Neviditelný pes
První český ryze internetový deník. Založeno 23. dubna 1996Diskuse k článku
SVĚT: Falešný pokrok elektromobility
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M. Šejna 26.9.2021 12:18A jejda, J.Jirka si tu hraje na psychiatra, protože k tematu elektrpmobility ví kulový. |
P. Sura 26.9.2021 11:50Tak znova pane Šejno. Benzin a nafta ZŮSTALY hořlavinami, co se změnilo je, že je hasiči umí uhasit. Jak tu zmínil kolega, elektromobil běžnými postupy uhasit neumíme. Co se týká zákazu vjezdu LPG, jde o jiný problém, totiž že unikající LPG vytváří poměrně rychle se vzduchem třaskavou, posléze výbušnou směs, která působí několik tisíckrát rychleji než dokážou jezdit hasiči. |
M. Šejna 26.9.2021 12:16Takže je provoz elektromobilu mimořádně nebezpečný? |
P. Sura 26.9.2021 12:26Pane Šejno, na poťouchlé otázky si hledejte odpovědi sám. Ono stačí, že provoz elektromobilů je dosud extrémně nerentabilní a okrádá všechny spotřebitele. kteří ho nepoužívají kvůli tomu JAK je nerentabilní. |
O. Uživatel 26.9.2021 12:21Uživatel požádal o vymazání |
P. Sura 26.9.2021 12:31Pokud jezdí elektromobilů 10 000x méně než automobilů, je 10x méně 1000x více. To je trojčlenka vzdělanče gůglovitej. |
O. Uživatel 26.9.2021 12:34Uživatel požádal o vymazání |
P. Sura 26.9.2021 13:29Jeden požár, jedno vozidlo. Kolik ujelo nebo neujelo, je úplně irelevantní. Takhle vás polomozky oblbujou už 50 let. |
O. Uživatel 26.9.2021 13:35Uživatel požádal o vymazání |
V. Petr 26.9.2021 13:41Viděl jsem požár poměrně požárně nebezpečně Škoda 120. Uhasil to řidič autobusu ručním hasičákem. Uhasíte elektromobil ručním hasičákem??? |
O. Uživatel 26.9.2021 13:50Uživatel požádal o vymazání |
A. Renjascu 26.9.2021 14:46U té statistiky je problém v tom, že elektroauta jsou nová až zánovní, zatímco klasické vozidla jsou ve všech zemích výrazně starší než elektrovozidla, což znamená, že i s větší pravděpodobností poruchy. |
O. Uživatel 26.9.2021 15:19Uživatel požádal o vymazání |
O. Uživatel 26.9.2021 15:52Uživatel požádal o vymazání |
P. Milan 26.9.2021 10:04Nejenže nevím, ale hlavně o tom dost pochybuji. |
O. Uživatel 26.9.2021 12:12Uživatel požádal o vymazání |
M. Šejna 26.9.2021 8:21Každá moderní obchodní centra uvnitř měst mají podzemni garáže. A v každých těchto podzemních garážích jsou nabíjecí místa pro elektromobily. O jakém zákazu to píšete? |
O. Uživatel 26.9.2021 9:18Uživatel požádal o vymazání |
J. Skřivánek 26.9.2021 10:01Z fyzikálního hlediska je skutečně problém uhasit elektroauto. U benzínu nebo nafty stačí zamezit přístupu vzduchu. U hořící elektrobaterie nezbývá než počkat, až se všechna uložená energie uvolní. V podstatě to znamená pomořit do vany s netečnou kapalinou a tu chladit. Toxické výpary pak jímat a vyčistit. Až nastane taková tragédie ve velké garáži kam se včas nedostanou záchranáři, budou se lidé na věc dívat jinak. |
P. Milan 26.9.2021 10:07https://www.autosalon.tv/novinky/bonusy-k-tv-poradu/pozar-elektromobilu-je-peklo-varuji-hasici-v-kontejneru-s-vodou-muze-stravit-i-tyden https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/voda-haseni-hasic-elektromobil-baterie-hybrid-akumulator-bmw-kontejner-chlazeni-pozar-cstlice.A200625_120631_automoto_fdv |
O. Uživatel 26.9.2021 12:23Uživatel požádal o vymazání |
O. Uživatel 26.9.2021 12:09Uživatel požádal o vymazání |
F. Žůrek 25.9.2021 22:19On ten pokrok začíná nějak kulhat - viz Velkou Británii |
M. Pivoda 25.9.2021 21:27Nadpis článku by měl vyjadřovat hlavní myšlenku. 1. V nadpise článku "Falešný pokrok elektromobility" se nehovoří o klimatu planety Země (takže se k němu zde nevyjadřuji), ale jen o technologickém pokroku. 2. Současný a budoucí technologický pokrok určitě není falešný, ale způsob řízení (vývoje silných technologií i lidské společnosti s využitím nových technologií) může být proradný (falešný). 3. Jinde (v médiích) si ten zmíněný konflikt uvědomují mnohem lépe, než zde, tj. na sice poštěkávajícím, ale přece už silně zadýchávajícím se českém Neviditelném psovi. Citujme příklad rozhovoru odjinud (z kvalitního informačního zdroje, o nové knize): He said: “I’m optimist about the progress of the technology, but I’m much more realistic, bordering on pessimistic, around the governance of the technology. A lot of the book is about the nature of power. If the governance is wrong, it doesn’t really matter how cheap the technologies are. Google Translate: Řekl: „Jsem optimistický ohledně pokroku technologie, ale ohledně správy technologie jsem mnohem realističtější a hraničím s pesimistikou. Většina knihy je o povaze moci. Pokud je správa špatná, nezáleží na tom, jak levné jsou technologie. |
