3.12.2021 | Svátek má Svatoslav


Diskuse k článku

SVĚT: Falešný pokrok elektromobility

Pod články, jež zde na NP kritizují plán, který v podobě „Zeleného údělu“, včetně prosazování elektromobility, nastoupila k údajné záchraně klimatu EU, se objevují nesouhlasné komentáře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
L. Písařík 25.9.2021 9:05

Řekl bych, že je značný rozdíl mezi chtít a dokázat.

M. Moser 25.9.2021 9:14

Je to jejich svět. Diskuse na.NP s věkovým průměrem 68 let není směrodatná, naopak

P. Milan 25.9.2021 9:11

Inu, ať si dělají "po jejich", ale taky za své. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/elektro-za-stejnou-cenu-jako-benzin-slibil-sef-renaultu-a-zd/r~248cb55459e011ebaabd0cc47ab5f122/

M. Moser 25.9.2021 9:15

Je to jejich budoucnost. Ne budoucnost starých dědku. Ty budou mrtví.

P. Sura 25.9.2021 9:20

Mosere, máte dikci jako pirát ve svazácké košili. Na to jsme tu my 70+ dost vysazení.

M. Moser 25.9.2021 9:31

Suro máš dikci jako bývalý komouš nebo STBák. To si nech na srazy soudruhů.

P. Sura 25.9.2021 9:37

Netykej mi smrade.

P. Sura 25.9.2021 9:39

Nebo i tykej, ať vidíme co jste zač vy zachránci lidstva.

M. Moser 25.9.2021 9:52

Ubožáku :-)

R. Langer 26.9.2021 5:38

Ty sám jsi bolševický bruselouš, tak drž raději pysk, bruselouši zapráskaná, a ty svoje bludy si nech pro své zelené soudruhy na schůzích, kde budete hlasovat s těmi vašimi úplně tupími soudruhy o přírodních zákonech, protože ti tví tebou podvedení progresívní mladí blbové věří, že je možné si je odhlasovat, technický analfabete. ;-D

M. Moser 25.9.2021 8:12

Další co nechápe že svět nyní se dost liší od světa před 150 lety.

Otázka: čisté ekonomicky vychází nejvýhodněji topit doma odpodky a plasty co posbírám zdarma? Takže je to ta správná cesta? Nebo autor na něco zapomněl?

M. Mucha 25.9.2021 8:18

To je pane Mosere scestná úvaha. Svět je sice velmi odlišný od minulosti a bude se stále měnit a vyvíjet, ale principy jsou stále stejné v celé historii lidstva, v článku jsou popsány velmi dobře.

M. Moser 25.9.2021 8:21

Principy "co je výhodnější to vyhraje?" . Takže pálit odpadky a plasty? Asi ne... Protože do toho vstupuje nějaká regulace či ocenění externalit/dopadu....

M. Mucha 25.9.2021 8:36

Pálit odpadky a plasty doma v kamnech je pitomost stejně jako auto na baterky. Vy jste ten článek ani pořádně nečetl. Autor nekritizuje elektromotor v automobilu. Naopak. Kritizuje zdroj energie pro pohon elektromotoru, kterým jsou akumulátory. Mám elektrotechnické vzdělání a i já Vám podepíšu, že pohon auta elektromotorem je jednoznačně efektivnější, než spalovací motor, ale napájet jej z baterie na bázi chemického článku je nesmysl, který v krátké budoucnosti neúměrně zatíží ekosystém planety, možná víc, než spalovací motory. A až dojde k energetické krizi, ke které dojde, nebude-li zelené šílenství zastaveno, budete i Vy v kamnech spalovat kdeco.

M. Moser 25.9.2021 8:46

Taky mám elektrotechnické VŠ vzdělání a elektromobilitu považuji za cestu budoucnosti. Elektřinu umíme vyrobit X různými způsoby s tím že výstupem je vždy elektřina. Benzín jen jedním s určitým konkrétním zdrojem a nahraditelnost mizivá (ano, je tu syntetický benzín na 100 kč litr a jsou tu biopaliva typu ethanol za 50 kč litr s horší energetickou hustotou).

Jiná cesta elektromobility než akumulátor v aute němá smysl a logiku. Akumulátory do aut mají slušný pokrok vývoje evoluce a jejich parametry se kždou generaci zvyšují. Dnešní akumulátory se solid state elektrolytem by Tesla mají životnost milion mil, větší než zbytek auta... A jsem si jist že dalších 15-20 let nebude pokrok v bateriích stagnovat.

Naopak si umím že auto připojené k domovní síti (u RD nebo u bytovky či přes den u zaměstnání ) vytvoří určitý distribuovaný akumulátor pro stabilizaci sítě a zvýšení ekonomiky provozu připojené domácnosti (akumulace v nízkém tarifu a výdej ve vysokém), pochopitelně musíte koukat ne na baterie co koupíte dnes, ale umět si představit tu co koupíte za 20 let.

