V. Klause jsou jen známkou neschopnosti V.K. chápat skutečnou faktografii věcí v plné šíři, nebo jednou z jeho mnoha účelových "lišáckých" chytristik.

K. Křivan 18.10.2023 10:26

Jde o střet " mezi araby a Židy. mezi Palestinci a Židy,"

1) mezi araby a Židy - i uordánský král, napůl člověk - Evropan, po matce, a jen napůl arab, je proti Israeli. Zatím jsem neviděl jediného araba, který by to bestiální vraždění odsoudil.

2) mezi Palestinci a Židy, Týden sleduji německou stanici WELT. Je to jenom zpravodajství. samé reportáže. Většina z Gazy. Neviděl jsem jedinného palestince, který by odsoudil bestiální vraždění dětí v israelském kibucu. Všichni nad tou bestialitou jásali.

Takže všichni paloši jsou nepřátelé Israele a Evropanů. Moji nepřátelé.

Pan president Klaus má, jako obvykle, pravdu.

M. Zasazabanovaný 16.10.2023 9:42

A čo táto nepríjemná pravda o chovaní izaelských vojakov na západnom brehu? Od očitej svedkyne, čo tam žila. Zvrátené, psychopatické zverstvá na civiloch robia palestínci aj izraelci. Len jedni mjú lepšie PR na západe, druhí v arabskom svete.

https://rumble.com/v3ph3pw-americk-novinka-v-okujcm-svdectv-o-tom-co-pch-izrael-na-palestincch.html

V. Čermák 15.10.2023 19:07

Současná vyhrocená situace nakonec nějaké řešení mít bude. Možná Palestinský stát na území Palestiny. O Chybách Palestinských teroristů, kteří nejsou všemi Palestinci byly napsané statě. O Chybách Izraele, a jsou to chyby dlouhodobé se nikdy nemluvilo. Touto velkou Chybou je, že Palestince považují za méněcenné a takto se k nim dlouhodobě chovají. Byl jsem 2x v Izraeli a viděl jsem to na vlastní oči.....

H. Lukešová 15.10.2023 19:14

Ne, tímto genocidním HAMAS-ISIS pogromem palestinští Arabové pozbyli veškerý nárok na jakýkoliv stát uvnitř Země izraelské. Já jsem v Izraeli byla také dvakrát, a viděla jsem něco jiného, na vlastní oči jsem viděla, že v Izraeli jsou Židé a Arabové rovnoprávní, Židé a Arabové žijí bez jakýchkoliv ústrků vedle sebe, žádný apartheid tam není, izraelští Židé jsou velmi přátelští, příjemní lidé.

Ne, Izraelci nepovažují tzv. Palestince za méněcenné, ale tzv. Palestinci chtějí vyhladit jednoho každého Žida, chyba je v nich. Jednoznačně, na sto procent. Poučení pro Izrael je, že v Judeji a Samaří nikdy nesmí dovolit vznik teroristické entity zvané palestinský stát, nikdy, za žádných okolností, nebo se ta samá zvěrstva budou podnikat i z Judeje a Samaří. Nechápu, jak můžete něco takového vůbec ospravedlňovat. Nechápu, nerozumím.

V. Čermák 15.10.2023 19:26

Právě Vy, se svou Izaellskou Nabubřelostí o tom naštěstí rozhodovat nebudete. Židé a Palestinci v Izraeli rovnoprávní nejsou. To jste viděla špatně, spíše s Klapkami. Nevlastní tam prakticky Nic a pro Židy, ale také pro Křesťany tam pracují jako námezdní síla za mizerné platy. Tzv. Rovnoprávnost je určena pravidly Izraelců...Rv

H. Lukešová 15.10.2023 19:30

Ne, to vy jste viděl špatně a lžete, pomlouváte, znevažujete a špiníte Izrael. Já vím, co jsem viděla. Jistěže, já o tom nebudu rozhodovat, to vy ale také ne.

V. Kuhaj 15.10.2023 20:33

A co by měli vlastnit? Ve volbách dali hlasy Hamasu, který se netají tím, že chce Izrael zničit a Židy vyhubit. Stačí, že je krmí EU, co ještě by měli mít?!8-o

V. Kuhaj 15.10.2023 20:39

Tak Leyenová posílá do Gazy, tedy do oblasti, kde vládne Hamas, skoro sto mil. Euro. Místo léků a potravin. Tak tohle už mi stačí. Doufám že Polákům taky a ukáže se to u voleb.