V. Klepetko 25.9.2021 21:15Mám dlouhou chvíli na letišti, takže zde je pár kreativních nápadů, pro Německo, u nás až jak se to osvědčí: K čertu s elektromobily, to není dost radikální řešení! Z početných davů afgánských překladatelů, pseudosyrských nezletilců středního věku a již usazených obyvatel vyloučených lokalit bych vybral ty nejlepší z nejlepších, zaškolil bych je v inkluzivních autoškolách a zapojil do silničního provozu jako rikši! Výměnou za své zastaralé automobily a elektromobily by občané získávali protiúčtem z dotačních fondů EU poukázky v podobě stříhacích kupónů na desetileté rikšovné zdarma. Každý rikša by si mohl v kantýně záplatit těmito poukázkami svou bídnou stravu, za určitý počet rikšenek by pak rikša mohl na zamini získat zelenou kartu na dovoz jedné nebo i několika manželek! S lodní, leteckou a nákladní dopravou bych byl opatrnější: tam bych nechal schválit málo ambiciózní, ale pevný závazek, že do roku 2050 se zvýší podíl lidské síly v pohonu na pouhých 50%, a do roku 2150 o dalších 150%, čímž pádem globální teplota nestoupne během 150 let o více jak 1,67 stupňů , jak plyne z všeobecně uznávaných klimatických modelů, na kterých je všeobecný vědecký konsensus, požehnání Gréty a Evropské Komise, milosrdné, slitovné, vládkyně dne soudného, paní hvězd na nebi i dotací pozemských, budiž ji chvála, spravedlivé! |
M. Mucha 26.9.2021 11:14
|
V. Klepetko 25.9.2021 19:04Dobrý článek! Pár čísel... Lidstvo svou celkovou aktivitou vyprodukovalo za předkovidový rok 2019 asi 37 miliard tun CO2, což je cca 10 Gt uhlíku. Doprava celkově se na emisích C02 podílí cca 15%, a podíl osobních automobilů podle různýchých zdrojů kolísá mezi 40 a 60%, řekněme že je to odkladem polovina, takže osobní automobily vypustí na celém světě ročně do ovzduší bratru 0,75 Gt uhlíku. Přechod na elektromobily sníží toto číslo jen tehdy, pokud bude elektřina vyráběna z obnovitelných zdrojů, jinak budou fungovat jako "auto s vyfukem v elektrárně"... I kdyby ty obnovitelné zdroje zabrali třetinu primární produkce energie, tak se pořád bavíme o celkovém efektu cca 0,25 Gt uhlíku ročně z "externích dlouhodobých úložišť". Krávy naprdí ročně mnohem víc, a v celkové roční bilanci koloběhu uhlíku jde o zcela zanedbatelné číslo... Stojí to za ten humbuk, dotace, greendeal a další třeštění? |
J. Jurax 25.9.2021 19:13To máte těžký, když zelení magoři nechápou čísla ... |
V. Klepetko 25.9.2021 22:00Zdejšího pana Rady bych se chtěl zastat - to není žádná entita, ale živý člověk - a řekl bych že v reálu velmi nesmělý a bojácný - a možná bude i dost zranitelný, takže bych byl s tou jeho kritikou milosrdnější. Vedl jsem s ním pár diologů a vím, že na věcnou kritiku dokáže někdy i celkem věcně reagovat a živě se zajímá i o relevantní zdroje informací, když se na ně v diskuzi odvolám. Bohužel je ale v zajetí uzavřeného kruhu určitých představ, které mají v současnosti status vědecké hypotézy, on je však vnímá jako nesporná fakta, případně je má za prokázané teorie. Tento uzavřený kruh vytváří neprůstřelné paradigma, které ve formátu diskuze na Psu nelze vyvrátit ani potvrdit, takže vše končí v emotivních nálepkách a utvrzuje pana Radu v mylné představě, že proti němu stojí banda ignorantů, kteří se starají více o svůj důchod než o budoucnost Země :-) Byl bych rád, kdyby pochopil že tomu tak není, že normální diskuze je zde na Psu možná a že za obzory našich paradigmat neleží jen pustina neosvícené tuposti, ale i ostrůvky jiných a jinak zdůvodněných představ, které by měly být vnímány jako součást legitimní diskuze. Je to ale opravdu možné? |
P. Sura 26.9.2021 8:54Tohle jste vystihl moc hezky pane Klepetko. |