11.6.2024 | Svátek má Bruno


Diskuse k článku

VÁCLAV KLAUS: Reakce na článek o Izraeli

To je agrese, to je válka nikoli arabského světa s Izraelem, nýbrž válka Hamasu s Izraelem. Pokud tedy někdo posunuje interpretaci „toho, o co tam jde“, pak je to především Václav Klaus.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
H. Lukešová 14.10.2023 12:27

Tak si přestavte to pokrytectví.

Německá ministryně zahraničí Annalena Baerbock v pátek propukla v pláč při setkání se dvěma izraelskými rodinami, jejichž blízcí byli uneseni do Gazy.

Baerbockové, která přijela do Izraele na návštěvu za účelem solidarity a podpory, bylo dříve ukázáno několik děsivých videí natočených teroristy z Hamasu během smrtícího útoku skupiny na Izrael a požádala své izraelské hostitele, aby si dali na pár minut pauzu, aby se vzpamatovali. děsivé scény.

Součástí návštěvy byla také prohlídka místa v Netivotu, kde vybuchla raketa odpálená z Gazy a zabila tři členy jedné rodiny, a prohlídka situační místnosti v Netivotu.

V rozhovoru s novináři po boku ministra zahraničí Eliho Cohena Baerbock řekla: "V těchto hrozných dnech stojíme my, lid Německa, s vámi, cítíme s vámi, v těchto dnech jsme všichni Izraelci."

„Chtěla bych vyjádřit naši nejhlubší solidaritu od německé vlády, ale také od lidu Německa všem lidem v Izraeli,“ dodala.

"Jsem šokována nejen jako ministr zahraničí Německa, ale jako lidská bytost, matka a dcera."

Baerbock také řekla, že Hamas využívá obyvatele Gazy jako „štít“ a dodal: „Hamas si vzal celé obyvatelstvo Gazy jako rukojmí“.

"Jejich tunely, jejich sklady zbraní a velitelská centra jsou záměrně umístěny v obytných budovách, supermarketech a univerzitách. Možná dokonce v nemocnicích,“ řekla Baerbock.

Ministr zahraničí Cohen řekl: "V sobotu bylo zavražděno nejvíce Židů najednou od holocaustu. Tato mrazivá informace nám nedá pokoj a nabývá zvláštního významu při společném turné s německým ministrem zahraničí, jedním z největší a nejbližší spojenci Státu Izrael .

H. Lukešová 14.10.2023 12:29

„Jsem plný uznání ministru Baerbockovi za to, že přijel do Izraele, a za pevné postavení celého Německa po boku izraelského lidu v této těžké době. Německo stojí při lidu Izraele a podporuje naše právo na ochranu našich občanů před vražednou teroristickou organizací Hamás,“ dodal Cohen.

"Tyto solidární návštěvy posilují mezinárodní podporu Izraeli a odhalují návštěvníky zvěrstvům páchaným teroristy z Hamasu," uvedl.

https://www.israelnationalnews.com/news/378454

Přitom Zelení jsou nejvíce pro-palestinskou politickou stranou a teď je Annalena Baerbock právem zděšená.

D. Laurencikova 14.10.2023 13:43

Vsechny ty ritualni postoje a prisahy, jak "stojime na strane Israele" maji cenu zlamane gresle! Nemecka armada dnes vubec neni ve stavu, branit aspon vlastni zemi, nebo garantovat jeji bezpecnost. Hranice jsou pro islamisty i nadale otevrene jak dvere od chleva a jeste k tomu podporuje Berlin primo nebo pres EU teroristy ovladane palestinske oblasti stovkami milionu Eur rocne, aniz by konsekventne postupoval proti islamskym organizacim v Nemecku, ktere se s teroristy solidarizuji. Ale zato proti kritikum politickeho islamu! To je ihned "Islamophobie", a "antimuslimischer Rassismus", jakoby muslim byl rasa.