P. Gabriel 16.10.2023 14:45

Rv

P. Diviš 15.10.2023 20:38

Žádná Palestina už neexistuje, multiSvědku.

Bylo to britské mandátní území, ale od roku 1948 už není.

P. Diviš 15.10.2023 20:44

A pochopit proč, to už bylo na váš intelektuální potenciál příliš.

P. Diviš 15.10.2023 20:44

A pochopit proč, to už bylo na váš intelektuální potenciál příliš.

P. Gabriel 16.10.2023 14:44

Snad drobná poznámka. Největší část historické Palestiny je samostatným a svobodným státem. Je to Jordánské království, dnes v rukou téměř absolutní většiny arabů a pod vládou královské rodiny, dosazené v době mandátní správy Palestiny Brity.. Po pokusu o státní převrat v Jordánsku v r. 1970 byli Palestinci z Jordánska nemilosrdně vyhnáni do Sýrie, do Libanonu - zde se podíleli na vyvolání občanské války a rozvratu, který trvá dosud a do Gazy. Palestinci v podeobě svých guerilových organizací dlouhodobě vyvolávají všude nepokoj a jsou za to po zásluze odměňováni tam, kde ten nepokoj šíří.

K. Křivan 18.10.2023 10:33

Jordánsko vzniklo jako stát pro Araby z britského mandátního území - Palestiny a dělalo 77% původního území.

J. Roškota 15.10.2023 18:28

Izraelsko Palestinský konflikt je 70let vzájemného napadání, zločinů z obou stran. Izrael není nevinná oběť. Ani brutalita nedávného teroristického utoku na Izrael není jednostranná. Chování Izraelců vůči Palestincum není v pořádku a hlavně současná situace není dlouhodobě udržitelná, pokud tedy nedojde ke genocide Palestinců, jak zde na NP ledaskdo vyzývá.

Netuším, jestli ze současné situace vede nějaká cesta, neměli bychom ale ztrácet ze zřetele humanitární pohled.

P. Diviš 15.10.2023 20:42

Na humanitární pohled bude čas po definitivním odzbrojení Hamásu i dalších Arabů, kteří si sami říkají Palestinci.

Měli šance na svůj stát, prosrali ji, několikrát. "Nikdy nezanedbali příležitost zanedbat příležitost."

P. Diviš 15.10.2023 20:43

Na humanitární pohled bude čas po definitivním odzbrojení Hamásu i dalších Arabů, kteří si sami říkají Palestinci.

Měli šance na svůj stát, prosrali ji, několikrát. "Nikdy nezanedbali příležitost zanedbat příležitost."

P. Gabriel 16.10.2023 14:50

Myslím, že nemáte pravdu. Izrael Gaze až do Konfliktu poskytoval vodu, elektřinu a paliva. Ty Palestince, kteří chtěli pracovat zaměstnal. Vysvětlete mně, proč na místech v Gaze, kde dříve byly kvetoucí židovské kibucy, jsou po odchodu židů z Gazy jen pusté trosky, kde nikdo nepracuje?

H. Lukešová 15.10.2023 16:11

Člen izraelského Knesetu a bývalý izraelský velvyslanec při OSN Danny Danon dnes vedl delegaci velvyslanců na turné po izraelských jižních komunitách Sderot a Ofakim.

Velvyslanci, kteří se k návštěvě připojili, pocházeli mimo jiné ze zemí včetně České republiky, Jižního Súdánu, Kosova a Albánie.

Skupina si prohlédla památky Sderot a Ofakim a hovořila se starosty a obyvateli měst. Během turné byli poslanec Danny Danon a velvyslanecká delegace svědky devastujících scén a slyšeli od místních obyvatel o zvěrstvech spáchaných Hamasem. Vyslechli také příběhy o skutečném hrdinství obyvatel, policistů a vojáků, kteří se statečně postavili brutálním masakrům.

Velvyslanec MK Danny Danon řekl: „Návštěva komunit na jihu je životně důležitá pro svědectví o zvěrstvech, ke kterým zde došlo. Celá naše delegace byla šokována pohledy, které viděli, a příběhy, které slyšeli. Také pochopili, že dnes jsme to my a zítra to budou oni. To je důvod, proč máme plnou podporu globální komunity k úplnému odstranění Hamásu. Nepochybuji o tom, že práci dokončíme."