J. Pokoutný 25.9.2021 8:58

Géniové jako vy mi v 70 letech tvrdili, že studená, nebo alespoň termojaderná fúze jsou otázkou deseti let a pak ... zemský ráj to napohled. Stejně tak varovali před vyčerpáním zdrojů do r.2000 a zamrznutím severu Evropy a USA, zatopením níže položených zemí a ... nic. Holanďané investují miliardy euro do ekonesmyslů, ne do navyšování hrází, Belgičané totéž. Skutečný problém je navyšování populace v Asii a Africe.

M. Moser 25.9.2021 9:13

Navyšování populace Afriky a Asie je vážný problém. To souhlasím.

P. Milan 25.9.2021 9:15

Až bude elektromobilita lepší než vozidla se spalovacím motorem, klidně ji budu používat. O tom Mrož píše, naprosto přesně a vy jste to buďto nepochopil, nebo úmyslně odkláníte.

Z. Žabička 25.9.2021 9:33

Vážený pane, už vidím z oken visící kabely a znovu rozkopaná města při ukládání nových tlustých vedení. Zatím si nedovedu představit, kde vzít tolik mědi. 8mi a 12ti podlažní objekty nemají plochu na soláry a ty v noci stejně nenabíjejí. Větráky na paneláky - to snad né, nebo přestavíte výškovou zástavbu na rodinné domy, kde si každý bude hospodařit s energií nezávisle na světě okolo? A co internet, když bude blackout, nepůjde nic. Ani voda. Špitály budou zálohovány baterkami pro třídenní provoz a co pak? Přestanou čistit čistírny odpadních vod a toky budou zase plné splašků a mrtvých ryb. K tomu spěje zelený úděl. Když jsem byl během blackoutu v Římě na letišti, tak ze zdi nešly prachy a hajzlíky byly přepáskované - všude kolem sklo. Prostě radost pohledět!

V. Kučer 25.9.2021 10:47

Pokud by se podařilo vyvinout baterii která by měla stejnou energetickou účinnost jako benzín při přijatelné ceně a životnosti jezdilo by se na již dávno na baterky ale to je spíše Sci-Fi, Hlavní problém je ta životnost ale potom asi zvítězí hybrid - vlk se nažere a koza zůstane celá.

M. Moser 25.9.2021 10:54

Baterie asi nikdy nebude mít energetickou hustotu benzínu, ale ani to není potřeba. Pokud bude možno rychle nabít tak stačí dojezd 300-400 km, jak často jezdí běžný člověk víc.

Hybrid je dobrý přechodný stupeň, hlavně plugin hybridy, po městě na elektriku, dálky na benzín, ale běžný člověk 3-4 dny v týdnu jezdí jen na elektriku

V. Kučer 25.9.2021 13:28

Benzín vadí pouze ve městech a při jízdě v koloně. Hybrid s dojezdem 40 km na baterky by to vyřešil ale to by se musel dostavět Temelín.

R. Langer 26.9.2021 5:42

Ty že máš elektrotechnické VŠ vzdělání? Tak to buď lžeš, nebo jsi tu elektrotechniku vystudoval v Plzni, prolhanče, protože skutečný technik by takové kraviny v životě nevypustil z huby, ty jeden bruseloušský technický analfabete! ;-D

M. Moser 26.9.2021 8:19

Sorry, já nemůžu za tvůj pokakanej život ani za to že jsi úplně blbej.

M. Šejna 25.9.2021 8:24

Ale z ekonomickeho hlediska jsou kamna na domácí odpad určitě ekonomicky nejlepší.

Nebudeme přece nákladně s pomocí dotací tridit odpad, že?

P. Sura 25.9.2021 9:36

Odpad ať třídí ten, kdo si nechá platit za jeho svoz a využití. Odmítám třídit (a svážet do kontejnerů) odpad proto, abych pak nakupoval výrobky z plastových recyklátů za dvojnásobnou cenu než betonové.

M. Šejna 25.9.2021 10:00

Takže vy patříte asi k těm, co do nádoby na plast vysypou zbytky jidla, a do nadoby na sklo naleji olej z friťáku.

P. Sura 25.9.2021 12:39

Zbytky jídla nemám, protože u nás se dojídá, friťák nepoužívám. Nádoby na plast nepoužívám, protože mám (platím) směsný odpad.

Co tam máte dál?

M. Moser 25.9.2021 11:47

Teď jste se odkopal. Vedle vás musí být radost bydlet... Po mně potopa..

S. Rádl 25.9.2021 9:35

Pane Mosere, nechte si prosím vaše příspěvky někým zkontrolovat, ať se dají číst. Myslím mluvnicky, věcně budou ubohé i po opravě chyb.