Jeste falesnejsi jsou ty verejne krokodyli slzy nad "rostoucim antisemitismem". Vzdyt politici od roku 2015 nekontrolovanou masovou migraci z islamsko-arabskeho sveta doslova zaplavili Nemecko lidmi, kteri z velke casti pohrdaji nasi kulturou a nenavidi Zidy! A ani dnes jeste proti tomu nic nedelaji, krome svatych prisah. "Islamsky antisemitismus", to jsem slysela poprve rict ve zpravach pred par dny. Doted platilo, ze "nejvic antisemitskych cinu jde na ucet pravice" a islamsky antisemitismus byl tvrdosijne zamlcovan. Takova nestydata lez! Lez jako vez!

Vite co v techto dnech nejvic postradam? Charlotte Knobloch, aby odsoudila AfD a postavila ji zas jednou na uroven starych nacistu. Tu AfD, ktera uz leta zada zastaveni podpory Hamasu, jako jedina strana v parlamente!

Ja bych svoje nadseni nad prohlasenimi nemeckych rudozelenych politiku drzela v mezich. Protoze: "Ne podle slov, ale podle skutku poznate je"!

H. Lukešová 14.10.2023 14:03

Ano, jediná strana, která by s islámským antisemitismem chtěla něco dělat je AfD, která je i pro ukončení veškerých plateb palestinským teroristům. Ano, co na to Charlotte Knobloch, když teroristé vyhlazují také její lid? Jenže co s tím?

Když CDU přísahala, že s AfD NIKDY a žádná nová strana, která by byla ochotná jít s AfD do koalice se do německého parlamentu nedostane, tak se nezmění vůbec nic. Naopak se strany Národní fronty snaží politiky AfD politicky likvidovat.

D. Laurencikova 14.10.2023 14:13

Ano, a pritom CDU cim dal vic kopiruje jeji politicky program! Jak podle to je, razne odsuzovat politickou stranu a stavet kolem ni Brandmauer a zaroven prebirat kousek po kousku cely jeji program?? Kdo nevoli original, ten je sam na vine!

H. Lukešová 14.10.2023 14:23

Ano. Teď si pročítám celý internetu, čtu články, zhlížím videa, sleduji fotografie..., otřesné. Je mi zle, jak mi nikdy nebylo. Věděla jsem, že je Hamas teroristická organizace, ale že by byl schopný až takových ukrutností, předčilo veškeré mé představy. Na tohle řádění si nezvyknu.

D. Laurencikova 14.10.2023 14:49

Presne to jsou moje pocity, ani Lukesova. Vidim zeny, mlade muslimky, normalni chlapy, dobre vypadajici a etablovane Palestince v Nemecku, kterym kdyz pristrci mikrofon, tak reknou, ze cin Hamase schvaluji a ze na vine jsou Zide! To reknou tvari v tvar tak odpornemu, nelidskemu, barbarskemu masakru! Ja vubec nemam slov!

H. Lukešová 14.10.2023 15:42

Řeknu Vám, co si přeji paní Laurenčíková, vyhladit celý Hamas, do základu, do posledního teroristy a potrestat Gazu. Za zvěrstva, která palestinští teroristé napáchali. Takové zločiny se nedají odpustit. Mezi tzv. Palestinci již nerozlišuji. Nyní už ne.

D. Laurencikova 14.10.2023 16:15

Ale vite, jak to je, pani Lukesova: Kdyz usekne sani hlavu, tak ji narostou dve! To je velice tezka a slozita situace.

V. Cícha 14.10.2023 10:37

Pokud jde o to, zda Hamas nehrozí jen svému okolí, pak změnu pčivodil význačný palestinský hodnostář, vyzývající arabský svět (tedy dost početnu diasporu) k promšnění pátku 13. pro pověrčivé to neštastný den v nezapomnutený den jihadu a příkořéí ne vždy prokazatlná a způsobující růst napětí v ceLé té neštastné oblasti.