Velvyslankyně Veronika Kuchynová z České republiky řekla: "Hamas spáchal hrozný teroristický útok proti Izraeli. Ne proti IDF, ale proti civilistům, rodinám, dětem. Barbary z Hamasu je třeba zničit, aby se to už nikdy nestalo. Jsem vděčná členovi Knessetu Danny Danonovi za to, že nás dnes vzal s sebou do Sderotu a oblasti na jihu, aby vyjádřil podporu místním komunitám. Česká republika stojí při Izraeli nyní a navždy.“

https://www.israelnationalnews.com/news/378518

P. Diviš 15.10.2023 16:32

Velvyslanci zemí, podporujících peníze pro teroristy z Hamasu a zástupci EUnie tam asi nebyli ...

H. Lukešová 15.10.2023 16:49

No někteří evropští politici včetně Annaleny Baebockové, německé ministryně zahraničí v Izraeli byli, ronili krokodýlí slzy, sama B. se prý rozbrečela, když zjistila pravdu o rozsahu spáchaných zvěrstev Hamasem, hřměla, jak Německo stojí s Izraelem, jak jsou všichni Němci také Izraelci, ale byla to jen slova.

Německo spolu s jinými západoevropskými zeměmi podporuje palestinské teroristy a nyní EU navýší finanční pomoc pro palestinské teroristy v Gaze.

A. Teplý 15.10.2023 14:36

Netanjahu se už podle všeho rozhodl Gazu etnicky vyčistit - a vytvořit z ní čistě izraelské území.

Proti etnickému vyčištění Náhorního Karabachu Azery od Arménů (za izraelské podpory) Západ nijak zvlášť neprotestoval - tak proč to neudělat i v Gaze...

Z hlediska budoucnosti by etnické vyčištění možná nebylo nejhorší řešení (místo nekončících konfliktů) - ale Izrael by se měl postarat, aby Arabové z Gazy měli kam odejít.

H. Lukešová 15.10.2023 14:46

Za to, co palestinští teroristé spáchali, by měli být z Gazy vypovězeni všichni tzv. Palestinci a měly by si je rozebrat okolní arabské země. Jsou zločiny, které odpustit nelze.

D. Laurencikova 15.10.2023 15:35

Proc ty Araby z Gazy vlastne zadna muslimska zeme nechce, pane Teply? Ten arabsky svet je prece tak velky....

P. Diviš 15.10.2023 16:30

Fantazírujete.

Z vlastní hlavy, nebo nějaký desinfoweb?

J. Uher 15.10.2023 13:10

Palestinci nemají sebemenší šanci se těm židovským zrůdám ubránit.Genocida v reálu.

H. Lukešová 15.10.2023 13:13

Vy jste zrůda, když dokážete po tomto zběsilém ISIS-HAMAS pogromu palestinské bestie hájit.

Mezinárodní právní experti vydávají společné prohlášení, že úmyslné vyvraždění Židů Hamásem pravděpodobně představuje zločin genocidy.

V odborném posudku desítek předních odborníků na mezinárodní právo z Izraele a z celého světa na žádost ústředí Fóra rukojmích a pohřešovaných rodin bylo rozhodnuto, že činy Hamasu jsou zločiny proti lidskosti a představují válečné zločiny; Znalecký posudek také uvedl, že „Protože se zdá, že tyto rozšířené, otřesné činy byly provedeny s „úmyslem zcela nebo částečně zničit“ národní skupinu – Izraelce – s největší pravděpodobností představují mezinárodní zločin genocidy“.

https://www.israelnationalnews.com/news/378520

D. Laurencikova 15.10.2023 14:11

Pani Lukesova, uz me chapete, ze se branim, kdyz me takova s odpusteim hovada, jako je tento Uher, urazeji? Clovek proste nekdy musi hodit ten drek zpatky.

Ale nedejte se vyhodit z konceptu. Je to stejne marne. Vubec nic mu nevysvetlite. Kdyby byl schopen rozumne uvazovat, tak by tak nehorazny nesmysl nikdy nenapsal.

P. Vychodil 15.10.2023 14:16

zde se ukázaly tvoje limity...doteď jsem tě vnímal jako osobu nezávislou na mainstremu, náboženství, politice...

musím však konstatovat, že v tomto případě jsi podlehla propagandě...opustila jsi svůj vlastní názor...