V. Povolný 14.10.2023 10:18

Dnes mám výhrady - Hamás není nějaký izolovaný ostrov. I ty zbraně a rakety jim někdo dodal nebo přinejmenším poskytl peníze na jejich pořízení. Hamás sice provedl útok, ale zjevně za ním stojí někdo silnější a mocnější, který využil toho, že fanatický Hamás je ochoten vraždit i ženy a děti a obětovat i vlastní civilisty. Nemluvě o tom, že Hamás nerozlišuje bojovníky a civilisty, všichni muslimové jsou boží bojovníci. A asi nejen Hamás. Fakticky se jedná se o konflikt dvou zcela nekompatibilních civilizací, zjednodušit to na konflikt Izraele s Hamásem pokládám za nesprávné zjednodušení.

D. Laurencikova 14.10.2023 12:20

Moje rec! R^

H. Lukešová 14.10.2023 10:02

To nemohly udělat lidské bytosti. Kibuc je plný zavražděných žen, hlavně dětí.

Příjezd do kibucu Be ́eri je jen pro silné povahy. V poli vedle silnice leží hromada lidských těl. Odhadem deset až patnáct. Některá jsou v bílých pytlích, některá obnažená. Zjevně tu leží několik dní, jsou v pokročilém stadiu rozkladu.

„Dostali jsme sem až v neděli, protože do té doby to bylo až moc nebezpečné. Začali jsme sběrem a identifikací těl lidí z kibucu. Bylo naprosto šílené vidět, v jakých polohách zemřeli. Měli uřezané hlavy, dospělí i děti. Byly tu znásilněné ženy a dívky v polohách s nohama od sebe. Některé děti zavraždili teroristé před očima rodičů a až pak zavraždili je,“ popisuje, s čím se potýkal.

V kibucu žilo zhruba jedenáct set obyvatel. Teroristé z Hamásu jich podle Akiva Bdila zavraždili 125. U čtyř těl si nejsou kvůli míře spálení jistí, bude třeba analýzy DNA. Není ani jasné, kolik lidí bylo v době masakru doma. V sobotu – při šábesu se odpočívá, nepracuje a je zvykem, že se rodiny navštěvují.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-to-nemohli-udelat-lidske-bytosti-kibuc-je-plny-zavrazdenych-zen-a-hlavne-deti-238331

A tato zvěrstva není chopen Klaus jednoznačně odsoudit.

Izraelci do boje!

P. Hatina 14.10.2023 9:49

Tak ona ta zásadní chyba v tomto sporu je v tom, že oba, jak pan Klaus tak i pan Stejskal popis nedávné historie v této oblasti dosti simplifikují, čili jen z toho udělat žádné resume nejde.

Na začátku je nutné si přiznat, že - skutečně , v tom roce 1948 byl "..vytvořen nový Stát Izrael, a že ROVNĚŽ na zmíněném mandátním území měl souběžně vzniknout arabský palestinský stát."

Už není pravda, že by snad toto arabské státy úplně odmítly - ty si vybraly, to co chtěly, totiž uznání a podporu arabské Palestiny, zatímco (a kupodivu) židovský Izrael neuznaly.

Jenomže, pak je nutné si přiznat další fakt, který už oba autoři nezmiňují, že od té doby (za těch 75 let se v této oblasti vedlo asi 6 arabsko-izraelských válek s cílem Izrael vojensky dobýt a zničit.

A že ten zmíněný teroristický režim v arabské Palestině a v pásmu Gazi je pouhým ale trvalým předmostím těchto válek, Tudíž, za prvé, sám od sebe ten teroristický režim v Gazi neskončí, právě proto že je i politicky podporován arabskými fundamentalisty. Ovšem za druhé, i kdyby se ho podařilo Izraeli zničit - a "vyčistit" od něj pásmo Gazi, ani tím míru v této oblasti nedosáhne. Pouze si tím rozšíří obranný perimetr oproti dalším útokům okolních arabských států v budoucnu..

P. Diviš 14.10.2023 10:11

Arabskou Palestinu nemohly arabské státy v roce 1948 uznat, protože prostě nebyla. Izrael byl a ten uznat mohly, ale nechtěli a pokusili se ho zničit.

P. Hák 14.10.2023 9:46

Klause napsal článek, který je potřeba zkritizovat. Takže se vytluče článek z toho, zda Izrael napadl Hamás, nebo Palestina, které Hamás vládne.

Jako by to nebylo jedno. Čistá účelovka.

Mimochodem, pokud Izrael odpaluje rakety na letiště v Sýrii, která s Hamásem nemá nic společného, tak je to taky "válka s teroristickou organizací Hamás"?

A když na Izrael odpaluje rakety Hizballáh, tak to taky je válka Izraele s Hamásem?

P. Hák 14.10.2023 9:48

...Klaus...

P. Diviš 14.10.2023 9:50

Momentálně je hlavní skutečně válka Hamásu (s Iránem za zády) s Izraelem. Může mít vedlejší (doufám) epizody i se Sýrií a Hizballáhem (také s Iránem za zády).

P. Hák 14.10.2023 9:55

Jistě, aktuální bojiště je Gaza. Až to tam skončí, bude jiné. Bohužel.

P. Hák 14.10.2023 9:54

Válka Izraele s Hamásem je jen součást víceméně trvalé války Izraele s arabským (bráno etnicky) či muslimským (bráno nábožensky) světem. Hamás může být a patrně bude poražen, ale problém Izraele to nevyřeší. Jasně, problém Hamásu je třeba vyřešit. Konflikt v celkovém měřítku ale bude pokračovat dál.

Význam konfliktu v Gaze je, že bohužel Hamás (IMHO vědomě) tímto na nějakou dobu pohřbil uvolňování vztahů mezi Izraelem a Araby.

L. Stejskal 14.10.2023 13:23

PRO P. HÁKA---1) Žádná účelovka, normální svobodná internetová polemika. 2) V případě izraelských operací v Sýrii a odpalování raket na Izrael z jižního Libanonu samozřejmě nejde o "válku Izraele s Hamasem", ale s Hizballáhem a jeho přímými íránskými podporovateli, často na místě přítomnými (především v Sýrii). Předpokládal jsem, že takovéto elementární věci jsou Vám známé.

P. Hák 14.10.2023 16:54

1) Jo, ale o prkotině. Kdyby to napsal někdo jiný než Vámi nemilovaný politik, ani si toho nevšimnete.

2) Právě že jsou. Izrael je od svého vzniku ve válce s arabským (bráno etnicky) či islámským (bráno nábožensky) světem. Boje s Hamásem v pásmu Gazy nyní jsou jednou z kapitol této války. Tudíž pokud Klaus nebo někdo jiný napíše, že Izrael je ve válce nejen s Hamásem, má naprostou pravdu, jak jste sám bodem 2) implicitně potvrdil.

K. Křivan 14.10.2023 13:34

"pokud Izrael odpaluje rakety na letiště v Sýrii, která s Hamásem nemá nic společného,"

Má společného hodně. Zbraně pro Hamás z Iránu. Israel jen ničí iránské zbraně pro Hamás. Plným právem.

A. Teplý 14.10.2023 14:31

Dopravovat zbraně Hamásu přes Sýrii mi přijde z logistického hlediska dost nešikovné.

Irán přes Sýrii vyzbrojuje Hizballáh - ale čistě formálně - Sýrie zatím žádnou nepřátelskou akci proti Izraeli neprovedla.

P. Hák 14.10.2023 16:47

A jak ty zbraně Syřani dostanou do pásma Gazy přes izraelskou blokádu?

M. Šejna 14.10.2023 9:35

Pane Stejskale,

dnes s Vámi nesouhlasím. Hamas v Gaze vládne, protože vyhrál tamní volby, takže jeho vpád do Izraele měl sice teroristické prvky, ale je to agrese Palestiny vůči Izraeli.

Když Rusko napadlo Ukrajinu, taky to nebyl teroristický čin Putina, ale regulérní válečný akt Ruska.

L. Stejskal 14.10.2023 9:44

PRO P: ŠEJNU---Jelikož v rámci Palestinské autonomie existuje reálně dvojvládí a agresi provedla pouze jedna z těchto vlád, je zcela na místě říkat, že jde o agresi Hamasu. Vaše srovnání v posledním odstavci nesedí, protože v Rusku je pouze jedna vláda - a ta je agresorem vůči Ukrajině, tedy ano, Rusko jako celek. V PA tomu tak reálně není.

K. Křivan 14.10.2023 13:44

V podstatě máte recht , dvojvládi, .... jedna vláda vládne v Gaze a druhá vládne na západním břehu Jordánu. Tam je zatím klid.

L. Kuča 14.10.2023 14:21

Tak z hlediska realizace tohoto hrůzného výjevu můžeme říci, že to tak je, i když tedy minimálně tu výzbroj musel Hamás od někoho získat. Ale v širší perspektivě to byl pouze jeden nelidský počin nejen v kontextu izraelsko-arabského konfliktu, ale vůbec v konfliktu na jehož jedné straně je islám a na té druhé všichni ostatní. Takže zrovna toto bych asi Klausovu článku až tak nevytýkal. Jak až dalece ona druhá vláda důrazně odsoudila činy Hamásu nebo je naopak přivítala nechť si každý odpoví sám. Dokud bude v oblasti nějaká dostatečně silná skupina lidí vyznávající aktivně učení mstivého a mocichtivého devianta Mohameda, je dohoda a usmíření nemožné. Ono totiž "náboženství míru" jakoukoliv důvěryhodnou smlouvu a stabilní mír s tzv. bezvěrci a zvláště pak Židy z principu znemožňuje a k podobným děsivým skutkům přímo vybízí. Proto skutečně nijak zvlášť nezáleží na tom, kdo je vůdcem a vykonavatelem těchto zločinů.

V. Církva 14.10.2023 9:09

Tak jsem tu Klausovu glosu četl. Není úplně mimo. Píše, že Palestinci byli bez viny vytlačeni ze svého území jak rozhodly velmoci. To by se mi taky nelíbilo, jenže, chtěl bych žít se svojí rodinou a dalšími a dalšími potomky život vyhnance? Ne, šel bych do Jordánska, Egypta, Arábie. A hlavně, na celém BV včetně území dnešního Izraele žili Židé, kteří se stáhli do Izraele. Mělo se to udělat jako v Turecku a Řecku. Oficiální výměna obyvatelstva, která v Izraeli neoficiálně skutečně proběhla.

Úplně mimo je ale Klaus s dnešními mocnými. Tehdy byla Británie a Francie vítězi první i druhé světové války, proto se domluvili. Dnes snad Klaus vidí že se domluvit nedá. Ono kdyby byl jeden policajt - USA, v tomto případě Iyraele (jinde ne) by to bylo lepší. Izrael je malinké území, které Arabům vadí pouze ideologicky. V reálu ho naprosto, na rozdíl od Židů nepotřebují.

Co se týká boje proti Hamásu. Samozřejmě že v reálu jde boj muslimů proti Izraeli. Myslí si ale Klaus že je dobré to takto podněcovat. Chce boj Izraele proti 500 milionům Arabů a víc než 2 násobku muslimáků?

Co se týká mrtvých Palestinců. Tak pokud to pár novinářů komentuje pejorativně, je to jejich problém. My jsme civilizovaní a každé zabití člověka je špatné. Bez lidských obětí ale pořádek v Gaze udělat nejde, kéž by šlo.